بازدید 39726
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ابزار نهایی آمریکا برای بازدارندگی در مقابل ایران

بررسی تأثیرات تحریم‌های غرب بر بخش هواپیمایی ایران، متهم شدن دو فرد در آمریکا به جرم همکاری هسته‌ای با ایران، بازدارندگی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در مقابل توان هسته‌ای ایران، ابعاد جنگ سایبری آمریکا علیه ایران و ادامه بازتاب‌های رزمایش پیامبر اعظم ـ ۷، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۵۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 14 July 2012
بررسی تأثیرات تحریم‌های غرب بر بخش هواپیمایی ایران، متهم شدن دو فرد در آمریکا به جرم همکاری هسته‌ای با ایران، بازدارندگی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در مقابل توان هسته‌ای ایران، ابعاد جنگ سایبری آمریکا علیه ایران و ادامه بازتاب‌های رزمایش پیامبر اعظم ـ ۷، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «نیویورک تایمز» در مطلبی به بررسی پیامدهای منفی تحریم‌های غرب و به ویژه آمریکا، بر صنعت هواپیمایی و حمل و نقل هوایی ایران پرداخته است. نقطه محوری بحث این مطلب، اشاره‌ای به تجربه سال گذشته کاپیتان هوشنگ شهبازی در به زمین نشاندن هواپیمایی است که دچار نقص فنی شده بود. نیویورک تایمز از زبان کاپیتان شهبازی و شماری دیگر از افراد درگیر، به بیان آسیب‌هایی می‌پردازد که تحریم‌ها بر بخش هواپیمایی ایران وارد کرده و نیز تشکیل کمپینی بین‌المللی از سوی وی برای فشار بر دولت آمریکا جهت رفع این تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داده است.


سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از طرح اتهام علیه دو فرد در آمریکا به جرم نقض تحریم‌های آمریکا و همکاری در زمینه فناوری‌های هسته ای با ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، این دو فرد که یکی شهروند چین و دیگری ایرانی هستند، متهم به فروش اورانیوم و کبالت به ایران هستند و همچنین گفته شده، اقلام دیگری از جمله سیم‌های آلیاژی را به ایران انتقال داده‌اند؛ این کار از طریق یک شرکت چینی انجام گرفته است که در این باره، پرونده این دو فرد روز گذشته در دادگاه فدرال واشنگتن بررسی شد.

«نشنال ژورنال»، سخنان ژنرال «رابرت کلر»، فرمانده ارشد واحد نبرد راهبردی ایالات متحده درباره برنامه هسته ای ایران و واکنش‌های آمریکا در قبال آن را منتشر کرده است. کلر گفته است، سلاح‌های هسته‌ای آمریکا می‌توانند به عنوان ابزار نهایی، در مقابل ایران بازدارندگی کند. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون آمریکا، 2150 کلاهک هسته‌ای مستقر شده دارد، مدعی شده بود آمریکا می‌تواند از این کلاهک‌ها به عنوان عاملی بازدارنده بهره گیرد تا اطمینان یابد ایران تهدیدی را متوجه همسایگانش نمی‌کند.


اما از سوی دیگر، واکنش‌های بین‌المللی به برگزاری رزمایش موشکی «پیامبر اعظم ـ 7» و آزمایش موشک‌های پیشرفته ایران در این رزمایش ادامه دارد. امروز نیز روزنامه «دیلی استار» لبنان، مطلبی را به نقل از «آسوشیتدپرس» منتشر کرده که همزمان در برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری دیگر نیز بازتاب یافته است. در این مطلب بیان شده که رزمایش یاد شده، نشانگر افزایش دقت و همچنین قدرت موشک‌های ساخت ایران بوده است. این مطلب پیش از این نیز در گزارشی از سوی وزارت دفاع آمریکا تأیید شده بود.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» با اشاره به موضوع حملات سایبری آمریکا علیه ایران، به بررسی ابعاد گوناگون این حملات از زبان «دیوید آلبرایت»، رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی آمریکا پرداخته است. آلبرایت روز گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شده بود، جنگ سایبری علیه ایران تازه آغاز شده و می‌تواند ابعاد گسترده‌تری نیز به خود بگیرد. وی آشکارا در تلاش برای بزرگنمایی تهدیدات سایبری آمریکا و زیر سؤال بردن توان ایران برای بازدارندگی در مقابل تهدیدات سایبری، مدعی شده حملات سایبری، به علاوه انجام اقدامات معمول از سوی دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، می‌تواند حتی به انفجار در برخی مراکز منجر شود.


در پایان، سخنان روز گذشته رئیس سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI6) درباره ایران، همچنان در میان برخی مطبوعات بازتاب می‌یابد. صبح امروز، روزنامه «گالف تایمز» بحرین با انتشار این سخنان، تیتر «تهران ظرف دو سال به بمب دست می‌یابد» را برای مطلب خود برگزیده است. «جان سورز» مدعی شده بود، ایران احتمالاً تا دو سال دیگر به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت.

وی همچنین ادعا کرده بود، مأموران سازمانش در سال 2008 با عملیات‌های پنهانی، جلوی کسب بمب هسته‌ای از سوی ایران را گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۱۹
امریکا عملا داره میگه 2150 کلاهک هسته ای دارم ولی ایران هنوز ثابت نشده یکی هم داره یا نه

واقعا حق با کیه؟
مردم دنیا چه فکری میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تو دنیا از قدیم با کسی بوده که زور و ابزار بیشتری داشته.
البته زیاد دوام نداره و انشالا این زورها نابود میشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مردم دنیا همیشه تحت تاثیر رسانه های دنیا هستند و متاسفانه همش دست امریکاست.
به هر حال ما موظف به انجام کار درست هستیم و نتیجه هر چی باشه مهم نیست. مهم انجام تکلیفه و تنها کسی که باید راضی باشه خداست و بس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
دنیای مسخره و مزخرف که میگویند، همین است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
به این میگن "جنگل جهانی"
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
امام خمینی ره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
امام بر اساس یک نگاه توحیدی این فرمایش رو داشتند. کسانی که این رو باور ندارند باید در توحید خودشون شک کنند.
سوال من از مخالفین این سخن امام این است: مگر شما به این اعتقاد ندارید که همه چیز دست خداست و هیچ عاملی جز خود ما و خدای ما در سعادت یا شقاوت ما نقشی ندارد؟
به عبارت دیگر اگر ما طوری عمل کنیم که خدا از راضی باشه آیا به نظر شما امریکا میتونه نذاره ما سعادتمند بشیم؟؟ یا اگه ما برخلاف مسیر خدا حرکت کنیم آیا امریکا میتونه جلوی بدبخت شدن ما رو بگیره؟؟
نصر من الله و فتح قریب
فقط باید از خدا بترسیم و بس!
اگه ما با خدا باشیم خدا هم با ماست و امریکا با همه امکاناتش ذره ای نمیتونه در حرکت ما خللی وارد کنه.
ای کاش ایران زودتر از این 2 سال به کلاهک هسته ای دست پیدا کنه تا اونوقت ببینیم آمریکا دیگه می خواد چیکار کنه من که فکر نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه و مجبور بشه تحریم ها رو شدیدتر و شدیدتر کنه چون به اون چیزی که نمی خواست رسیدیم حالا دیگه می خواد به چی نرسیم؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
مقام معظم رهبری ، در سخنانشان فرمودند ، در هر سطحی که به ما حمله شود در همان سطح به آنها حمله می کنیم% اگه یه خورده نکته بین باشی میاد دستت .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
محمد آقای عزیز

اگر مسلمان هستیدو پیرو ولایت فقیه، پس باید به حکم حرمت ساخت و نگهداری و استفاده از این سلاح کثیف پای بند باشید، و از دهان شما مطلبی خارج نشود که دشمنان آن را با منافع خود تطبیق داده و از آن سوء استفاده کنند!

یا علی
ما مرد جنگيم و از جنگ نمي هراسيم
اين روباه پير چي شده افتاده رو دنده ي بلف زني-من به نمايندگي از دانشجويان ايران ميگم شما عددي نيستيد ما اگر بخواهيم و اگر رهبرمان بخواهد به راحتي كلاهك هستهاي خواهيم داشت
تا الان که بطورقطعی ثابت نشده ایران به دنبال سلاح هسته ایه دارن ماروتهدید میکنن با سلاح هسته ای! توی این مدت هم با تحریم قطعات هواپیما امنیت جانی مردم ایران را بخطرانداختن وتحریمهای نفتی هم اوضاع معیشتی مردم روبشدت آسیب پذیرکرده.چقدراین غربیها با انصافا واقعا"!!!؟ازملت دارن انتقام میگیرن.
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى
میبینیم که آمریکاییها در هیچ صحنه ای در مقابل ملت ایران موفق نشده اند ونهایتا سلاح های هسته ای خودرا به رخ میکشند .این تهدید دارای ابعادمختلفی است :یکی اینکه وجود سلاح هسته ای در دست آمریکا ییها باعث سلب امنیت جهانی است وادعای آمریکا ییها مبنی برنگرانی از انحراف فعالیتهای هسته ای ایران دروغی بزرگ است وآنکه باعث نگرانی وناامنی است خودآمریکاییهاهستند.دیگر اینکه کشوری که خوددارای بمب هسته ای است وتهدید به استفاده از آن نیز میکند در موقعیتی نیست که از ساخت سلاح هسته ای در دیگرکشورها ابراز نگرانی کندبخصوص که اولین وتنها بکار برنده سلاح هسته ای علیه بشریت هم باشد.دیگر اینکه این تهدید دروغ بودن ادعای غربیها به رهبری آمریکا در ایراد اتهام به ایران واثبات انحراف ایران ازمعاهده NPTرا نمایان نمود وناتوانی سیاسی دیپلماتهای آمریکایی وپیروان حلقه بگوش آنها در 1+5 را به جهانیان نشان داد.
خوشم میاد کار به جایی رسیده که کم آوردن و سلاح های هسته ای شون رو به عنوان ابزار بازدارنده اعلام میکنن .اینم عزت ملی .
یادم میاد دوسال پیش رژیم صهیونیستی ضر زده بود که ایران دو سال دیگر ی یعنی امسال به بمب هسته ای دست پیدا میکند وحالا امسال روباه پیر میگوید دو سال دیگر
اینها با داشتن ابزار رسانه ای تا کی میخواهند اینقدر ضر ضر کنند . باور کنید با هیچ ادبیاتی بهتر این نمیشه با انها صحبت کرد
شیطنت تا کی؟؟؟ همه ی ملتها از دست این جنود شیطان خسته شده اند
ختی ملت خودشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی