بازدید 71456

ترکیه هم نگرانی خود را از مخالفان بشار اسد اعلام کرد

هنگامی که دولت ترکیه، همه تلاش خود را برای سرنگونی اسد آغاز کرد، شاید گمان نمی‌کرد که در حال باز کردن در جعبه‌ای است که از درون آن، واقعیت‌های ترسناک بیرون خواهد آمد؛ آیا تجزیه در انتظار کشورهای منطقه است؟
کد خبر: ۲۶۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳ 28 July 2012

وقتی جنبش‌های علیه حکومت‌های مستبد خاورمیانه آغاز شد، دعوا بر سر این بود که این جنبش‌ها اسلامی هستند یا عربی. اما گذر زمان نشان داد که جدای از اسلامی‌تر شدن یا دمکرات‌تر شدن کشورهای منطقه، احتمالات دیگری هم هست؛ از جمله تغییر مرزها و تشکیل کشورهای جدید!

به گزارش «تابناک»، مجموعه رویدادهای هفته‌های اخیر در سوریه و به ویژه شدت گرفتن درگیری‌ها در شهرهای اصلی سوریه، نگرانی‌های عمیقی را برای ترکیه پدید آورده است؛ هر چند دولت سوریه مدعی است که پس از آرام‌سازی نسبی دمشق در روزهای گذشته، در چند روز آینده نیز ضربه مهلک دیگری بر مخالفین داخلی و خارجی وارد آورده و آن‌ها را در حلب نیز قلع و قمع خواهد کرد، ولی در همین حین، اتفاقات مهم دیگری نیز روی داده است.

بنا بر این گزارش، هنگامی که دولت سوریه ـ بنا به ضرورت کسب برتری حتمی علیه مخالفین ـ نیروهای نظامی خود را از مناطق دور‌تر به شهرهای اصلی فرستاد، برخی از شهرهای کردنشین و از جمله «عفرین»، «عامودا»، «تیرسپی» و «کوبان» به کنترل کردهای سوریه درآمدند؛ البته گمان می‌رود که کردهای سوریه نیز همانند کردهای عراق به دنبال تشکیل اقلیم مخصوص خود هستند.

در همین راستا، خبری که به تأیید مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان رسیده است، حکایت از آن دارد که کردهای سوریه، در حال گذراندن آموزش نظامی در خاک عراق بوده‌اند. ویدئویی نیز در فضای اینترنت منتشر شده که در آن ادعا می‌شود، دو هزار نفر از این پیشمرگه‌های آموزش دیده در حال بازگشت به سوریه هستند.

اما در واکنش به این رخدادها، مقامات ارشد نظامی و سیاسی ترکیه جلسه تشکیل دادند و اردوغان به دولت سوریه هشدار داد که باید اجازه استفاده دیگران از خاک سوریه را ندهد و در غیر این صورت، تهدید دخالت نظامی ترکیه در سوریه برای سرکوب کرد‌ها وجود خواهد داشت.

اردوغان همچنین اعلام کرده است که برای بررسی وضعیت سوریه، داود اوغلو به هولیر سفر و با بارزانی دیدار خواهد کرد.

آنچه در این باره باید گفت، این که مسأله سوریه تا هم‌اکنون نیز تغییراتی را در سیمای منطقه ایجاد کرده است. بنا به گزارش رویترز، ترکیه در نزدیکی پایگاه هوایی انجرلیک، میزبان مرکز هدایت مخالفین مسلح حکومت سوریه است؛ مرکزی که قطر و عربستان نیز در آن نقش دارند و ادعا می‌شود، عملیات ترور سران نطامی سوریه از آنجا برنامه‌ریزی شده است، هرچند ترکیه این ادعا را که حمایت از تروریسم را نیز در درون دارد، تکذیب می‌کند!

عراق نیز از تحولات سوریه متأثر شده است. از سویی گفته می‌شود که مالکی، نخست‌وزیر عراق و فهرست العراقیه به دنبال نزدیکی به یکدیگر هستند تا در حفظ تمامیت ارضی عراق در کنار یکدیگر باشند. دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در مورد نحوه اداره‌ مرزهای عراق در مناطق کردنشین دچار اختلاف جدی شده‌اند و طرف‌های سیاسی عراق بسته به منافع سیاسی خود در حال دخالت در سوریه هستند.

بنابراین، اگر شرایط سوریه به سمتی برود که مطلوب ترکیه نباشد و جایگزینی قدرتمند برای اسد وجود نداشته باشد، آن گاه ترکیه سخت پشیمان خواهد شد و باید برای تجدید قدرت بشار اسد بر همه خاک سوریه دعا کند،‌ به ویژه هنگامی که به یاد آورند که نقشه مطلوب ارتش آمریکا برای خاورمیانه به صورت زیر بوده است و ژنرال‌های ترک و آمریکایی بر سر انتشار چنین نقشه‌ای در ناتو، با یکدیگر درگیر شده‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵۶
انتشار یافته: ۱۹۸
واقعا امیدوارم ترکیه از فتنه انگیزی در منطقه به شدت متضرر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
ضرر همسایگان ما ضرر مانیز هست. ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است . امیدوارم ترکیه از خواب غفلت بیدار شود ، اعمال گذشته خود را جبران نماید و در جهت تقویت کل منطقه کوشا باشد
کرد خراسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
به امید شکل گیری کشور بزرگ اسلامی ( به نظر من اگه ما مسلمونا نمیتونیم یه کشور بزرگ با هم داشته باشیم لااقل مثل آمریکای شمالی که ایالتهاش متحد شدن، متحد بشیم و یه حکومت مرکزی اسلامی قوی ایجاد کنیم، اونوقت باور کنید خیلی از این مشکلاتی که داریم حل می شن انشاالله)
ياور جوجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
تركيه ميخاست امپراطوري عثماني رو زنده كنه ولي خودش رو داره زنده به گور ميكنه.....آينده مبهمي در انتظار منطقه است...
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
این عکسو که دیدم به قول بچه ها آب مغزم دراومد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
مطمئن باشین در صورت متضرر شدن ترکیه و تشکیل کشور کردستان، ایران هم در معرض تهدیدات خیلی بزرگ‌تر و ضررهای بزرگ قرار خواهد گرفت.
ناشناس
| United States |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
ساده ای ایالات متحده اسلامی !!!!! اصلا 1 در ملیون فکرشو نکن اونم تو خاورمیانه !!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
ترکیه با توطئه بر علیه سوریه بصورت اشکار کلیه پلهای پشت سر خود را خراب کرد و اکنون با طرح منطقه خودمختار کردی در جنوب ترکیه ، اردوغان با خود خواهدگفت عجب غلطی کردم و منبعد ترکیه روی خوش نخواهد دید و پ ک ک با حمایت سوریه ترکیه را به اتش خواهدکشید که حقش است .
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
امیدوارم کشورهای منطقه مخصوصا خودمون بفهمیم که تمام این دعواها برای کوچک کردن کشورهای منطقه بوده و از خیلی سال پیش برنامه ریزی شده و متاسفانه ما یا خواب بودیم یا خودمونو زدیم به خواب و حالا اگه باز هم حماقت کنیم دیگه راه برگشتی نیست و ایران عزیز باز هم کوچک تر خواهد شد . دریغ و دریغ
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
از دیدن این عکس خیلی ناراحت شدم. به نظر خیلی حساب شده طراحی شده. بر اساس دو اصل طراحی شده:
اصل یک: منابع نفتی باید در کشور های کوچک متمرکز باشند تا براحتی بتوان جمعیت اندک آن را راضی کرد.
اصل دو: پان عربیسم، پان ترکیسم، پان کردیسم، پان ایرانیسم و ...
پس جای امت واحد کجاست. پس اتحاد چی میشه. پس کشور عزیزم ایران چی. وای خدا این چه تصویر دردناکیه. کاش من مرده باشم در چنین روزی. تمام کسانی که از آمریکا و ناتو دفاع می کنن در صورت موفقیت اونا به اشتباه بزرگ خودشون پی می برن ولی دیگه کار از کار گذشته.
اون موقع نیروی نظامی آمریکا در اون کشور اصطلاحا به قول خودشون آزاد به طور کامل مستقر می شه (مثل عربستان شیعه) و به کشور های تجزیه شده جرات یاد کردن از گذشته رو هم نمیده.
ولی نمی دونن که ملت ایران با هم متحدن و توان دفاعی رو به پیشرفت ایران حتی جرات فکر کردن به چنین طرح هایی رو به دشمن نمی ده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
متاسفم برای دولت اردوغان که داره چایی می کنه که اول خودش بعد تک تک کشورهای منطقه رو توش فرو می بره
کرد ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
هر ملتی باید از حقوق اساسی خود مطابق با ادیان آسمانی و اصول انسانی به طور کامل برخوردار بشه. این حقوق می تونه از آموزش زبان مادری گرفته تا حق تعیین سرنوشت خویش و ایدئولوژی فکری باشه. حالا هرجا می خواد باشه. چنانچه این حقوق رو افرادی دیکتاتوری مانند صدام، آتاتورک و یشار اسد پایمال کنن و میلیون ها نفر رو در قرن 21 به خاک و خون و تبعیض بکشن طبق ادیان آسمانی دیگر جایز نیست در یک کشور تن به ذلت داد و حق مسلم کردهاست که در سرزمین مادری خود آزاد باشند. کردهای همیشه ایرانی، پاکترین و صادق ترین مردم دنیا هستند و نه تنها خواهان اشغال گری نبوده بلکه به دنبال آزادی در سرزمین مادری خود هستند. ****پاینده باد ایران*****
به نظر من بشار برای ادب کردن ترکیه هم که شده کنترل تمام نقط شمال سوریه هم مرز با ترکیه حتی اگر که شده شهر حلب را نیز به دست کردها بدهد چون ترکیه طوری از کردها میترسد که جن از بسم الله > یادمون نرفته که موقع حمله امریکا به عراق حتی جرات نکرد به مرزهای عراق نزدیک هم بشود. ولی الان داشت چه جوری علیه بشار رجز میخواند.........
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
عزیز بابا ایران نسبت به بقیه کشورها از جمله ترکیه کرد بیشتری دارد اگر یک کشور کرد تشکیل بشود مشکل ایجاد می کند. آدم نباید فقط نوک بینیش را ببیند.
جالبه تو چنین نقشه ای هم امریکایی ها به خلیج فارس اعتراف کرده اند و عبارت persian gulf را اورده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
نکته سنجی جالبی بود!
+++++++++++++++
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
ناشناس، وقتی پای منفعت وسط باشد، هر کاری که بگویی آمریکا می کند. برای تجزیه ایران، به راحتی اسم خلیج فارس را هم در هر جایی که بخواهی می آورد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آقای ریزبین! اون زمان دیگه راحت اسمش رو عوض میکنند چون دور تا دورش میشه کشور های عربی!
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
تو تمام مدارکشون نوشتن Persian Gulf ، حتی گزارشگراشون در شبکه های اخبارشون (مثل فاکس نیوز) هم همیشه میگن Persian Gulf .
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
تو هم دلت به اسم خلیج فارس خوش باشه ای ساده ! هنوز نفهمیدی با ابن ترفند سالهاست سر ما رو گرم کردن و همه رو میچاپن بعضیا هم از داخل کمکشون میکنن و به قول معروف آب به آسیاب دشمن میریزن...؟
اين نقشه بخشي ازخاك ايران درگيلان رابه جمهوري آذربايجان متصل مي كندكه براساس يك فرض غلط بناشده!درست است كه بخشهايي ازگيلان به آذري هم تكلم مي كنندولي دراصل اين مناطق ازآستارا تاپره سر تالش نشينند نه ترك زبان !وصرفابدليل مراودات تجاري و كاري است كه تالشهاي اين مناطق به زبان تركي آذري هم مسلطند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
بنظر شما فقط بخشی از گیلان جزء خاک ایران بوده که به جمهوری آذربایجان واگذار شده است پس اردبیل و تبریز و ارومیه و خوزستان و بو شهر و زاهدان و سنندج و .... را در نقشه ندیدی که واگذار شده اند
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
به به عجب نکته نظری کشورمون تو این نقشه تجزیه شده اونوقت شما بر سر این دعوا داری که چرا یه بخش از گیلان هم جزو آذربایجان شده واقعا که خود کشور آذربایجان هم جزو ایران هست هزاران ساله بهترین جوان های این سرزمین در جنگ های مختلف فدا شدن تا نزارن یک وجب از این خاک جدا بشه چه راحت در این عصر درمورد جدایی وطن صحبت میشه همه جوانای این کشور باید مرده باشن که آمریکا یا هر سگ دیگه چنین غلطی بکنه اینجا ایرانه اونا هم باید بفهمن بعد این همه سال وقتی داشتن اون صدام سگ رو مینداختن به جون این کشور فکر می کردن همه می مونن کنار ولی تاریخ دید که چی شد جوانان اون روز چه کردن حالا هم تاریخ می بینه اگه غلطی بخوان بکنن مثل سگ پشیمان میشن
حمید
| United States |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
واقعا که پرفسور مسایل استراتژیک هستی دوسته عزیز با این تحلیل وزینت! به خاطره این طرزه فکره بی ریشت و انتشار این تحلیله... به سایت وزینه تابناک وخواننده هاش تسلیت میگم این طرزه فکر غالب بشه تو ایران ما نیاز به دشمن نداریم نداریم همین امثاله این دوستی که این طرزه فکره... دارن برای اختلافو تجزیه کافین ما اذر بایجانی ها تا ابد ایرانی هستیم و خواهیم موند و گردن جمهوری اذربایجانیو میشکنیم اگه حتی چشم داشتی به خاکه گیلانه ایران داشته باشه... مایه تاسفه این نگاه... من از اردبیلم ولی کلی فامیل هم تو استارا دارم قرابتی که استارا با اذر بایجان داره از همه نظر با گیلان نداره ولی این چیز ها اصلا مهم نیست... پاینده باد ایران...
چاه نکن بهر کسی..... اردوغ جون
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
شما از کجا می دونی که آستارا با گیلان قرابت نداره ضمنا قرابتی رو که مناطق تالش نشین جمهوری آذربایجان با گیلان و ایران دارند رو با خود آذربایجان ندارند
بیچاره کویت که در این نقشه فرضی مانند خیار شور است در یک ساندویچ بزرگ شیعه. به هر روی قرار نیست ایران سرزمینی از دست بدهد و اگر بنا بر تغییر باشد ایران باید سرزمینهای پیشین خود را باز یابد. در پایان مهمترین چیز و فایده برای ملت ایران بازگشت به ایرانیت و پارسایی خود است زیرا تنها فرهنگ ایرانی میتواند این سرزمین را به راستی و خدا نزدیکتر کند و با همه همسایگان با دوستی و شادمانی زندگی کند و آنها را بیشتر جذب خود کند. نیروی دافعه ملی و فرهنگی که اکنون در کشور ما پدید آمده است و انگیزه ای برای گریز از مرکز برخی در اقوام ایرانی شده ریشه در ایرانیت و پارسایی ما ندارد. اگر ایران دوباره ایران شود هیچ کرد و آذری حتی فکر جدایی هم به سر راه نخواهند داد بلکه به ایرانی بودن خود افتخار هم خواهند کرد. البته آن زمانی است که فرهنگ و موسیقی آزاد و بالنده این سرزمین از تبریز و تهران و شیراز و سنندج و شیراز و مشهد بارور شود نه از لوس آنجلس و آنتالیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Nigeria |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
کویت شیعه است. حتی بسیاری از مردم کویت، فارسی زبان هستند با لهجه لری و بهبهانی. در عربستان هم فارسی زبانان بسیاری هستند. در امارات و عمان نیز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
شما تو فکر کویتی که ساندویچ شده و به بخش های جدا شده از کشور خودمان توجه نمی کنی عزیزم
خوبی کویت اینه که چیزی ازش کم نشده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
با عرض معذرت اگه کمی دقیق به این نقشه نگاه کنین میبینین که این نقشه اتفاقا طراحی افکار امثال شماست.
وقتی در ایران چندقومیتی همش صحبت از پارسی و پارسی‌گرایی می‌کنین، دشمن هم از این موقعیت استفاده میکنه و میاد مناطق غیرفارسی‌زبان کشور رو جدا میکنه و به جاش کمی از افغانستان فارسی‌زبان رو می‌چسبونه!

تا کی میخواین چنین افکاری رو ادامه بدین؟
آقاجان ما ترک‌ها هم ایرانی هستیم ولی پارسی نیستیم. چرا ما رو از ایران میرونین؟ چرا بهونه به دست دشمن میدین؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
این که میگی وقتیه که بتونی برای همه قومیت ها عدالت بیاری از بلوچ و ترک و عرب و لر و فارس. نه اینکه همه چیز برای یه عده کوچک باشه
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آقا یا خانم ناشناسٰ که میگید فقط نگویید پارسی و از این حرفها
خدمتتان عارضم که پارس نشانه ی قومیتی با زبان خاصی نیست و شامل همه ی ایرانی ها با هر زبان و قومیتی میشود.
قبل از ایجاد خیلی از قومیتها,مردم جهان ,ایران را بنام پارس میشناختند.تا چندسال پیش هم به کل ایران (حتی قبل از جدا شدن بعضی از نقاط ایران) میگفتند پارس(رضا خان از مجمع بین الملل خواست که کشورمان را ایران خطاب کنند).یعنی اینی که میگن پارسی,لزوما نباید فارسی زبان باشند و هر ایرانی(چه کرد چه ترک و .....) یه پارسی هست.لازمه بدونی زبان امروز کردها(که خود را فارس نمیدانند) , شباهت زیادی به زبان پارسی باستان دارد,شکل گیری لهجه ها و زبان ها و پیدایش قومیت ها در ایران همگی در طی سالهای طولانی بوده و قبل از همه ی اینها مردم ایران بزگ,پارسی بوده اند,بنابراین من و شمای ترک,پارسی هستیم ,خیلی هم پارسی هستیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
جهت اطلاع: کویت یک کشور شیعه نشین با حکومت سنی (یا بهتر بگم وهابی) دست نشانده و مورد حمایت انگلیس-امریکا-عربستان است که به دلیل خوش خدمتیهای اونها به اربابانشان از این طرح معاف شده ولی اگه اونجا هم مثل بحرین یک کم به هم بریزه یا حکومتش ساز مخالف با US و UK ساز کنه اونوقت میبینین تو متمم های بعدی جزء همون به اصطلاح کشور عرب شیعه میشه. ضمن اینکه بر اساس مدارک مستند تاریخی این قسمتها قبلا کلا به بحرین موسوم بوده و البته بخش از خاک ایران بوده. در ضمن امریکاییها یادشون رفته که نزدیک 35٪ خاک یمن در قسمت شمال غربی آن هم شیعه نشین (الحوثی ها) است که باید به این بخش اضافه بشه. در مورد منطقه الحوثی ها این همان قسمت تحت نفوذ ایران است که امروز صدای مقامات یمن را هم درآورده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
در جواب دوست ناشناس که گفتن فارسها ترکها را از ایران میرونن و دوست بعدی که گفتن همه چیز مال یک گروه کوچیکه: من خودم مادربزرگم (مادر پدرم) اردبیلی و آذری است بنابراین از شما دو دوست عزیز نسبت به آذریها و آذربایجان دلسوزیم کمتر نیست ولی خداوکیلی این حرفها منصفانه نیست اگر همین کامنت ها را بخونین مشخصه که دغدغه همه ایرانیها حفظ اقوام ایرانی و نگرانی اونها توطئه دشمن برای تجزیه کشور عزیزمونه نه اینکه تازه خودمون بخواهیم یکی از بزرگترین و مهمترین قومیتهایمان رابرونیم. در مورد امکانات هم اگر میگفتی به بلوچها و برخی از مناطق جنوب غربی اجحاف شده منصفانه تر بود تا بگیم به مناطق آذری نشین. از شما تقاضا میکنم یه سری به اون مناطق بزنید بعد قضاوت کنید. ولی باز هم من معتقدم همین اجحافها هم به هیچ روی پسندیده نیست و باید به هر ایرانی از بودجه ملی سهم برابر برسه چه تهرانی (از فارس گرفته تا آذری و کرد و ...) و چه سراوانی و چه ایلامی و چه ...
ضمن آن که به نظر من (البته نظر هر دوست دیگری هم برای خودش و در جای خود محترم) ایران ترک نداره ما آذری هستیم با اصالت آریایی و زبانی که دارای اشتراکاتی (از ریشه زبانی مغولها) با ترکهای عثمانی است. که با حمله و استیلای مغول و بعد از آن ایجاد شد و هیچ سند تاریخی اصیلی مربوط به قبل از آن وجود ندارد. ترک کردن ما هم توطئه ای در جهت همین نقشه یا طرح های مشابه است. هر چند همون ترکهای عثمانی هم (حداقل تا اینطرف تنگه بسفر وسط شهر استانبول) بیشتر اقوام ایرانی و قلیت های بومی هستند. به طور دقیق تر کردهای آریایی حداقل تا شهر آنکارا دارای اکثریت هستند و پراکندگی جمعیتی پیوسته هم این نظریه را تأیید میکنه و بین آنکارا و استانبول ترکیبی از اقوام بومی-ایرانی و یونانی ساختار جمعیتی را تشکیل میدهد! حالا چی شده که یه دفعه کل اینجا اینجا شد روم شرقی 0که گویی همه یونانی تبار هستند) اینه که میگن تاریخ را فاتحین مینویسن!!!
به نظر من اوج زیرکی دکتر بشار اسد دقدقیا در همین تاکتیک بود.ترکیه علی رغم این همه رجز خوانی و عضویت در ناتو 30 سال است از پس مهار کردها برنیمده است.من مانده ام که ترکیه ای که حتی هموطنان کرد خود را ترک کوهی میخواهند چگونه میتواند داعیه دار دموکراسی برای سوریه باشد.بنده از صمیم دل از این تاکتیک نظامی سوریه دفاع میکنم و دولت سوریه را علی اغم تمام کاستی هایش به دیکتاتوریک نئوعثمانی ترجیح میدهم.سابقه فروش متحدان و همپیمانان ترکیه توسط رژیم فاسد اردوغان بارها به چشم ملتها ظاهر آمده است و الان نوبت خودش است که ضرب شصت محکمی از سوریه و تودهنی محکمی از کردهای خود و کشور سوریه بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
Like
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اتفاقا امریکا هم دنبال همینه.داره همه رو به جون هم می اندازه که هی ضعیف تر و سلطه پذیر تر و کوچکتر بشن.کجای کاری عمووووو.!
منفی دهنده های منافق
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
دوست عزیز بهتر نیست یه کم باجنبه تر چرا فکر میکنی فقط نظر و اندیشه شما درسته؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
منفی دهنده های منافق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
حرص نخور بابا جان این امتیاز های بنا بقول یکی از افراد سایبری بهیچوبه صحت ندارد زیرا بوسیله نرم افزار میشود تعداد زیادی رای داد و کاری که این منافقین از دستشان بر میاد همینه که از این نرم افزار ها استفاده کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
مثبت دهنده های از خود راضی
چه جوری می خواستن از خاک ایران جدا کنند؟
یعنی اسرائیل همونقدری می مونه؟
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!
اگر هم قرار باشه اسد بره بهترین گزینه برای مدیریت سوریه ایران. اگرهم نگهای به نقشه های قدیمی خاورمیانه بزنیم میبنید که تمامی این کشورها قبلا جزای از پرشیا بودند
اللهم عجل لولیک الفرج!
خداوند ظالمين رو به خودشون مشغول كنه.
شما فکر وغصه ترکیه رو نخورید، ترکیه خودش زرنگ تر از این حرفاست و مشکلات خودش رو میتونه حل کنه چون یک قدرت اقتصادی و نظامی فرا منطقه ای هست، شما به فکر قیمت مرغ و نان و تورم بالای 25 درصد و.....خودتون باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
شما خیلی سطحی بین هستی عزیز
برو همون به فکر نون و آب باش اصلا هم فکر خودتو مشغول کارایی که مربوط به انسان هاست نکن. چون زندگی شما تشکیل شده از ( خواب و خوراک و احیانا شهوت ) و دیگر هیچ؟!؟!
محمد حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اگر قدرتی داشت الان نوکر وچاکر امریکا و سلفیها نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
فقط به فکر شکم!!!
ای خدااااااااا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آره آرمین خان تو رو سرگرم مرغ و دونت کردن که سر از تحولات منطقه درنیاری و فقط به فکر شکمت باشی نکنه ترجیح میدی خونت مرغداری باشه و اوضاع منطقه و کشورت بهم برزیه؟؟؟
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
ادم به این کوته بینی ندیده بودم
خدا به همه عقل بده
مسائل استراتژیک رو با مرغ میسنجه.یه کیلو مرغ بندازی جلوش دیگه اروم میشه
تابناک جون دوست داریم.البته فقط توی این مطلب دوست داریم و گاه گاهی مطلب های دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آدم سیر به فکر سیاسته... اگه مرغ و نان و تورم بیاد پایین دیگه کی دلش میخواد از ایران جدا بشه؟؟؟ آرمین جان باهات موافقم
عجب نقشه ای آدربایجان ایران رو به کردا دادن از کی تبریز و ارومیه مال کردا شده؟
بردار این نقشه تخیلی رو !!! کردستان شده اندازه ایالات متحده!!!! از کجا معلوم این نقشه رو خود تابناک نکشیده باشه؟؟؟
پاسخ ها
اوجالان
| Norway |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آقای متوهم بی سواد. اگه تو اینترنت یک جستجو کنی به اسم خاورمیانه بزرگ خواهی دید این نقشه خیلی مشهور از کی و از کجا اومده. تازه کل ترکیه مال کردا ارمنیها و یونانیهاست. استانبول بزرگترین شهر کرد نشین دنیاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اینو بخون پدر جان
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=3882
آذری ایراندوست
| Colombia |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
این نقشه بر پایه طرحی است که "برنارد لوییس" و "برنداشافر" برای خاورمیانه از سالها پیش آماده کرده بودند تا تفرقه بیاندازند و حکومت کنند ،
و اما باید به "آتا تورک" گفت که اینجا ما همه ایرانی هستیم و هر کس به ملیتهای بیگانه و سرانشان (همچون آتا تورک) علاقه دارد لطفا بهتر است از این کشورمان بیرون برود و دست از سر ما بر دارد.
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
اقدامات تركيه در خصوص سوريه درست بخاطر كردهاست.تركيه براي حل قاطع و هميشگي كردها نياز به طرح هايي داشت.اين طرح ها در حال شكل گيري است و در آينده نزديك خواهيم ديد كه دولت هايي در خاورميانه بر سر كار خواهند آمد كه در آتي امر هماهنگ با هم كردهاي 4 كشور خاورميانه را سركوب خواهند كرد.مطمئن باشيد تجزيه اي در كار نيست.
به هر حال دولت تركيه بايد تاوان همراهي با امريكا و اسرائيل براي شكستن جبهه مقاومت (سوريه) راپس دهد. البته ما براي ملت دوست وبرادر بخاطر اشتباهات دولت شان متاسفيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
وقتی میگیم غرب و آمریکا قابل اعتماد نیستند یه عده از افراد داخل نمیفمهن!!! میدونم اونا آفتاب رو هم باور نمیکنن ولی امیدوارم حداقل این نقشه رو ببینن تا نگن چرا ما نمیتونیم مثل ترکیه باشیم و ارتباط داشته باشیم و پیشرفت کنیم و از این حرفا ایکاش بعضی از این هموطنان ما یکم فکر میکردن و فقط نوک دماغشون رو نمیدیدن ایکاش....
واقعا آدم میفهمه که همه چیز تقصیر غرب هست..اونا میخوان که خاورمیانه رو تجزیه کنند به کشور های کوچکتر...من میگم که فروپاشی عثمانی هم تقصیر اونا بوده...
ترکیه با ما هم مرز است .بی ثباتی ترکیه به ضرر ایران هم هست.
بشار اسد داشت زندگیشو میکرد نذاشتیم.هم سوریه رو بدبخت کردیم هم خودمونو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
حافظ اسد زمان شاه ایران، هسته مقاومت را تشکیل داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
حافظ اسد تنها کسی بود که تو زمان جنگ به ایران کمک کرد و خط لوله نفتی عراق به بندر اسکندرون سوریه رو بست و عراق رو از 30 درصد در آمد نفتی محروم کرد
جالبه بخشی از گیلان که اصلا اذری نیستن را به جمهوری اران بخشیدند و تبریز را دادند به کردستان!!

و همچنین در خیلی ازشهرهایی که به کردستان پیوند زدند کردها اکثریت نیستند و در بعضی هم 100 درصد کرد نیستد و از بقیه قومیت ها هم حضور دارند . این نشان می ده که می خواهند بعد از این هم باز اختلاف بین مردم باشه تا از اصل تفرقه بنداز و جکومت کن استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
نه بابا خیلی جدی نگیر
جالبه که تبریز هم جزء کردستانه . تابناک این نقشه رو کی کشیده ؟ نکنه کار خودت هستش
پاسخ ها
کرد همدانی
| Norway |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
این نقشه خاورمیانه بزرگ هست و مال دولت آمریکاست جانم. خیلی هم مشهوره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
همونجور که امریکا تونست شوروی رو تجزیه کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
به جای مسخره بازی و شوخی و لطیفه کمی هوشیا باشین این نقشه ها را دارن برا ما میکشن و برامون خواب میبینن. اگه ما هوشیار باشیم اونا هیچ غلطی نمیتونن بکنن و هر کاریم بکنن به سود ما تموم میشه
این طور که تحولات دارد پیش می رود کردستان بزرگ در حال تشکیل است از ایران تا مدیترانه. هدف اسرائیل دادن سوریه به سنی های القاعده و وهابی نیست. بلکه به هم ریختن کل منطقه است و الان نیز دارند کردها را وارد عرصه می کنند. باید هوشیار بود.
امیدوارم ترکیه روزی تجزیه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
برادر ناشناس تجزیه شدن واسه هیچ کشوری جز جننک و کشتار چیزی نداره و برای منطقهجز ضرر چیزی نیست
به نظر بنده این کار بشار زیاد به مزاج ترکیه بد نمیاید.چون میتونه شروعی برای احیاء امپراتور عثمانی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
دوست من دیگه دوران امپراتوری گذشته
باید به فکر انسانیت و پیشرفت باشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
سوریه عراق نیست مطمئن باشد ارتش ترکیه به تنهایی عرضه تصرف شهر هایی که کردا گرفتن رو ندارن چه برسه به جنگ با ارتش 40 سال در اماده باش سوریه!
تحلیل های خوانندگان تابناک هم مثل تحلیل های خود تابناک آبکی است. همانطور که سوریه تهدید کردها را به فرصت کوتاه مدتی تبدیل کرده، ترکیه هم همین تهدید ایجاد شده بر علیه خود را تبدیل به فرصت خواهد کرد. بشار اسد نه تنها حاضر است همه شورشیان را بکشد بلکه حاضر است بخشی از خاک خود را در قبال سیاست انتقامی از ترکیه از دست بدهد و یا به کردها واگذارد. این قضیه، قصه همان چوپانی است که گرگ گوسفندانش را می درید و چوپان برای حفظ گله هر روز گوسفندانش را می فروخت و با پول آن سگ می خرید. عاقبت کار یک گوسفند ماند و هزاران سگی که برای حفاظت یک گوسفند تلاش می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
چه عجب يك نظر اساسي را تابنك درج كرد
هرکی این نقشه را کشیده ... زیادی خورده اول اینکه آذربایجان غربی شیعه هست و70 درصد مردمش آذریند واصالتا ایرانی ما آذریها خونمون ومالمون رو میدیم اما یه وجب خاکمون را به هیچ کس نمی دیم
یاشاسن آذربایجان
یاشاسن ایران
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
آتیشت خیلی تنده عزیز
مردشی تو آذربایجان انتخابات برگزار کن ببین چند درصدش کرد هستش چند درصدش ترکه
بوکان . مهاباد.پیرانشهر.سردشت.اشنویه.زیوه.نقده.سلماس.کله رش.قوشچی.جلدیان کاملا کرد هستش و اکثریت اورمیه و خوی و ماکو هم کرده هستند الان کجا 70 درصد آذری توی این استان هستند..
عزیزم من خودم شمالیم اما 3 سال کارمند استانداری آذربایجان غربی بودم کل آمار این استان رو مطالعه کردم
مثل اینکه شما با ناسیونالیست آذری تون میخواد مقابله به مثل کنید
اون یاشاسین ایران آخری هم واسه رد گم کنی و درج نظرت بود
البته میدونم تابناک جرات درج نظر منو نداره یعنی بهش اجازه نمیدن
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
من با نظرت خیلی حال کردم. انشاءالله ما این اتحادمون رو برای همیشه داشته باشیم.
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
یاشاسن اتیلا،حس میهن دوستی واتحادشما باعث امیدواری است،صدام هم وقتی میخواست به ایران حمله کندوبه خیال خام خود خوزستان را از ایران تجزیه کند اول بین مردم استان های غرب وجنوب غرب کشور تفرقه انداخت وبعدغلطش راکرد که البته نه او ونه طرفدارانش هیچ نتیجه ای جز شکست واضمحلال نگرفتند.
8ali8
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
به نظر من حمید یه روز هم آذربایجان غربی نبوده.
مگه من مرده باشم بزارم همچین نقشه مضخرفی اجرایی بشه
با سلام
* آنها آزادند هر لحظه نقشه ای برای خود روی کاغذ ترسیم کنند.یا نام خلیج
همیشه فارس را عوض کنند.منتها این وظیفه ی کشورهای همجوار خاورمیانه ای که نباید نا آگانه در دام این شیاطین
و امپریالیسم زور وشر گرفتار شوند.
*بر همسایگان ما که عوضی آتش بیار
معرکه ی فتنه های (صهیونیستی.آمریکایی .انگلیسی و...)نشوند.
*خود کرده را تدبیر نیست .ترکیه معرکه
گردان جنگ داخلی سوریه شده .
بزرگترین پایگاه جاسوسی .اطلاعاتی .
تدارکاتی (نظامی .مالی.حمل ونقلو...)بر
علیه حکومت سوریه توسط آمریکا و هم
پیمانانش در شهر Adna(آدنا) ترکیه در
نزدیکی مرز سوریه مستقر کردند.آیا ترک
ها نمدانند:
1-این مزدوران ضد مردم سوریه کیانند ؟
2-آیا نمدانند این شورشیان از کجا آمدند؟
3-نمیدانند چه کشورهای آنان را مسلح کردند؟
4- ترکیه نمی فهمد هزینه صدها میلیون وشاید میلیارد دلاری این دخالت کثیف را
چه کشورهای می پردازند.
5-چه کشوری آنها را رهبری میکند؟
6-ترکها نمدانستند ؟نقش عربستان و
اسرائیل و قطر وبحرین و...دراین دخالت
چیست ؟
7- ترکها نمیدانند که حتی نیروهای آسایش بارزانی چه جایگاهی در این
آشوب ها دارند ؟
8- و...
*ترکها همه چیز را میدانند وتنها وتنها به
فکر منافع خود و تجزیه و آدم کشی در کشورهای همجوار خود هستند .ولی بعضی مواقع جواب نمیدهد.
و امیدوارم در این مرحله ریشه حماقت آنان در این آتش بسوزد.انشاءا...
*
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
برادر من به خوبی جان سخن را گفتی
متاسفانه همیشه مردم زیان می کنند نه دولتمردان
کشاورزان و دامداران و کارگران و کارمندان ترکیه چه گناهی کردند که تاوان نادانی دولتشان را بدهند
بیچارهها دارند زندگی می کنند
باید زندگی ترکهای بیچاره رو تو اروپا ببینی
تو همین بلژیک که من هستم تمام کارهای سیاه و بد رو به ترکها و عربها و ایرانی ها می دهند
تمام کارگرهای کندن زمین و تمییز کدن شهر ترکها هستن و خیلی هاشون در سرای سالمندان زیر پیران اینجا رو تمیز می کنند هر چند که درصدی هم تحصیل کرده و دارای مشاغل خوبی هستند
این ملت می توانستند در کشور خودشان کار و زندگی کنند اما با سیاست ها غلط ترکیه اواره شدند
چند وقت پیش این کشور می خواست نیروگاه اتمی قدیمی خودش را راه بیاندازد ترکها و عربها را برای شستن اونجا فرستاد و خود بلژیکی ها از دور تماشا می کردند
تمام اشعه ها به بدن اون کارگرهای بیچاره خورد که واسه یک لقمه نون کار می کنند
اما موقع انتابات یک نماینده ترک در حزبشان می گیرند که مثلا 100000 رای هم از ترکها به نفعشان بشه
ببینید نادانی باعث می شه که این بلژیک فسقلی هم از ما شرقی ها استفاده نادرست کنه
در این نقشه ی طرح شده بیشترین آسیب به ایران وارد شده چون:
بخش های حیاتی کشور مثل خوزستان و بوشهر به کشور عربی شیعی داده شده است همان سرزمینی که ما برای ندادن یک وجب از آن هشت سال با صدام جنگیدیم
همچنین چند استان کرد نشین به کردستان و چند استان شمالی به آذربایجان و بخشی از ساحل جنوبی کشور به بلوچستان واگذار کردیده است و در قبال آن بخشی از افغانستان به ایران اضافه شده است.
آیا این شرایط فقط به ضرر ترکیه است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
دوستان عزیز متأسفانه این نقشه طراحی ناخودآگاه خیلی از خودمان هم هست. وقتی که در کشور ناسیونالیسم و پارسی‌گرایی رو تبلیغ می‌کنیم باعث رونده شدن اقوام غیرپارسی از کشور میشیم!
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
درکشورماناسیونالیسم وپارسی گرایی وجودنداردواینها تبلیغات تجزیه طلبانی است که هریک سردرآغل یک دشمن این ملت دارندو چون بعضی از دنباله روی صدام وبعضی دیگر از دنباله روی امثال امریکا وانگلیس و... به نتیجه مطلوب نرسیدند ازطریق تلویزیون صدای آمریکا وبی بی سی فارسی ودیگر یاوه سرایان این شعارهای پوچ را در بوق وکرنا میکنند.ایران پاینده وجاویداست به پشتوانه خون فرزندان شهیدش.
واقعاً خیلی خوشحالم که تابناک علیرغم حجم بالا و تراکم زیاد نظرات مردم ،لطف کردن و تازه وقت کردن و چند تا از اونارو که باب میل خودشونه منعکس کردن !!!!عین صدا و سیمای به ظاهر ملی که مال یه عده خاصیه!!!!
ترکیه برای دستیابی به قدرت سیاسی-اقتصادی در منطقه، حاضر به هر گونه جنایتی، از براه انداختن آتش و خون در کشورهای منطقه گرفته تا مزدوری ناتو گرفته و همدستی با پست ترین تروریستهای سلفی، است.

یک بار و برای همیشه باید دریابیم که:

ترکیه قابل اعتماد نیست!
نقشه کش ها که سر میز نقشه کشی نشستند کار خود را میکنند دیگر کاری ندارند که تو بمیری یا دیگری
پاسخ ها
آبدارچي سياسي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
وقتي صدام مي خواست به ايران حمله كنه روي نقشه سه روزه تو تهران بود
اينهايي كه الان نقشه مي كشند حتي روي كاغذ هم پيروز ميدان نيستند
مرد حسابي عراق با حمايت بيشتر از 30 كشور در مقابل يك كشور از هم پاشيده له شد حالا ما ادعاي قدرت جهاني داريم كي جرأت داره به خاك ايران نگاه كنه ؟
بعد ما با اون بیابونای افغانستان قرار ه چه کار کنیم ؟
آقا نخواستیم اونا مال خود کرزای بمونه بهتره
ما باید کلاه خودمون رو بچسبیم اگر این توان را داشته باشیم که هر موقع اراده کردیم چند ملیون صهیونیست رو به بخار و خاکستر تبدیل کنیم دیگه از این فکرها به سرشون نمیزنه
هر شیطونی که این نقشه ها رو می کشه و ..... بدونه که در مورد هر کشوری شاید بتونن غلطی بکنن ولی در خصوص ایران عمرا غلطی بکنن و ............ ( بوق)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
حرفای احساسی چیزی رو حل نمی کنه...
باید ریشه های این مشکلات رو از پایه اصلاح کرد !!!
ترکیه و در راس آن اردوغان خود یک بازیچه بیش نیستند و در حالیکه آنان فکر میکردند خودشان یک بازی گردان مهم در منطقه هستند از فرط غرور ، نفهمیدند که یک مهره برای بازی دادن بقیه نیستند ، اردوغان سرمست از گول زدن مردم داخلی خودش هست که 10 سال در ترکیه ای که هیچ حزبی 5 سال را به خود ندید ، فکر کرد چند به به و چه چه بهش و چاپ عکسش بر روی جلد مجلات آمریکائی خیلی مهم شده است بابا جان عکس برخی هنرپیشه های دستشوئی هالیوود هم به خاطر برخی خرابکاریها رو جلد مجلات میره

آخر کلام ممکنه بشار اسد هم فردا بره ولی بزرگترین بازنده ترکیه هست و بس
عزیزانم اگه شما به مناطق شمال غربی ایران برید میبینید اونجا همش کرد هستن وتمام روستاها وشهرها در استان آذربایجان غربی از قدیم تا حالا کورد بوده اند که به اشتباه اسمشو آدربایجان گذاشتن. مگه ما کردها بمیریم که خاکمونو جدا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
عجب؟؟؟؟توهم نداری که احیانا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
در همه جای ایران کرد هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
بله همه جای یاران کرد هم داره ولی آذری و گیلکی و لر و ... هم داره ما همه از یک جنس هستیم فقط با گویش های مختلف این که این همه بحث و دعوا نداره
حمایت بشار اسد از کردها برعلیه ترکیه به ضرر سوریه است چون حتی اگر بشار اسد در قدرت باقی بمونه دیگه بعید بتونه مناطق کرد نشین سوریه رو از تسلط کردها خارج کنه
جالبه توي اين نقشه كل منابع ايران رو ازشون ميگيره و به كشور ديگه ميده تا بشيم فقط و فقط مصرف كننده!ميخوان ذخاير رو از دست شيعه ها در بيارن تا بيشتر منزوي شون بكنن...ولي دست خدا بالاترين دستهاست...
ياعلي تا ابد با برجاييم
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اگر ما ایرانی ها تا آخرین قطره نفت خود را به دیگران پیشکش کنیم ولی این آزادی را دوباره بدست بیاوریم که آزادانه با فرهنگ ایرانی و اهورایی خود زندگی را از سر بگیریم، دوباره ایران میشود مرکز و رهبر جهان. هیچ داشته ای مهمتر از فرهنگ ناب راستی جو و خدا جوی ایرانی نیست و ساختن این کشور بر روی زیربنای آیین اهورایی ایران ما را به اوج فرهنگی و اقتصادی میرساند که نقش نفت و گاز در برابرش هیچ است. ارزش مادی و معنوی میلیونها انسانی که در این 34 سال از کشور کوچ کرده اند و میلیونها دیگری که در حال بستن چمدانهای خود هستند تا همینجا از ارزش همه ذخایر نفت و گاز ما بیشتر است.
شیعه ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
نمی دونم خورشید از کدوم طرف طلوع کرده که یک عربستانی داره از نژاد آریایی و آئین اهورایی حرف میزنه......
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
به هر حال هدف اول و آخر ین طرح و طرح های مشابه منابع و خصوصا نفت است
دقت کرده اید هیچ جای کره زمین به اندازه خاورمیانه متشنج نیست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
فرهنگ ایران اهورایی نیست. پیشرفت کرده و اینک فرهنگش اسلامی هست. میلیون ها مسلمان میتوانند در جهان بهترین فرهنگ رو حتی برای رهبری جهان پاس بدارند.
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
ایران هر چه دارد از صدقه سر اسلام دارد
ایران خاک است و اسلام اندیشه ی بی حد و مرز و این دو قابل مقایسه نیست کشور عزیز ما ظرف تجلی اسلام ناب شیعی است و همین افتخار جاودانب برای ما خواهد
بیاییم 30 سال به عقب برگردیم و به یاد بیاوریم که می گفتیم خاورمیانه یک اصلاح سیاسی است که قدرت های بزرگ بر روی تعدادی از کشورها گذاشته اند و هدف آنها این است که این منطقه همیشه آبستن تحولات باشد جنگ ایران و عراق / جنگ عراق و کویت/ جنگ امریکا و عراق و افغانستان/ جنگ اسرائیل و لبنان و غزه و بالاخره بهار عربی و فتنه سوریه
بگذارید باهم یک بار دیگر تاریخ استعمار را مرور کنیم و مراقب باشیم که تاوان نقشه های استعماری را چه کسانی میدهند ...........مردم خاورمیانه.........
حالا با نقشه بالا بهتر میفهمم که چرا سالهاست این قدرتها میخواهند که ماها را ضعیف تر و عاجز تر بکنند تااز ایران ایرانستان درست کنند تا کسی جلوشان نایستد و بعد همه ماهارا مقابل یکدیگر قرار داده ما را از بین برده و آنها ذخایر ما را به یغما ببرند .
پاسخ ها
یک جوان ایرانی آذری دیگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
هموطنان، دوستمون درست میگه! خوب به نقشه بالا و اتفاقات چند سال اخیر توجه کنید. چرا بعد از قرن ها گردوغبار گریبان جنوب ایران مخصوصا خوزستان عزیز ایران را گرفته؟ فکر نمی کنید عمدی تو کاره تا ایرانیان اهل خوزستان از ایران و مسئولین دلخسته شوند!
چرا ناامنی در سیستان ایرانیان بلوچ زیاد شده؟ به نظر نمیرسه بخوان مردم آن مناطق را راضی به جدایی کنن!
چرا امریکا بیشتر به کردهای عراق میرسه؟هموطنان کرد من میدانند مناطق کرد عراق سرزمینی رویایی شده.شاید با این روش بخوان ایرانیان کرد را شیفته آنجا کنند!
هموطنان همه ما ایرانی هستیم. با نژادهای مختلف. بلوچ، کرد، لک، لر، عرب، گیلک، مازنی، فارس و حتی من ترک.
مراقب دسیسه های بدخواهان ایران باشیم.
من خوزستانی هستم.بنظر من ما ایرانی ها خودمون تیشه به ریشه خودمون میزنیم.من احترام زیادی برای هم استانیهای عرب زبان خود دارم اما چرا خوزستان رو به اسم اعراب میشناسن!!!بیش از %75 مردم خوزستان لر زبان یا فارس هستن!!تازه استان بوشهر بیش از 95%از مردمش لر وفارس هستند که تواین نقشه به اعراب داده شده.خداوکیلی شما هموطنای ما خوزستان رو به اسم چه قومی میشناسین?!مشخصه با فیلمایی که ما میسازیم و کارهایی که میکنیم خوزستان را به اسم صاحبان اصلیش یعنی لر و فارس که عاشق ایران هستند نمیشناسن!!!بخدا جای تاسف داره که همه در مورد آذربیجان و کردستان که فلان شهر از فلان قومیت هست بحث میکنن اما خوزستان و بوشهر که قلب انرژی ما هستن رو عرب معرفی میکنن و کسی حرفی نمیزنه!!!در صورتی که اکثریت قاطع مردم اون نجیب زاده گان آریایی عاشق ایران هستن.میدونم این نظر من رو مثل بقیه نظراتم منتشر نمیکنید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اگر چه درد دل شما قابل قبول است ولی مهمتر از همه این است که همه ما ایرانی هستیم و نباید بجز کلمه ایران چیزی دیگر را دخالت دهیم.
من همیشه به آذربایجانی ها، خوزستانی ها، کردهای ایران و البته سیستانی های عزیز خیلی احترام گذاشته ام و مطمئنم خیلی ها هم همینطور هستند منتهی دلیل این یکپارچگی چیزی است به نام ایران.
زمانه، زمانه متحد شدن است نه جدا شدن، ببینید حتی آمریکا هم با همه ادعاهایش و علیرغم تمام دردسرهای کانادا، تقریبا با هم یکپارچه شده اند و این مطمئنا سرشار از منفعت برایشان خواهد بود.
زنده باد ایران و ایرانیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
در همه شهرهایی ایران ترک و فارس و کرد و لر و گیلکی و بلوچی و سیتانی و مشهدی ..... هست. و همه این کشور متعلق به همه ماست. با دیگر کشورها(ی بخصوص مسلمان) هم برادر و دوست هستیم. چرا بین مردم خودمون اختلاف میندازید. این اختلاف بین مردم خودمون به اون نقشه می انجامه. نه صرف کشیدن اون نقشه.
ایرج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
اندیمشک ،دزفول، شوشتر ، ایذه ، باغملک، بخش بیشتر شوش، گتوند، لالی، مسجد سلیمان، رامهرمز، بهبهان، نیمی از اهواز و خرمشهر و آبادان، ماهشهر و ... غیر عرب و لر ( فیلی یا بختیاری) و یا فارس هستند ولی بقول دوستمان خوزستان را عرب نشان می دهند آنهم توسط مسئولین خودمان !!!!!!!!!!
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
متن شما قابل تامل بود :
اما اینکه شما می گویید که عرب نیستید و نجیب زاده ی آریایی هستید یعنی چه؟
یعنی غیر از آریایی ها نجیب زاده ای نیست و این همه دبدبه و کبکبه برای نژاد در این قرن اشتباه نیست؟
آیا در طول تاریخ اعراب بیشتر طلایه داران علم بودن یا هر نژاد دیگری در منطقه
ثانیا حتی اگر که فلانن نژاد از فلان نژاد دیگر کارنامه ی بهتری داشت چه فرقی و چه امتیازی میان دو شخص که در این زمان زندگی می کنند را به ارمغان می آورد؟
سوریه چند وقت پیش اعلام کرد برای تنبیه ترکیه به 10درصد از کرده های ساکن سوریه آزادی عمل بیشتری میدهد تا علیه ترکیه بجنگند
نگران نباشید..
بعضی چیز ها سرنوشتشون جز دست خدا نیست..
وضع اقتصادی و مشکلات و مدیریت رو می بینید دیگه؟؟؟
این وضع مدیریت ماست..
حالا به نظرتون همین مدیر ها تونستن ایران رو 3 دهه ببرن جلو و به همچین قدرت منطقه ای تبدیل کنن؟
دیگه حدقل بی انصاف ترین ادم قبول داره ایران یکی از قوی ترین قدرت های نظامیه و دیپلماتیکه..

واقعا همون ها که سیاست های اقتصادی رو برنامه ریزی می کنن ایران رو اینجوری بردن جلو؟؟؟؟؟

نه برادر..صاف بهت بگم..
یه سری اتفاقات باید بیفته که به هر دلیل ممکن خداوند ایران رو مقدمه اون قرار داده..
اگر دقت کنید ته همه مشکلات اخرش همه جی به نقع ایران تموم می شه..
می دونید به خاطر چی؟
به خاطر اون همه شهید و جانباز هایی که مردم این مملکت به خاطر خدا دادن..
خدا عادت نداره وقتی کسی یاریش کرد تنهاش بگذره..
حالا من مرده ..شما زنده..
ته این قضایای منطقه اخرش همین ترکیه و غرب می گن همه چی به نقع ایران شد..
عین عراق که امریکا مثلا برا محاصره ایران بهش عمل کرد ولی تهش با فلاکت اومد بیرون..عراق اقتاد دست ایران.
یعنی دشمن ایران رو بیرون کرد و کشور رو درست ایران داد..
ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الأرض ولكن الله ذو فضل على العالمين
و اگر خداوند (فساد) بعضى از مردم را به وسيله بعضى ديگر دفع نكند، قطعا زمين را فساد مى گرفت . ولى خداوند نسبت به جهانيان لطف و احسان دارد
بقره 251
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
وخداوند فرمود:سرنوشت قومی تغییر نمی کندمگر به دست خودش.بازم میخوای بگم؟بریم بگیریم بخوابیم کار هم نکنیم تلاش هم نکنیم چون خدا پشت ماست.این طرز فکر مسلمانان را 500 سال از مسیحیت عقب تر نگه داشته.
ناشناس
| Austria |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
البته این خیلی خوبه که آدم بتواند مثل شما فکر کند و اینطور مسائل را با یکدیگر ارتباط بدهد ولی خواستم فقط یک کوچولو چیزی و رو یادآوری کنم:
این مدیرهای ما نبودن که 3 دهه ایران را جلوبردن بلکه صداقت و شجاعت همان کسانی بود که شما از آنها به عنوان شهید و جانباز یاد کردید و آنها کسی نبودند جز همین مدم.
دوم، این مدیرها که شما عنوان کردید بعضا الان مایه سرافکندگی همه ایرانیان در تمام دنیا هستند، نمیخواهم صرفا به موضوع مرغ یا مسکن اشاره کنم. ولی به هر حال کمی انصاف داشته باشیم بد نیست، انصافا برخی از مسئولین ما از خائن بدتر هستند و جزء خیانت به این مردم و مملکت کاری نکردن
و به عنوان آخرین حرف:

"مردم را دریابید که همه چیز این مملکت بواسطه مردم است"
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
برادر عزیز..بد مطلب رو خوندی..
وقتی اون حرف اول رو زدم علت پیشرفت ایران رو تهش گفتم..
گفتم به خاطر شهدایی و جانباز های که مردم دادن..
و بعد گفتم عادت نداره خدا وقتی عده ای یاریش می کنن ولشون کنه..
وقتی می گم یه عده خدا رو یاری کردن معنیش اینه که دست روی دست گذاشتن؟
نه برادر..منظورم اینه که ته ماجرا ها به نقع ایران می شه..
در ضمن ما از مسیحیت عقب نیستیم..
چون خود اونا می گن ما وقتی پیشرفت کردیم که مسیحیت رو دور انداختیم..
اونا برای دینشون در پیشرفتشون هیچ تاثیری قائل نیستن..و همه پیشرفت هاشون رو بعد از خارج شدن از حکومت کلیسا می دونن..
کامنتم ناظر به نگرانی هست که بین مردم افتاده از سرنوشت این اتفاقات..
اخر به هر طریقی انقلاب ایران پیروز این معادلات خواهد بود..
دلیلشم همون یاری خداست که از اول انقلاب تا زمان جنگ مخصوصا انجام شد..
پس دلیلش فامیل بازی خدا نیست!!!
از تذکرت به هر حال ممنون
در ضمن کاش یکی پیدا می شد به من می گفت اگر این لشکری کشی به قول تو مسیحی ها به افریق و اسیا و کل دنیا نبود و دزدی منابعشون با چه پولی این همه نظریه هاشون نتیجه می داد؟؟؟
هزار هم که علم داشته باشی تا پول نداشته باشی طرح هات عملی نمی شه..
اونا پیشرفت علمی داشتن درست..ولی اگر دزدی از ملت ها نبود به این سرعت تبدیل به ابر قدرت نمی شدن..
با این طرز تفکر راست می گی..
وقتی خدا نباشه همه چیز مجازه به قول نویسنده معروف..ادم می تونه بره دزدی کنه از کشور ها و تمام منابع رو بریزه تو کشورش..
بعد کت و شلوار قشنگ بپوشه و بقیه هم بعد از 100 سال فراموش می کنن و بعد یه جوون میاد کامنت می گذاره ما از مسیحی 500 سال عقبیم..
افلا تعقلون؟
لطفا این نظرم که کامل تره رو تایید کنید..ممنون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
بله درست می گی..
منم منظورم دقیقا همین بود..
متاسفانه مسئولین دلسوز خیلی کم هستن..
امثال شهید رجایی..
خدا رحمتش کنه
من یک جوان ایرانی هیچ وقت نخواهم گذاشت یک وجب از خاک عزیزم را به بیگانه دهند.آمریکا بداند تا خون در رگ ماست از این غلطا نمی تواند بکند
بازهم سلام-خواستم بگم دقت کردیند که با این نقشه ای که اینا برامون نقشه کشیدند اکثر میادین نفتی وگازی کشورمون می ره به سمت اعراب. چه خیال خامی کرده اند اینان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
صدامم دقیقا همین رو میخواست اما سر آخر جنازشو دادن سگها خوردن - فاعتبروا یا اولی الابصار
ایران کشوری چند ملیتی است هر کسی نمیتونه اینو قبول کنه افکار فاشیستی داره و برای حفظ و یکپارچگی کشور عزیزمان ایران باید دل همه ملتها رو بدست بیاریم و حق و حقوقشان را بدیم وگرنه دودش تو چشم خودمون میره آخر سر. ایرانم تجزیه بشه چیزی نمیشه قدرتهای زیادی در دنیا تجزیه شده اند ایرانم تافته جدا بافته نیست.
پاسخ ها
الف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
در تصحیح سخن شما باید گفت ایران کشوری چند قومیتی است نه چند ملیتی جناب فاشیست واقعی ( چون شما هستید که به همزیستی هزاران ساله مردم ایران در کنار هم پشت پا زده اید)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
جند ملیتی یا چند قومیتی؟مگر کالیفرنیایی ها نیو مکزیکویی ها اسپانیایی زبان ملت کالیفرنیا هستند؟مگر فرانسوی زبانان و ایتالیایی زبانان نیویورک ملت هستند؟...کتاب را سر و ته گرفته ای...اینجا یک ملت هست بنام ایران با چندین قومیت که در همه جا هم هست در فرانسه در آلمان در سوییس...
عجب به مردمي كه براي اين نقشه دنبال علت تقسيم ميگردند مثل زبان گويش يا فارس و تالش يا...به اين ميگن تسليم محض بودن.خوبه تو اين دنيا يك نقشه كش وجود داره وگرنه اين همه ادم بي اراده چي كار ميخواستن بكنند!تابناك حذف نكني
سلام
١- سرزمين رئيسعلي دلواري رو عرب شيعه خوندن خون هر كسي كه به ايران چشم چپ بيندازه حلاله و خليج فارس رو با خونشون رنگي ميكينيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
منم جنوبیم، خیلی تند میری؛ صاحب خون خداست، نه من و تو ، اعراب عزیز استان بوشهر کمتر از 10 درصد هستند
من يك كرد ايرانيم و معتقدم همانگونه كه اروپا اكنون متحد شد ما تمامي مردم مسلمان خاورميانه با رعايت حفظ حقوق و احترام به تمامي اقليتها بايد برادروار در كنار هم زندگي كنيم همه فرزندان آدم و حوا هستيم . عزيزان دست از تفرقه برداريد اينها همه استعمارگرانند كه با سياست تفرقه بنداز و حكومت كن ما را به جان هم انداخته اند همانگونه كه برادر رضايي در انتخابات رياست جمهوري قضيه فدراليسم اقتصادي را مطرح كرد اين بهترين روش براي يكپارچگي كل منطقه است چگونه تركيه كه به ظاهر دشمن كرد است الان در كردستان عراق سرمايه گذاري مي كند و .... بدانيد كه زماني هيچكس از هر لحاظي احساس شهروند دوم بودن نكند و برتري نژادي بر هيچ قومي غالب نشود و برتري فقط به تقوا باشد آنگاه هيچ قومي قصد آشوب و خونريزي نخواهد داشت زماني كردها در 3000سال پيش بركل منطقه مسلط شدن منظور مادها بعد فارسها توسط كوروش بعد اسلام يا امپراطوري عثماني و مغولها و اسكندر و ...... آسياب به نوبت چرخيد چه شد؟ بياييد دست از نژاد پرستي برداريم و به حكم قرآن با هم در اين چند صباح زندگي دنيوي در كنار هم زندگي كنيم شاد و خرم به هم احترام بگذاريم دست از اين خون و خونريزيهاي ابلهانه برداريم . بياييد يك زبان جديد مانند اسپرانتو طرح ريزي كنيم هر كس كه بدنيا آمد علاوه بر زبان مادري به اين زبان مسلط شود تا همه با هم بتوانيم حرف همديگر را درك كنيم بياييدآلت دست كمپانيهاي نفتي و استعمارگران نشويم همه با هم همسايه ايم دوست و برادريم به اميد روز يكرنگي دوستي و زندگي مسالمت آميز در كنار هم و برچيدن مرزهاي كاذب ميان انسانها.
پاسخ ها
الف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
سیامک فرمودند:(بياييد يك زبان جديد مانند اسپرانتو طرح ريزي كنيم هر كس كه بدنيا آمد علاوه بر زبان مادري به اين زبان مسلط شود تا همه با هم بتوانيم حرف همديگر را درك كنيم )
در پاسخ به این پیشنهاد شما دوست عزیز باید بگویم :
چند درصد زبان کردی و فارسی و لری و مازنی و.....با یکدیگر مشترک است ، طبیعتا اگر تعصب نداشته باشی حداقل ده یا بیست درصد اشتراک را قبول داری خوب چرا من لر یا شمای کرد دنبال اختراع یک زبان مثل اسپرانتو بیافتیم ، آیا بهتر نیست از همین زبان شیرین فارسی که با تمام زبان ها و گویش های ایران زمین همبستگی دارد بعنوان زبان ملی حمایت شود .
من از شما می پرسم آیا اختلاف ژنتیکی و ظاهری بین اقوام ایرانی از اختلافات بین مللی که خود را عرب می نامند ( مثل سودانی سیاهپوست، لیبیایی بربر ، مصری قبطی ، لبنانی بور بیشتر است یا کمتر ؟
آیا تاریخ و همزیستی مشترک بین اقوام ایرانی از ملل ذکر شده بالا کمتر است یا بیشتر؟
طبیعتاقبول دارید که اختلافات بین ما اقوام ایرانی از هر نظر از آنها بسیارکمتر است ،پس بیایید قبول کنیم که زبان فارسی شکل جدید و نو و تحول یافته زبان های بومی ایرانی است و همه آنرا با اشتیاق در کنار زبان بومی خود استفاده کنیم و به آن افتخار کنیم .
پاینده ایران و مردمش
بیایید همه به نوشته های هومن توجه کنیم شهید همتها، باکریها، جهان آراها همه فارس و ترک و عرب بودند و زمانی که خرمشهر آزاد شد همه مردم ایران در هر کوی و برزنی یک احساس داشتند احساس غرور و بزرگی. عزیزان مبنای برتری انسانها با خدا بودنه نه زبان، اگه اینطور نبود اهل بیت که عرب هستند چرا ما عاشقشون هستیم. افتخارم میکنم که مسلمان، ایرانی و آذرییم.
پاسخ ها
آذری ایراندوست
| Colombia |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
چه خوب گفته وحید جان ، ما همه ایرانی هستیم وهمگی باهم باید یکدل و همراه باشیم و از یکپارچگی کشور عزیزمان دفاع کنیم و بکوشیم تا خصلتهای انسانی و معنوی را در خود بپروریم و باید از قوم پرستی حالا هر قومی هم که باشد پرهیز کنیم .
خدا یارتان باشد
زنده باد ترکیه قهرمان نابود میکنیم جنایت کاران وحامیان ان را. بر پا میکنم امپراتوری عثمانی را تصغیر میکنیم اروپا و اسیا را . شما هم برید سر گوچه بوق بزنید
هموطن شعار دادن دردی را دوانمیکند به جای حرفهای تعصبی وعصبانیت های جاهلانه قدری بیاندیشید که غرب به دنبال چیست ایا جز منافع ومنابع سرشار منطقه وموقعیت استراتژیک در مقابل روسیه وچین وهند اینده چه در سردارد؟ بازار مناسب کشورهای کوچک ومنابع ارزان ونیروی انسانی کافی وجوان برای غرب نعمتی است که ازاین تقسیمات بدست میاید چاره چیست ایا باز عرب خوزستانی را نفی کنیم بلوچرا منکر شویم وکرد را ترک کوهستان بنامیم واز زندگی ساقطش کنیم ترک را خائن بنامیم وهمه را تجزیه طلب بخوانیم ؟؟ توی سرشان بزنیم ومنکر زبان ودین وایین وشهروندی انها شویم انها را به شهروندان درجه دو بنامیم ومتهم به خیانت کنیم ؟؟وطن را فارس بنامیم وشیعه ولا غیر وانتظار داشته باشیم که او کشورش را دوست داشته باشد وطن وطن کند نه برادر خواهر ایران بزرگ است ایران فقط فارس نیست ایران ترک است ایران عرب خوزستانی است ایران کرد است وایران بلوچ است ایران سنی است وایران شیعه است اصلا ایران ایران است به شرطی که در عمل متعلق به همه باشد کرد وترک وعرب وغیر فارس را شهروند درجه چندم نکنید برسرشان نزنید شهروند درجه چندم که شد به دنبال وطن میگردد خواهد گفت دیگی که برای من نجوشد ...بیایید دلها را باک کنید نیر وهای فهیم ودانا را به داخل انها بفرستید برسرشان نکوبید همه را ایرانی بدانید وبگذارید اداب وسنن خود را داشته باشند سالها اتحاد جماهیر شوروی سابق درها را بست وخواست همه را یکدست کمونیست نماید بعد 70 سال دیدید همه دین وکیش وایین وفولکلور خود را در بستوها حفظ کرده بودند بس عاقل باشید وزندگی کنید وبگذارید کرد وترک وبلوچ وعرب وشیعه وسنی نیز به کیش وسنت خود زندگی کنند که همه از یک وطن دفاع کنند
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه.....پس اردوغان بخور
اینا همه چرت و پرتن همه جای ایران سرای من است تاخون دررگ یه وجب ازخاک پاکش جدانمینشه کردااصیل ترین مردم ایرانند وبه هیچ وج بی غیرت نمیشن وازخاک جمهوری اسلامی دفاع خواهند کردتااخر
تردید نکنید چنین نقشه احمقانه ای اگر واقعی بود تا موقع مواجه شدن با شکست علنی نمی شد وهدف از انتشار ان سرکار گذاشتن همه شما بود واینکه احساسات ناسیونالیستی عده ای را تهییج کنند واز باز خورد ان استفاده کنند لذا تردید نداشته باشید جنگی که غربیها از شروع آن می ترسند تمام مرزها ناسیونالیستی جهان را برخواهد داشت وحکومت عدل وداد جهانگیر خواهد شد لذا ذره ای شک نکنید .انشاالله
من توصیه می کنم ترکیب جمعیتی فارس زبانان را در قطر، امارات ،کویت ،عمان ... ببریم بالا به تکلیف هم عمل کردیم .
در یک اقدام خداپسندانه خانمهای حامله بچه هاشون رو اونجا به دنیا بیارن اگه نشد یه دختر عرب دولت کمک کنه به همسری زاد و ولد اونا خوبه بالاخره افزایش جمعیت ام می دیم جوان هم می مانیم
ههه ههه اینا توهمی بیش نیس..تابی کم مردم رو سر کاربذار
ما از هر کجای ایران باشیم ایرانی هستیم من در منطقه اهواز بودم جایی که بیشتر شهیداش از بچه های تبریز هست کسایی که برای دفاع از وطنشون نه به زبان اون منطقه توجه داشتن و نه به نژادشون فقط می دونستن خاک ایرانه چقدر از کردها در راه دفاع از ایران شهید شدن فکر کنم اونایی که خارج نشین هستن زیاد شبا می خورن خواب زیاد می بینن و الا ایران و ایرانی جونش برای هم در میره الان من خودم بچه تبریزم اما دارم از آبادان ازدواج می کنم و خیلیم خوشحالم آفتخار هم می کنم اگه روزیم از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه و از غربیترین نقطه تا شرقی ترین نقطه ایران در خطر باشه لحظه ای درنگ نمی کنم در دفاع از اون یه جون هستم مثل میلیون ها جون دیگه فکر هم نکنم که اصلا حس دفاع از وطن به نژاد و دین و غیره ربطی داشته باشه وطن شرافت انسان هست وقتی اون آزاد زندگی حتی به اندازه یک ثانیه هم ارزش زیستن نداره اونایی که به فکر شکم هستن برن زندگی دریادار غلامعلی بایندر رو بخونن که خودش در جنوب موقع دفاع از وطن شهید میشه و برادرش در شمال ما این خاک رو از اونا به ارث بردیم روا نیست به این راحتی از تجزیه اون حرف زده بشه خداوند لعنت کند هرکسی رو که به فکر جدایی حتی ذره ای از این خاک باشه
احسنت، بروهی
عزیزم ایران کشوری چند قومیتی است نه ملیتی . ملیت همه ایرانی هست
دوستان برای یک تحلیل بی اساس تابناک عزیز چرا اینقدر دعوا می کنید؟!
اسم همه اینها رو با هم بذاریم ایالات متحده اسلامی چه دهنی از اروپا سرویس میکنه تصورشو بکن اتحادیه اروپا هر روز آویزنه این ایالات متحده ست برای نفت.
دست تمام کسانی که خواسته و یا نا خواسته در راستای تدوین این نقشه تلاش کردند به ویژه خودی ها درد نکند
نقشه را بیگانگان کشیده اند اما انگار دارند کیک تقسیم می کنند و سر اینکه کدام شهر متعلق به آذربایجان یا عربستان شیعه و یا ... خواهد بود دعوا می کنیم!!! آنهایی که نسبت به این که کدام شهر به کدام کشور در نقشه آقای "رالف پیترز" تعلق دارد حساسیت دارند ظاهرا از روحیه ای تجزیه طلبانه برخوردارند.
باز هم تکرار تاریخ و باز هم تکراراستعمار .
ایجاد و خلق کشور های جدید و محو کشور های قدیمی ، داستانی تکرار که از آغاز استعمار کلید خورده و تا زمانی که قدرت برتر دنیا باشند ادامه خواهند داد . زمانی لازم بود افغانستان بزرگتر شود به سراغ ایران آمدند .
زمانی لازم بود کشورهای کوچک و ضعیف عربی تشکیل شوند به سراغ عثمانی رفتند .
و حالا احساس می کنند به نفعشان است کشوری به نام کردستان تشکیل شود و ...
و در تمام موارد از یک چیز استفاده کردند و آن غفلت مردم و حکام محلی .
راستی چه شباهتی دارند حکام ترکیه امروز با آن دسته از حکام .
همیشه علاقمندم بدانم در جلساتی که غربی ها با هم دارند و در آن جلسه افرادی چون اردوغان هم هستند ، آن غربی ها درگوشی راجع به مهمان دیگر آن مجلس ( اردوغان ) چه می گویند آیا نمی گویند ...
در عالم بچگی بازی جالبی داشتم و آن این بود که وقتی فرد آشنایی از دور به ما نزدیک می شد ما دورادور به او لبخند می زدیم و برایش دست تکان می دادیم و همزمان آهسته به گونه ای که خودمان بشنویم حرفهایی به او می زدیم که اگر می شنید ... .
قبل اینکه با دیدن این نقشه من در آوردی عصبانی‌ شم، خندم گرفت.

ولی‌ خنددارترین چیزی که امروز دیدم منفی‌ دادن بیست نفر به این جمله بود `خداوند ظالمین را به خودشون مشغول کنه ` :)

زنده و جاوید بعد همهٔ ایرانیان، حالا هرجا که باشن، و جزو هر کشوری که باشن.
جالبه نقشه بسیار خطرناکی هستش نقشه ای که هر کشوری که ازش بیرون میاد تا صد سال یک قدرت نسبی هم نداره ایران مارو هم مقداریش نصیب بلوچ ها شده مقداریش نصیب اذربایجان شده مقداریش نصیب کردها شده مقداریش نصیب عربها چه زیبا این نتیجه سیاستهای امریکا برای منطقه عراق به سه قسمت کرد شیعه سنی تبدیل شده عربستان رو به چند قسمت تبدیل کردن شیعه های عربستان رو یه سرزمین منتهی الیه عربستان دادن جایی که کمتررین نفت رو داره و در اصل منتطقه شیعی عربستان رو به سی درصد تقلیل دادن ولی در صورتی که کردها در عراق حتی از این چیزی که هستن بیشتر به هشون رسیده ولی یه تقسیم تقریبا عادلانه به شیعه ها و سنی های عراق رسیده باسه این که همیشه با هم درگیر باشن مکه و مدینه نصیب یه مشت وهابی تو نقشه شده و بقییه ماجرا این سیاست امریکایی هستش شاید اگر امروز به جای مقابله در خاورمیانه کشورهای مهمی مثل عراق عربستان ایران یه نشست تشکیل میدادن میشد این به اصتلاح انقلاب رو مهار کرد حلا ما معنی جنگ رو تو عراق درک میکنیم حالا متوجه این همه حضور نظامی و فروش سلاح میشیم حالا معنی حضور سعودی هارو متوجه میشیم
دریغ است که ایران ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
آمریکا وفرانسه طرفدار کردها هستند مخصوصا فرانسه آخرش هم یک کشور کرد تشکیل میدن از کردهای ایران و عراق سوریه و ترکیه حالا می بینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
درمورد اینک کشوری به نام کردستان تشکیل میشه نظری ندارم اما اینکه در اون کشور کردهای ایران هم شریک هستند باید بهت بگم: شتر در خواب بیند ...
ما که حالا رو داریم می بینبم! ولی تو در آینده خواهی دید!!
مسئله جدایی کردها از ایران بارها در سطوح بالای نظامی و اطلاعاتی در کشورهای ناتو بررسی شده که یکی از آخرین موارد آن اظهار نظر رییس وقت ستاد مشترک ارتش ترکیه در سال 2005بود که وقتی از او پرسش شد که چرا ترکیه با ان همه حمایت از ناتو مانند ایران در مبارزه با کردها موفق نیست نزدیک به ده دلیل مربوط به مسایل ژئوپلیتیک و ژئواتینیک و... آورد و در نهایت اینگونه نتیجه گیری کرد که کردهای ایران بر خلاف کردهای ترکیه و عراق حتی اگر هیچ نیرویی از طرف دولت مرکزی بر آنها حاکم نباشد هم، به گواه تاریخ پانصد ساله اخیر، نمی توانند از ایران جدا شوند
برای مطالعه اون دلایل هم می تونی به مجله تخصصی نظامی- امنیتی "جینز دیفنز" مراجعه کنی
سلام خدمت دوستان خوب تابناکی ، یه موردی هم هست که شاید دور از ذهن نباشه اونم اینه که ترکیه با مطرح کردن داستان اکراد میخواهد داستان شمال عراق را برای سوریه نیز تکرار کند یعنی احتمالا ترکیه تا یکی دو ماه آینده یه منطقه حایل در شمال سوریه درست خواهد کرد
در صورت سقوط سوریه قطعا کردستان سوریه تجزیه میشود و قربانی بعدی ترکیه خواهد بود که دو نیم میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
ساده نباش مگر تركيه نصفش كرد است كه دونيم شود ؟!!! تركيه اگر كردهارا جدا كند خيلي به نفعش است.
تنگه هرمز رو نخواستن؟ راه خزر تا عمان رو هم نخواستن؟
... چند سال پیش توی دوران دانشجویی از طرف دانشگاه برای یک سفر علمی به نظنز رفته بودیم ، اونجا پیش یه استادکار سفال رفتیم که خیلی معروف بود همه داشتند برای خودشون کادو می گرفتند استاد از اشون می پرسید کجایی هستید و بعد یه کم راجب به اونجا حرف می زد ، بی تابانه منتظر بودم نوبتم بشه ، پیش خودم فکر می کردم عین کتابا که همش از کوههای سر به فلک کشیده کردستان میگن یا تلویزیون که دم به ساعت از صفای مردمانش میگه ، از مرزداران غیور و... الان استاد کلی تعریف تمجید میکنه ، بالاخره نوبتم شد یک کوزه برداشته بودم رفتم جلو که استاد برام امضا کنه ، پرسید : کجایی هستی ؟ گفتم : کرد هستم
یهو قیافه ش عوض شد با نفرتی عجیب به چشمام زل زد وگفت : اینو بذار سرجاش ، فروشی نیست
باور می کنید یا نه ، تو خودم له شدم
این اولین بار بود که به سفر می رفتم تا قبل از او فکر می کردم همه جای ایران سرای من است
ولی نیست واقعا نیست اگر دوست داشته باشین تا فردا براتون از چیزایی میگم که ته دلم مونده ...
کیه که نخواد در سرزمینی زندگی کنه که مال خودشه ؟ کیه نخواد جایی باشه که قرنها بهش تعلق داشته ؟ هر کرد ایرانی عاشق سرزمینشه
ولی وقتی که عربستان داره شیعیان رو آزار میده شما چرا تلافیشو سر کردای ایران در میارید ، به من چه ؟
مگه این نقشه رو من کشیدم که انواع ... نصیب من می کنید ؟
شما دوستان خوبی برای من بودید ؟شما منو تو جمعتون پذیرفتید ؟واقعا منو ایرانی می دونید ؟ یا صرفا تو سرشماری هاتون منو هم می شمارید ؟ چرا فقط من باید ثابت کنم ضد انقلاب نیستم ؟ چرا از یه فارس یه ترک ، شجرنامه جدوابادش طلب نمی کنید ؟ چرا اونا ضد انقلاب نیستند ؟ اینهمه احزاب غیر کرد بر ضد ایران جنگیدند همشون کرد بوند ؟فقط من متهم هستم ؟ تازه مگه من از اونا طرفداری کردم ؟ مگه من اصلا اون موقع بودم ؟ به من چه ؟
یه نقشه رو دستاویز کردید میون اینهمه بزنو بکوب فقط کردا رو بکوبید ؟ واقعا به فرض محال اگر یه حکومت کرد تشکیل و جنگی بین ایران ومثلا عربستان در بگیره کردا طرف عربستان رو می گیرن ؟الان کردای عراق طرف ایران هستند یا عربستان ؟ کردایی که سنی هستند با شیعیان عراق ائتلاف کردند یا با سنی ها ؟
کلام آخر : وقتی تو یه خانواده پدر مادر خواهر برادر حرمت یکی از فرزندان رو نگه نمی دارند وقتی بینشون تبعیض می ذارن ، وقتی روحشو آزار میدن ،گناه فرزند که فکر فرار از خونه به سرش میزنه چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
با بیشتر حرفاتون موافقم. جز این که فکر میکنی همه خانواده دارن با یک فرزند خونه دعوا می کنن. اولا قرار میست کسی پدر بقیه باشه. ما همه برادر و خواهریم. همه این برادرها هم گاهی به هم بدی می کنن. یه جای دیگه هم ممکنه به اون نطنزی بدی بشه. کم و زیاد داره فقط. من هم از اون داستان ناراحت شدم
اصفهانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
داداش من خیلی حساس نشو! این رو هم پای حساب کرد بودنت نزار. من تصور می کنم در نطنز شما دچار اشتباه برداشت شدی. چون من اصفهانی هم بارها شده رفتم سفر و فروشنده شهرستانی به محض تشخیص هویتم یهو قیمت رو بالا برده! یا طوری رفتار کرده انگار با یه کلاه بردار زرنگ طرفه! باور کن الانه حدود 15 ساله که میرم سفر سعی می کنم سلیس صحبت کنم تا کسی متوجه نشه اصفهانیم ولی هیچوقت اینطوری که تو نتیجه گیری می کنی من نکردم
یک ایرانی آذریایجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
آقای عزیز این مثال شما سندیتی ندارد که استاد شما با شما جنین برخوردی داشته باشد اگر شما بخواهید من عکس این را برایتان نقل میکنم .موضوع این است که قول و قرارهایی که اجنبیان برای پیشبرد اهدافشان حهت استعمار جدید با آن حمایت خودشان به من و تو نوعی میدهند میخواهند توی نوعی را به ستون پنجمشان تبدیل کنند اگر آنها به انسانیت توجه داشتند به مردم مفلوک و بیکار خودشان بهتر میرسیدند که نیاز مبرم بیشتر از تو ایرانی کرد و من ایرانی آذربایجانی دارند؟ پس بیا در این زمان تاریخی دستهامون را تو دست هم داشته باشیم و با یک صدا در این گذر تاریخ فریاد بزنیم که ما با هم یکی هستیم
برادران! هر جا که کرد باشه اونجا ایرانه و متعلق به کل مردم ایران. البته خودم هم کردم
ترکیه باید پاسخ پیاده نظام برای ناتو بودن را پرداخت کند ژئوپلتیک منطقه همیشه همانطوری نیست که به اهداف از پیش تعیین شده برسد هرکس ظلم کند باید تقاص پس دهد اردوغان هم از این سنت الهی مستثنی نیست بقول آن مثل ایرانی چی فکر میکردی چی شد است .
برادران! هر جا که کرد باشه اونجا ایرانه و متعلق به کل مردم ایران. البته خودم هم کردم
همه اینو بدونن این جنگو خون ریزیها که تو منطقه اتفاق افتاده ودامنه اش هم داره وسیع می شه فقط به نفع امریکا وروباهه خدا لعنتشون کنه.
به امید روزی که همه کردها هوای وطن قدیمیشون ایرانو بکنن . کردها از ایرانی ترین اقوام ایرانی هستند که دولت عثمانی اونها رو از مام میهن جدا کرد. ایران وطن ابدی کردهاست.
این نقشه آدم را واقعا خشمگین میکنه. فکر کردن ایران گرجستانه که هر بلایی سرش بیاورند! اینایی که این نقشه شوم را کشیدن به روحیات ما ایرانی ها هنوز کامل آشنا نیستند وگرنه این حماقت را نمیکردند. آن نقشه ای که برای تالش ایران کشیدند واقعا من را عصبی میکند ما تالشها به هیچ اجنبی باج نخواهیم داد ضمن اینکه 2 میلیون تالش شمالی(تالش جمهوری آذربایجان) خودشان را با افتخار ایرانی میدانند.
این نظرات دوستان را خوندم از خودم سوال کردم آیا ما اقوام یا ملتهای ایران هم خدای ناکرده برای شمشیر کشیدن روی همدبگر آماده میشیم؟ متاسفانه می بینم مردمان خاورمیانه همدیگر را دوست ندارن کاش ما هم ایلات متحده اسلامی یا اتحادیه خاورمبانه بودیم با حفظ حقوق همه ملتها . آنوقت از کرد تا عرب و ترک و فارس و ... همه همزیستی مسالمت آمیز داشتند .
این نقشه کثیف رو دیدم و واقعا فشار خونم رفت بالا
دیگه با شعار دادن نمیشه کار رو پیش برد.
باید دست به اقدامات عملی زد و عرصه را تجزیه طلبات که به راحتی در داخل کشور فعالیت میکنند ،تنگ کرد.هم در این نقشه واضحه هم جمهوری جعلی آزربایجان ،همواره به خاک ایران چشم طمع داشتند ولی ما در ازای این گستاخی چه کردیم؟
بشار رفتني است
بشار اسد با این کارش قمار کرد.هدف او این بود که با سرگرم کردن ترک ها بتونه راحت تر با تروریستها پیکار کنه.الان هم که سرگرم ام المعارک خودشه!گیریم که در این جنگ پیروز بشه!مشکل بعدی تجزیه طلبی کردهاست.با وجود این به نظر می رسه بازپس گیری این 4 شهر می تونه روابط ترکها و سوری ها رو کمی ارومتر کنه
اکنون زمانی است که نیروهای نظامی و اطلاعاتی ایران باید با تمام قوا از بشار اسد حمایت کنند و مردم ایران روش های برخورد با تروریسم را به سوری ها بیاموزند.
فکرشو بکنین برای رفتن به تبریز یا زاهدان ویزا لازم داشته باشیم بعد بگن چون شما تروریست هستین بهتون ویزا نمیدیم ..... lol
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
هه هه هه دیونه ها تبریز رو کرد دونستن
خدایا چرا دشمنانه ما اینقدر ابلهند؟؟؟؟؟؟
خاک دو عالم بر سر عربستان اگه یک مقدار درایت داشت هیچ یک از این اتفاقات در جهان اسلام نمی افتاد
و اگر رهبران اسلامی یک مقدار از خود خواهی های خود کم می کردن این بلا سر اونها نمی آمد
وای به حال ما ببین ایران چی شده !اب تو اسیاب دشمن ریختن
این نقشه نشون میده که عمال صهیونیزم وانگلیس وآمریکا چه کسانی هستن
پس مراقب باشیم
لعنت بر انگليس
انشاءالله كشور بزگ اسلامي با ظهور يگانه منجي عالم بشريت تشكيل خواهد شد چشم كساني كه وحدت مسلمانان را مختل كرده است از حدقه در خواهد آمد به اميد نابودي وحدت شكنان و وهابيون
ما وجبي از خاك مان را به بگانه نمي دهيم چون خاك ما جان ماست و كساني را كه به كشور بيگانه تمايل دارد از كشور بيرونشان مي كنيم نقشه ايران را همانگونه كه هست حفظ ميكنيم گذشت زمان شاهان وطن فروش زمان زمان اقتدار شهادت طلبان است و طن دوستان
به نقشه پيش نهادي نگاه كنيد بوشهر را جزء قسمت شيعي عربي قرار دادند در حالي كه همواره بوشهري ها سر دم دار و قهرمان مبارزه با استعمار هستند اگر تهران از ايران جدا بشه بوشهر از اين خاك پاك جدا نمي شه بوشهر مهد مبارزه با استعمار است و در شهر بوشهر بيش از 3 قبرستان انگليسي و جود دارد
دنیای پیشرفته در حال ایجاد اتحادهای گوناگون است اخریش گات.
اما جهان سوم بدنبال تجزیه و درظاهر استقلال و در باطن کشوری ضعیف و جیره خوار.
ایرانیان در سوریه درس های خوبی گرفتند.دیدیم که چه راحت میتوانند کشوری را بهم بریزند با اتحاد های عجیب امریکا و عربستان و ترکها و القاعده و حتی مصر انقلابی و از همه جالبترمنافقین.
ملت هوشیار باشید
من از مسئولین سایت تابناک خواهش میکنم این تصویر رو که باعث اظهارات شرو آور بعضی از خوانندگان سایت شده رو سریع بردارند.
جالبه کشور بلوچستان آزاد هم در ان دیده میشود. و عربستان هم تجزیه شده است.
كشورهاي دنيا فقط به فكر تجزيه كشورهاي مورد علاقه شما اينكار را نخواهند هركشور قدرتمندي كه موجب موي دماغ ساير كشورها بشوند هم تجزيه خواهند كرد لذا دلخوش مدار به آمال و آرزوهاي خود
حتي تصور كردن اين نقشه براي هر ايراني وطن پرستي دشواره نكته مهم اينجاست كه دنياي غرب هميشه براي خاورميانه نقشه داشته و اين نقشه ها رو اجرا كرده حال بايد ديد كه در زمان كنوني و با افزايش اگاهي مردم از نقشه هاي جهاني و همچنين قدرت گرفتن حكومت هاي ملي و منافع در هم تنيده كشورهاي منطقه امريكا وصهيونيسم جهاني و در راس همه انها انگلستان ميتوانند نيات پليد خودشان را اجرا كنند تصور بنده اين است كه اگر از نقشه كشيدن ناتو كه بگذريم به اجرا در اوردن و پياده كردن اين نقشه ها در موقعيت كنوني لااقل در مورد كشور خودمان به اين راحتي هانخواهد بود و با توجه به سرمايه فكري و انساني و قدرت مركزي حكومت ما دنياي غرب ارزو در دلش ميماند با عرب ها كاري ندارم چون هويت عربي و اسلامي انها اجازه ملي گرائي را به انها نميدهد و اغلب اين كشورها مغلوب متامع كشورهاي غربي ميشوند پاينده و جاويد ايران زمين
این نقشه نشان میدهد انگلیس و امریکا در اهدافشان موفق بوده اند و متاسفانه تمامی ملتهای منطقه حتی ایران دانسته یا ندانسته ابزار آنها بوده اند . و تمام کارهایشان در مسیر و پیشبرد غرب بوده است .
پس تا کی ما میخواهیم سرمان را زیر برف نماییم .
تا کی بایستی نظاره گر ورشکستگی تمامی صنایع کشورمان باشیم . تا کی بایستی در راستای منافع غرب و چین حرکت کنیم .
خداوندا به داد این ملت برس
چطور دشمنان ما خیال کردند که ما اینقدر بی غیرت شده ایم که می نشینیم و تجزیه مملکتتمان را به چندین و چند قسمت نگاه میکنیم.
arab _shia _state
چه غلط ها
مگر یادشان رفته وقتی همه دنیا جمع شده بودند و پشت صدام لعنتی ایستادن تا خوزستانی را که اکثریت 70 درصدی آن لر ها و بختیاری ها هستند ، از ایران جدا کرده و عربیزه کند ، چطور جوانان با غیرت ایرانی داغ به دل صدام لعنتی و اربابانش کذاشتند .
چطور صدام را سرخورده و جنون زده کردند که مانند سگ هار به جان همان اربابانش افتاد.
آیا فراموش کردند؟؟؟
درسته که ما با مشکلات اقتصادی و بیکاری دست و پنجه نرم میکنیم ولی هیچگاه بی غیرت نبودیم.
چی شده!؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا ما همه ایرانی هستیم
کردها و لرها مگه فرزندان مادها نیستن؟
سیستان و بلوچستان مگر خطه رستم نبود؟
مردم آذربایجان چه دلاوری ها که در راه ایران نکردند
اردشیر بابکان مگر ایرانی نبود؟
ابومسلم خراسانی رو میشناسی؟
همه در ایران به یک اندازه از خاک ایران حق دارندو ما همه ایرانی هستیم.
این در واقع نقشه ای است که ماسون ها برای منتطقه در نظر دارند، و کارشون رو از خیلی قبل ها و به صورت نرم پیاده سازی کردند، کارای فرهنگی زیادی انجام دادند و الان موعد کارای فیزیکیشه، اللهم عجل لولیک الفرج
یا قران این دیگه چه نقشه ای این امریکایی ها می گن دهکده جهانی بعد خودشون میان دنیارو تجزیه می کنن
شتر در خواب بیند پنبه دانه
سخن بزرگ مرد قرن خمینی بزرگ امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند هر جور فکر بکنیم همانطور می شود فروپاشی امریکا نزدیک است فرو پاشی رزیم اشغالگر قدس نزدیک است بزودی ازاد سازی فلسطین به دست مردانی مصمم از ایران قدرتمند وعده الهی همین است ما پیروزهستیم چون به فکر پیروزی اسلا م در سرا سر دنیا هستم انشا الله
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات