بازدید 2750
سبحانی‌نیا:

دولت سوریه اصلاحات را پیگیری کند

کد خبر: ۲۶۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸ 28 July 2012
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه پیشروی‌های ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها و پاک‌سازی کامل دمشق، حامیان غربی و صهیونیستی تروریست‌ها را عصبانی کرده است، از دولت این کشور خواست تا با پیگیری اصلاحات، از بهانه دادن به دست مخالفان بپرهیزد.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه ارتش سوریه یکی از سخت‌ترین عملیات‌های چند ماه اخیر خود را که پاک‌سازی دمشق از حضور تروریست‌ها و مخالفان مسلح دولت بود، انجام داد، گفت: تروریست‌ها عملیاتی بزرگ و همه‌جانبه را تدارک دیده بودند تا با تصرف دمشق، نظام سوریه را ساقط کنند.

نماینده مردم نیشابور و تخت‌جلگه در مجلس شورای اسلامی افزود: تروریست‌ها پس از کشتن چند مقام عالی‌رتبه نظامی سوریه در عملیاتی انتحاری، قصد داشتند با برنامه‌ریزی یک تهاجم گسترده، دمشق را به تصرف خود درآورند که ارتش سوریه مانع از این اقدام تروریست‌ها شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت سوریه به خوبی توانست بحران کشته شدن وزیر دفاع و چند مقام امنیتی ـ نظامی دیگر را مدیریت کند که انتخاب سریع جانشینان مسئولان کشته‌شده سوری، از جمله این اقدامات بود.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: از دیگر کارهای خوبی که دولت در برابر تهاجم‌های برنامه‌ریزی‌شده مخالفان مسلح انجام داد، تصفیه ارتش از افسران وابسته و مزدور غرب و برخی کشورهای عربی بود که توانست در مدت کمی فرماندهان وابسته و مزدور رده‌بالای ارتش را به دست قانون بسپارد.

نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: در زمان حاضر دمشق در وضعیت استقرار و آرامش قرار دارد؛ با این حال در حلب و چند شهر دیگر، تروریست‌ها در حال مقاومت هستند که خبرها حکایت از پیشروی سریع ارتش دارد.

نماینده مردم نیشابور و تخت‌جلگه در مجلس گفت: کشورهای غربی و چند کشور منطقه با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، سرمایه‌گذاری فراوانی در سوریه انجام داده بودند تا نظام مردمی این کشور را سرنگون کنند؛ ولی تدابیر آنها راه به جایی نبرد و نقشه‎‌هایشان، نقش بر آب شد.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس افزود: توان نظامی ارتش و راه‌کارهای دولت در مبارزه با معارضان، عصبانیت سران استکبار را در پی داشت که این مسأله، نشان‌دهنده توان دولت سوریه برای عبور از بحران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: البته سران گروه‌های نظامی مخالف دولت و اربابان خارجی آنها، ساکت نخواهند نشست و برای حمله‌های جدید به شهرها و مردم بی‌گناه سوریه برنامه‌ریزی جدیدی خواهند کرد؛ اما مهم آن است که دولت و ارتش سوریه انسجام خود را در برابر این حمله‌های تروریست‌ها حفظ کنند.

وی افزود: راهکارهای جدید تروریست‌ها برای سرنگونی نظام اسد، هزینه‌های سیاسی و اقتصادی سنگینی برای آنها خواهد داشت و تنفر بیشتر مردم سوریه از آنها را برای‌شان به ارمغان خواهد آورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت و نظام سوریه باید علاوه بر مقابله نظامی با تروریست‌ها، برخی اصلاحاتی که قول انجام آنها را به مردم سوریه داده بود، پیگیری و اجرایی کند تا دیگر بهانه‌ای برای تروریست‌ها نماند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی