بازدید 51865
۶

بشار اسد: طرح دولت انتقالی را می‌‌پذیرم

هرچند در پی برگزاری نشست گروه اقدام سوریه در ژنو و توافق این گروه برای تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه، گمانه‌زنی‌های متنوعی درباره میزان احتمال تشکیل چنین دولتی بوده، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرده به منظور پایان دادن به بحران، این طرح را می‌پذیرد.
کد خبر: ۲۵۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲ 12 July 2012
هرچند در پی برگزاری نشست گروه اقدام سوریه در ژنو و توافق این گروه برای تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه، گمانه‌زنی‌های متنوعی درباره میزان احتمال تشکیل چنین دولتی بوده، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرده به منظور پایان دادن به بحران، این طرح را می‌پذیرد.

به گزارش «تابناک»، کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل درباره سوریه که چند روز پیش به منظور گفت‌و‌گو با بشار اسد به این کشور سفر کرده بود، اعلام کرده، رئیس‌جمهور سوریه حاضر شده درباره تشکیل دولت انتقالی با وی بحث و تبادل‌نظر کند.

در همین رابطه، «گاردین» می‌نویسد: عنان که روز گذشته، گزارش سفر خود به سوریه، ایران و عراق و برنامه‌های مدنظر خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد، اظهار داشت: بشار اسد فردی را به عنوان میانجی و مذاکره کننده معرفی کرده تا درباره راه‌های تشکیل یک دولت موقت، با گروه‌های مخالف وارد مذاکره شود.

اما عنان نگفته فردی که از سوی دولت سوریه برگزیده شده چه کسی است؛ اما گفته: «او نامی را پیشنهاد کرد و من اشاره کردم که می‌خواهم اندکی بیشتر درباره این شخص بدانم؛ بنابراین، ما در این مرحله هستیم».

«مارک لیال گرانت»، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز درباره سخنان دیروز عنان گفته که وی از شورای امنیت خواسته پیامی را به دولت سوریه و همچنین مخالفان بفرستد، مبنی بر اینکه اگر خود را با تقاضای موجود درباره آتش بس فوری تطبیق ندهند، برایشان «عواقب» خواهد داشت.

گزارش عنان در حالی به اعضای شورای امنیت ارائه شد که اخبار امروز خبرگزاری‌ها، حاکی از بررسی پیش‌نویس دو قطعنامه درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل است. پیش نویس نخست از سوی روسیه ارائه شده و خواهان ادامه مأموریت ناظران سازمان ملل در سوریه به مدت سه ماه دیگر است؛ در این پیش‌نویس همچنین از طرف‌های درگیر خواسته شده به خشونت‌ها پایان دهند.

اما پیش‌‌نویس دوم از سوی کشورهای غربی ارائه شده و اصل هفتم منشور سازمان ملل را نیز مورد توجه قرار می‌دهد؛ بنا بر این اصل، در صورت رعایت نشدن موارد مطرح در قطعنامه، شورای امنیت می‌تواند به اقدامات تنبیهی دست بزند.

هرچند بعید است به دلیل در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی ـ که حالتی یکجانبه دارد و بی‌توجه به مخالفان، تنها دولت را هدف قرار می‌دهد ـ پیش‌نویس دوم مورد پذیرش چین و روسیه قرار بگیرد، اما مجموع روندهای موجود، نشان‌دهنده جدی‌تر شدن عزم جامعه جهانی برای پایان دادن به بحران سوریه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۸
انتشار یافته: ۶
به نظر منبهترین کار را در حال حاضر بشار اسد انجام داده، مقاوت هرگز ازبین نخواهد رفت بلکه با در پیش گرفتن تقییه در شرایط کنونی بهترین کار را می توان انجام داد.
امیدواریم بشار اسد راه عاقلانه را در پیش بگیرد انتقال قدرت را برا اساس آرای عمومی به مردم واگذار نماید تا بیش از این کشور سوریه خسارت نه بیند و پروژه لیبی دیگر تکرار نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
حالا اگر مردم خواستند اسد در قدرت بمانه چی ؟
دم بشار گرم ، تو بهبوهه تبلیغات شدید علیه کشورش ایستادگی می کنه و جلوی اونا خم نمیشه ، امیدواریم به بهترین نحو اصلاحات رو انجام بده و کمترین باجی به این عوضیا نده.
به نظر من باید در سوریه یه همه پرسی انجام بدن و اگر مردم خواستار اینند که اسد از حکومت کنار گذاشته بشه باید همینطور بشه اون چیزی که مهمه نظر خود مردم سوریه هست نه کشورهای دیگر
بشار اسد، خیلی اشتباه کرده است که این طرح را پذیرفته است، به چند دلیل:
1- همیشه گفتار اعراب و غربی ها با اعمالشان در تضاد است.
2- مطمئن باشید که در پی پذیرفتن این طرح از جانب بشار اسد، جنگ داخلی برای کسب قدرت به وجود می آید و در نهایت، رژیمی همسو با عربستان و اسرائیل در آن به وجود می آید.
3- بشار اسد، اوّل باید شرط کند که همه سلاح ها ی خود را کنار بگذارند و جنگ داخلی تمام شود و سپس حکومتی مردمی به وجود آید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی