بازدید 44185
واکنش غرب به طرح کشتی‌های هسته ای ایران

ایران درصدد است اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد غنی کند

همه این واکنش‌ها از خبر یک سایت ایرانی آغاز شد؛ خبری که در واقع از وجود طرحی در مجلس سرچشمه می‌گرفت و آن اینکه ایران می‌تواند سوخت کشتی‌های تجاری و نفتکش خود را به سوخت هسته‌ای تبدیل کند. به همین منظور، اورانیوم ۵۰ تا ۶۰ درصدی غنی شده نیاز است.
کد خبر: ۲۵۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰ 16 July 2012
انتشار خبری در یکی از سایت‌های خبری ایران، کافی بود که از غروب دوشنبه، این خبر در بالاترین اخبار رسانه‌های غربی در ایران قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، دوشنبه بعد از ظهر، یکی از سایت‌‌های خبری ایران، خبری را منتشر کرد که بر پایه آن، ایران سوخت کشتی‌های تجاری و همچنین نفتکش‌های خود را به سوخت هسته‌ای تبدیل کند؛ سوختی که به اورانیوم غنی شده با غنای دست‌کم 50 تا 60 درصد نیاز دارد.

انتشار این خبر، هرچند در این سایت ایرانی در حد یک امکان‌سنجی درباره عملیاتی بودن یا نبودن آن مطرح شده و آن را طرح یکی از نمایندگان مجلس ایران نامیده است، به سرعت در همان بعد از ظهر در بالاترین اخبار رسانه‌های غربی جای گرفت.

با وجود این، تاکنون مقامات یا نهادهای غربی در این باره سخنی نگفته‌اند و احتمالا از ساعاتی بعد، گمانه‌زنی‌ها و سناریو نویسی‌های آنان در این باره آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش، بعد از ظهر دوشنبه، بلافاصله روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به این خبر واکنش نشان داد و با تیتر ایران به دنبال غنی‌سازی با درصد بالاتر از میزان کنونی است، نوشت: در کنار استفاده از انرژی هسته‌ای برای مصارف پزشکی و تولید الکتریسیته، ایران بهانه استفاده از سوخت هسته‌ای برای کشتی‌ها را پیشه کرده است تا اورانیوم را تا حد 60 درصد غنی کند و دوباره اتهام‌هایی همچون تلاش ایران برای تولید بمب هسته‌ای را علیه ایران مطرح نمود.


خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز به همراه بازتاب این خبر، تحلیلی مشابه ارائه کرد و نوشت: ایران به دنبال بهانه برای غنی‌سازی تا حد 60 درصد است.

افزون بر این، دو استار تریبون هم از رسانه‌هایی بود که با همان خط پیشین به تحلیل این خبر پرداخت و با تأکید بر ترس غرب از تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای نوشت و تأمین سوخت هسته‌ای برای کشتی‌ها را بهانه جدید ایران دانست.

«ای‌.جی‌.سی‌.نیوز»، «سی‌.تی‌.نیوز» و «استیت نیوز» نیز از دیگر رسانه‌هایی هستند که این خبر را با رویکردهایی مشابه و بدون کوچکترین تغییری پوشش داده‌اند و گویا، این واکنش‌ها چه در سطح رسانه‌ا و چه در سطح نهادها و مقام‌های غربی فردا و روزهای آینده ادامه خواهد یافت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷۷
انتشار یافته: ۵۶
اتفاقا خوب است از همین مورد و خبر از غرب باج گرفت البته عاقلانه
واقعا حق ما از این بیشتر هم هست . یکی نیست به اونها بگه مگر مرگ فقط برای همسایه خوبه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
قبل از همه چیز حق شما اینه که نون شب داشته باشید بخورید!
خوب تقصیر خودمونه که بهانه دستشون می دیم!
زمانی که غنی سازی 5 درصد بود، غربی ها کاملا مخالف غنی سازی بودند، وقتی 20 در صد شد به 5 درصد رضایت داده اند و حالا وقت آن فرا رسیده است با غنی سازی در حد 60 درصد برای کاربرد صلح آمیز، یک قدم دیگر غرب را به عقب برانیم... نصر من الله و فتح قریب
تا چشمتون در بیاد زورگوهای بی تمدن بی فرهنگ .
از نظر NPT که مشکلی برای غنی سازی در این سطح وجود نداره. حداکثر تحریم ها هم که بر علیه ایران اعمال شده (طرف غربی تمام کارت هاشو بازی کرده). این مطلب هم میتونه بازی یک کارت بر علیه طرف مقابل باشه. و بهشون نشون داده بشه که در حداکثر تحریم ها هم نه تنها عقب نشینی در کار نیست، بلکه به امید خدا پیشرفت هم انجام میشه.
خوب ما می خواهیم ناو اتمی بسازیم به غربی ها چه ربطی دارد؟ آیا ما به آلمانی ها می گوییم مثلا بنز نسازند؟ این یک موضوع داخلی است. حالا اگر آن ها فکر می کنند که ما برای آن ها خطر ساز خواهیم شد این را بدانند که انسان متدن غربی قرن بیستمی در جنگ جهانی دوم 50 میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد(موضوع برای 67 سال پیش است فقط 67 سال). آیا ما به اندازه انسان متمدن غربی خطرناک هستیم؟
فدا سرت قیمت مرغ که 100% غنی سازی شده!!!
گوارای وجودش بزن 60 درصدو گور بابا غرب بزار بسوزن
خدا 60 درصدو عشقه
دمشون گرم هر چی بیشتر تهدید و تحریم کنند ایران وایرانی را بیشتر جری و جسور می کنند. اگر یه قدم جلو آمدند و پررو گری کردند دولت و ملت باید صد قدم جلو برند. یا علی مدد.
با سنگ انداری های که کشور های غربی علیه ایران می منه این حق ایرانه که بتونه از انرژی هسته ای استفاده کنه وایران باید با توان قوت خود اورانیوم صد در صد رو تولید کنه
بذار از دست ما عصباني باشند و از اين عصبانيت بميرند
غرب، خودش هم به خویشتن داری و مسئولیت پذریش اعتقاد نداره و هر چقدر دلش خواسته بمب اتم تولید کرده و استفاده هم کرده، اون وقت ما برای استفاده غیر نظامیمون حتی از اورانیوم با غنای 90% هم باید اونها رو متقاعد کنیم؟! در کدام بند ان پی تی یا پروتکل الحاقی غنای هسته ای خاصی مساوی تولید سلاح تعریف شده؟!
غنی سازی برای سوخت اتمی هر چند امان پذبر باشد بهد از آن راکتور و سیستم رانش لازم است که باید هر دو مطابق استانداردهای دریایی و سبک ساخته شوند. تاکنون نیروگاه بوشهر وارد مدار نشده و ساخت تجهیزات زمینی از نوع دریایی ان اسانتر است ولی تا کنون به نتیجه نرسیده است. ادعای رانش اتمی برای ما خیلی زود است و باعث ایجاد فشار زیادتر در تحریمها میشود. بهتر است اینگونه بحثها مطرح نشود چون باعث خسارات زیاد برای کشور میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
عزیزم اینقدر محافظه کار نباش.
در فرهنگ ایرانیان فقط در قله بودن مهمه. ایرانی فقط به قله فکر میکنه. هر کاری شدنیه، فقط کافیست بخواهیم.
اعتراضی دارید؟
حتما باید این کار انجام شه. مگر این که تحریم هارو بردارن و به توافق برسیم. چرا وقتی اونا مارو تحریم میکنن ما یه گام جلوتر نریم؟
وقتي ايران روتحريم نفتي كردندديگه چي بدترازاين?پس همان به كه درصد غني سازي بره بالا.باوجودتحريم نفتي خيلي پر روبودن ميخواداگه به بالابردن درصدغني سازي معترض بشن.كاردرستي هستش,حمايت من رو پشت سرتون داريد,اميدوارم به 90درصدبره,بعدپشيمان خواهندشدكه چرابه 20درصدايران رضايت نداديم.ايران ميخوادبره بالاترتابه 20درصدراضي بشن,بهترين سياست همينه,مثل حال كه با20درصد ديگه به 5درصد گيرنميدن.
دارندگی و برازندگی
اگر ایران همینطور به غنی سازی خود ادامه بده حتما به توان ساختن بمب هسته ای میرسه و ما ایرانیان تا اونموقع باید تحریم ها رو تحمل کنیم .وای که چه دیدن قیافه ی این مخالفانی که میخوان مانع دستیابی ایران به بمب هسته ای بشه تو اون زمان جالب میشه من بیصبرانه منتظرم
دم دانشمندان عزیزمون گرم درصدو ببرید بالا این غربیا سکته کنن بمیرن
دوست داریم میکنیم به هیچ کس هیچ ربطی نداره.الکی هم ضر مفت میزنین.برین دنبال بدبختی های خودتون.
به نظر من فکر خوبی کردند
باید به مرگ گرفت تا به تب راضی شوند
امیدوارم پای حرفشون بایستند و این طرح رو به مجلس ببرند . اون موقع غربی ها به غنی سازی 20 رضایت می دهند
باور کنید این برگه برنده ما در مذاکرات می شود
اگر درست کار کنند
به نظر من یک بار برای همیشه ما باید به دور از ترس از هیایوی غربی ها و شرقی ها برنامه هسته ای خود را به پیش ببریم تا نشان دهیم ایران کشوری قدرتمند است و قابل تحقیر شدن نیست. ما باید ایستادگی کنیم چون ایستادگی رمز پیروزی است.
غنی کنه نوش جونش اصن 200%
به امید ساختن کلاهک هسته ای . تا کور شود هر آنکه نتواند دید
اقا دوست داریم کشتی زیر دریایی اصلا کلا میخواهیم همه چیمون هسته ای باشه به کشورهای دیگه چه ربطی داره کجایی کوروش که ببینی چه کشورهایی واسه ایران دارن شاخو شونه می کشن
چطوره سوخت موتورسیکلت ها رو هم اتمی کنیم؟
خیلی خبر خوشحال کننده ای است.
غرب زورگو بهانه جویی می کند نه ایران مگر تبدیل سوخت پر مصرف وگران قیمت و ضد محیط زیست انواع کشتیها به انرزی پاک چه ایرادی دارد ان هم زیر نظر ازانس اتمی که کشورهای غربی این گونه داد وفریاد به راه انداخته اند مضافا جای این سوال باقی است که مگر کشورهایی که کشتیهای خود را قبلا مجهز به سوخت هسته ای کرده اند از کسی اجازه گرفته اند؟
خوب مگه بده تا به كي مي خواهيم به گفته و يا به اصطلاح در برابر غرب دست به عصا راه برويم اصلا ً بمب اتم هم بسازيم بابا جون ايران زماني كه آمريكا كشف نشده بود بزرگترين امپراطوري را داشت
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
باید با این غربی ها به شیوه خودشون برخورد کرد .
جانم جان بالاخره یا زنگی زنگ یا رومی روم
اگه قراره از حرف و حدیث ما تحلیل های مطلوب خودشونو در بیارن بذار هر غلطی نکردن بکنن.گندشو درآوردن، آشغالا
خیلی هم خوبه . باید مرگشون داد تا به تب راضی بشن .
بایدغرب رابه تب راضی کنیم باغنی سازی تا60درصدمی توانیم تا20درصدراحتمی کنیم
گاماس گاماس!!!
آقا بمب اتم رو به كوري چشم اين غربيها و صهيونسيتها بسازين خون به جگر شديم به مولي ...... يا علي
ایول باید دربرخی مسائل سیاست تهاجمی در پیش گرفت
چطور گروه 5+1 همشون بمب اتمی میسازن بعد اومدن به ایران چسبیدن که چرا یه بمب اتمی میسازی در حالی که هند و پاکستان و اسزائیل هم بمب اتم دارن؟اصلا چرا بمب اتم نسازیم وقتی که تحریم هایی بیش از کشوری که بمب اتم میسازه رومون گذاشتن؟
تابناک جان . الان ما به چشم امریکاییها اورانیوم با غنای بالای ۹۰ تولید میکنیم . دیگه تحریمها به حد اعلای خود رسیده. دیگه مهم نیست که شصت درصد باشه با هر چیز دیگه
رهبری هم که فرمودند در همان حدی که به ما حمله شود حمله خواهیم کرد. پس ما نگران نیستیم . شما هم نگران نباش
رسانه های غربی متاسفانه بیمارهستندوسلامت حرفه ای برخوردارنیستند
بسیار کار به جایی است و به عنوان یک برگ جدید در شطرنج سیاسی موجود می تواند موثر باشد و در صورت امتناع غرب از حذف تحریمها باید به آن سو رفت. اگر غربیها عقلانیت بخرج داده و این سوخت را نیز تامین کنند می توان از آن صرفنظر کرد ولی توان انجام این کار را باید حفظ کرد.
اگر بمب اتم بسازیم احتمالا یک قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران صادر میکنند ولی چون حداکثر تحریم ها را علیه ایران اعمال کردند بیش از این نمیتوانند تحریم کنند و عملا هیچ کار دیگری نمیتوانند بکنند.
باتوجه به اینکه حاضر به لغو تحریمها و تعامل با ایران هم نیستند پس تولید بمب اتمی مشکلات اقتصادی ایجاد نخواهد کرد و فقط وزن استراتژیک و سیاسی ایران را بالاتر خواهد برد.
ای بابا دردسرمون کم بود دوباره میخوان بدترش کنن اصلا انرزی هسته ای میخوایم چکار داریم میمیریم از تحریم
با درود به تابناکیان
اگر اشتباه نکنم ما باید همیشه یک عاملی برای سرگرمی و مشغول شدن ذهن طرف های مقابل سیاستهایمان داشته باشیم امیدوارم این سیاستها هدفمند و با برنامه باشد و وسیله ای برای اتحاد دشمنانمون نگردد و همیشه برنامه ای برای جدا سازی و کوچک کردن انها باشد
با سپاس
بابا جان این کشور قانون دارد ، رهبر دارد ،دولت دارد ، دولت سخنگو دارد ،در این اوضاع و احوالی که دشمنان کشور بدنبال بهانه هستند تا به کشور و ملت ایران فشار بیاورند و در همه مسائل این کشور بخصوص موضوع هسته ای مانع تراشی کنند نباید بهانه به دستشان بدهیم...
یکی نوشته غتی سازی د راین حد از نظر ان پی تی اشکالی نداره !!!!!!!!! واقعا انگلیسیت خوبه و تونستی بخونی تعهدات کشورهای عضو رو؟مطمنم نخونده و بلد نیست بخونه.در هر حال موفق باشید. اما بهتره قبل از موفقیت هم کمی فکر کنید
با سلام .
آقا اصلا ما هرکاری میکنیم به خودمون و مملکتمون ربط داره این وسط آمریکا مثل عروسک خیمه شبازی چی میگه آخه . این آمریکا دیگه داره بیش از فضول میشه باید گوششو کشید .
میتونیم دلمان میخواهدبه کسی ربط ندارد
به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
(شهید دکتر بهشتی)

قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ... بگو با همین خشم (و کینه ای که در دل دارید) بمیرید.
(سوره آل عمران،آیه 119)
بسیار عالی باید با اونها مثل خودشان رفتار کرد هر وقت ایران تند شد اونها خواسته هاشونو میارن پایین ما باید بالاترین حد غنی سازی رو بریم جلو تا اونها اعتراف کنند به حق داشتن علم هسته ای مارو
سلام به غیور مردان ایرانی
همینطور باید با آرامش کار کرد و از این گذر حداکثر فشار و به هم ریخته گی در اردوگاهشان بوجود آورد.
با نام و یاد خدا به پیش تا ظهور آقایمان مهدی
یکی کاربرد صلح آمیز اورانیم 100درصد رو پیدا کنه شاید لازم بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی