راز 16 ماهه قتل جراح سرشناس يزد

کد خبر: ۲۵۹۶۶۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴ 22 July 2012
|
30537 بازدید
معماي پيچيده قتل سرشناس‌ترين جراح يزد پس از گذشت 16 ماه هنوز در هاله‌اي از ابهام است.

به گزارش ايران اين پزشك 62 ساله از سوي قاتل دوچرخه‌سواري از پاي درآمده كه چهره‌نگاري كامپيوتري‌اش در اختيار تيم قضايي و پليسي است.

از ساعت 9 شب 23 اسفندماه سال 89 سناريوي جنايتي پيچيده در برابر پليس يزد قرار گرفت. يك جراح سرشناس در حياط مطبش قرباني سرنوشتي هولناك شده بود.

شب معمايي

دكتر محمد بامشاد جراح 62 ساله عمومي در مشهد ازدواج نكرده و زن و بچه‌اي نداشت. وي با مادر پيرش زندگي مي‌كرد.گاهي شب‌ها در بيمارستان مي‌ماند. شب آخر وقتي مادر پيرش ديد پسرش به خانه نيامده با اين تصور كه در بيمارستان است نگران نشد و خوابيد.صبح كه بيدار شد ديد از پسرش خبري نيست. اين بار با نگراني به موبايل دكتر زنگ زد، تلفن خاموش بود و هيچ‌كس از سرنوشت پسرش اطلاعي نداشت.

جنايت خاموش

داماد خانواده پس از اين كه مادرزنش به وي زنگ زد و گفت از دكتر خبري نيست، وي به سمت مطب حركت كرد و هنوز به آنجا نرسيده بود كه در پاركينگ عمومي خودروي دكتر بامشاد را ديد و نگران شد، حتماً حادثه شومي رخ داده بود. وي به مطب دكتر در خيابان طالقاني يزد رسيد، هر چقدر زنگ ساختمان ويلايي مطب كه يك طبقه بيشتر نداشت را زد كسي جواب نداد، هر لحظه بيشتر نگران شد. خودرواش را كنار ديوار ساختمان پارك كرد و با ايستادن روي سقف آن و از بالاي ديوار داخل آن را نگاه كرد. صحنه هولناكي را ديد كه باور نمي‌كرد. پيكر بي‌جان دكتر بامشاد در حالي كه نيمي از بدنش داخل حوض شكسته افتاده بود، ديده مي‌شد.

بررسي صحنه قتل

دقايقي بعد كه برادرزن دكتر بامشاد از شوك صحنه قتل خارج شد به پليس 110 زنگ زد و دقايقي بعد بازپرس كشيك قتل يزد و تيم‌هايي از پليس آگاهي و پزشكي قانوني پاي در قتلگاه دكتر سرشناس گذاشتند. مأموران در تحقيقات ابتدايي با قطرات خون در پله‌هاي ساختمان به حياط و در ادامه با جراحت‌هاي بالاي بيني و گوش قرباني روبه‌رو شدند و اين در حالي بود كه بر خلاف نظريه پليس و نتايج تحقيقات ميداني كارشناسان پزشكي قانوني ادعا داشتند كه دكتر با مرگ طبيعي به كام مرگ فرو رفته است.
با توجه به مرموز بودن ماجراي مرگ جراح سرشناس يزد، بازپرس جنايي دستور داد تا جسد دكتر بامشاد براي كالبدشكافي در اختيار پزشكي‌قانوني قرار گيرد و از تيم جنايي پليس آگاهي نيز خواست به رازگشايي از اين جنايت دست بزنند. كارآگاهان در تجسس‌هاي ميداني دريافتند كه از مطب اين دكتر هيچ سرقتي صورت نگرفته و تنها پول‌هايي كه از ويزيت بيماران در جيب دكتر بوده دزديده شده و جالب اين كه جسد دكتر بامشاد در حالي كنار حوض افتاده بود كه شير آب باز بود و احتمالاً قاتل مي‌خواست صحنه‌سازي يك مرگ حادثه‌اي را انجام داده باشد.

بررسي ليست بيماران

تيم تحقيق براي رديابي عاملان قتل، بيماران شب گذشته دكتر بامشاد را رديابي و تحت بازجويي قرار داد. همه بيماران ادعا مي‌كردند كه دكتر مثل هميشه سرحال بود و هيچ ناراحتي‌ نداشت و صحنه مشكوكي را نديده‌اند تا اين كه آخرين بيمار يك ادعاي عجيبي كرد كه پليس را در برابر مرد مرموزي گذاشت.

بيمار مرموز

آخرين بيمار در بازجويي‌ها گفــت: ساعت 9 شب بود كه نوبت من شد. پيش از رفتن من به داخل اتاق ويزيت، مرد جواني كه جلوتر از من بود با گفتن اينكه منتظر كسي است خواست پيش از وي داخل بروم.
آن مرد با دوچرخه‌اي كه يك نايلون سبزرنگ به دسته آن بسته شده بود به مطب دكتر بامشاد آمده بود.

وي رفتاري عجيب داشت. هنگامي كه مطب را به عنوان آخرين بيمار ترك كردم آن مرد هنوز آنجا منتظر بود. نگراني خاصي در چهره‌اش ديده مي‌شد. من كاملاً وي را ديده‌ام و اگر باز چهره‌اش را ببينم مي‌توانم شناسايي‌اش كنم.

چهره‌نگاري رايانه‌اي

كارآگاهان به يك سرنخ رسيده بودند و از آنجايي كه مطب دكتر بامشاد هيچ منشي‌اي نداشت آنان براي رديابي مظنون احتمالي از آخرين بيمار خواستند در دايره فني پليس آگاهي به چهره‌نگاري رايانه‌اي مرد مرموز كه هيچ مشخصاتي از وي در ليست بيماران نبود بپردازد.
همزمان با به دست آمدن چهره فرضي يك مرد ناشناس و با گذشت 43 روز از مرگ دكتر بامشاد، پزشكي قانوني با تأكيد بر وقوع قتل به پليس اعلام كرد كه اين جراح سرشناس با ضربات ميله چوبي يا آهني به قتل رسيده است و هيچ شكي در وقوع اين جنايت نيست.
پليس يزد كه خود را در برابر معماي پيچيده‌اي مي‌ديد در حالي كه نمونه‌برداري و انگشت‌نگاري در مطب هيچ ردپايي از قاتل به دست تيم تحقيق نداد به گره كوري برخورد.

بن‌بست تحقيقاتي

با گذشت بيش از 15 ماه از قتل پزشك جراح، كارآگاهان جنايي يزد همچنان نتوانستند سرنخ يا ردي از عامل جنايت به دست آورند و در تحقيقات به بن‌بست رسيده‌اند و اين در حالي است كه دادستان يزد با عنوان كردن اينكه دكتر بامشاد متخصص كودكان بوده و در سال 90 كشته شده است اعلام داشت چون هيچ آثاري از مجرم در صحنه قتل بر جاي نمانده و عامل قتل با مهارت سرنخ‌ها را از بين برده پليس يزد نتوانسته قاتل را شناسايي كند.

درخواست خانواده دكتر بامشاد

علي محمد رسوليان، برادرزن دكتر بامشاد به خبرنگار شوك گفت: دكتر بامشاد از پزشكان مجرب و متعهد شهر يزد بود كه در طول 30 سال طبابت خدمات شاياني به مردم شهرش داشته است و كسي را نمي‌توانيم پيدا كنيم كه ذره‌اي از وي ناراضي يا ناراحت باشد.

وي در ادامه افزود: ما از دادستان گله داريم و اين موضوع را بايد عنوان كنم كه به جرأت مي‌توان گفت كه دكتر بامشاد يكي از بهترين پزشكان يزد و كشور بود كه با توجه به شخصيت وي به عنوان يك پزشك، بهتر بود دادستان با آگاهي از پرونده قتل درخصوص روند آن توضيحاتي بدهد چرا كه دكتر بامشاد متخصص كودكان نبوده و يكي از جراح‌هاي سرشناس بود. در ضمن وي در سال 89 به قتل رسيده و قاتل نيز توسط آخرين بيمار دكتر بامشاد ديده شده است.

رسوليان در پايان گفت: احساس مي‌شود با توجه به چهره‌نگاري و سرنخ‌هاي موجود به اين پرونده آنچنان كه بايد رسيدگي شود، پيگيري‌هاي لازم صورت نمي‌گيرد و خانواده وي از مسئولان قضايي و پليس درخواست دارند تا با جديت اين پرونده را رسيدگي و قاتل را دستگير كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟