بازدید 81694
همه افشاگری‌های بی‌نتیجه:

شما نام این سلطان را می‌دانید؟

به تازگی فضای اقتصادی کشور، بحث گرانی‌ها و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، منجر به واکنش‌های فراوانی از سوی برخی نمایندگان مجلس شده است؛ واکنش‌هایی که در سکوت دولت برای ارائه توضیحی شفاف، کار را به افشاگری رسانده است.
کد خبر: ۲۵۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱ 16 July 2012
به تازگی فضای اقتصادی کشور، بحث گرانی‌ها و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، منجر به واکنش‌های فراوانی از سوی برخی نمایندگان مجلس شده است؛ واکنش‌هایی که در سکوت دولت برای ارائه توضیحی شفاف، کار را به افشاگری رسانده است.

به گزارش «تابناک»، چندی است سخن از پشت پرده‌ها و اخباری به میان می‌آید که مشخص می‌سازد علت برخی گرانی‌ها به ویژه بهای گوشت و مرغ چیست. در جایی که دولت از ارائه توضیحی شفاف در چرایی گرانی‌ها و ناتوانی کنترل آنها طفره رفته یا شاید حتی خود از علت آن‌ها بی‌خبر است! نمایندگان مجلس برخی از مسائلی را مطرح کرده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

نادر قاضی‌پور دیروز در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، موضوعات جالبی را درباره سلطان واردات گوشت مطرح کرده است:

«هویت سلطان گوشت ایران برای همه کاملا مشخص است. این فرد کسی است که اکنون کنجاله‌هایش در کشتی و روی بندر است و اگر بخواهد، می‌تواند یک دقیقه‌ای همه این کنجاله‌ها را وارد کشور کند. این فرد کسی است که بانک مرکزی درباره او به بانک کشاورزی نامه نوشته است، مبنی بر اینکه این پانزده شرکت که وابسته به این شخص، همسر، پسر و دختر وی است، اینقدر بدهی بانکی دارد و با این فرد معامله نکنید؛ اما باز هم با او معامله کردند».

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفته است: این مسأله (گرانی گوشت و مرغ) به تحریم ربطی ندارد. این وضعیت محصول شرایطی است که با ایجاد انحصار برای یک نفر به وجود آمده است... این چه معنا دارد که کل هفتاد میلیون جمعیت ایران را فدای یک سرمایه‌دار کردند... این فرد سلطان گوشت ایران است، چون واردات نهاده‌های دامی در اختیار این فرد است و با تغییر قیمت نهاده‌ها بر روی قیمت گوشت تأثیر می‌گذارد.

اما قضیه گرانی گوشت و مرغ و سایر اجناس به همین‌ جا پایان نمی‌یابد. پیشتر از این ارسلان فتحی‌پور، پرده از موضوعی برداشت که در وضعیت کنونی بسیار قابل توجه بود: دپوی ۹۶ هزار تن کالای اساسی و کنجاله در گمرک.

وی در این باره گفت: با وارد شدن ۹۶ هزار تن کالا در چهارچوب قانون به بازار، این بازار آشفته را تنظیم می‌کند، اما برخی در درون کشور موانع درست می‌کنند. با عاملان دپوی ۹۶ هزار تن کالا در گمرک برخورد جدی خواهیم کرد که در این شرایط که بهای کالاهای اساسی روزبه روز در حال افزایش است، نسبت به این شرایط بی‌توجه هستند.

از سوی دیگر، امروز میر‌قاسم مؤمنی، رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل با بیان اینکه دست‌های پنهان اجازه ارزان شدن قیمت گوشت را نمی‌دهند، اشاره کرده که انحصار در واردات این محصول توسط پنج نفر موجب گرانی گوشت است.

وی همچنین گفت: همچنین برای تأمین خوراک دام و طیور نیز به دلیل ظرفیت‌هایی که در این کشور وجود دارد، امکان تبادل و واردات خوراک‌هاست، اما واردات این نوع نهاده‌ها هم انحصاری و مونوپلی صورت می‌گیرد.

با این گفته‌ها بخشی از مشکل گرانی در بازار مشخص می‌شود. انحصار و سودجویی عده‌ای به همراه قوانین سفت و سخت برای ترخیص کالا و محصولات از گمرک؛ اما نتیجه؟

متأسفانه چندی است، در همه موارد، صحبت از دست پشت پرده و سلطان گرانی و سلطان رشوه و مانند آن می‌شود. از زمانی که دولت صحبت از معرفی مفسدان اقتصادی در کشور کرده تا کنون، همه این مفسدان را شناخته‌اند؛ اما با نام مفسد، انحصارگر و سلطان.

پرسش اساسی اینجاست که فایده این همه افشاگری چه بوده؟ آیا در وضعیت اقتصادی افراد تأثیری داشته است یا خیر؟ آیا معرفی سلطان گوشت و مرغ و گندم و رشوه و... باعث شده که این سلاطین از تخت پادشاهی خود به زیر کشیده شوند؟

امروز بهای اجناس در بازار قابل مقایسه با سال گذشته نیست. در همین حال، دلیل بی‌توجهی به این همه افشاگری و معرفی این افراد نیز مشخص نیست. روال این روز‌ها به گونه‌ای شده است که نخست باید به دنبال گرانی و چرایی آن باشیم و پس از مشخص شدن چرایی به دنبال ریشه اصلی بگردیم و زمانی که تقریباً مشخص شد، وضعیت از چه قرار است، تازه به دنبال حدس زدن نام سلاطین مفسد و انحصارگر باشیم.

جالب آنکه در این میان، وضعیت نه تنها بهبودی پیدا نمی‌کند، راه توجیهی برای مسئولان باز می‌شود که بنا بر آن، خود و عملکردشان را تبرئه کنند.

امروز ارسلان فتحی‌پور گفته که پس از تعطیلات مجلس، مسئولان مربوطه برای موضوع دپوی ۹۶ تن کالا در گمرک به کمیسیون اقتصادی فراخوانده خواهند شد تا دلیل این «خودتحریمی‌ها» را در وضعیت کنونی کشور برای نمایندگان شرح دهند.

پرسش جدی ما از نمایندگان این است که آیا با فراخواندن مسئولان برای توضیح پیرامون این مسائل، اقدامی را که عملاً در زندگی مردم تأثیر گذار باشد، خواهیم دید، یا اینکه مجلس همچنان می‌خواهد وزرا و رؤسا را فراخوانده و در پایان با پرسش و پاسخی از ایشان، اعلام کند که مجاب شده یا مجاب نشده؟

آیا روند رفت و آمد وزیران و مسئولان به مجلس همچنان ادامه خواهد داشت، یا در پایان مجلسیان می‌خواهند بهای گوشت و مرغ و کالاهای دیگر را کنترل کنند؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۹۹
انتشار یافته: ۵۰
سلطان گوشت.سلطان شکر.سلطان فولاد. اگه می شه سلطان کوفت رو هم معرفی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
آقا رضا اتفاقا اسم سلطان کوفت کاملا مشخص و واضحه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
سلطان شكرو خوب آمدي..اي ول
مشتاق
| - |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
ارسلان فتحی‌پور گفته که پس از تعطیلات مجلس، مسئولان مربوطه برای موضوع دپوی ۹۶ تن کالا در گمرک به کمیسیون اقتصادی فراخوانده خواهند شد تا دلیل این «خودتحریمی‌ها» را در وضعیت کنونی کشور برای نمایندگان شرح دهند.
مارو باش تصمیم گیری در مورد مملکت رو به چه کسانی دادیم که حتی حاضر نیستند به خاطر 75 میلیون ایرانی از تعطیلات تابستانه خودشون بگذرند . هیچوقت یادم نمی ره روزهایی که آقای رییس جمهور در مورد یارانه ها قبل از اجرا توضیح می داد می گفت می خواهیم کاری کنیم که اگر هر خانواده ایرانی در طول ماه قدرت خرید 3 مرغ را دارد بتواند 5 مرغ بخرد ولی اقای رییس با این شرایط بنده نوعی قدرت خرید یک مرغ را هم ندارم . چرا سکوت کرده اید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
تابناک لطفاً ساکت شو و تشویش اذهان عمومی نکن میخوایم بریم تو صف مرغ 4700تومنی با کارت ملی وایسیم وقتمون رو با این اراجیف نگیر
این دو روز دنیا رو هم گیرم خوش بودید، کمب به فکره آخرتون باشید...
اسمش : شاه سلطان گوشت کنجاله ای !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
اصولا " ما هممون ، دچار توهم ایم !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
نه... توهم نیست... بعضی عزیزان تو بازار نیستند... همش عین واقعیت هست... شما می دونید واردات انحصاری سیگار به ایران عملا در دست یک فرد هست؟ من به این کار ندارم که فرد خوبی هست یا هر چیز دیگه. انحصار باعث افزایش قیمت می شه. شما می دونید یک فرد کنترل زیره ی ایران رو داره؟ در همه جا هست
به این می گن یک فرافکنی استادانه
الان سلطان مرغ كيه؟
مسكن چي؟
لبنيات چي؟
اسامي اينها تو جيب رئيس جمهور، نگران نباشيد به زودي اعلام ميكنه!!!
لعنت خدابركساني كه دراين مملكت با روابط كثيف امكان زندگي عادي راازهمنوعانشان سلب مي كنند
خيلي مطمئن نيستم ولي در تاريخ ا دبيات
اگر اشتباه نكنم نام اين شخص مرحوم عنصرالمعالي قابوس ابن وشمگير بود يا نميدونم....
در کشورهای دیگر هم اینقدر سلاطین متعدد داریم یا بازهم این موضوع پدیده ای منحصر به جامعه و کشور ایران است؟
باید ببینید این سلطان هم مثل سلطان شکر و سلطان فولاد به کی وصله !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
به آدم گنده ای که از چاقی زیاد ؛ دچار عارضه کبد چرب شده .
بايد ريشه اينگونه سلاطين كه با جان و نان مردم بازي ميكنن از كشور كنده شود.
ن فکر می کنم این سلطان گوشت وجود خارجی ندارد در واقع سلطان گوشت خود ماییم که تا چیزی گرون می شه سریع سراغ خریدش می ریم و باعث گرانی بیشتر می شویم اگر چه این مطلب منو چاپ نمی کنید اشکالی نداره ولی حرفمو که زدم
اگه می شه سلطان مسکن را هم معرفی کنید .
دستتون درد نکنه .
پاسخ ها
اسگل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
یکی که تا 4 سال پیش ، در حلبی آباد اطراف تهران زندگی میکرده و توی این مدت کوتاه تونسته با زد و بند و پرداخت رشوه های آنچنانی به از ما بهترون ؛ و با نفوذ به عمق - بوق - * و باز کردن LC دارایی های هنگفتی رو به جیب بزنه !!!!!!!!!!!!!!!!
* - بوق - : به خاطر اینه که هنوز اتهاماتش ثابت نشده !!!!!!! :-)
مداركش هم موجوده
soltan bi pooliam
تابی جون !
قبلا" مسیولین ما برای فرار از اصل گرونی و چون جوابی برای این قضیه نداشتن ؛ مشکل رو مینداختن گردن « حباب » !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حباب در قیمت سکه !!!!
حباب در قیمت $ !!!!!
حباب در قیمت گوشت !!!!!
حباب در قیمت مرغ !!!!!
حباب در بازار مسکن !!!!
حباب در حباب !!!!!!!!
و حالا هم در شیوه ای جدید ، قرار بر این است که افزایش قیمت ها رو بندازن به گردن « سلطان » !!!!!!!!!!!!!!
سلطان ال !!!!
سلطان بل !!!!
سلطان جیمبل !!!!!!!
حالا مثلا اسمش باشه شنگول خان بعدش چی؟ مگه ما ازشما اسم خواستیم؟ برو مشکلو حل کن اگه هم نمیتونی استعفا بده برو رد کارت بذار یه نفر که میتونه بیاد سر کار، تا حالا که ساکت بودید حالا هم که اسم تحویل ما میدید خدا میدونه با شماها هم این دنیا و هم اون دنیا چکار کنه
اینه دولت خدمتگزار؟اینه دولت مبارزه با فساد؟ اینه دولت مبارزه با رانت؟ اقایون محترم و مسوولین چرا ساکت شدین باز؟بله حق دارین چون شما ها که به صف نان نمیروید!شماها گوشت و مرغ خودتان را برایتان میاورند و همه چیز برایتان محیا و اماده هست.فقط دستور بدین چی میخواهید مثل برق و باد برایتان با بهترین کیفیت اماده است.پس حق دارید که از قیمتها خبر نداشته باشید.فقط رهبر معظم و بزرگوار ما میتوانید جلوی این همه ظلم و فساد و مصیبت را بگیرید.یا علی
پس دولت كجاست؟چرا كاري نمي كند؟اگر نمي تواند بهتر نيست كه به مردم بگويد تا خود تكليفمان را مشخص كنيم؟
اینکه کاری نداره مگه ماجرای متهمین اختلاس بانکی رو دنبال نکردین .........درسته اسمش هست م ی م ث س ل ..... بقیشو از هر حروفی که دوست دارین بذارین
میگم تابی اگه این آقا انقدر بزرگه که همه می شناسنش و کاری از دستشون بر نمیاد خوب زمام کشور رو بدین دستش حتما اوضاع بهتر میشه.این کاری بود که برزیل انجام داد و اقتصادش شکوفا شد. البته مدل ایرانیش رو نمیدونم چقدر انصاف داشته باشه.ولی مدل برزیلیش جواب داد.
من سلطان های فقر ونداری را میشناسم اسامی آنها کارگران بخصوص از نوع قرادادی ومستاجر--بازنشسته ها ازنوع دارای عوس/داماد/نوه- کارمندان دولت از نوع سالم ومستاجر
فقط خدای تبارک و تعالی میدونه چند تا سلطان تو ایران وجود داره...
چیزی که مسلمه اینه که همشون در سلامتی کامل به سر میبرن فوقش تنها اطلاعاتی که از ایشان درز میشه اینه ...
آقای الف.پ مثلا...
مردم زیر بار گرانی دارند له می شوند آن وقت نماینده مجلس میفرمایند بعد از تعطیلات به موضوع رسیدگی میکنیم خسته نباشید هنوز یک ماه هست که مشغول به کار شدید که برای رفع خستگی، از رسیدگی به امر مهم معیشت مردم ، سر باز میزنید؟ شما اگر امام زمان هم ظهور کند و دست یاری به سوی شما دراز کند ی در جلسه هستید و یا به تعطیلات میروید و میگویید بعد از تعطیلات در این خصوص صحبت میکنیم. هیچ چیز قلب امام زمان را بیشتر از رسیدگی به امور این ملت نجیب صاحب زمانی خشنود نمیکند. کمی خدمت کنید و امروز و فردا نکنید که فردا میرسد و امام زمان را از خود ناخشنود خواهید یافت.
هین مگو فردا که فرداها گذشت
تا به کلی نگذرد ایام کشت
به خاطر خدا یه فکر به حال این مرغ کنید پدرم دیونهام کرده همش می گه برو تو صف مرغ ..........
هر دم از اين باغ بري مي رسد
سلطان آهن را هم اضافه کنید
راستش ما الان مدت مدیدی هست که رنگ گوشت رو ندیدیم، شیر و لبنیات هم مصرفمان به یک چهارم قبل از سال 91 رسیده، خلاصه تنها پروتئین که به بدنمون میرسید مرغ بود که الان یکماهه نخریدیم.
با سلام
روی سخنم با دولت مردان است شما که نان و پنیر را هم از سر سفره مردم بریدید فردای قیامت جواب هفتاد میلیون نفر را چگونه خواهید داد شمای که برای خروج اقتصاد جهان از بحران راه حل میدهید چگونه در کشور خود زورتان به یک مرغ هم نمیرسد فردای روز قیامت از شما بها خواهند خواست نه بهانه.
جون هرکس که دوست دارید یک هفته مرغ نخورید خدایا خودت به داد این مردم بیگناه برس
كار كاره انگليساست.
سلطان شكر سلطان گوشت سلطان لبنيات سلطان ميوه سلطان بيمه خلاصه پر از سلطانه حالا اين اقايون توسط كي و چگونه سلطان شدند مهم است .
فکری به حال مردم بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
پس اون یارانه ، چیه که داری میگیری ؟
چه قدر باید برات فکر کنن !!!!!!!! ؟؟؟
مجلس باید بفکر این مشکلات مردم باشه که فعلا فکر مشکل پول پیش رهن چند صد میلیونی خونه خودشون هستند! مردم کیلو چنده؟!
اسم: سلطان عبدالشیطان کنیه: شکم پرست مال مردم خور، خون مردم تو شیشه کن، بی وجدان
توره خدا این سلطانا رو بگیرید ؛ بندازید زندان و اسمش هم بذارید * زندان سلطانیه *
مرخصی هم بهشون ندید ! حتی سیزده بدر
تا بفهمن که عصر سلطان بودن تموم شده
و فقط شیر میتونه سلطان جنگل باشه !
اونم چی ؛ جنگل !!!!!!!!
حذف به جاي سلاطين گوشت و.... = نصب منصفانه سلاطين جديدي به نام كشاورزان و دامداران كشور.
سئوال اينه :اياواقعا توليد داخلي كفاف نياز جامعه رو نميده ؟
به نظرميرسه، اگه براي چرخه سوخت ، ترابري ، كشاورزي و دامداري كه به هم وابستگي شديد دارند ،الگوي درستي تعريف بشه مشكل توليد كننده و نهايتا"مصرف كننده حل ميشه .وديگه اينچنين سلطاني بوجود نمياد .
* ضمن عرض تشكر از تابناك عزيز لطفا" موضوع مسكن رو هم به اشتراك بگذاريد*
مسئولان توجه کنندفساد بوددولت مذهبی صفوی را سرنگون کرد.به نظر می رسد ما از امام زمان وخواسته های ان یوسف همیشه هویدا فاصله گرفته ایم واخر این راه نابودی است ما با لطف ونایت امام عصر عج تا اینجا اومده ایم وگرنه این همه توطئه دشمن هرکدامش برای ریشه کنی نظام کافی بودونکند ما کاری کنیم که نظر عنایت اقا از ما گرفته شود اگر همراهی مردم نباشد دولت باید فکر خودش بکند.چه کسی حاضر است برای مشتی سلطان با عناوین مختلف فرزند خودرا فدا کند.یاران امام بلند شوید
کاش هیچکس حتی آنانیکه قدرت دارند و یا وابستگی به کانون قدرتی دارند حاشیه امنی نداشتند چی میشد؟
اينجاست كه آدم به ياد حرف دكتر حسابي مي افتد كه در كشور هاي جهان سوم اگر بخواهي مملكتت را آباد كني خانه ات خراب مي شود و اگر خانه ات را آباد كني، مملكتت خراب مي شود .
ماکه مرغ و گوشت ازوعده غذائی ماهیانمون حذف کردیم . ولی با 450 تومان در ماه نان و سبزی خوردن هم کم میاریم . فقط خواهش میکنم راهنمائی کنید ما چه جوری زندگی کنیمک
زمستان در راه است، پیشاپیش سلطان شلغم را هم معرفی کنید!
عجب مجلسی داشتیم و داریم که جز ضجه و شیون هیچ کاری بلد نیست.
آقا سلام
6 ماه می دویم مجوز تولید بگیریم...دیگه خسته شدیم. عطا شو به لقاش بخشیدیم. پس احتمالا این صنفی که ما می خواستیم تولیدکنندش بشیم و 1340 نفر اشتغال ایجاد کنیم(مداکشم موجوده!) از زیر مجموعه سلاطین بوده. آقا کوتاه بیایید. اگر اسم سلطان ها رو نمیشه گفت حداقل آدرسی .ایمیلی .. فیس بوکی چیزی ازشون بدید که ما بریم مجوزمون رو بگیریم. اره والا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر