بازدید 14599
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

گندم پاکستانی وارد ایران نمی‌شود

بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره تنگه هرمز، نقش خط لوله انتقال نفت امارات، بررسی نقش ایران در حل بحران سوریه، تمایل ایران به واردات منسوجات و تمایل نداشتن به واردات گندم از پاکستان و کاهش تولید خودرو در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز رسانه‌های جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۵۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 15 July 2012
بازتاب اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره تنگه هرمز، نقش خط لوله انتقال نفت امارات، بررسی نقش ایران در حل بحران سوریه، تمایل ایران به واردات منسوجات و عدم تمایل به واردات گندم از پاکستان و کاهش تولید خودرو در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز رسانه‌های جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته بازتاب کم و بیش گسترده‌ای در مطبوعات جهان داشته، سخنان سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره توانایی ایران در بستن تنگه هرمز، در صورت ضرورت است.

همچنین از جمله رسانه‌هایی که صبح امروز این خبر را منتشر کرده‌اند، می‌توان به «الجزیره» اشاره کرد. سایت این شبکه خبری به نقل از سردار فدوی می‌نویسد: ایران توانایی آن را دارد تا جلوی عبور حتی یک قطره نفت از تنگه هرمز را نیز بگیرد. الجزیره در ادامه مطلب خود به بررسی گمانه‌زنی‌های موجود درباره توان ایران در بستن تنگه هرمز و همچنین وضعیت کنونی حضور نیرو‌ها در خلیج فارس پرداخته است.

اما از سوی دیگر، «گالف تایمز»، در مطلبی درباره صادارت نفت کشورهای خلیج فارس از تنگه هرمز، به اقدام امارات در ساخت خط لوله‌ای به منظور دور زدن تنگه هرمز اشاره می‌کند. این روزنامه، ساخت این خط لوله از سوی امارات را پیشتاز تلاش‌ها برای خنثی کردن تهدیدات ایران در بستن تنگه هرمز و جلوگیری از صدور نفت به شمار می‌آورد.

روزنامه «تودی زمان» ترکیه، امروز در تحلیلی به بررسی ابعاد جدید بحران سوریه و راهکارهای ارائه شده برای حل آن پرداخته است. به نوشته این روزنامه، با وجود تلاش‌های جامعه جهانی برای حل بحران در سوریه، خشونت‌ها همچنان در این کشور در جریان است. این امر، کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل را متوجه لزوم ورود بازیگری جدید به عرصه دانسته و آن، ایران است.

با این حال، تودی زمان هم راستا با خط دولت‌های غربی، این ادعا را مطرح می‌کند که چون ایران یکی از متحدین دولت سوریه به شمار می‌رود، نمی‌تواند به عنوان بخشی از راهکار مورد توجه قرار بگیرد و تلاش‌ها در این راستا شکست خواهد خورد.

در خبری اقتصادی، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از ابراز تمایل ایران برای واردات مستقیم منسوجات از پاکستان خبر داده است. به نوشته این روزنامه، ایران به پاکستان اعلام کرده، مایل است به جای واردات منسوجات از این کشور از راه کشور سومی، این واردات را مستقیم انجام دهد؛ این ابراز تمایل، در ملاقاتی مطرح شده که عباسعلی عبداللهی، سرکنسول ایران، با اعضای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت پاکستان داشته است.

اما از سوی دیگر، روزنامه «نیشن»، دیگر روزنامه پاکستانی خبر داده که ایران از واردات گندم از این کشور خودداری کرده است. به نوشته این روزنامه، ایران اعلام نموده، به دلیل مشکلاتی که در رابطه با کیفیت گندم پاکستان وجود دارد، از خرید یک میلیون تن گندم پاکستانی که قرار بود در یک موافقتنامه تجارت پایاپای با این کشور انجام شود، صرف نظر کرده است.

در ‌پایان، روزنامه «دیلی استار» لبنان از کاهش تولید خودرو در ایران خبر داده است. این روزنامه به نقل از خبرگزاری‌های داخلی ایران نوشته، تولید خودرو در ایران طی سه ماهه گذشته، بیش از ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده است. به نوشته این روزنامه، بخشی از این کاهش تولید به واسطه قطع صادرات قطعات خودرو از سوی شرکت فرانسوی «پژو» به ایران است که در اثر تحریم‌های وضع شده علیه ایران انجام می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱
جنگ پدیده ی خوبی نیست،ولی وقتی دشمن بخواد خونه رو از آدم بگیره حتما باید مقابلش ایستاد.ما آغاز گر جنگ نخواهیم بود ولی تهدید برای ما عواقب جنگ رو خواهد داشت
زنده باد ایران ، خلیج همیشگی فارس و ...
کور باد دشمنان اسلام و ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی