عفو قاتل محكوم به مرگ به مناسبت ماه رمضان

کد خبر: ۲۵۹۷۳۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱ 22 July 2012
|
3830 بازدید
زن و شوهري مسن با مراجعه به دادسراي جنايي تهران اعلام كردند قصد دارند به مناسبت فرارسيدن ماه رمضان قاتل فرزندشان را عفو كنند. اين زوج هشت سال بعد از مرگ فرزندشان بدون هيچ قيد و شرطي رضايت خود را اعلام كردند.

به گزارش شرق مسوولان بيمارستان امام حسين (ع) تهران روز 29 خرداد سال 83 در تماس با پليس از مرگ جواني به نام حميد خبر دادند و گفتند اين فرد با ضربه چاقو از پا درآمده است. ماموران بعد از حضور در بيمارستان به تحقيق از مادر وي پرداختند.

اين زن در حالي‌كه اشك مي‌ريخت، گفت: «پسرم وقتي به خانه آمد غرق در خون بود. او به من گفت وقتي به پارك رفته بود دو نفر به نام‌هاي داريوش و حسن را ديده كه مشغول بازي تخته نرد بودند. به آنها به دليل برپاكردن بساط قمار اعتراض كردم و آن دو با من درگير شدند، بعد هم داريوش با چاقو مرا زد. پسرم بعد از گفتن اين جملات از حال رفت و من سريع او را به بيمارستان رساندم.»

ماموران بعد از اطلاع از هويت قاتل به جست‌وجو براي دستگيري وي پرداختند و 18 ماه بعد از اين جنايت داريوش را در خانه‌اي در اطراف تهران بازداشت و از او دو كلت كمري و تعدادي فشنگ كشف كردند. داريوش در بازجويي‌ها ضمن اعتراف به قتل ابراز پشيماني كرد و گفت: «حسن شوهر خواهرم بود. او از قبل با حميد اختلاف داشت. روز حادثه هم وقتي حميد وارد پارك شد آن دو نفر با هم درگير شدند. من قصد داشتم وساطت كنم اما حميد به حسن فحاشي كرد و من عصباني شدم. بعد از آن مقتول سنگي را به سمتم پرت كرد و همين كار سبب شد نتوانم خودم را كنترل كنم و با چاقو وي را بزنم. از كاري كه كرده‌ام به شدت پشيمان هستم و عذاب وجدان دارم.»

متهم بعد از اتمام تحقيقات مقدماتي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد. او در دادگاه نيز جرمش را گردن گرفت و گفت سزاوار مجازات است به اين ترتيب به قصاص محكوم شد و اين راي در شعبه 27 ديوانعالي كشور به تاييد رسيد. پس از آن داريوش در نوبت اعدام قرار گرفت تا اينكه والدين حميد رضايت خود را اعلام كردند.

مادر مقتول گفت: «روز محاكمه متهم اول محرم بود و من مي‌خواستم به خاطر امام حسين (ع) رضايت بدهم چون پسرم علمدار هيات‌هاي عزاداري بود اما خود متهم قبول نكرد و گفت بايد مجازات بشود اما حالا تصميم گرفته‌ايم به دليل فرا رسيدن ماه مبارك رمضان از قصاص او صرف‌نظر كنيم.»

بنا بر اين گزارش متهم در پي اعلام رضايت، از چوبه‌دار نجات يافت و به زودي به دليل جنبه عمومي جرم محاكمه مي‌شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟