خوانده می‌شوید :

حق پخش تلویزیونی از آن کیست؟

حق پخش تلویزیونی از آن کیست؟ آیا صدا و سیما می‌تواند خودسرانه و بدون تعامل، بازی‌ها را مستقیم پخش کند و با نپرداختن حق پخش، مانع توسعه حرفه‌ای فوتبال شود، یا فوتبال زیاده‌خواهی می‌کند و به دلیل هزینه‌های بی‌جا برای خرید ستاره‌های فوتبال، می‌خواهد جیب خالی شده خود را پر کند؟ این خبر با دیدگاه‌های شما تکمیل می‌شود...
کد خبر: ۲۶۰۲۶۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰ 24 July 2012
|
29049 بازدید
|
هفته نخست لیگ برتر‌ به رغم اینکه صدا و سیما زیر بار پرداخت حق پخش بازی‌ها نرفت، با اما و اگرهای فراوان پخش شد؛ اما در آستانه برگزاری هفته دوم رقابت‌ها، رئیس فدراسیون فوتبال، تهدید کرده که در صورت ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها، بازی‌ها را نیمه کاره‌‌ رها می‌کند. 

داستان پرداخت حق پخش بازی‌ها، چند سالی است که میان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما ادامه دارد و هر سال با پا درمیانی‌هایی پایان می‌یابد، ولی امسال گویا فدراسیون، سفت و سخت پای این مسأله ایستاده تا درآمد واقعی خود را از حق پخش تلویزیونی بازی‌ها از صدا و سیما گیرد.

پیشتر‌ها که درباره هزینه‌های فوتبال در ایران از مردم نظر خواسته بودیم، بخش چشمگیری به این نکته اشاره کرده بودند که در صورت ایجاد زیرساخت‌هایی برای درآمدزایی در فوتبال، دیگر اینچنین از کیسه بیت‌المال در این ورزش هزینه نخواهد شد و یکی از راه‌های به دست آوردن درآمد در فوتبال هم حق پخش تلویزیونی آن بود که از سوی مردم بیان شده بود. 

هم‌اکنون اما صدا و سیما سفت و سخت ایستاده که مبلغ مورد نظر فدراسیون را تأمین نخواهد کرد. 

حال به نظر شما، صدا و سیمایی که بخش چشمگیری از درآمدش از راه دربافت آبونمان از مردم است، آیا نباید بخشی از این را صرف خرید بازی‌های لیگ بر‌تر کند، تا هم به توسعه فوتبال حرفه‌ای کمک کرده و هم رضایت مردم را جلب کند؟ 

البته برخی نیز بر این باورند که فوتبال ایرانی، کیفیت بالایی ندارد و تلویزیون اگر هم قرار است هزینه‌ هنگفتی کند، آن را صرف لیگ‌های حرفه‌ای‌تر یا در راه تولید برنامه‌های جذاب‌تر صرف کند. 

نظر شما در زمینه این جنجال به پا شده چیست؟ 

دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در بخش نظرهای سایت بگذارید تا با مشارکت شما، این خبر تکمیل شود.


                                                          *              *                *
 
برای آگاهی از قوانین و مقررات مشارکت در این بخش خبری اینجا را کلیک کنید.

این خبر تا ساعت 18:00 امروز هر نیم ساعت یک بار به کمک کامنت‌های شما بروز می‌شود.
                                                          *              *                * 

نخستین بروز رسانی: 15:00

1.عطا:
حق پخش وقتی معنا داره که فوتبال کاملا خصوصی و خود کفا باشه نه الان که تمام هزینه های هنگفت داره از بیت المال میره بعد دولت بیاد باز از همین بیت المال 20 ملیارد تومان پول بده حق پخش رو از فدراسیون و باشگاه هایی که خودش هزینه آنها رو میده بخره !

2.بدون اسم:
حالا الان مگه صدا و سیما خصوصیه؟ چه فرقی می کنه که پول رو صدا و سیما به فوتبال بده یا یک باشگاه صنعتی؟ خصوصی شدن یک بام و دو هوا که نمیشه. یا همه باید خصوصی بشن یا همه دولتی بمونن.

3.saman:
فوتبال دولتي + صدا و سيماي دولتي = مردم بيچاره كه اين وسط از ديدن يك فوتبال هم در اين مملكت محرومند. آخه فوتبال رو از اين تلويزيون بگيرين چي مي مونه؟ بعد بگين مردم چرا ماهواره تماشا مي كنن. اگه فوتبالها پخش نشه من كه ديگه هيچ برنامه از تلويزيون ايران نمي بينم. بعدشم من نمي دونم فدراسيون چه فكري كرده كه مي خواد بازيها رو CD پخش كنه؟ آخه ديدن يك بازي غير زنده چه لطفي داره؟تازه به فرض هم، يك نفر مي خره و مي ذاره تو اينترنت و بقيه هم حاكثر گلها رو دانلود مي كنن!!!!!!

4.مهدوی:
باید سازمان لیگ خودش دست به کار شود و شبکه تخصصی فوتبال راه اندازی کنه یا قرار دادهای با شرکت های خصوصی ببنده تا از شبکه های کارتی استفاده کنه (البته نه این طور که دیگه با مبالغ آنچنانی کارت بفروشن) اونوقت تمام درامد نصیب فوتبال میشه و دولت هم که این همه بودجه به تیمهای درجه 3  میده ، میتونه اونارا صرف ورزشهای مظلوم دیگه بکنه و اگه این انحصار از صدا و سیما بگیره میتونه به رشته های دیگر ورزشی هم کمک کنه "یعنی یه شبکه ورزش خصوصی"

5.ابراهیمی:
صدا و سیما و باشگاه های فوتبال از بیت المال که در ظاهر متعلق به مردم است اداره می شوند و مشاهده مسابقات از تلویزیون حق مردم است. اگر قرار باشد باشگاه ها به منظور حق پخش تلویزیونی از صدا و سیما وجهی دریافت کنند باید متناسب با آن از مبلغ دریافتی از بیت المال کم شود. نمی شود که هم از توبره برداشت و هم از آخور و آن را به حلق بازیکنان نافوتبالیست و بی اخلاق ریخت!

دومین بروز رسانی: 15:30

6.یک حسابدار:
در اينكه ديدن مسابقات فوتبال داخلي چيزي جز حرام كردن وقت و سلامتي و... نيست شكي نيست.
واقعا اين فوتبال چقدر بودجه ميخاد؟ قرار داد هاي ميلياردي با بازيكنان كم نيست حالا از صدا و سيما هم ميخاد پول بگيره بابا خيييييلي ديگه طمع كرديد يكم قناعت كنيد نه كه خيلي هم جلو تيم هاي خارجي ابروي ايران عزيزمونا ميخرن بازم توفع پول دارن انصافم خوب چيزيه......

7.حامی:
صدا سيمايي كه فقط فكر تعدد شبكه هاست و كيفيت شبكه ها به صفر رسيده و فقط در حال پخش آرشيو هستش و اين آرشيوها ازين شبكه به اون شبكه پاس داده ميشن جز شبكه ورزش كه تا حالا طرفدار زيادي پيدا كرده پس نتيجه اينكه دادن هزينه پخش تلويزيني اصلا هزينه نيست و سرمايه اي بايد براي صدا وسيما حساب بشه.و بايد پرداخت كنه. البته اگه شبكه هاي خصوصي تلويزيوني داشتيم انوقت همه سرو دست ميشكوندن واسه گرفتن حق تلويزيوني. اما چون انحصاريه اينجوري ميشه.

8.سید رضا علوی:
صدا و سيما به واسطه پيامهاي بارزگاني كه قبل از بازيها و در بين بازيها ميذاره درآمد قابل توجهي گيرش ميآيد. ضمن اينكه مسابقات SMS كه كم هم نيست ميتونه باعث بشه تا مخابرات آگهيهاي بيشتري رو بده و در نتيجه درآمد بيشتري رو نصيب صدا و سيما بكنه. به نظرم كاملا منطقيه كه بخشي از اين درآمد به سازمان ليگ و فدارسيون تخصيص داده بشه. 
به نظرم به طور كلي حق با ورزشي‌هاست ولي اينكه مبلغ چقدر باشه نميدونم. بهتره صدا و سيما روي اين قضيخ كاملا شفاف عمل كنه و بگه چقدر درآمد داره. ضمنا اين فوتبال هر چه قدر هم بيكيفيت باشه تعداد افراد زيادي ميشينند و اون رو مي‌بينند.

9.رضا:
صدا سیما باید مبلغ حق پخش رو با توافق فدراسیون پرداخت کنه و مثل هر برنامه تولیدی در سیما هزینه انرا پرداخت کند ، من نمیفهمم چرا همه قصد سودبردن از فوتبال رو دارن - سیما از محل تبلیغات به راحتی مبلغ فراوانی به دست میاورد (یبلیغات قبل و حین پخش بازی) ولی همه را برای خودش میخواد حالا بگذریم که برای هر بازی حداقل 2 ساعت برنامه پر میکنه و در حالت عادی باید هزینه زیادی بابت 2 ساعت برنامه پرداخت کنه.
ولی خود من با پخش مستقیم بازی موافق نیستم به این دلیل که باعث خالی شدن استادیومها شده ، ااگر با تاخیر 2-3 ساعت پخش بشه خیلی بهتره و علاقه مندان به استادیومها میروند و درامد آن هم مستقیم به باشگاه ها میرسد.

10.ساغر:
فدراسیون باید از صدا و سیما واسه پخش این بازی های بی کیفیت تشکر هم بکنه...
آخه اگه صدا و سیما پخش نکنه که خیلی از مردم از تب و تاب فوتبال می افتن، ورزشگاه ها هم خالی تر از قبل می شه... مگه همین الان واسه حساس ترین بازی ها چند نفر می رن ورزشگاه؟

سومین بروز رسانی: 16:00

11.بدون اسم:
با سلام، حق پخش را زمانی یک باشگاه یا لیگ یا فدراسیون می تواند بخواهد که خصوصی باشد نه اینکه از جیب بیت المال بخورد و خروجی هم نداشته باشد من به شخصه از صدا و سیما هم دل خوشی ندارم ولی ممنونم که زیر بار این حرف زور و پخش این فوتبال بی کیفیت نرفت.فدراسیون خیلی هم باید ممنون باشد که پول مردم را بی حساب در جیب باشگاههای بدون بازده ریخت و تا به حال از تلوزیون پخش شده و چه بسا شاید حق صدا و سیما باشد که حق پخش از فدراسیون بگیرد بابت تلف کردن وقت مردم.

12.امیر جرجانی:
ضرورتی وجود ندارد که صداوسیما از طریق بیت المال پول حق پخش را پرداخت کنه کافیست این سازمان پولی که از طریق تبلیغات تلویزیونی قبل و بعد از پخش فوتبال بدست می آورد را در اختیار صاحبان واقعی فوتبال یعنی باشگاهها قرار دهد، در عوض با این کار یکی از اولین و اصلی ترین اهداف صداوسیما که جذب تماشاگر است محقق خواهد شد. بهتره صدا و سیما دست از این زیاده خواهی بردارد و گاه و بی گاه بر طبل بیت المال بودن نکوبد، چون باشگاهها نیز از راه دولتی در حال ارتزاق هستند.

13.بدون اسم:
این پول از این چیب دولت درمیآد میره توی اون یکی جیب میره چون هر دو طرف دعوا از بخش دولتی . عمومی هستن. قسمت قابل توجهی از این حق پخش صرف بودجه باشگاههای فوتبال دولتی می شود که برن با قیمتهای نجومی بازیکن بیارن درعوض اینکه این پولها صرف ورزش همگانی و تندرستی مردم بشه.
به نظر من صدا و سیما برنده این دعواست چون از انحصار برخورداره. فدراسیون فوتبال هم نمیتونه مسابقات را درقالب دی وی دی و از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه کنه زیرا تمام لذت فوتبال به پخش زنده اونه و این امکان رو فقط صدا و سیما داره. 
به نظر من پولی رو که خرج فوتبال میکنن اگه خرج تمام رشته های ورزشی بکنن، اون ورزشها پیشرفت میکنن ولی فوتبال درجا میزنه. ما باید بپذیریم که در فوتبال دارای مزیت نسبی نیستیم زیرا توانایی کار تیمی را در یک ورزش پرطرفدار نداشته و نمی توانیم با هم مدارا کنیم. بهتره بریم دنبال تقویت ورزشهای انفرادی که خیلی در المپیک مدال آوره و هزینه اش هم بسیار کمتر از فوتباله: تنیس، شنا، پینگ پنگ، تیراندازی، ژیمناستیک، دومیدانی و غیره.

14. آرش:
به نظر من تلویزیون باید حق پخش رو به فدراسیون بده و به فدراسیون حق می دم. شاید فوتبال ما آنقدر کیفیت نداشته باشه که براش زیاد پول بدن ولی از خیلی از برنامه های بی کیفیت و بی محتوای تلویزیون که معمولا به صورت رانتی بین تهیه کنندگان پخش می شه بهتر است. من که تنها برنامه ای رو که از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نگاه می کنم همین فوتبال هاست.

15.بدون اسم:
اینکه سر دعوای دو نفر یه ملت رو از حقشون محروم کنند به هیچ عنوان منضفانه نیست . شنیدم قراره اگر توافق نشه بازی ها رو روی دی وی دی میفروشن!! آخه کجاااااااااای دنیا اینطوریه ؟ اگر مردم ما همت کنند و فقط یه بار هماهنگ بشوند نه گروهی اینقدر ولخرجی می کنند که واسه جبرانش طلب پول زیادی کنند نه گروهی دیگر حاضر به عدم رعایت انصاف واسه دسترسی مردم به حقشون می شوند. در صورتیکه بازی ها رو ضبط شده در اختیار مردم گذاشتند کسی نخره! اون وقت میبینید چطور با هم کنار میان!حالا یه ماه فوتبال نبینید! مگه تا حالا میدیدیم چی شد ، که حالا نبینیم ضرر کنیم!!!

چهارمین بروز رسانی: 16:30

16.امیر قلی:
اگر به دنبال فوتبال حرفه ايي و خصوصي سازي هستيم بايد حق پخش مسابقات در مرحله اول به فدراسيون و در سالهاي آينده مستيما به باشگاه ها پرداخت شود تا باشگاهها بتوانند از محل حق پخش براي خود درآمد ايجاد كرده و خود را اداره كنند. و اگر تصميم داريم اين روش باري به هر جهت را داشته باشيم بهتر است كه صحبت از فوتبال حرفه ايي و خصوصي سازي نزنيم.

17. بدون اسم:
به نظر من حیف از وقت و پولی که صرف تماشای این فوتبال با این بازیکنان  بی اخلاقش بشه اونم تو یه همچی شبایی که در طول سال یکباره تا ماه رمضان آینده خدا میدونه چی میشه اما این فوتبال با این افراد پولکی و مرفه هر روز به یه بهانه ای تکرار میشه والله به خدا دیدن مفتشم گرونه آخه یه کمی فکر کنین این همه چک و چونه واسه چی.؟

18.عباس:
گرچه نگاه این چنین به موضوع شاید کمی متفاوت باشد اما آنچه مسلم است این است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی در میدان بی رقیبی حضور دارد. هزینه هایش را از جیب مردم تامین می کند ولی اساسا به نظر مردم توجه نمی کند. امیدوارم یک ادم جسوری در فدارسیون فوتبال پیدا شود که استارت تاسیس شبکه خصوصی ورزش را بزند تا باب این مساله باز شود.

19. بدون اسم:
اگر باشگاه ها و فدراسیون قبول می کنند دست مزدهای نجومی که دارند می دهند را از جیب مبارک و بدهند و کاملا خصوصی اداره شوند، آن موقع این حرف منطقی است که صدا و سیما هم به آنها پولی تحت عنوان حق پخش بدهد. ولی با این وضعیت مسخره است. مگر صدا و سیما قرار است از جیب خودش این پول را بدهد؟ اون هم می خواهد از جیب مردم و بیت المال خرج کنه. همین دیشب آقای فتح اله زاده و رویانیان با افتخار از کمکهای دولتی که دریافت کردند صحبت می کردند. با این اوضاع، حرف فدراسیون فقط یک باج گیری آن هم از جیب ملت است.

20.بدون اسم:
صدا و سیما عادت دارد همیشه خلاف جریان آب شنا کند. صدا و سیما هرگز به مخاطب خود احترام نگذاشته. نمونه اش : ما مردم حتی نه مسابقه هارو با پوشش کامل ببینیم (مثل مراسم تلاوت قران و...) باید همیشه بازی هارو از دقیقه ی 2 یا 3 ببینیم!! دوربین انقدر بالا باشد که تشخیص بازیکنان دشوار تر از حد معمول باشد. سر ناسازگاری همیشه بوده و هست.

پنجمین بروز رسانی: 17:00

21.آرش کماندار:
ما تو این مملکت چه دلخوشی داریم اخه؟ شما دوتا برنامه رسانه ملی رو بگو که بشه تحملش کرد؟ وقتی توانایی ساخت برنامه های سرگرم کننده رو ندارن من دلمو به همین فوتبال یخ بی کیفیت خوش می کنم، من یکی که راضی نیستم از مالیاتی که از من می گیرند خرج سریالای آبکب عشقی بکنن،همون بدن فوتبالیستا بخورن خیلی بهتره

22.یک ایرانی دیگر:
کی حاضره پول زیادی که متعلق به همه ما ایرانی هاست رو به چند تا بازیکن ببخشه؟ به این فکر کردید که این فوتبال برای ما تا حالا چه فایده ای داشته؟ 
باز والیبال، بسکتبال، کشتی و ... یه چیزی! وقتش نیست کمی به این مسئله جدی تر فکر کنیم؟

23. توسری خور:
تو این وضعیت و نابسامانی که همه جوره داره به مردم فشار میاد، دیگه سر چیزای الکی بهشون استرس ندین! مرغ و گوشت که نمی تونیم بخریم، سریالهای آبگوشتی که نشون میدین هیچ کس نمی تونه ببینه، ماهواره ها رو هم که 2 روز یکبار جمع می کنید دیگه این پخش فوتبال و واسه چی می خواین تعطیل کنید؟ یه کم بجای اینکه به خودتون فکر کنید به این مردم بیچاره فکر کنید. خدایی خوب مردمی داریم که این همه تحمل می کنن. به نظر من حق با مردم که حداقل فوتبال ببینن شما مشکلتون با خودتون هر جور هست حل کنید.

24.حسن:
با توجه به جذابیت برنامه های ورزشی، که تقریبا می توان ادعا کرد تنها برنامه های ورزشی صدا و سیما مثل نود و مسابقات ورزشی مخاطب دارند، لذا حق باشگاهها و فدراسیون فوتبال است که برای توسعه ورزش از حق پخش بهره مند شود. ضمنا صدا سیما درامد بالایی بابت تبلیغات حین مسابقات ورزشی بدست می آ ورد با توجه به منبع این درامد بی عدالتی محض است که تنها صدا و سیما از این درامد بهره مند شود. علاوه بر این موارد پرداخت حق پخش، صدا و سیما را وادار به جذابتر نمودن برنامه های خود میکند.

25.آتیش بیار:
سلام
به نظر من هر دو طرف بي انصافي ميکند. وليکنه نظر کلي من اين است : براي فوتبال ايران سالانه بيش از 400 ميليارد تومان هزينه ميشود درحاليکه که محصول اين هزينه ها تيم ملي مناسبي نيست. ما تيم پايه نداريم. بايد ماليات زيادي (25درصد مثل کارگران) از فوتباليست ها گرفته شود و در تيم هاي پايه سرمايه گذاري شود


ششمین بروز رسانی: 17:30


26.علیرضا:
با سلام اگه قرار باشد که تماشای فوتبال از جوانان گرفته شود دیگر چه توجیهی برای پول های میلیاردی خرج شده در فوتبال وجود دارد؟ این چه فوتبال حرفه ای است که تیمی زمین فوتبال ندارد. تیمی امتیاز میزبانی دیگران را دارد. تیمی از مزایای دولتی برخوردار است و دیگری نیست گو اینکه تمامشان باید خصوصی باشد. سقف قراردادی که رعایت نمی شود بدون هیچ گونه برخوردی. تشویش اذهان عمومی با فریبکاری مدیران عامل. یا فوتبال را بردارید یا حرفه ای را.

27.محسن:
اوّل این مورد قابل بحثه که هر شبکه تلویزیونی توی هر جای دنیا باید برای پخش یک سری مسابقات حق پخش رو پرداخت کنه ! مثلن مسابقات جام جهانی...لیگ های کشور های مختلف... ولی معمولن تو کشور های مختلف شبکه ها و کانال های تلویزیونی خصوصی هستن.. تو اون کشورها شبکه های زیادی میتونن بیان و اون حق پخش رو بخرن... توی مملکت ما، فقط صدا و سیما میتونه شبکه داشته باشه . یعنی فقط صدا و سیما میتونه فوتبال رو پخش کنه... خب معلومه . صدا و سیما چون میدونه اگه خودش قبول نکنه ، هیچکس دیگه ای نیست که بتونه فوتبال رو پخش کنه، پس طبیعیه که زیر بار نره... توی مملکت ما هم صدا و سیما دولتیه و هم فوتبال ! پس نتیجه میگیریم که حق پخش "باید" پرداخت بشه...ولی برای فوتبال خصوصی! اونم وقتی شبکه های خصوصی زیادی باشن که با هم رقابت کنن و تو این شرایط الان ما....این دو نهاد دولتی با هم به مشکل خوردن سر این قضیه....و این باعث میشه فقط مردم از دیدن فوتبال محروم بشن ! فوتبالی که حداقل برای من یه سرگرمیه توی این برنامه های ( به زعم من ) بی ربط دیگه ای که پخش میشه. ه چیز دیگه هم هست...صدا و سیما باید انصاف داشته باشه. این همه تبلیغات میکنه...از چندین دقیقه قبل از فوتبال....بین دو نیمه و بعد از فوتبال...اونم وقتی که توی شبکه های مختلف دنیا....تصاویر از قبل از بازی تو استادیوم ... ورود تیم ها به زمین...تماشاگران و... رو نشون میدن ! ولی صدا و سیمای ما این زمان رو فقط تبلیغات پخش میکنه و بعضی وقت ها چند ثانیه و یا دقیقه ابتدای بازی ها رو هم فدای همین تبلیغات میکنه.....

28. متخصص حقوق ورزشی
توسعه فرایندی تدریجی است که در یکسال امکان ندارد که حاصل شود. از یکطرف فدراسیون رونق خود را مرهون تیم هایی است که از بیت المال تغذیه می شوند و با اینحال برای توسعه برنامه های خود نیازمند درآمد است و از طرف دیگر صدا و سیما نیز حق دارد از رونقی که با پول دولتی است بهره برداری کند و نیز تکلیف دارد که فدراسیون را از منافعی که بهره مند میشود منتفع کند. مسلما نظراتی که فقط یکطرف قضیه را می بینند نمیتوانند به حل و فصل قضیه کمک کنند. با توجه به مطالب فوق و نیز اینکه نباید پول بیت المال که متعلق به همه ملت است در امور غیرضروری صرف شود و با توجه به خبری که اخیرا در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک شرکت خواهان حق پخش به مبلغ 150 میلیارد است پیشنهاد میشود:
1- امسال قرارداد سه جانبه ای میان فدراسیون، صدا و سیما و شرکت خصوصی مزبور منعقد گردد که حق پخش از فدراسیون توسط نهاد مزبور به قیمت 75 میلیارد خریداری گردد و برای پخش مسابقات نیز زمان مشخصی از شبکه های صدا وسیما با عقد اجاره به مبلغ 75 میلیارد در اختیار شرکت مزبور قرار گیرد و شرکت نیز با تبلیغات حاشیه زمین و نیز تبلیغات تلویزیونی در زمانهای مشخص درآمد خود را تامین نماید
2- برای سالهای بعدی باشگاههای دولتی با برنامه زمانی مشخصی به طرق مختلف به بخش خصوصی واگذار شود تا هم مشکلاتی از قبیل سقف قراردادها حل شود و هم پول ملت هدر نشود و در امور فرهنگی و ورزش همگانی و ورزش های حرفه ای نیازمند حمایت مثل کشتی و وزنه برداری صرف شود

29.اکبر رفاهی:
با سلام من خودم كار تبليغات ميكنم . صدا و سيما قبل از شروع بازي و در بين دو نيمه حدود 14 دقيقه تبليغات دارد كه به عبارتي 900 ثانيه مي شود كه قيمت هاي بالايي براي هر ثانيه دريافت ميكند كه رقم هاي بزرگي هستند.
به اين تبليغات زيرنويس ، پيامك را نيز اضافه كنيد . با اين اوصاف اگر هر هفته دو بازي پخش شود در كل فصل فوتبال بيش از 72 بازي مي شود كه ضربدر همان 900 كنيد مي شود حدود 64800 ثانيه تبليغات كه به عبارت هر ثانيه با حداقل قيمت به يك رقم سرسام آور خواهيد رسيد . اين حق فوتبال است كه از اين همه رقم سهم خودش را بگيرد.

30. کاربر:
به نظر من به فوتبال اروپا نگاه کنیم که با دریافت حق پخش قسمتی از درامد خودشون رو کسب میکنند و مستقیما اون رو تو فوتبال اون باشگاه سرمایه گذاری میکنند که این خودش باعث رشد اون فوتبال میشه حالا چی میشه اگه صدا و سیما حق پخش بده تا به این طریق بتونیم با هزینه کردن حداقل قسمتی از فوتبال روز اروپا رو تو ایران هم تجربه کنیم.


هفتمین بروز رسانی: 18:00


31. بدون اسم:
حق پخش بايد توسز صدا و سيما به فدراسيئن داده بشه و فدراسيون هم بايد اين پول را بين تيكهاي ليگ توزيع كنه. تا زمانيكه تيمهاي ما ار طريق پخش تلويريوني، تبليغات دور زمين و بليز فروشي به درآمد واقعي نرسند، اين فوتبال حرفه اي نخواهد شد.
آنهايي كه مي گويند كه پرداخت حق پخش از اين جيب به آن جيب است سخت در اشتباهند. يكي از دلايل وابسته ماندن تيمهاي ما عدم پرداخت حق واقعي شان از پخش تلويزيوني و بليط فروشي و تبليغات دور زمين است.
صدا و سيما سالانه بالاي 100 ميليارد از تبليغات تلويزيوني قبل و وسط بازيهاي ليگ گيرش مي آيد و هر حد اقل بايد 50 % اين مبلغ را به خود فوتبال بدهد تا تيمهاي ما به استقلال مالي برسند.

32.مجید:
به نظر من تنها راه نجات کشور ما از همه این نابسامانیهای اخیر مثل همین موضوع احترام به قانون توسط همه است درست است که هر دو نهاد از دولت بودجه می گیرند اما اگر این قوانین خوب اجرا شود هر دو نهاد منتفع می شوند و می تونند به سمت استقلال |یش بروند مطمئنا در صورت دادن حق پخش که کمک به برگزاری بهتر بازیها خواهد شد کیفیت بازیها و جوانب آن جذابتر شده و صدا و سیما می تواند با فروش آگهی ها به چند برابر سود دست یابد و شایسته است که صدا و سیما حالا که خود را یکه تاز تصویر می بیند بر طبل بی قانونی و زورگویی نکوبد
33. علی:
این فوتبال غیر از اینکه پول بیت المال را روانه جیب های افراد سودجو و افرادی که لیاقت این مبالغ را چه بازیکنان وچه مربیان ندارد . چه دستاوردی داشته غیر از اینکه روز بروز به طرف قهقراه می رود. سوم اینکه اگر توانستند یک دقیقه از این فوتبالها را به یک کشور دیگه بفروشند حتی یک دلار انوقت می توانند ادعای 15 ملیون دلار از صدا وسیما بکنند. این فوتبال از زمانی که با این پولها بسته می شود روز بروز خرابتر می شود پس چه بهتر که تیمها را به عهده خود مردم بدهند انوفت معلوم می شود. مردم چقدر حاضرند بابت این فوتبال ابتدایی پوا بدهند.

34.بدون اسم:
اصولا خصوصی سازی توی این مملکت شده قصه مرغ و تخم مرغ. کسی نمی داند اول باشگاهها باید خصوصی بشوند یا صدا و سیما و بعد هم همه می گویند چون این یکی خصوصی نیست پس بیت المال را نباید صرف هر کاری کرد. به نظر من مادامی که به قانون بر نگردیم، همه این حرفها بیهوده بوده و نهایتا هم اتفاقات باب میل آن طرفی خواهد بود که زور بیشتری دارد. و الا هیچ یک از طرفین خیلی کاری به قانون ندارند که حالا ما بیاییم ببینیم حق با کیست.

35.سعید:
وقتی قبل از پخش بازی تیمهای بزرگ و محبوب کشور شاهد پخش پیامهای بازرگانی هستیم واضح است که آگهی دهندگان پول خود را دور نمیریزند ویقین دارند که فوتبال ایرانی بیننده ملیونی دارد تازه خود صدا و صیما صدها میلیارد تومن بوجه از دولت برای تهیه و پخش برنامه از دولت دریافت میکند اگر لیگ برتر پخش نشود معلوم میشود که طرفداران بی شمار فوتبال سهمی از بودجه عظیم صدا و سیما ندارند و از پولی که به بهانه فوتبال بابت آگهی بازرگانی به حساب صدا و صیما واریز میشد خبری نخواهد بود.



اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۲۷۵
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
حق پخس وقتی معنا داره که فوتبال کاملا خصوصی و خود کفا باشه نه الان که تمام هزینه های هنگفت داره از بیت المال میره بعد دولت بیاد باز از همین بیت المال 20 ملیارد تومان پول بده حق پخش رو از فدراسیون و باشگاه هایی که خودش هزینه آنها رو میده بخره !
پاسخ ها
امیر محمد
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
باهات شدیدا موافقم.تازه الان خبر اومده که قراره صبا وتراکتورسازی از قهرمانان آسیا حذف بشن..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
باشگاهها باید برای پخش شدن بازیهایشان مبلغی به صدا سیما پرداخت کنند.
بی پول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
اقا من نمیخوام فوتبال ببینم کیو باید ببینم؟
برا چی پول منو میدین به این مفت خورها
کم میگیرن همین الان ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
اخه کی میاد پول خودشو بریزه دور
اول یک تیم باید ثابت کنه می تونه هزینه اش رو در میاره بعد خصوصی میشه حق پخش رو بدن به باشگاه ها کم کم هزینه این تیم تامین میشه
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
سلام اخره اين قضيه اين ميشه كه همه پول حق پخش ميره تو جيب بازيكنايي كه 10 ميليونم زيادشونه و هيچ كمكي به فوتباله ما نميكنه فقط قيمته بازيكنارو زياد ميكنه
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
فکر می کنید چند درصد از افراد جامعه دارن حقوق میلیاردی مثل فوتبالیست ها می گیرند؟چند درصد حقوق پایه وزارت کار؟
ما کا 400تومن در ماه می گیریم و تازه مالیاتم می دیم راضی نیستیم این مالیاتا جمع بشن برسن به فوتبالیست های به قول بعضیا حرفه ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
پخش فوتبال میخوایم چیکار وقتی پیشرفتی توی تیم ملی نیست
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
والا ... حالا این همه سال فوتبال پخش شد مگه پیشرفتی حاصل شد؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
بازیکنان فوتبال فقط دنبال پولند و درآمد. نه غیرتی نه تعصبی. هرسال هم بدتر از پارسال. ضمنا این همه حقوق های چند صد میلیونی کمشونه که الان برای دیدن این بازی های بی کیفیت باید یبست میلیارد تومان هم پرداخت کنن؟ واقعا تیم های ایرانی فکر میکنن چقدر حرفه ایند؟ از حرفه ای بودن فقط حقوق های چند صد میلیونی و میلیاردی اش رو یاد گرفتن. فقط همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
حالا الان مگه صدا و سیما خصوصیه؟ چه فرقی می کنه که پول رو صدا و سیما به فوتبال بده یا یک باشگاه صنعتی؟ خصوصی شدن یک بام و دو هوا که نمیشه. یا همه باید خصوصی بشن یا همه دولتی بمونن.
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
کانال جدید پویا نمایی را تماشا می کنیم که خیلی بهتر از این مسابقات بی کیفیت و سطح پایین هست
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
ای ول
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
به نظر من حق با فذراسيون است.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
پر بازدیدترین برنامه سیما برنامه نود و فوتبال های لیگ اروپایی و داخلی است.
سیما بجای صرف ملیاردها ریال برای ساخت و خرید سریال های بی محتوا که مخاطب چندانی ندارد، به پخش فوتبال بپردازد
کاش لا اقل شیکه های خصوصی وجود داشت که محتاج ضرغامی نمیشدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
اگه برنامه های گفتگو محور جدی دیگه هم داشتیم، شاید نود و فوتبال فقط پرطرفدارترین نبودن. مثلا توی سیاست بشه اینطوری حرف زد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
برادر از بدبختی ماست که یه عده تو زمین ورزش میکنن کالری میسوزونن سالم میمونن ما جلوی تلویزیون می شینیم حالشو می بریم روز بروز تنبل تر میشیم. اینه فلسفه پرمخاطب بودن برنامه نود!
سيد رضا علوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
صدا و سيما به واسطه پيامهاي بارزگاني كه قبل از بازيها و در بين بازيها ميذاره درآمد قابل توجهي گيرش ميآيد. ضمن اينكه مسابقات SMS كه كم هم نيست ميتونه باعث بشه تا مخابرات آگهيهاي بيشتري رو بده و در نتيجه درآمد بيشتري رو نصيب صدا و سيما بكنه. به نظرم كاملا منطقيه كه بخشي از اين درآمد به سازمان ليگ و فدارسيون تخصيص داده بشه.
به نظرم به طور كلي حق با ورزشي‌هاست ولي اينكه مبلغ چقدر باشه نميدونم. بهتره صدا و سيما روي اين قضيخ كاملا شفاف عمل كنه و بگه چقدر درآمد داره. ضمنا اين فوتبال هر چه قدر هم بيكيفيت باشه تعداد افراد زيادي ميشينند و اون رو مي‌بينند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
متاسفانه نبود رقابت باعث یکه تازی و عقب ماندگی صدا و سیمای ما شده است. اگر ماهواره آزاد بود و شبکه های خصوصی اجازه فعالیت داشتند به شما قول می دهم که بیش از این پولی را که سازمان لیگ از صدا و سیما می خواهند شبکه های ماهواره ای می پرداختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
مشکل فقط انحصاره
سيد رضا علوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
صدا و سيما به واسطه پيامهاي بارزگاني كه قبل از بازيها و در بين بازيها ميذاره درآمد قابل توجهي گيرش ميآيد. ضمن اينكه مسابقات SMS كه كم هم نيست ميتونه باعث بشه تا مخابرات آگهيهاي بيشتري رو بده و در نتيجه درآمد بيشتري رو نصيب صدا و سيما بكنه. به نظرم كاملا منطقيه كه بخشي از اين درآمد به سازمان ليگ و فدارسيون تخصيص داده بشه.
به نظرم به طور كلي حق با ورزشي‌هاست ولي اينكه مبلغ چقدر باشه نميدونم. بهتره صدا و سيما روي اين قضيخ كاملا شفاف عمل كنه و بگه چقدر درآمد داره. ضمنا اين فوتبال هر چه قدر هم بيكيفيت باشه تعداد افراد زيادي ميشينند و اون رو مي‌بينند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
اگر باشگاهها خصوصی باشند حق دارند هر کار بکنن ولی اقای رییس جمهور بجای همه توضیح بدهد 7ملیارد و امثال ان برای یک بازیکن با پول چه کسی پرداخت شده سهم من هم توی این پول هست ایا رضایت من را کسب نمودید -اسفندیاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
منم راضی نیستم و حق ناس گردنشونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
من هم راضی نیستم از بیت المال این پول ها پرداخت بشه.
احساني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
من هم راضي نيستم ،حق من رو پس بديد ميخوام انفاق كنم به يه مستحق ق ق ق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
اخه کی راضیه که شماها نوشتید راضی نیستیم؟
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟