بازدید 28863
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

حمله ناو آمریکایی به یک قایق در خلیج فارس

اظهارات هیلاری کلینتون در بازدید از سرزمین های اشغالی، شلیک نیروی دریایی آمریکا به یک قایق ماهیگیری در خلیج فارس، درخواست سازمان ملل از گروهک منافقین برای ترک اردوگاه اشرف، اتهام به شرکت چینی به جرم مبادله با ایران و درخواست احمدی نژاد برای ارتقای تجارت پایاپای میان ایران و پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۵۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 17 July 2012
اظهارات هیلاری کلینتون در بازدید از سرزمین های اشغالی، شلیک نیروی دریایی آمریکا به یک قایق ماهیگیری در خلیج فارس، درخواست سازمان ملل از گروهک منافقین برای ترک اردوگاه اشرف، اتهام به شرکت چینی به جرم مبادله با ایران و درخواست احمدی نژاد برای ارتقای تجارت پایاپای میان ایران و پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخبار صبح امروز مطبوعات جهان، سخنان هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا پس از سفر وی به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است. به نوشته «وال استریت ژورنال»، کلینتون با طرح این ادعا که تحریم‌های وضع شده بر ایران، فشار بی‌سابقه‌ای بر این کشور اعمال می‌کند، گفته راهبرد دوجهتی آمریکا در تعقیب همزمان دیپلماسی و فشار، به طور کامل در جریان است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشته، آمریکا از همه توانش برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای بهره می‌گیرد.

«رویترز»، «جروزالم پست»، «هاآرتص»، «تایمز اسرائیل» و «چاینا دیلی» از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که تاکنون اقدام به انتشار این خبر کرده اند.

از جمله دیگر اخباری که از شب گذشته تاکنون در میان رسانه‌های گوناگون جهان بازتاب یافته، تحرکات جدید نیروی دریایی آمریکاست که به شلیک به یک قایق ماهیگیری در منطقه‌ای نزدیک به آب‌های امارات منجر شده است. به نوشته «گلوب اند میل»، نیروی دریایی آمریکا یک قایق تندرو را در منطقه خلیج فارس، به گمان اینکه تهدیدی متوجه ناو آمریکایی می‌کند، هدف آتش قرار دادند که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چند نفر دیگر است. در این میان، آنچه گلوب اند میل و شماری دیگر از رسانه‌ها به آن اشاره دارند، تأثیر منفی این گونه اقدامات بر وضعیت شکننده خلیج فارس است.


موضوع گروهک منافقین و وضعیت آنها در عراق، همچنان در محافل گوناگون مورد بحث است. به نوشته «واشنگتن پست»، «بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل از دولت عراق و گروهک منافقین خواسته به منظور کامل کردن فرایند تخلیه اردوگاه اشرف به شیوه‌ای مسالمت آمیز، با یکدیگر همکاری کنند. این تقاضا پس از آن مطرح می‌شود که اعضای گروهک مذکور ضمن بی توجهی به ضرب‌الاجل تعیین شده برای تخلیه اردوگاه اشرف و انتقال به یک اردوگاه جدید، مشکلات و درگیری‌هایی را با نیروهای دولتی عراق پدید آورند.

اما در آن سوی دنیا، شرکت چینی ZTE که به ظن فروش تجهیزات رایانه‌ای ممنوعه به ایران، از سوی ایالات متحده مورد اتهام قرار گرفته، باید توسط FBI بازرسی و تحقیق شود. در همین رابطه، «رویترز» می‌نویسد، وزارت بازرگانی چین اظهار امیدواری کرده که رفتار ایالات متحده با این شرکت منصفانه و درست باشد؛ افزون بر این، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفته این کشور به روابط آشکار و شفاف خود با ایران ادامه می‌دهد و انتقادات از روابط دو کشور، غیرمنصفانه است.


در پایان، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان ضمن اشاره به سخنان دیروز محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در گفت‌و‌گو با وزیر امنیت غذایی ملی پاکستان، از تمایل وی به ارتقای سطح تجارت پایاپای میان دو کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه، احمدی‌نژاد در این دیدار خواستار افزایش کامل پتانسیل همکاری ایران و پاکستان به منظور دستیابی به اهداف موردنظر شده و گفته هیچ دلیلی وجود ندارد که دو کشور نظام تجارت پایاپی کنونی را گسترش ندهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۱۸
سلام
1-ما فشار رو تحمل میکنیم ولی زیر بار زور نمیریم.این رو از سرور و سالار شهداء امام حسین (علیه السلام ) به میراث داریم.در ضمن چرا اسرائیل راحت متونه بمب تهیه کنه اما ما نمیتونم از این انرژی در راستای صلح استفاده کنیم ، راحت میاد زیر دریایی با قابلیت پرتاب موشک اتمی میخره از آلمان ولی ما ...
2-آمریکا میخواد زهر چشم بگیره،اما وقتی به قایق های ما شلیک کرد معلوم میشه ،چند مرد حلاجه،که عمرا جرأتش رو پیدا نمیکنه
«حالا ایران ستیزاش هی بیان منفی بزنن»ایران هنوز آدمای با غیرت داره که زور رو تحمل نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
من با شما موافقم ولی برای این منفی دادم که باید یاد بگیری به جای ما - مخصوصا هنگام نظر دادن - از من استفاده کنی و به دیگران اجازه بدی خودشون تصمیم بگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
خوشم اومد با غیرت!
منفی ها رو ولشون کن بعضی از این منفی ها ناشی از حقارت درونه و این که چیزی به نام غیرت رو درک نمی کنند.
راستی اینم بگم:
ببین کی قیم و آقای دنیا شده «آمریکا!!!» یک روز به هواپیمای مسافر بری شلیک میکنه ، یک روز به یک قایق موتوری یه روز جنگ با این یک روز جنگ با اون.اونوقت ما آدمهایی داریم که افتخار میکنند که آمریکا داخل این خاک شه،زهی خیال باطل
خانوم کیلینتون به همین خیال باش!
هر کی واست از گرونی و فشار رو مستضعفین جامعه خبر آورده خواسته باهات دشمنی کنه! ما مصمم تر از قبل هستیم شما هم هیچ غلطی نمی تونی بکنی!
آمریکاست دیگه نه عقل داره نه شعور خدا شفاش بده از خودش شک داره دیگه .
داستان قایق شایعه است واسه زهره چشم گرفتن
تابناک نگفتی ملیت قایق وسرنشیناش چی بوده؟
بهتر است عنوان خبر به زبان انگلیسی را ابتدا درج کرده سپس ترجمه فارسی آن را قرار دهید. با تشکر.
ننوشتید که این قایق کجایی بوده و در آبهای سرزمینی کدام کشور بوده یا در آبهای بین المللی ؟ معمولا ناوهای جنگی قبل از شلیک اخطار می دهند.
آمریکا دارد دنبال بهانه میگردد تا جنگ را شروع کند.
بدجوری به جنگ محتاجند.
مسخره است شما نظراته مطابقه میلتون را بارگزاری میکنید دیگه تو این خبرگزاری نظری نمیدیم
خیلی جالبه این امریکاییها هنوز سیاست گذشته خودشونو دارن
یه قایق بی دفاع ماهیگیری رو هدف قرار می دن و تو بوق می کنن که یه قایق تندرو رو زدن تا هم رو کار زشتشون سر پوش بذارن هم ایرانیا رو به فکر خودشون بترسونن ا
من یاد اون هواپیمای مسافر بری ایرانی افتادم که زدن تو هوا ترکوندن بعد گفتن ما فکر کردیم جنگنده هستش.اون موقع هم همین اهدافشونو داشتن
در مورد علت شلیک ناو آمریکایی به قایق ماهیگیری اماراتی دو احتمال را باید مد نظر داشت.
1- ناو آمریکایی از هویت قایق اماراتی مطلع نبوده وهمانطور که خودشان اعلام کردند پس از بی توجهی قایق به اخطار ناو، به آن شلیک کردند . دراینجا دو مسئله را باید در نظر گرفت. اول اینکه بعید است آنها با این همه امکانات اطلاعاتی - شناسایی که خودشان مدعی برخورداری از آن هستند نتوانسته باشند هویت قایق را تشخیص داده باشند .ودوم اینکه آنها آنقدر ترس و وحشت دارند که بقول معروف از سایه خودشان هم می ترسند و برای جلوگیری از آسیب احتمالی کورکورانه به قایق اماراتی حمله کردند.
2- حالت دوم که احتمال بیشتری دارد این است که آنها با اهداف احتمالی که در ذیل می آید، آگاهانه و بطور عمدی به قایق امارتی حمله کردند.
الف - دادن دلگرمی به نظام های غیر دموکراتیک و مستبد و وابسته شیخ نشین های جنوب خلیج فارس مبنی براینکه ما قوی و جدی هستیم و از قایق های تندروی سپاه ایران واهمه نداریم .پس به حمایت ما اطمینان داشته باشد(با آنکه باور خودشان چیز دیگری است).
ب - آرامش دادن به صهیونیست ها که این روزها به دلیل بیداری اسلامی و نیز مخالفت های داخلی خواب از چشمانشان پریده است ،که ما در مقابل ایران ایستاده ایم.
ج - آنچه که در روزهای آیند انتظار می رود یعنی در بوق و کرنا کردن این حمله در رسانه های مختلف دنیا و استفاده از سلاح تبلیغات برای ترساندن حاکمان وابسته و ترسوی سایر کشورهای دنیا و قدرتنمایی کاذب همیشگی خود برای ادامه مرعوب نگهداشتن آنها.
د - ترساندن مسئولین ایران در راستای مذاکره و فشار در مذاکرات هسته ای در حال انجام.
ه -چراغ سبز به منافقین و مخالفین داخلی برای ادامه و افزایش تبلیغات علیه نظام و ایجاد جو ارعاب و تشنج در راستای ادامه تحریم.
و - پیشگیری از حملات احتمالی قایق های تندروی دلاوران سپاهی در شرایط اشتباهات کوچک احتمالی تردد در خلیج فارس.
ز - و مواردی دیگر که دراین محتصر نمی گنجد.
اونهایی که رای منفی میدن لحظه ای کلاه خود را قاضی کنند ببینند اگر تفکرات آنها اعمال می شد الان نفت ملی شده بود؟ ببرای هر کاری باید بهای آنرا پرداخت .ما اگر کشوری پیشرفته و قوی می خواهیم فقط یک راه داریم . ایستادن
تا حالا با خودتون فکر کردید که چرا کشورای پیشرفته ای مثل آلمان و ژاپن دارن نیروگاههای هسته ایشون رو تعطیل میکنن و از راههای دیگه برق تولید میکنن؟.... ما هم باید به جای اینکه صد سال دیگه به این نتیجه برسیم الان برسیم که انرژی هسته ای به درد تولید برق نمیخوره
حتما فكر كرده اون قايقه يكي از قايق هاي تندرو ايراني هست.
شده از گرسنگی میمیریم اما زیر بار حرف زور نمیریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی