بازدید 12293
۱

تا به حال وضوی دیجیتال گرفته اید؟

کد خبر: ۲۵۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰ 14 July 2012
وضوی صفرویک‌ها عنوان حرکتی است که به پیشنهاد یک وبلاگ و با حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه فعالان مجازی به از نیمه شعبان به راه افتاده است.در این طرح قرار است لپ‌تاپ، موبایل، انواع حافظه‌ها و ابزارهای دیجیتالی تطهیر شوند.

در بیانیه این سایت آمده است: "نشستیم و فکر کردیم که برای تولد عزیزترین اطرافیانمان باید چه چیزی کادو بدهیم؟! مثل سالهای قبل، دیدیم کادوی خوبی که در حد و اندازه او باشد نداریم. اما فکری به ذهن مان رسید تا هم در آستانه ماه مبارک رمضان برای خودمان کاری کرده باشیم و هم حداقل بتوانیم دل ایشان را شاد کنیم. مگر نه اینکه خود حضرت در توقیع به شیخ مفید می نویسند:

تنها چیزی که ما را از شیعیان مان پوشیده نگه می‌دارد همانا چیزهای نا خوشایندی است که از ایشان به ما می رسد و از آنان انتظار نمی رود.

پس باید همت کنیم تا بیش از این فرج آقایمان را با دست خود، به تاخیر نیندازیم.

بزرگی در لابلای وعظ نکته جالبی گفت که جرقه انتخاب «کادوی تولد» امسال من به آقا زده شد. می گفت «اگر همین الان امام زمان ظهور کنند و به تو بگویند موبایل ت را به من بده، می دهی؟! از محتویات آن مطمئنی و خیالت راحت است؟ عکسی، موسیقی ای، کلیپی یا هر چیزی که مورد رضایت ایشان نباشد و او را آزرده کند نداری؟!»

امسال با جمعی از اهالی وب، و همه کسانی که با ابزارهای فناوری سر و کار دارند، می خواهیم قراری بگذاریم و یک کادوی تولد متفاوت به آقا هدیه بدهیم. همچنین خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم. طی دو هفته فاصله میلاد آقا تا ماه رمضان، با هم وضوی صفر و یکی بگیریم.

مگر نه اینکه وضو برای طهارت و پاک کردن جسم و روح ماست. کادوی امسال ما به آقا هم همین است. همه با هم از پنجشنبه، روز نیمه شعبان تا آغاز ماه مبارک رمضان، لپ تاپ، موبایل، انواع حافظه ها و ابزارهای دیجیتالی مان را تطهیر کنیم."

ایده زیبایی است و شاید خیلی از ما را در آستانه ماه مبارک به فکر فرو ببرد.

اما آرزو می‌کنم راهی هم برای تازه کردن دریچه چشم مسئولان به فضای صفر و یک بود و این همه این فضا را آلوده نمی‌دیدند تا تنها و تنها از طرح‌هایی این چنینی در این حوزه حمایت نمی‌کردند.

مثال می‌زنم: به انیمیشن‌های تلویزیونی که قرار است فضای رعب‌انگیز سایبری! را برای خانواده‌ها روشن کنند نگاه کنید.

به سایت پلیس فضای مجازی که تنها اخبار جرایم سایبری را منتشر می کند سری بزنید.

به تابلوهای شهرداری که بیشتر هم در مناطق جنوبی شهر نصب شده و نوشته بود: پدر، مادر، من هم از خطرات دنیای مجازی آگاهم! دقت کنید.

فضای مجازی این همه سیاه و ترسناک نیست. نمونه اش همین طرح وضوی صفر و یک‌ها. زیبا نیست؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
احسنت

بسیار ایده عالی و خوبی است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی