حمله شغال پير به زن معلول

کد خبر: ۲۵۹۳۶۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶ 21 July 2012
|
6907 بازدید
كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ پيرمرد 67 ساله‌اي را كه قصد آزار واذيت زني معلول را داشت دستگيركردند.

به گزارش جام جم در 22 ارديبهشت ماه سالجاري،زني جوان با مراجعه به كلانتري 141 شهرك راه آهن به مأموران كرد كه از پايانه ميدان‌ آزادي به سمت خليج سوار يك دستگاه اتوبوس بنز قديمي به رانندگي پيرمردي حدودا 65ـ60 ساله شدم اما در بين راه راننده اتوبوس قصد سرقت اموال و همچنين آزار و اذيت مرا داشت كه خود را از اتوبوس به بيرون پرتاب كردم.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

زن جوان پس از مراجعه به پايگاه دوم پليس آگاهي در اظهارات خود به كارآگاهان گفت كه از آنجائي كه من داراي معلوليت جسمي حركتي شديد از ناحيه دو پا هستم، راننده اتوبوس به بهانه كمك كردن مرا سوار اتوبوس كرد و در طي مسير با معرفي خود به نام« اصغر يوسفي» مدعي شد كه داراي چندين اتوبوس بين شهري است و...؛ هنوز مسير زيادي را با اتوبوس در نكرده بودم كه با شنيدن برخي از صحبت‌ها از سوي وي متوجه قصد راننده اتوبوس براي آزار و اذيت خود شدم؛ به همين علت قصد باز كردن در اتوبوس را داشتم كه ناگهان راننده اتوبوس با چكش چندين ضربه به سرم وارد كرد و زمانيكه مقاومت مرا در برابر خود مشاهده كرد؛ مرا تهديد كرد كه بايد طلا و جواهرات خود را به او بدهم؛ با وجود سرقت تمامي طلا و جواهراتم شامل گردنبند، النگو و گوشواره، راننده اتوبوس مجددا تهديد كرد كه مرا خواهد كشت كه در يك لحظه موفق به باز كردن در اتوبوس شده و با پرتاب كردن خود به بيرون اتوبوس توانستم خود را از دست راننده اتوبوس نجات دهم و اتوبوس نيز به سرعت از محل متواري شد؛ من نيز پس از دقايقي و با كمك يكي از شهروندان كه با خانواده‌اش در حال عبور از محل بود به كلانتري مراجعه و موضوع را به پليس اطلاع دادم.

كارآگاهان با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم را در دستور كار خود قرار داده و با توجه به اظهارات زن جوان درباره ضربات محكم ناشي از اصابت چكش، بلافاصله وي را به پزشكي قانوني معرفي و پزشكي قانوني نيز اصابت جسم سخت به ناحيه سر و آثار به جاي مانده از ضربات وارده را تأييد كرد.

كارآگاهان با توجه به مشخصات ارائه شده درباره اتوبوس بنز قديمي و مراجعه به پايانه ميدان آزادي و انجام تحقيقات، موفق به شناسايي خودرو اتوبوس بنز قديمي شده اما صاحب آن پس از مراجعه به پايگاه دوم پليس آگاهي، در اظهارات خود عنوان اشت كه خودرو را به مدت چند ماه و براي مسافركشي به فردي به نام«محمود »(67 ساله) اجاره داده اما وي چند روز پيش اتوبوس را بازپس آورده و از آن زمان ديگر از وي اطلاعي ندارم.

در ادامه تحقيقات و براي بررسي صحت اظهارات صاحب اصلي اتوبوس، علاوه بر بررسي اسناد و مدارك متعلق به اجاره اتوبوس به محمود، مواجهه حضوري ميان شاكي پرونده و صاحب اتوبوس انجام و زن جوان صراحتا اعلام كرد كه اين شخص راننده اتوبوس نيست.

با شناسايي «محمود»، كارآگاهان با بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار اطمينان پيدا كردند كه متهم از مجرمان سابقه‌دار و با بيش از 36 فقره سابقه دستگيري و زندان است.

بررسي سوابق متهم نشان داد كه «محمود» از سال 56 تاكنون و در سال‌هاي متعدد بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت، رابطه نامشروع، تهديد با سلاح سرد، قدرت نمايي، شرب خمر، ايراد ضرب و جرح عمدي، قتل عمد در حين رانندگي، صدور چك بلامحل، ايجاد مزاحمت و... بارها دستگير و روانه زندان شده است.

با شناسايي هويت و سوابق متعدد متهم در ارتكاب جرايم مختلف، تصاوير بدست آمده از «محمود»در برابر زن جوان شاكي پرونده قرار گرفت و به صورت كامل مورد شناسايي قرار گرفت كه با شناسايي هويت متهم، كارآگاهان با بهره گيري از بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي آخرين مخفيگاه و محل سكونت متهم در استان قزوين شدند و با اخذ نيابت قضايي به مخفيگاه متهم رفته و پس از چندين روز مراقبت‌هاي پليسي و نامحسوس، متهم را در زمان ورود به مخفيگاهش دستگير كردند.

با دستگيري و انتقال متهم به پايگاه دوم، بار ديگر شاكي پرونده براي مواجهه حضوري و شناسايي متهم دعوت به عمل آمده و اينبار شاكي پرونده، متهم را به عنوان راننده اتوبوس بنز قديمي مورد شناسايي قرار داد.

سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهم در مراحل مقدماتي قرار داشته و متهم با صدور قرار قانوني و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي، در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از كليه شهروندان و شكاتي كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت اموال بويژه طلا و جواهرات و يا تهديد، ضرب و جرح و... قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهم و طرح شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي ـ خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟