بازدید 26001
۶

نتیجه نظرسنجی «هافینگتون پست» با یک مقاله عوض شد

اما مقاله «پل فلین» درباره ایران هراسی و تهدید ایران، دستمایه‌ای می‌شود تا هافینگتون پست، کار جالبی کند. این سایت در یک نظرسنجی، از کاربران خود می‌خواهد به این پرسش پاسخ دهند که «آیا ایران تهدیدی هسته‌ای برای غرب است؟». پس از ثبت نظر کاربران، مقاله فلین در کنار مقاله‌ای از «توبی گرین» که پاسخ مثبت به این پرسش می‌دهد، نمایش داده می‌شود و نتیجه‌ای که حیرت‌آور است.
کد خبر: ۲۵۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۲ 13 July 2012
تلاش برخی رسانه‌ها و دولت‌های کشورهای غربی برای دامن زدن به ایران هراسی و تحریف برنامه هسته‌ای ایران، نه تنها با مخالفت ایرانیان روبه‌رو شده، بلکه واکنش افراد مستقل و حتی برخی سیاستمداران غربی را نیز به همراه داشته است.

به گزارش «تابناک»، یکی از اعضای حزب کارگر انگلستان و نماینده پارلمان این کشور در یادداشتی که به تازگی منتشر کرده، رویکرد غرب در قبال برنامه هسته‌ای ایران را به چالش کشیده است. «پل فلین» یادداشتش را با اشاره به جنگ عراق آغاز می‌کند و می‌نویسد، کسانی که دستاوردشان برای ما نقش‌آفرینی بریتانیا در عراق بود، جنگ موهوم تازه‌ای را برنامه‌ریزی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، وی با زبانی کنایه‌‌آمیز ادامه می‌دهد، «بلر هشتاد نماینده پارلمان عضو حزب کارگر را ترساند، تطمیع کرد و فریب داد تا رأی ممتنع یا موافق برای جنگ بدهند. اکثریت لازم نمایندگان مجلس عوام برای جنگ عراق ۱۷۹ نفر بود؛ دقیقا برابر با شمار سربازانی که به دنبال سلاح کشتار جمعی ناموجود عراق کشته شدند. ۴۲۲ سرباز در افغانستان برای حفاظت بریتانیا از تهدید تروریستی ناموجود طالبان کشته شدند. چند نفر در اقدام مرگبار برای دفاع از ما در مقابل موشک‌های دوربرد ناموجود ایران که حامل تسلیحات هسته‌ای ناموجود ایرانی‌ها است، جان خود را از دست خواهند داد؟».

فلین در ادامه یادداشت خود که در «هافینگتون پست» انگلستان منتشر شده است، روزنامه «دیلی تلگراف» را به علت آنکه با تکرار هراس هسته‌ای آمریکا ـ اسرائیل وحشت‌افکنی می‌کند، مورد نقد قرار می‌دهد.

وی همچنین مدعی است، دیلی تلگراف این مسأله را جایگزین تهدید جنگ با روسیه کرده است که سطح هراس غرب را جوشان نگه داشت و به مدت نیم قرن، رونق تجارت اسلحه را به همراه داشت و اکنون دروغ ایران بهانه‌ای شده است برای استقرار موشک‌های آمریکا در جمهوری چک که پوتین هم از این دروغ آشکار عصبانی شد.

این نماینده پارلمان می‌گوید: «ورای تبلیغات جهانی، واقعیات نیازمند شنیده شدن است. تهران بمب ندارد، برای ساخت آن تصمیم نگرفته است و احتمالا سال‌ها تا دستیابی به حامل کلاهک هسته‌ای فاصله دارد. موساد و سیا تصدیق می‌کنند».

وی برای تأیید ادعای خود به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نوامبر ۲۰۱۱ اشاره می‌کند که سخنی از برنامه هسته‌ای نظامی ایران در آن نبود و می‌افزاید: ایران ناقض هیچ یک از تعهدات «معاهده منع گسترش» سلاح‌های هسته‌ای نیست، اسرائیل هست. تأسیسات هسته‌ای ایران به روی بازرسان آژانس باز است، تأسیسات اسرائیل نیست؛ اسرائیلی که نزدیک به چهارصد بمب هسته‌ای و توانایی فرستادن آنها به هر پایتختی در خاورمیانه را دارد.

وی افزون بر اینکه دیلی تلگراف را به کاربرد استاندار دوگانه ـ که می‌تواند انگلیس را به سمت جنگ بکشاند ـ متهم می‌کند، آمریکا، اسرائیل و دیگران را که ایران را تهدید به عملیات نظامی می‌کنند، ناقض ماده ۲. ۴ منشور سازمان ملل متحد می‌داند که از دولت‌های عضو می‌خواهد از کاربرد «تهدید به استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی» دولت‌های دیگر خودداری کنند.

فلین همچنین به فتوای رهبر انقلاب درباره حرام بودن در اختیار گرفتن سلاح هسته‌ای اشاره می‌کند و این موضوع را یادآور می‌شود که ایران هرگز کشور دیگری را مورد تهاجم قرار نداده است.

در پایان وی این پرسش را مطرح می‌کند که ایران در چه شرایطی دست به حمله اتمی خواهد زد و خود پاسخ می‌دهد که برای هیچ دولتی و برای کره زمین، نابودی قطعی دوطرفه یک انتخاب پذیرفتنی نیست.

اما مقاله پل فلین در نقد ایران هراسی و تهدید ایران دست‌مایه‌ای می‌شود تا هافینگتون پست، کار جالبی کند. این سایت در یک نظرسنجی از کاربران خود می‌خواهد به این پرسش پاسخ دهند که «آیا ایران تهدیدی هسته‌ای برای غرب است؟». پس از ثبت نظر کاربران مقاله فلین در کنار مقاله‌ای از «توبی گرین» که پاسخ مثبت به این پرسش می‌دهد، نمایش داده می‌شود و سپس دوباره از کاربران می‌خواهد که نظر خود را راجع به‌‌ همان پرسش بگویند.

گفتنی است، نتیجه این نظرسنجی تا کنون نشان دهنده آن است که در آغاز ۳۴ درصد موافق، ۵۴ درصد مخالف و ۱۲ درصد بدون نظر هستند، در حالی که پس از خواندن این مقالات پاسخ‌ها به ۳۶ درصد موافق، ۶۱ درصد مخالف و ۳ درصد بدون نظر تغییر یافته است؛ مسأله‌ای که نه تنها نشان دهنده مخالفت اکثریت رأی دهندگان با ادعای تهدید آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است، بلکه تأثیر روشنگری درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران بر افکار عمومی کشورهای غربی را نیز آشکار می‌سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۶
افرین بلاخره یک نماینده واقعا با شعور و فهیم در یک کشور غربی پیدا شد
اما این احتمال هم هست که غرب تصمیم داشته باشد در سایه این جر و بحث های. همچنان فشارهای اقتصادی ادامه دهد
و اینگونه شرایط را برای ما ایرانیان به پیش ببرد که هم احتمال حمله هست و هم نیست
تا بتواند یک جنگ روانی فرسایشی مدیریت کند
در مورد جنگ اين سياستمداران هستند كه تصميم ميگيرند نه مردم عادي.
در مورد جنگ عراق مردم در اكثر پايتخت هاي اروپايي قبل از شروع جنگ تجمعات اعتراضي برگزار كردند ولي نتيجه اي نداد
بنابراين بهتر است زياد به اينگونه نظرسنجي ها اميدوار نباشيم
بسیار بسیار پند آموز بود، پند به دست اندرکاران سیاستهای تبلیغی و خارجی نظام خصوصا وزارت کم کار خارجه.
که اگر با فعالیت در عرصه های رسانه ای خارجی واقعیت صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران را برای افکار عمومی جهان روشن کنند به میزان گسترده ای دست زورگویان جهانی را برای طمع ورزی به تمامیت ارزی ما خواهند بست.
که اگر در سمینار ها، همایش ها،نشست های خارجی بیشتر حضور یابیم (البته با استفاده از افراد صاحب فن و نظر) می توانیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در ذهن افکار عمومی جهان بیش از بیش روشن به ثبوت رسانیده و نقشه های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان را بر آب کنیم.
غربیها ادعا میکنند که اطلاع رسانی شفاف دارند در صورتی که کاملا این حرف دروغ است با تبلیغات واقعیات را برای مردم خود وارونه نشان می دهند و دروغ گوئی امری متداول در غرب است آنجا که منافعشان اقتضا کند دروغ را راست و واقعیت را دروغ جلوه می دهند و سیاستهای خود را پیش می برند بسیار بی شرم هستند در حالی که سلاحهای اتمی خود را بروز رسانی میکنند دیگران را متهم به ساخت سلاح اتمی می کنند مکتب لیبرالیسم با این همه دروغگوئی محکوم به فناست همچنان که کمونیست فنا شد
یک آدم بالاخره فهمید و جرات بیان یافت تا حقایق را اظهار نماید مرگ بر جنگ افروزان جهان
این نشاندهنده تاثیر تبلیغات بر باورهای عمومی و اهمیت رسانه ها در خط دهی به جریان تفکر و باورهای مردم است. فرقی نمی کند مردم کدام کشور. اما آنچه مسلم است اینست که ما در بعد تبلیغاتی و رسانه ای درست و با تمام توان عمل نکرده ایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی