بازدید 19749
۲
مصاحبه اختصاصی «تابناک» با برادر روحانی دستگیر شده عربستانی

به جای برادرم در مسجد امام حسین (ع) نماز جمعه را می‌خوانم

پس از مجروح شدن و دستگیری آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی عربستانی، توسط دستگاه امنیتی آل سعود، «تابناک» در مصاحبه با برادر وی، آخرین وضعیت وی و تحولات عربستان را جویا شده است.
کد خبر: ۲۵۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲ 13 July 2012
 نزدیک به دو سال است که موج انقلاب‌های عربی به نام «بیداری اسلامی» آغاز و تاکنون در برخی کشورهای پیروز شده و در برخی دیگر همچنان ادامه دارد.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، مردم عربستان سعودی به ویژه خاندان حاکم این کشور، هیچ گاه هشتم جولای را فراموش نخواهند کرد، زیرا در چنین روزی بود که نیروهای حکومتی آل سعود تلاش کردند، آیت‌الله شیخ «نمر باقر النمر»، رهبر انقلاب سعودی را ترور کنند، ولی موفق نشدند و در نتیجه، وی را بازداشت کردند و به محل نامعلومی بردند؛ بر همین اساس، مردم عربستان، انقلاب خود را «۸ جولای» نامیدند.

اخبار رسیده از عربستان سعودی نیز حاکی از آن است که در نبود آیت‌الله النمر، قرار است برادر حجت‌الإسلام و المسلمین شیخ «تیسیر النمر» نماز جمعه مسجد امام حسین (ع) در شهر «العوامیه» را برگزار کند. در همین راستا، خبرنگار صفحه عربی تابناک در تماس تلفنی با شیخ «تیسیر النمر»، جدید‌ترین تحولات جاری در این کشور و برنامه‌های آتی انقلابیون عربستان را جویا شد.

شیخ «تیسیر النمر» گفت: قضیه حکومت سعودی با آیت‌الله النمر، قضیه‌ای شخصی نیست، بلکه موضوع «آزادی و عدالت ملت» در میان است، ولی دولت با تلاش برای ترور و بازداشت وی، رفتاری امنیتی از خود نشان داد.

شیخ النمر افزود: حکومت سعودی اگر گمان می‌کند که ملت از اعتراضات خود دست نگه می‌دارد، سخت در اشتباه است، زیرا ملت روز به روز بر اعتراضات خود می‌افزاید تا به حقوق قانونی و مسلم خود دست یابد. حکومت هیچ گزینه‌ای برای ملت جهت دستیابی به حقوقش نگذاشته، جز اینکه به اعتراضات مردمی و تظاهرات روی بیاورد.

حجت‌الإسلام «تیسیر النمر» در ادامه از مؤسسات و سازمان‌های جهانی دعوت کرد که تحرکاتی را آغاز کنند تا از سلامت آیت‌الله النمر آگاه شوند و او را هر چه زودتر آزاد کنند.

شیخ النمر در پایان گفت: ما می‌خواهیم به انقلاب خود علیه رژیم آل سعود ادامه دهیم؛ بنابراین، پس از نماز جمعه امروز در مناطق گوناگون شهرهای گوناگون اعتراضات و تظاهراتی برگزار خواهد شد. بنده نیز به جای آیت‌الله النمر در مسجد امام حسین (ع) در شهر العوامیه نماز جمعه را اقامه خواهم کرد. این کار تا آزادی کامل زندانیان و دستیابی ملت به حقوق ادامه خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲
انشاءالاه خدا کمکتون کنه
خدا او را حفظ کند انشالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی