تعقيب و گريز مالباخته و سارق در ميدان تجريش

کد خبر: ۲۵۹۳۷۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۱ 21 July 2012
|
5947 بازدید
سه سارق خشن كه با پرسه زدن در خيابان‌ها گردنبند شهروندان را سرقت مي‌كردند به دام افتادند.

به گزارش شرق ماموران پايگاه يكم پليس آگاهي تهران در پي وقوع گردنبندقاپي‌هاي خشن از تعدادي از شهروندان در مناطق شمالي شهر وارد عمل شدند و با شناسايي تعدادي از مالباختگان و انجام تحقيقات از آنها فهميدند سارقان در تمام موارد با استفاده از چاقو و قمه اقدام به تهديد و در مواردي نيز ضرب و جرح مالباختگان كرده‌اند. بررسي انجام‌شده در اين خصوص فاش كرد سارقان از ساعت 8 صبح تا 11 شب با استفاده از دو دستگاه موتوسيكلت طرح
هوندای 125 به رنگ‌هاي مشكي و قرمز، با حركت در مسير خلاف حركت خودروها اقدام به سرقت زنجير و گردنبند رانندگان و سرنشينان خودروها و در مواردي نيز عابران پياده مي‌كنند و در صورت مقاومت افراد با استفاده از چاقو و قمه به تهديد و ضرب و جرح مي‌پردازند.

يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «ساعت 11:30 روز 15 خرداد در خيابان شريعتي، بالاتر از پل رومي، در حال پياده شدن از خودرو شخصي خودم بودم كه ناگهان سه جوان موتورسوار به سمتم حمله‌ور شدند و با مشت و لگد به جانم افتادند. در حالي‌كه هر سه نفر چاقو و شمشير داشتند، گردنبند مرا سرقت كردند و در خلاف جهت حركت اتومبيل‌ها به سمت بزرگراه صدر از محل متواري شدند. پس از انتقال به بيمارستان و پزشكي قانوني، 12 مورد آسيب‌ديدگي ناشي از ضرب و جرح توسط اين افراد روي اعضاي بدن من شناسايي و در پرونده درماني ثبت شد.»

مالباخته ديگر نيز درخصوص نحوه سرقت گردنبند خود گفت: «ساعت 20 روز 28 خرداد با خودرو در حال تردد در خيابان فرمانيه بودم كه ناگهان موتوسيكلتي از قسمت عقب خودرو با ماشين من تصادف كرد. پس از پياده شدن از ماشين در حالي‌كه مشغول بررسي ميزان خسارت ناشي از تصادف بودم، ناگهان هر دو سرنشين موتور با چاقو به من حمله كردند من نيز از ترس جان خود و اطمينان از اينكه در صورت مقاومت در برابر اين افراد قطعا مرا با چاقو خواهند زد، در برابر آنها هيچ مقاومتي نكردم و هر دو نفر پس از سرقت گردنبندم، به سرعت در خلاف مسير حركت خودروها از محل متواري شدند.»

در شرايطي كه كارآگاهان به دنبال سرنخي از متهمان خشن بودند ماموران كلانتري دربند ساعت يك و 20 دقيقه بامداد روز 12 تير اعلام كردند سرقت مشابهي رخ داده و يكي از دزدان پيش از فرار دستگير شده است. در اين حادثه سرنشينان موتوسيكلت طرح هوندای 125 اقدام به سرقت گردنبند يكي از شهروندان كرده بودند اما حين فرار و در تعقيب و گريز انجام‌شده ميان آنها و مالباخته كه به همراه يكي از دوستانش به تعقيب‌شان پرداخته بود، يكي از آنها دستگير اما همدست وي با تهديد قمه موفق به فرار از محل شد.

كارآگاهان پس از انتقال متهم به پليس آگاهي با انجام تحقيقات مقدماتي از مالباخته اطمينان پيدا كردند متهم دستگيرشده كه جواني 30ساله به نام «محمدرضا» است يكي از سارقان تحت تعقيب است. مالباخته به كارآگاهان گفت: «همراه يكي از دوستانم به ميدان تجريش رفته بوديم. به پيشنهاد من براي خوردن آش، در حوالي ميدان تجريش توقف كرديم و من براي خريد از ماشين پياده شدم. دوستم نيز پشت فرمان منتظر من نشست. در حالي‌كه با كاسه آش در حال نزديك شدن به ماشين بودم، ناگهان موتوسيكلت هوندا 125 به من نزديك شد و در يك لحظه سرنشين عقب آن با كشيدن گردنبند از گردنم آن را دزديد. اين صحنه در حالي اتفاق افتاد كه فاصله من از ماشين كمتر از چند متر بود. بلافاصله سوار خودرو شدم و به تعقيب موتوسيكلت پرداختيم. پس از دقايقي از تعقيب و گريز، دوستم با ضربه‌اي كه از پشت سر به موتوسيكلت سارقان وارد كرد باعث شد كنترل موتور از دست راننده آن خارج شود و هر دو نفر به زمين بيفتند. بلافاصله از ماشين پياده شدم و با فرياد دزد دزد از ديگران درخواست كمك كردم. يكي از سارقان با تهديد قمه موفق به فرار شد ولي نفر دوم كه چاقو داشت با ضربه‌اي كه دوستم با ماشين به وي زد موفق به فرار نشد.» بازجويي‌ها از محمدرضا در حالي آغاز شد كه 15 مالباخته او را به عنوان سارق شناسايي كردند. او در اظهاراتش به ده‌ها فقره سرقت و گردنبندقاپي در مناطق مختلف سطح شهر تهران به همدستي دو نفر از دوستان خود به اسامي «كسري» و «امير» كه 32 و 29ساله هستند، اعتراف كرد. شناسايي هويت دو متهم ديگر پرونده و مراقبت نامحسوس از محل‌هاي تردد آنان اين دو را نيز به تله انداخت. سرهنگ علي اكبرپور، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران درباره اين پرونده گفت: «در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي مالباختگان و ديگر جرايم ارتكابي متهمان در مراحل مقدماتي است.»

اكبرپور افزود: «بنا بر اعترافات متهمان و همچنين جمع‌بندي اطلاعات پرونده‌هاي مشابه درخصوص گردنبندقاپي، عمده مناطق سرقت‌ها و مدت فعاليت متهمان مورد شناسايي قرار گرفته و در حال حاضر شناسايي و دعوت از ساير مالباختگان در دستور كار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران است و از تمامي شهروندان و مالباختگاني كه در طول يك سال گذشته در مناطق شمال و شمال غرب تهران به‌ويژه در مناطق شريعتي، تجريش، ولي‌عصر، قيطريه، فرمانيه و... به اين شيوه مورد سرقت، زورگيري، تهديد و ضرب و جرح و گردنبندقاپي قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.»
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟