بازدید 15542

مسئولیت لقمه چربی که نصیب عده‌ای خاص شده است

آنچه برای نمایندگان جای سؤال دارد، مشکلات مردم است. گرانی در کشور بیداد می‌کند و این واقعیت انکارناشدنی است. مسئولین دولتی کمبود نهاده‌های دامی و اخلال در دسترسی مرغداران به این نهاده‌ها را دلیل ایجاد وقفه در تولید مرغ می‌دانند، ولی پرسش این است که این نهاده‌ها چه ارتباطی با تحریم دارد؟!
کد خبر: ۲۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸ 03 August 2012
برداشت ما از جلسه با دولت این است که بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی کشور، مشکلات مدیریتی بوده و ارتباط چندانی به تحریم‌ها ندارد.
 
به گزارش «تابناک»، سید محمد سادات ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: اگر بخواهیم به صورت درصدی ریشه مشکلات کنونی کشور در حوزه اقتصاد را معرفی کنیم، باید به جرأت گفت که ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور، مربوط به مسائل مدیریتی و ناهماهنگی و تعامل بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست و تنها ۲۰ درصد را می‌توان به فشارهای خارجی ارتباط داد که البته همین ۲۰ درصد را می‌توان به گونه‌ای مدیریت کرد که به حداقل برسد.
 
نمانیده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرا در مقام دفاع از خود، دیگر وزرا را مقصر می‌دانند، اظهار داشت: وقتی از وزیران راجع به ریشه مشکلات می‌‌پرسیم، آنها به دنبال تبرئه خود هستند؛ اما آنچه برای نمایندگان جای سؤال دارد، مشکلات مردم است. گرانی در کشور بیداد می‌کند و این واقعیت انکارناشدنی است. مسئولین دولتی کمبود نهاده‌های دامی و اخلال در دسترسی مرغداران به این نهاده‌ها را دلیل ایجاد وقفه در تولید مرغ می‌دانند، ولی پرسش این است که این نهاده‌ها چه ارتباطی با تحریم دارد؛ هیچ ارتباطی بین این موضوعات نیست، مگر اینکه سودجویی افردای، باعث شده است که ۷۵ میلیون نفر با مشکل روبه‌رو شوند.
 
این عضو کمیسیون مجلس گفت: پس از انقلاب اسلامی، کشور ما سال‌هاست تحریم‌ ‌می‌شود و در این مدت با همیاری مردم و همدلی مسئولان این مشکلات مدیریت شده‌اند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به تذکرات رهبری درباره جهاد اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها، باید کار به جایی برسد که پس از پنج ماه که فشار‌ها بر مردم تا این اندازه بالا رفته، تازه مسئولان به فکر راهکار بیفتند، گفت: این بحث کاملا درستی است. در جلسه‌ای که نمایندگان خدمت رهبر انقلاب بودند، دوباره به همین مطالب اشاره شد. در دوران پس از انقلاب، وحدت و همدلی مسئولان، دلیلی بود که توانستیم در برابر تحریم‌ها و دشمنی‌های بیگانگان ایستادگی کنیم و از سوی دیگر، فساد اقتصادی و مالی، راهی در بین مسئولان کشور نداشت.
 
ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در اوضاع کنونی، باید گفت، یکی از نقاط ضعفی که هست، اختلافات درونی و متهم کردن دیگران به تخلف و کارشکنی است. متأسفانه برخی که خود را انقلابی‌تر و ولایتمدار‌تر از دیگران و صاحب انقلاب و نظام می‌دانند، اکنون به تفرقه و اختلاف‌افکنی بین مسئولان نظام اقدام کرده و از مناسب و موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند. این فاصله‌ها باعث شده است که وحدت و همدلی گذشته وجود نداشته باشد که در صورت بودن، بسیاری از کمبود‌ها و کاستی‌ها را پوشش می‌داد.
 
این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امیدواریم با صحبت‌های انجام شده و قول‌هایی که داده‌اند، تا یکی دو ماه آینده بحث کمبود مرغ به صورت اساسی حل شود، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بار‌ها درباره دنیاگرایی مسئولین و تخلف و فساد اداری تذکر داده‌اند، ولی در سالیان اخیر، شاهد اختلاس‌هایی در کشور بودیم که ردپاهایی از این جریان در گرانی‌های اخیر از جمله افزایش نیز دیده می‌شود. نگاه مسئولین و تشکل‌ها باید اصلاح شود. باید به دوران انقلاب و جنگ تحمیلی باز گردیم؛ زمانی که افراد مسئولیت را به عنوان تکلیفی شرعی می‌دانستند، نه اینکه مسئولیت را همچون لقمه چربی ببینند که نصیبشان شده و باید از آن سوء‌استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۲۰
توفامیل باغبان داریم خودش میگه هلوانجیری رو بین 300 و500 تومن از ما میخرن وقتی میری یه کیلوی بخری می بینی همین هلو 2000 تومانه تو این میون 1500 تومن به جیب چه کسی میره پس این دست بدست شدن فاقد مدیریت میباشد. از بقال دلیلشو میپرسی میگه به مردم باید جنس گرون بدی وگرنه نمیخرن!
ارتباطش اینه .............
وقتی مراودات بانکی تحریم شده چطوری میتونی پول به حساب تولید کننده کنجاله و ذرت بریزی...........
تازه خطوط کشتیرانی ایران هم تحریمه اگه بار ذرت رو به شرکت حمل کننده دیگه ای بدن میشه به حسابشون دلار واریز کرد .......

به نظرم تمام این مشکلات دقیقا ریشه در تحریمها داره

تابی جون انصافا چیز بدی که نگفتم شرافتا نظرمو منتشر کن
هیچ وقت نمی شود به گذشته برگشت.بازگشت به دوران جنگ و ابتدای انقلاب یعنی سفر در تاریخ و گذشته که غیر ممکن است.یادمه پوتین در مصاحبه ای گفته بود کسی که به دوران شکوه شوروی سابق قبطه نخورد دل ندارد و کسی هم که بخواهد به آن دوران برگردد عقل ندارد.
تابناک جان چرا احکام افزایش حقوق فرهنگیان را صادر نمی کنند و بن شان را نمی دهند ؟
تابناک دقیقا همینه. مرسی از مطلب خوبت
بهترین راه کار حذف انحصارات در واردات کالاهای مورد نیاز مردم است.
در خودر هم انحصار هست ولی در سفره مردم تاثیر مستقیم ندارد و محسوس نیست ولی انحصار در واردات گوشت و مرغ و شکر و نهاده های دامی مستقیما در سبد غذایی مردم تاثیر گذار است. انحصارات را حذف کنید همه چی درست میشود.
کاش انها هم یا بیکار بودند یا ماهیانه ششصد هزار تومان حقوق میگرفتند ان وقت در ک میکردند که گرانی چیه
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
خداوکیلی کی منفی داده مشکلت چی از گشنه بودن خوشت میاد یا سرت تو یه سفره پراز نون مفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
چرا600؟ من بیکارم تو سن 28 سالگی. پایه حقوق رو بگیرن. ببینن چقدر درد داره .ببینن با پول یه ماه حقوقشون نمیتونن دو تا جعبه میوه هم بخرن چه برسه پول دکت رو اب و برق و رفت و امد و مهمونی و خرج خونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
ناشناس جان؛ شما که 600 هزار تومان حقوق دارین دادتان درآمده وای به حال ما که 450 هزار تومان حقوق داریم ما باید چکار کنیم
باز همین که متوجه شدین خدا رو شکر.
به نظر من گرانی وجود نداره یا فقط بعضی شهرها اون هم خیلی کم.
این که میگن همه چی گرون شده درست نیست . این توهم مردمه
ارتباط تحریم با نهاده های دامی این است که نمی توان برای خرید آنها پولی انتقال داد.
نماينده مجلسي كه كمك هزينه وديعه مسكن 100 ميليوني ميگيره و ميگه كمه ، كجا خبر از حداقل حقوق كارگري داره ؟!!!
افتصاد ماتك محصولي است هر وقت بازار نفت رونق داشته باشد اجتاس ارزانند و برعكس زمانی كه نفت ارزان بود دولت خقوق نداشت تا به كارمندانش بدهد حالا هم كه نفت تحريم است مرغ گران است وفردا چيز ديگر همه طرح ها به پشتوانه نفت راه اندازي مي شوند
حدود فقط 5ماه قبل مرغ با قیمت 3500تا 4000 بود وکسی نمیتوانست وارد کند ولی امروز مرغ وارد گردید وکیلویی 5250 میخریم وخدا را شکر میکنیم نه تنها من شکر میکنم ان وارد کننده عزیز که پول ما مرغداران را گرفت بجای سویا مرغ اورد هم شکر میکند
آقا خیلی چیزا به دلار هیچ ربطی نداره خدایی و قرآنی ربطی نداره قیمت خرما وزولبا چه ربطی به دلار داره؟
خرما که دیگه مال خودمونه و کشتی کشتی صادر میکنیم .ایراد کار قیمت دلار نیست نظام کنترل و بازرسی بازار رو باید تقویت کنیم . به امام حسن مجتبی که امروز تولدشه دیگه کمر ما زیر بار گرونی شکسته و پیش زن و بچه سرافکنده و شرمنده شده ایم با این حقوق 389 هزارتومنی که به هیچ جای زندگیمون نمیرسه!!!.
خدایا فقط کمک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بخدا گراني داره بيداد ميكنه. من ديروز براي خريد رفتم سوپرماركت و تقريبا بالاي نود درصد اجناسي كه گرفتم بيش از 80درصد گرونتر شده بودند. اولش تعجب كردم كه چرا پولم خيلي زود تموم شد وقتي برگشتم خونه محاسبه كردم و ديدم كه اولا وزن و اندازه تمامي اجناس به طرز حرفه اي كم شده و دوما قيمتش تقريبا دوبرابر شده. از طرفي در قسمت آخر فيش هم كلي ماليات بر ارزش افزوده و عوارض ازم كم كردن. خيلي مسخره است. يك بار بايد مالياتي كه در قيمت تموم شده محصول محاسبه شده را هنگام پرداخت قيمت نهايي به فروشنده بديم و يكبار هم ماليات ارزش افزوده. ماليات ارزش افزوده زماني معني ميده كه كسي كه جنسي را ميخره بخواهد با اون جنس معامله كنه و يا تبديلش كنه به چيز ديگه اي، مردمي كه اجناس خريداري شده را مستقيما مصرف ميكنن ديگه ارزش افزوده اي نداره كه بخوان براش ماليات بدن.
با سلام و احترام،چرا همه فقط از گرانی مرغ حرف میزنند آیا در کشور به غیر از مرغ چیز دیگری گران نشده؟ میوه و حبوبات و .... آهن آلات و آجر و ماسه و ....؟
بعد از 33 سال برگردیم به زمان جنگ تا کشور اصلاح شود؟!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات