بازدید 40167

نگاه مردم غرب و همسایگان به بمب اتمی ایرانی و حمله به ایران

بین پنج گزینه دادن مشوق‌های اقتصادی به ایران، اعمال تحریم‌های اقتصادی، حمایت از مخالفان نظام، اقدام نظامی و پذیرش ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، شهروندان آمریکا، اروپا و همچنین همسایگان ایران، نظریات خود را اعلام کرده‌اند؛ جالب اینکه یکی از کشورهای مسلمان، خطر ایران هسته‌ای را بیش از همه دانسته است و آن کشور هم عربستان نیست.
کد خبر: ۲۵۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶ 17 July 2012

«استوارت پاتریک»، مدیر برنامه نهادها و حکومت جهانی در شورای روابط خارجی ایالات متحده، دیدگاه‌های عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مرور کرده است.

به گزارش «تابناک»، به نقل از وب‌سایت شورای روابط خارجی آمریکا، دولت اوباما امیدوار بود که تحریم نفتی و افزایش فشارهای بانکی، باعث شود که ایران در مسأله هسته‌ای با غرب سازش کرده و فعالیت‌های غنی‌سازی خود را متوقف کند؛ اما با تحقق نیافتن این انتظار آمریکا و سختی مذاکرات ایران و پنج به علاوه یک در مسکو، دولت و کنگره آمریکا به سمت منزوی کردن بیشتر ایران خواهند رفت.

بنا بر این گزارش، پنجشنبه هفته پیش، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، حرکاتی را برای مسدود کردن حفره‌های رژیم تحریم‌ها علیه ایران آغاز کرد و افراد و شرکت‌های جدیدی را که گمان می‌رود به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند، در لیست سیاه گذارد.

در همین حال، کنگره آمریکا، به دنبال اقدامات شدید‌تر برای تأثیرگذاری بر اقتصاد ایران است. برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و از جمله «هوارد برمن»، عضو ارشد و دمکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی هستند که آنچه تاکنون علیه ایران انجام شده، خوب بوده ولی ناکافی است و باید تشدید شود. این در حالی است که عده‌ای از جریانات تندرو، بنا دارند تا کنگره آمریکا را در فشار گذارند تا یک مجوز استفاده از زور (AUMF) علیه ایران صادر کند تا به این ترتیب، تهدیدات آمریکا علیه ایران جدی به نظر برسد.

اما در زمانه تلاش‌های شدید سیاسی علیه ایران، در ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی، افکار عمومی حامی تحریم‌ها علیه ایران و مخالف استفاده از نیروی نظامی هستند. یک تحلیل جدید درباره دیدگاه افکار عمومی درباره اشاعه سلاح‌های هسته‌ای که توسط شورای روایط خارجی و برنامه دیدگاه‌های سیاست بین‌الملل (PIPA) انجام شده، بیانگر برخی دیدگاه‌های مهم در افکار عمومی غرب در این مورد است:

ـــ آمریکایی‌ها عمیقا نگران دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستند. اکثریتی قاطع از شهروندان آمریکایی بر این باورند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای و تهدیدی جدی علیه امنیت ملی آمریکاست. آن‌ها در اینکه بشود جلوی حمله ایران هسته‌ای به اسرائیل را گرفت، تردید دارند؛ به عبارت دیگر، آنها بر این باورند که نمی‌توان انتظار داشت ایران عقلانی رفتار کند. این دیدگاه با شدت کمتری در میان اروپایی‌ها هم وجود دارد؛ جالب این که نگرانی‌ها در جهان اسلام نسبت به سلاح هسته‌ای ایرانی متفاوت است. تنها ۴۵ درصد عربستانی‌ها، دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رویدادی منفی می‌دانند، در حالی که این نسبت در اردن ۷۰ درصد است.

ـــ طرفداران تحریم ایران در افکار عمومی آمریکا، بسیار بیشتر از طرفداران حمله نظامی هستند. در یک نظرسنجی پنج گزینه‌ای درباره شیوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۱، نزدیک یک سوم افراد طرفدار تحریم، ۱۳ درصد طرفدار گزینه حمله نظامی و ۸درصد هم طرفدار گزینه پذیرش ایران مسلح به سلاح هسته‌ای بوده‌اند.

هرچند سیاستمدار آمریکایی، جزییات کامل آن نظرسنجی را بیان نکرده است، ولی می‌توانید نتایج آن را برای سه حوزه، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ترکیه در شکل زیر ببینید. گزینه‌ها به ترتیب از چپ به راست عبارتند از: دادن مشوق‌های اقتصادی، اعمال تحریم‌های اقتصادی، حمایت از مخالفان نظام، اقدام نظامی و پذیرش ایران مسلح به سلاح هسته‌ای.




ـــ اگر حمله نظامی آخرین گزینه باشد، حمایت آمریکایی‌ها از آن افزایش می‌یابد. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۱، از میان دو گزینه اقدام نظامی علیه ایران و پذیرش ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، ۴۹ درصد آمریکایی‌ها و ۴۲ درصد اروپایی‌ها، طرفدار استفاده از نیروی نظامی بوده‌اند.

ـــ طرفداران گزینه دیپلماسی (۵۵ درصد) بسیار بیشتر از طرفداران گزینه اقدام نظامی (۱۵ درصد) بوده‌اند.

ـــ افکار عمومی آمریکا طرفدار حمله اسرائیل به ایران نیز نیست. در نظرسنجی که در ۲۴ مارس ۲۰۱۲ منتشر شده است، ۲۴ درصد از حمله اسرائیل به ایران حمایت می‌کنند، در حالی که ۶۹ درصد طرفدار ادامه مذاکرات هستند. و اما ۱۴ درصد بر این باور بوده‌اند که آمریکا باید اسرائیل را تشویق به حمله کند، در حالی که ۸۰ درصد می‌گفتند که آمریکا باید بی‌طرف  بماند (۴۶ درصد) یا فعالانه با این کار مخالفت کند (۳۴ درصد).

ـــ  نزدیک سه چهارم آمریکایی‌ها طرفدار برخورد با برنامه هسته‌ای ایران در چهارچوب سازمان ملل بوده‌اند، در حالی که ۲۰ درصد آمریکایی‌ها طرفدار اقدام خودسرانه آمریکا بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۲
انتشار یافته: ۷۷
قدرت رسانه ها کاملا مشخص میشود در حالی که ما به ناحق تحریم می شویم و حتی هیچ نشانه ای از دستیابی ما به سلاح هسته وجود ندارد اغلب مردم اروپا و امریکا به ما به عنوان تهدید نگاه می کنند.اونوقت مسئولین ما این جا درگیر پیدا کردن دلائل گرانی مرغ برای برطرف کردنش هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
هرموضوعي به جاي خودش مهم هست
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
چقدر هم حل اين مسايل مهم مورد توجه بعضي از مسئولين كاردان و متخصص هست!!!!!!!!!!!!
امیر
| - |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
گرانی مرغ و گرانی هرچیزی بسیار مهمتر از تهریم ها هست چون باعث تردید در داخل میشود...و این گرانی ها میتواند از طرف غربی ها مورد سوء استفاده قرار گیرد
همون ناشناس اولی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
بله هر موضوعی مهم است اما نه اینکه فقط یک قلم ماده غذایی که بسیار ساده و روشن می توان قیمت ان را کنترل کرد به قیمت پولدار شدن چند نفر تبدیل به مساله مهم کشور شود
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
قدرت رسانه این است که شما فکر میکنید حق هستید و اونا باطل
باید اماده بود بازیهای المپیک همیشه بهترین موقع برای ماجراجویی امریکاواسرائیل بوده.
ترکیه چه واسه ما آدم شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
ترکیه خوب زده 25% به ایران اتمی رای داده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
25 درصد گفتن ایران می تونه "سلاح هسته ای" داشته باشه! به نظر شما کمه؟...مردم ترکیه با ما مشکلی ندارند همونطور که ما با "مردم" ترکیه مشکلی نداریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
مردم هیچ جا با هیچ جا مشکل نداردند!!!
راستش مردمان تا وقتی که وجود و شرایط دیگری برایشان نفع داشته باشد با آن مشکلی ندارند؟
می دانید چرا آمریکاییها بیشتر رای داده اند ! چون به منافع بیشتری دسترسی می یابد؟!

حالا چرا ما به این روز افتادیم !؟ که نظر سنجیسال 2011 را در سال 2012 به خوردما می دهند؟!
مرگ بر همگیشون. دیگه حالم از همه شون به هم میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
همیشه در حال طلب مرگ برای تمام دنیا هستید مگر میشود خدا فقط دعای شما را برآورده کند بالاخره بقیه مردم دنیا هم بنده ی همین خدا هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
قربون تو آدم ساده که برای همه صلح و صفا میخوای! وای.... چه طبع لطیفی !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
فعلا که نه با دعای ما، با پول مالیات همین آمریکاییا و اروپاییا اینهمه انسان رو در عراق و افغانستان به بهانه سلاحهای کشتار جمعی و القاعده موهوم کشتن و ابایی از کشتن ما هم ندارن...پس مرگ بر آنها که فقط حیات خود براشون مهمه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
این طلب برای همه مردم دنیا نیست بلکه برای اونایی هست که زور میگن و حقوق بقیه رو به رسمیت نمیشناسن
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
می دونی اگه همه دعاهیمان مستجاب شده بود الان فقط خودمون تودنیا مونده بودیم.
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اوه چه خوب شما عزرائيل نشديد . وگرنه همه را به يك دم مي كشتيد يعني كاري كه خود حضرت عزرائيل هم هيچ وقت نمي كند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
شعار جدیدت مرگ بر جهان ؟؟ چرا فکر میکنی فقط ما آدم هستیم .
باتوکل به خداوند عزیز وتدبیروتلاش وحفظ اتحادوانسجام بین ملت بزرگ ایران اسلامی باید از کیان وعزت ملی مقتدرانه وغیرتمندانه دفاع کرد به گونه ای که نسلهای بعدی به نیاکانشان ببالند
پاسخ ها
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
امیدوارم نسل آینده به ما به عنوان نیاکانشان ببالند نه مثل ما که به نیاکانی که برباد دادند بحرین و آذربایجان و ترکمنچای و گلستان و .... نمیتوانیم ببالیم . یادمان باشد آنچه که برباد دادند در چه شرایط سیاسی و اقتصادی بر باد رفتند.
نظر سنجی تعمق برانگیزیه
ایکاش در ایران هم چنین نظرسنجیهایی انجام و نتیجه آن هم منتشر میشد
واقعا که متاسفم شما اینجا طوری شرح دادید که ایران غیر قانونی فعالیتهای هسته ایی شو انجام میده و باید یه فکری برایش کرد دنیا بداند چه دوست داشته باشند چه نداشته باشند ایران هسته ای یه و اگه دلشم بخواد تسلیحات شم به دست میاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
تا یه مقاله یا تحلیل قرار میگیره که جنبه علمی و کارشناسی داره (هرچند کارشناسان اون وری باشند) که خوندنش میتونه مفید باشه ، انگشت اتهام دروغ یا خیانت بهش میزنند. بعضی ها چه دچار توهم توطئه هستند.
راه حل این است که قدرت نطامی متعارف ایران و هماهنگی بین ایران و دیگر عناصر حلقه مقاومت به قدری بالا رود که اقدام نظامی علیه ایران و دیگر کشورهای حلقه مقاومت تبدیل به محال شود. و این کار کاملاً ممکن است.
از پايه اينگونه نظر سنجي ها که از مردم ناآگاه انجام مي شود ملاک نمي باشند چرا که آنها نظرتشان براساس آن چيزي است که رسانه ها به خوردشان داده‌اند
و اينکه در حال حاضر بلندگو در دست استعمارگران مي باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
یعنی فقط شما اگاه هستید؟ کی میخواید به بقیه مردم چه تو دنیا و چه تو ایران جور دیگه ای نگاه کنید؟ چرا همیشه فکر میکنید که همه اسرار عالم بر شما مکشوفه و فقط نظر شما درسته؟
مجيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
علي آقاي عزيز، اين نظر سنجي نشان مي دهد كه مردم كشورهاي غربي باور كرده اند كه ايران به دنبال سلاح هسته اي است! در حاليكه ما خودمان مطمئن هستيم چنين چيزي واقعيت ندارد، اين نشاندهنده ناآگاهي مردم و قدرت بالاي رسانه در اين كشورهاست.
اگر مردم غرب خواهان تحريم ايران هستند پس بايد يك كمي هم مزه تحريم نفتي را بچشند تا اين طور بازيچه رسانه ها نشوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اونا مثل مسئولین ا نیستند که بی گد و بی فکر به آب بزنند ! فکر همه جاشو کردند
نظر من اینه که ما همه متحد باشیم مشکلاتمونو حل کنیم چرا مسولان ما نمیان به مردم نزدیک شن بابا من خودم آذری ام ولی چرا باید این ترکیه به خیال خودش امپراطوری عثمانی رو احیا کنه حتی داره یه فیلم درست میکنه در این مورد اونم بازار فروشش کشورهای عربی اند. بابا این کشورهای عربی انقده ضعیف اند که حتی دارن تبدیل میشن به استعمار هند چین ترکیه نباید بهشون رو داد. کافیه همه با هم تلاش کنیم نذاریم غول های اقتصادی وضع کشورو به هم بزنن تا مردم بهشون فشار وارد بشه. به خدا خسته شدیم هر روز ما تو کشور یه ماجرا داریم یه روز سکه یه روز مرغ یه روز این فیلم یه روز قرارداد فوتبال کافی هر کدوم از ماها به وظیفه خودمون عمل کنیم از دنیا چیزای زیادی نخوایم انقده خودخواه نباشیم که اطرافیان خودمون رو قربانی خواسته های خودمون بکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
یه روز اختلاس. میدونید این اختلاس چه بلا هایی سرمون آورد؟ بی اعتمادی. مقداری تورم و گرانی. بی حقوق شدن چند ماهه یه سری بازنشسته و و و و ...
اگر امریکا یک کوه دیگه باشه از اون هم عبور میکنیم البته با سیاست و اسمشو میزاریم کوه پنجم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اي ول، كوه نورد!!! دارمت، برو براي فتح قله!! تو مي توني، آره، برو!!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اقای کوروش کوهنورد اسم کوههای اول تا چهارم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با دقت در نظر سنجی ها معلوم می شود که تقریباً معادل با نوع تبلیغات رسانه ای آنها است.
اگر رسانه ها نوع گزارش و تحقیقات خود را به سوی لزوم حمله نظامی ببرند، آن قوت آمار نظر سنجی ها به آن سمت کاملاً تغییر خواهد کرد.
آنچه در همه این نظر سنجی ها که به تبع تبلیغات رسانه ای فریبکارانه آنها مشهود است:
1- برنامه هسته ای ایران نظامی است.
2- لزوما باید متوقف شود( از راههای گوناگون)
3- درصد بالایی گفته اندایران حق استفاده از آن را ندارد.
4- اسرائیل حق حمله دارد، اما گزینه مناسبی نیست.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
مگر تو همین ایران رسانه ها نظر مردم رو شکل نمیدن؟ اینجا خوبه بقیه دنیا بد؟
دیپلماسی عمومی احمدی نژاد که جواب نداده :)
اینها بازی های سیاسی سیاستمداران است تا بوده چنین بوده انها برای بقای خودشان این هیاهو ها را راه می اندازند که بیکار نباشند ومردمشان بفهمند که او درار ه کار مهمی میکند
پاسخ ها
رصا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
نه جانم بازی نیست عراق لیبی رو همینجوری مال خود کردن.سوریه وایران هم یواش یواش.مگر عقل ایرانی به خرج بدیم واز این مهلکه خلاص شیم والا 100سال عقب میریم همین الان هم 50سال از دنیا عقبیم.
ما ملت بزرگ ايران اسلامي آماده ايم تا پوزه کفار را به خاک بماليم آمريکا وايادي اش درمنطقه مطمئن باشند لشگر خدا مانند مرغان ابابيل بر سرشان فرود خواهند آمد وکل منطقه را گورستان آنها خواهند کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آخرین باری که لشکر خدا!!! بر سرشان فرود آمده کی بوده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
بزرگواران این ملت وهیچ قدرتی نمی تونه به چنگ خودش دربیاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آقا روی من یکی حساب نکن من نمیرم جنگ .
آقا راستی این تسلیحات کشتار جمعی عراق پیدا شد؟تشکیلات القاعده چطور؟. متلاشی شدن؟ بابا ایول به این آقا بالاسر دنیا! راست میگن هیچ غلطی نمی کنه ها!
عجب خودمونیم چقدر معروف شدیم همه نگران ماهستن!
ترس برادر مرگه!!!!
از غير قابل پيشبيني بودن ما ايراني ها ميترسن.يه وقت ديدي قيد يارانه و مرغ و سكه و بنزين و زولبيا باميه و همه فرا فكني ها رو زديم و همشون رو نشونديم سر جاشون.كم كم دارن پرو ميشن،گفته بوديم هيچ غلطي نمي توني بكني.يادشون رفته
تابی جون فقط نظرای باب میلت رو اینجا می زاری ازت متنفرم اگه راست می گی منفیهایی هم که به نظراتت می دن فیلتر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
من منفی دادم چون تابناک خوبه به نظرم. اما ننویسین بعد از 24 ساعت نظر بررسی میشه و ثبت میشه. من شاید 10 ها نظر دادم که هیچ کدام ثبت نشده. بنویسید اگه جا بود نظر رو منتشر میکنیم.
این داستان اشاره به سه راس یک مثلث دارد،
1-وجهه بین المللی ایران
2- قدرت رسانه های خارجی و داخلی
3- میزان تاثیرگذاری وزارت خارجه ایران

و اگر مجموع آن نظرسنجی را ارزیابی کنیم گزینه تحریم های اقتصادی با 27% کل و مشوق های اقتصادی با 21.3% خودنمایی می کنند همچنین گزینه اقدام نظامی که در تفکر مردم ترکیه حدود 2 برابر (25%) مردم جهان (13) است نشان دهنده عدم تعادل سیاسی و روحی آنها نسبت به ایرانیان است که در جای خود نشان می دهد ظاهرا آنها بیشتر از آمریکاییها از ایرانیان عصبانی هستند.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
راستش اونا دارند منافع خودشان را می بینند . اگر به ایران حمله شود ترکیه کلی سود می کنند
mamat
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
دوست عزیز مثل اینکه دقت نکردید فقط %4 مردم ترکیه به اقدام نظامی رای داده اند. بیشتر دقت کن و تحلیل های سطحی و کم مایه هم نکن.
alpazar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
آقای ناشنای انگلیسی بلد نیستند. اقدام نظامی به انگلیسی می شود take military action که فقط %4 مردم ترکیه به این گزینه رای داده اند. افتاد!؟
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
ناشناس دانشمند! 4 در صد از مردم تركيه موافق حمله نظامي هستند يعني كمتر از 4/1 اروپا وآمريكا. دقت كن تا نظراتت كشكي نباشد.
میزنیم پودرشون میکنیم
امريكا و اذنابش هيچ غلطي نميتوانند بكنند و هيچ ... نميتوانند بخورند. شما هم بيخود آنها را گنده نكنيد.
قرار نيست اونا از پيشرفت نظامي يا اقتصادي ايران راضي باشند و يا از رقيبي كه مثل خودشان سلاح اتمي داشته باشد خوششان بيايد
اين آمارها توجيهات خودشان براي رفتارهاي بعدي است و گرنه هيج كس از افزايش امتيازهاي رقيب خوشحال نخواهد شد حتي ايرانيها براي رقبايشان
امريكا و اروپا بجاي اينكه بگردن دنبال شركتها كه تحريم ها را دور ميزنن يك راه راخت تر و بهتري دارند اونا ميتونن 75ميليون ايراني و نزديك به يك ميليارد مسلمان را در ليست سياهشون قرار بدن و دلشونو خوش كنن كه تعدادي از دولتها با اونا هستن بيداري اسلامي بخوبي گوياي ان است كه ملتها با ملت و دولت ايران همسو و هم اوازندو دولتها البته بجز تعدادي درصف آنها هستندو اگر يه نظرخواهي واقعي و ازادانه از مسلمانان جهان و حتي غير مسلمانان جهان انجام بگيرد خواهند ديدكه انها بين ملتها پايگاهي ندارند و صد البته آنها با مسايل هسته اي ما مشكل ندارند آنها با با عدالتخواهي ما و بيداري ما و فرياد بيدارگري ما مشكل دارند چرا كه اگر مسايل هسته اي ما مشكل آنها بود چرا با تمام قدرت صدام را بسيج كردندتا نداي بيدارگري انقلاب اسلامي را در سال 59 خفه كنندپس اندكي مقاومت در ملت ما و كمي انصاف در بازاريان ما والبته تلاش مضاعف مسئولين ما ميتواند اين ملت را كه پرچمدارمبارزه ملت هاي دربند است به ير منزل مقصود برساند و مخلص كلام اينكه بايد به ريسمان الهي چنگ بزنيم و متفرق نشويم اكنون هم ريسمان الهي دور از دسترس نيست ولايت فقيه ريسمان الهي است وچه زيبا فرمودند ان امام كبيرفقيدكه پشتيبان ولايت فقيه باشيدتا بممكت شما آسيبي نرسد .
اینا نظر سنجی می کنن ببینن رسانه هاشون خوب نظر سازی کردن یا بیشترش کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
كاملا موافقم. فكر كرديد الكي بيشتر رسانه هاي اروپا و آمريكا مال صهيونيستهاست؟
Man yek solai daram va in ro vaghiat ast ke migam. Aksariat mardom Iran aslan nemidonand Iran kojast va mardomash chetor zendegi mikonand va che farhangi darand. Mardom Amrika Hamberger, Coca cola va in chiza sareshon mishe nah chize digari. Vaght talaf kardan ast
شما با اين كار به اين نظرسنجي هايي كه معلوم نيست سر و تهش به كجا وصل است اعتبار مي دهيد. در حاليكه خود همين نظرسنجي به احتمكال زياد ساختگي و در جهت جنگ رواني 34 ساله آمريكا عليه انقلاب اسلامي است.
می گم تابناک یاد بگیر!!!
رسالت رسانه ای داشته باش، خاله زنک نباش
نظرسنجیشون بخوره به سرشون، مگه اونا کی هستن، بزارین در رویای شیرین حکمرانی بر جهان سرمست باشند.
ریشه آمریکاییها انگلیسی و اسپانیایی است که همه می دونن این دو کشور استعمارگر ند حالا کشوری که کمتر از 400 سال بوجود اومده و با کشتن میلیونها سرخپوست و کشتن میلیونها انسان دیگه در سرتاسر دنیا به این نقطه رسیده، قطعا تک تک این افراد قاتل بلفطره و جنایتکاران تاریخند قطعا انتظاری غیر این ازشون نمیشه داشت!!! کسایی که فکر میکنند مردم امریکا بهتر از سیاستمداراشونن خوب تفکر کنند که همین مردم این سیاستمدارا رو انتخاب میکنن و پرورش میدن. جنگ و ستیز ما با آمریکا و غرب تا ابد الدهر ادامه خواهد داشت چون جنگ خیر و شر در تاریخ هرگز پایانی ندارد و انشا.. تا زمان قیام حضرت ولی عصر که همه تاریکی ها پاک خواهد شد. انشاء ا..
ولی ما که قرار نیست بمب اتمی بسازیم!!!!

اینطوری آمار میگیرن تا القا کنند ایران دنبال بمب اتمه
تابناك، جان مادرت اين رو بذار. تا حالا صد تا كامنت گذاشتم ، حذفش كردي.اينو بذار،منفي هاشو زياد كن ،مثبت ها رو صفر كن،نميدونم هركاري خواستي بكن ،فقط حذفش نكن.آفرين.
بيايد همه ي رسانه ها رو رصد كنيد، BBC, VoA ، مهر ، فارس يا تابناك ، مي بينيد هركي سنگ خودش رو به سينه ميزنه. اين طبيعت خبرنگاريه چون تو دنيا خبرگزاريه واقعا مستقل وجود نداره. حالا بنا به قوه ي استدلالمون بايد اصل خبرهارو واسه خودمون تجزيه و تحليل كنيم. يه چيز كاملا آشكار ميشه، آمريكا و كلا غرب( چه دولتشون چه ملتشون ، تازه ملت بيشتر) فكر حمله ي نظامي رو هم نميكنن! چرا؟ چون حمله خرج داره، زياد هم خرج داره. غرب هم كه وضع اقتصاديش از بعضي كشورهاي آفريقايي هم بدتره( البته هنوز خيلي از ما بهتره ها) ، تازه اگه ايران نباشه، ايران هراسي هم نيست پس بازار داغ فروش سلاح به عربها هم تعطيل ميشه. از اونور اسرائيل هم بهانه اي واسه كشتن فلسطيني ها و شهرك سازي نداره، چون دشمن قسم خورده نداره( ديگه دليلش رو خودتون بگيريد).
حالا شما جاي غرب و آمريكا، ميايد به ايران حمله كنيد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
اولش را خوب آمدی ولی آخرشو افتادی تو حوضک!
mahdi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
عزیزان کاربر مخصوصا"شما دوست عزیز:
آمریکا و به تبعه آن کشورهای دنبال رو او ، اگر دشمن نداشته باشند نمیتوانند بر دنیا و کشورشان حکومت کنند. اگر هم تمام کشورهای دنیاهم با آنها هم مسیر یا زیر چترشان باشد، با قدرت هالیوودی دشمن فرضی از کرات و کهکشانهای دیگر برای خود میسازند که سابقه فیلم سازی آنها را مرور کنید گواه بر عرایض بنده میباشد
بطور کل دنیا با نظامی گری اداره میشود جان و مال انسانها ، کشورها اصلا پشیزی ارزشی در این نوع سیاست ندارد
بمب اتمي ايراني بسازيد,بذاريدافتخاركنيم.مادرمنطقه همواره درخطربوديم,حتمأبسازيم,امنيت بقا ازهرچيزي واجب تره.درآرزوي بمب اتمي ايراني هستم...
فقط يك انفجارهسته اي حلال مشكلات ايران باجهان هستش,فقط ديدن قارچ هسته اي عربستان وامارات وحاميان غربيشون...رودرجاي خودخواهدنشاند.بدون انفجارهسته اي هم ميشه قدرت نظامي اتمي شد,مثل اسراييل.فقط ساخت كلاهك هسته اي كفايت ميكنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
بمب اتم زیاد هم خوب نیست مگه نمیبینی ژاپنیا دارن اعتراض میکنن.اونوقت مثل کره شمالی میشیم.ما میخواهیم در جهان همیشه در صحنه باشیم قدرتمند و با تدبیر . به امید آن روز
واي دلمون يه جنگ ديگه ميخواد، صلح حوصله آدما سر ميبره، چه خوبه كه هر روز تو اخبار دنيا اسم ما را ميبرن
تکلیفتون با خودتون روشن نیست.یه روز میگید اکثرا ایران را مساله مهم خود نمی دانند و مسائل دیگر مهم هستند.امروز میگید اینجوری.خاک تو سرتون که هر روز یه ساز میزنید هدفتون چیه سیاست کشور را متزلزل نشون میدید.منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه بهمون میخندن.مرگ بر وطن فروش.مرگ بر دشمنان قسم خورده اسلام و مرگ بر اعراب احمق
غربی ها هرگز به ایران اجازه ساخت بمب هسته ای را نخواهند داد(تابناک میدونم چاپ نمیکنی لاقل خودت بخون)
اسرائیل و امریکا یه برنامه ای تو المپیک دارنبای همین انگلیس این همه موشک و پدافند تو لندن ردیف کرده .مسئولین هوشیار باشن
تويي كه باپرچم آمريكاگفتي به ايران اجازه ساخت بمب نميدن خيلي اوناروجدي گرفتي آره?يعني الان اونارو يه موجودخارق العاده ميبيني كه اگه اجازه ندن ديگه حتمأنخواهدشدآره?اگه اوناچيزي بخوان حتمأ به واقعيت ميپيونده?توعراق چي ميخواستن وچي شد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی