تمركز بر نفت و گاز را كاهش دهيم

کد خبر: ۲۵۶۰۷۵
|
۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱ 07 July 2012
|
2451 بازدید
يك عضو هيات رييسه كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اعمال تحريم‌هاي جديد نفتي عليه كشورمان گفت: اگر بتوانيم منابع داخلي خود را تقويت كنيم و بر آنها اتكا داشته باشيم، قطعا در مبارزه با استكبار و كساني كه مي‌خواهند منابع ما را به راحتي به يغما ببرند، موفق خواهيم شد.

به گزارش ایسنا، موسي احمدي با بيان اينكه دشمنان نظام و انقلاب از ابتدا تحريم‌هايي بر ايران تحميل كردند و دست از اين كارها نمي‌كشند، گفت: در مذاكراتي كه با وزارت نفت داشتيم، راهكارهايي براي مقابله با اين تحريم‌ها مطرح شد از جمله اينكه كشورهاي ديگري كه تحت استعمار و استثمار نيستند، براي فروش نفت جايگزين كشورهاي بزرگ شوند تا ابزارهاي دشمنان كند و فاقد تاثير شود.

وي افزود: البته ما بايد از ابتدا راهكارهايي را پيش‌بيني مي‌كرديم كه اگر روزي با تحريم مواجه شديم، بتوانيم از مسير و راه ديگري خود را تامين كنيم. اكنون هم دير نيست و يكسري برنامه‌هايي در جهت مقابله با تحريم‌ها در دستور كار قرار دارد.

نماينده مردم دير و كنگا در مجلس در ادامه تحريم‌ها را توطئه‌اي براي كند كردن روند حركت سياسي انقلاب و نظام و جلوگيري از تاثيرگذاري در بيرون از مرزها و بيداري اسلامي عنوان كرد.

احمدي با تاكيد بر لزوم يافتن بازارهاي جديد براي فروش نفت ايران، گفت: بازاريابي تا حدي صورت گرفته اما ما بايد بتوانيم با يك برنامه‌ريزي خوب از فشار كشورهاي ابرقدرت جلوگيري كنيم و بازارهاي جديدي را براي خود به دست بياوريم.

عضو هيات رييسه كميسيون انرژي مجلس خاطر نشان كرد: يكي از مسائلي كه در جهت مقابله با تحريم‌ها بايد در دستور كار قرار گيرد، اين است كه تمركز روي مسائل نفت و گاز را از دستور كار خارج كنيم و كم‌كم براي آن برنامه‌ريزي كنيم تا محصولاتي را جايگزين كنيم كه اگر روزي با چنين تحريم‌هايي مواجه شديم تاثير منفي آن بر كشور كاهش يابد.

وي با اشاره به نامگذاري اقتصادي سال‌هاي گذشته از سوي مقام معظم رهبري، افزود: ايشان با تكيه بر مباحث اقتصادي، قطعا پيش‌بيني چنين روزهايي را مي‌كردند. اكنون هم مهمترين بحث در بخش توليد ملي، توليدات كشاورزي است كه توسعه و پيشرفت آن امسال در دستور كار نظام قرار دارد. بايد توجه كنيم كه در هر كشوري كه بعد از انقلاب موفقيت‌هايي ايجاد شده، از طريق تكيه بر منابع داخلي و توليد داخلي بوده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات