بازدید 18824
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

انگلیس در ایران «حافظ منافع» تعیین کرد

ادامه خرید نفت ایران از سوی چین و ژاپن با وجود تحریم‌ها، وضع تحریم‌های جدید از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، افزایش قیمت‌های جهانی نفت در روز گذشته، تهدیدات و ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران و تعیین حافظ منافع دولت انگلیس در ایران، از جمله مهم‌ترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۵۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵ 13 July 2012
ادامه خرید نفت ایران از سوی چین و ژاپن با وجود تحریم‌ها، وضع تحریم‌های جدید از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران، افزایش قیمت‌های جهانی نفت در روز گذشته، تهدیدات و ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران و تعیین حافظ منافع دولت انگلیس در ایران، از جمله مهم‌ترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز یکی از مهمترین سرخط‌های خبری رسانه‌های جهان درباره ایران، به موضوع تحریم‌ها اختصاص دارد. با این حال، این بار جو غالب، متعلق به اخباری است که از ادامه بخش‌های مهمی از معاملات نفتی ایران، به رغم تحریم‌ها حکایت دارند.

سایت نشریه «بیزنس تایمز» در خبری در همین باره نوشته است، صادرات نفت ایران به چین، همچنان ادامه دارد و تنها مسائل موجود، مذاکراتی درباره مدت زمان قرارداد‌ها میان ایران و چین است. از سوی دیگر، ژاپن نیز کارهایی برای ازسرگیری واردات نفتش از ایران از ماه اوت برداشته است. به نوشته این نشریه، تهران راه‌هایی برای دور زدن تحریم نفتی غرب یافته است.

اما از سوی دیگر، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده، تحریم‌های جدیدی را علیه برخی مؤسسات و افراد ایرانی وضع کرده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، این تحریم‌های جدید شامل یازده شرکت، یک دانشگاه و چهار شخص حقیقی است که دولت آمریکا اعلام کرده با برنامه‌های موشکی ایران در ارتباط هستند.

به نوشته این روزنامه، یکی از این چهار شخص تابعیت اتریشی و سه نفر دیگر، تابعیت ایرانی دارند. در این مطلب، به جزییات دیگری از این تحریم‌های جدید نیز اشاره شده است.

با وجود این، گویا تحریم‌های ایران تأثیرگذاری‌های جانبی خود را بر قیمت‌های جهانی نفت به شکل جدی‌تری آغاز کرده است. خبرگزاری «رویترز» در این باره نوشته از امروز و پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا، بهای نفت خام «برنت» شروع به افزایش کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، بهای این نوع از نفت خام با ۸۴ سنت افزایش، به بیش از ۱۰۱ دلار در هر بشکه رسیده است.

اما یکی دیگر از اخبار مهم امروز، معرفی کشور سوئد به عنوان حافظ منافع انگلیس در ایران است. پس از کاهش سطح روابط تهران و لندن در پی رخداد تسخیر سفارت انگلیس در ایران، دو کشور رابطه خود را در سطح سفیر با یکدیگر قطع کرده بودند.

اینک، به نوشته «ایژن تریبیون»، دولت سوئد پذیرفته به عنوان حافظ منافع انگلیس در ایران کار کند. به نوشته این پایگاه خبری، از این پس بخش منافع انگلیس در سفارت سوئد در تهران، خدمات کنسولی محدودی را به شهروندان انگلیسی خواهد داد.

روزنامه «تایمز اسرائیل»، در خبری به بررسی تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران پرداخته و مدعی شده از نظر دولتمردان اسرائیلی، فرصت برای حمله این رژیم به ایران رو به پایان است. در عین حال، دولت آمریکا همچنان اسرائیلی‌ها را به شکیبایی و خویشتن‌داری بیشتر دعوت می‌کند؛ افزون بر این، به نوشته این روزنامه، روز گذشته گفت‌و‌گوهایی میان مقامات اسرائیلی و آمریکایی در بیت المقدس برگزار شده که در آن، مسأله هسته‌ای ایران در بالاترین موضوعات مورد بحث قرار داشته است.

در خبر دیگری درباره رژیم صهیونیستی، «موشه یعالون»، معاون نخست وزیر این رژیم، اظهاراتی را درباره ایران مطرح کرده است. به نوشته «جروزالم پست»، یعالون با طرح دوباره این موضوع که برنامه هسته‌ای ایران، تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود، از آمریکا خواسته، موضع خود در قبال ایران را شدید‌تر کند.

وی همچنین گفته که ایران می‌پندارد، پیش از برگزاری انتخابات آمریکا، از هر گونه اقدام این کشور علیه خود در امان است. از سوی دیگر، یعالون در مورد انتقام‌گیری حزب الله لبنان در زمان حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران نیز هشدار داده و گفته، حزب الله در صورت حمله به اسرائیل، بهای گزافی خواهد پرداخت.

در پایان، روزنامه «اوتاوا سیتیزن» خبری را درباره بازداشت و محاکمه فردی منتشر کرده که ادعا می‌شود، تلاش داشته دو ایرانی را قاچاقی وارد خاک کانادا کند.

به نوشته این روزنامه، این فرد که به چهار سال زندان محکوم شده، می‌خواسته با پاسپورت‌های اسرائیلی، دو فرد ایرانی تبار را قاچاقی وارد خاک کانادا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی