بازدید 57327

تهدید و حمله به ایران به خاطر طلاست!

اساساً طرح تجاوز به ایران، پیرامون مرکز ذخایر ارز و طلای جهانی است و نه تأسیسات هسته‌ای. «سوزان پاوزل»، تحلیلگر پایگاه خبری ICH بر این باور است، چه اوباما دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شود و چه نشود، تهدید علیه ایران تا زمانی که این کشور از طلا استفاده می‌کند، پابرجا خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵ 04 August 2012
اساساً طرح تجاوز به ایران، پیرامون مرکز ذخایر ارزی جهانی است و نه تأسیسات هسته‌ای. در این میان، انتخاب دوباره اوباما برای ریاست جمهوری و تاریخ آن، تا هنگامی که ارزش دلار بر اثر اقدام این ملت‌ به استفاده و مراوده تجاری با طلا در حال کاهش است، اساساً موضوعیت ندارد.

به گزارش «تابناک»، «سوزان پاوزل»، تحلیلگر پایگاه خبری ICH، بر این باور است که چه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دوباره برگزیده شود و چه نشود، تهدید علیه ایران تا هنگامی که این کشور ارزش دلار را به چالش طلبیده، پابرجا خواهد بود.

بنا بر این گزارش، پاوزل در این باره نوشته است: تحریم‌های اوباما علیه ایران با این ادعا آغاز شد که ایران به سلاح اتمی دستیابی دارد. از سویی بنیامین نتانیاهو، با تهدید ایران به جنگ پیشگیرانه برای نابودی تأسیسات اتمی ایران، تأکید می‌کند که تاکنون هیچ کدام از تحریم‌ها و اقدامات دیپلماتیک برای توقف ایران پاسخگو نبوده و از همین روی، نیاز به اقدام به گزینه نظامی علیه ایران است.

وی ادامه می‌دهد: تحریم‌های اعمالی علیه ایران مستقیم اقتصاد و ارزش پول این کشور را نشانه گرفته است، زیرا ایران در مبادلات خود به جای دریافت پول نفت به دلار، طلا دریافت می‌کند.

پاوزل با اشاره تحریم اخیر بانک چینی و عراقی نوشته است: دور جدید تحریم‌های اوباما علیه ایران، با هدف محدودیت در سازوکار انتقال پول نفت ایران در راستای گسترش تحریم‌های موجود بود؛ بنابراین، با این کار و تحریم بانک کونلون و الاف، اوباما درصدد است تا مطمئن شود که نقل و انتقالات میلیون دلاری با بانک‌های ایرانی متوقف شود.

در همین راستا، آمریکا اعلام کرده است که هر بانک یا مؤسسه مالی، در هر جای دنیا را که با ایران به مراوده مالی بپردازد، شناسایی کرده و مورد تحریم قرار خواهد داد. در عین حال، آمریکا از هر ابزاری از جمله ابزار نظامی نیز برای متوقف ساختن ایران و جلوگیری از کاهش ارزش دلار انجام خواهد داد. این امر شامل تهدید سایر مؤسسات مالی می‌شود که با ایران مراوده داشته یا خدمات و تسهیلات جابجایی پول به ایران با ارزی به غیر از دلار را صورت می‌دهند.

سوزان پاوزل پس از اشاراتی به واکنش‌های ایران از جمله تهدید بستن تنگه هرمز در این میان، اشاره کرده است: از ماه گذشته رسانه‌ها شروع به انتشار گزارش‌هایی از جنگ کرده‌اند. مانورهای هوایی اسرائیل با ناتو، ایالات متحده و اروپا بخشی از این بازی است. پاوزل سپس اشاره به سخنان جو بایدن می‌کند که گفته بود: آمریکا نمی‌تواند اسرائیل را مجبور به حمله کردن یا نکردن به ایران کند، که این امر شاید حاکی از چراغ سبزی به اسرائیل باشد.

در پایان سوزان پاوزل اشاره کرده است که: نتانیاهو، نگران است که ریاست جمهوری جدید آمریکا، اما علاقه‌ای به یک جنگ زمستانی نداشته باشد و بر همین اساس، خواهان آن است که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این حمله نظامی صورت بگیرد.

اما این یک لفاظی بیشتر نیست، زیرا اساساً طرح تجاوز به ایران، حول مرکز ذخایر ارزی جهانی است و نه تأسیسات هسته‌ای. در این میان، انتخاب دوباره اوباما برای ریاست جمهوری و تاریخ آن، تا زمانی که ارزش دلار بر اثر اقدام این ملت‌ به استفاده و مراوده تجاری با طلا در حال کاهش است، اساساً موضوعیت ندارد.

به گزارش «تابناک»، در ماه‌های اخیر، بسیاری از رسانه‌های منتقد سیاست‌های آمریکا، در خصوص تحریم و تهدید ایران به گزینه نظامی بحث «جنگ دلار نفتی» را مطرح کرده‌اند. این تحلیل‌ها همگی بر این باور هستند که اقدام ایران برای جایگزین کردن طلا در مراودات تجاری به ویژه در نفت به جای دلار، موضوع اصلی تحریم و تهدید ایران است، نه برنامه هسته‌ای این کشور.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۸
انتشار یافته: ۴۶
اولا از شواهد پیداست که اوباما 4 سال دیگر رییس جمهور خواهد بود. ثانیا مگه ایران چقدر از اقتصاد جهان را تحت نفوذ داره که بتونه دلار رو به چالش بکشه. یه حرفایی نزنید که بهتون بخندن. واقع گرا باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
اگه این مطلب درست باشه چی؟؟؟

قبلا من از منابع دیگه یه چیزایی شنیده بودم که منطقاً قابل قبوله!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
دوست عزیز راجع به چیزی که اطلاع نداری اظهار نظر نکن . دلیل اصلی حمله آمریکا به عراق این بود که عراق با فروش نفت با ارز هایی غیر از دلار ارزش آنرا به چالش کشیده بود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
بابا جون تابناک بر اساس یه سری تحلیل های انجام شده داره میگه، در واقع نقل قول کرده ،تقصیر این چیه؟؟؟ اذیت نکن تابناک جووونووووووو
ارمان
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
دلیل اصلی حمله به عراق هم همین بود که صدام دلار را به چالش کشیده بود و برای فروش نفت از ارز هایی غیر دلار استفاده می کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
ما نگفتیم که خودشان می گن
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
من نميدونم چرا هر کاري ما مي کنيم، يه کسي پيدا ميشه و ارزش اين کار را پايين مياره. خوب اگه نظام ما، ايدوئولوژي ما، نفت ما و ... چيزي نبود، علت اين همه دشمني با ما چيه،چرا اينقدر هزينه ميشه بر عليه ما، چرا همش سعي داريد ما را و اقدامات ما را کوچک نشون بديد، اين نشونه عدم اعتماد به نفس و مقهور شدن در برابر قدرتهاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
همانطور که یادتون هست زمانی که می خواستند به صدام ضعیف شده حمله کنند آنچنان غولی ازش ساختند که انگار تمام سلاح های میکروبی و شیمیایی و اتمی دنیا در عراق است ..بعد هم معلوم شد دروغی بیش نبوده ... حالا هم دارند مارا باد می کنند که بعله ایران فلان است و بهمان ..ماهم خوشمان می آید غافل از اینکه ....
دانیال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
دوست من فقط ایران و کاراش نیست . اگه یادت باشه در ماه های قبل همین سایت خبر هایی در مورد استفاده برخی کشور های اسیایی از ارز جایگزین به جای دلار پخش میکرد .پس نمیشه گفت ایران
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
مگه عراق چقدر در اقتصاد جهان نفوذ داشت که بهش حمله کردن. صدام هم به خاطر اینکه از دلار در معاملات نفتی استفاده نکرد ساقطش کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
اولا که همون شواهد نشون میده که رامنی رئیس جمهور خواهد شد
ثانیا، بقیه ی حرف شما درسته!
این تحلیل آنقدر بچگانه و ضعیف هست که از یک دانشجوی ترم اول ایرانی سر نمی زنه! چه برسه به یک تحلیلگر! .... وقتمون رو به چه چیزهایی تلف می کنیم
از اون بدتر تابناک که ما را مجبور به خوندن چه مطلب بی محتوایی میکنه
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
استاد اولین باری که دلار ارز بین المللی شد موقعی بود که عربستان (فقط عربستان) قبول کرد به ازا نفت دلار بگیره بعدش این جهانی شد حالا فرض کن ایران بتونه از همه مشتریاش به جای دلار طلا بگیره و اتفاقا این هم جهانی بشه (که بعید هم نیست) بعد امریکا میمونه با چند بیلیون دلار بدهی بخاطر چاپ اسکناس بدون پشتوانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
لازم نیست اقتصاد جهان تحت نفوذ ایران باشه همینکه ثابت بشه بدون تمکین دستورات آمریکا میشه تو این فضا کار اقتصادی کرد و حتی با انصراف از دلار منتفع هم شد کفایت میکنه چون اگه به تدریج کشور های دیگری هم هوس در اومدن از زیر سلطه دلار به سرشون بزنه فاتحه اش خوند ست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
اين كه تحليل تابناك نبوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
دوست عزیز همانطور که دشمن را حقیر فرض کردن غلط هست خود را حقیر فرض کردن هم غلطه.امروز این 5 یا 6 کشوری که هر طرحی دارند ضد کشورما می ریزند هیچ نتیجه ای براشون نداره همون هایی بودند که یک قرن پیش هر کدومشون می تونستند در ان واحد چند تا کشور مثل ما رو استثمار کنند. ایا هنوزم معتقدی ما قوی نیستیم؟
موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
این مهم نیست که حجم اقتصاد ایران در نظام بین المل چقدرهست خطر ایران در طی 33 سال گذشته ایجاد و پایه ریزی رویه هست خطر اینجاست برای مثال اگر کشور های صادر کننده بهای نفت رو با طلا دریافت کنن باتوجه به حجم عظیم ارزش این کالا چه بلایی سر سلطانی دلار میاد
فارغ از اینکه اصل تحلیل منتشر شده در
تابناک درست هست یا نه
محسن
| Switzerland |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
یه اصطلاحی هست به نام پترو دلار یعنی نفت بده دلار بگیر آمریکا بابت این قضیه با خیلی از کشور ها من جمله عراق جنگیده در عراق صدام دلار رو از معاملات حذف کرد و بجاش از یورو استفاده کرد اینکار به مذاق آمریکا خوش نیومد چرا که مستقیما اقتصاد اونو نشانه گرفته بود مضاف براینکه معاملات پایه دلار یکی از بنیان های ابرقدرتی آمریکاست اگر سایر کشورها از این طرح الگو برداری کنند کار آمریکا در عرصه اقتصاد بین المللی تمومه یکی از دلایل اصلی بحران اقتصادی دنیا چاپ دلار بی پشتوانه امریکاست نکته بعدی اینه که آمریکایی ها با مونیتور کردن دلارهای خودشون می تونن اقتصاد جهان رو در دست بگیرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
تحلیل درستیه. البته کلا آمریکا اجازه نمیده که تو مبادلات نفتی چیزی جایگزین دلار بشه. ایران داره الان مبادلات نفتی اش رو با طلا و یورو انجام میده. این همون کاریه که به خاطرش به عراق حمله کردن. چون صدام هم داشت همین کار رو می کرد.
واقعأچرت وپرت گفته است.
قذافی هم داشت پول نفتش رو به طلا می گرفت که کله اش کردن...
ما کمتر از 1 درصد ار اقتصاد جهانی را داریم این صحبت بر چه مبنایست
آره والا
یه جوری میگی طلا که .......
دچار توهم شدی تابناک....
جناب واقع گرا اين حرف تابناك نيست بخواي بازيرسوال بردنش بخندي,مطلب رودوباره بخون تابفهمي كي اين حرفهاروگفته
ما که اینهمه طلا و دلار داریم پس چرا دلار بدلیل کمبود آن گران شده و حتی برای واردات هم ارز نداریم خواهش میکنم قبل از قرار دادن متن در سایت بیشتر فکر شود که ایا این متن توهین به فهم و شعور خواننده آن نیست
این خانم دیوانه است
از اون تفسیر های دوزاری بود.هر چیزی رو که نباید بذارید توسایت
عزيزي كه نوشته است مگر تاثير ايران بر اقتصاد جهان چقدر است بايد به عرض برسانم هدف تاثيرگذاري عملكردي نيست بلكه روشي است كه ايران در پيش گرفته است كه در صورت موفقيت ديگر كشورها از آن پيروي خواهند كرد اقتصاد آمريكا وابسته به قدرت دلار است و امريكا به شدت در اين خصوص واكنش نشان مي دهد يكي از دلايل اصلي سقوط قذافي نيز استفاده از طلا بجاي دلار در فروش نفت بود
مي توانيد مطالعه كنيد اگر پيشاپيش قضاوت نفرمائيد
همانطور كه در خبر آمده بود اين تحليل سوزان پاوزل تحلیلگر پایگاه خبری ICH است نه اظهار نظر تابناك و اين كه ایران چقدر بتونه دلار رو به چالش بکشه فكر ميكنم نياز به اطلاعات علمي و اقتصادي داره كاش مينوشتيد در چه رشتهاي تحصيل كرده ايد تا وزن نظر جنابعالي براي خوانندگان روشن شود و بتوانند قضاوت كنند كدام نظر به حقيقت نزديك تر است
95%علت حمله به عراق به دلیل استفاده صدام در صادرات نفت بجای دلار ار یورو بود
5%به دلیل دمکراسی ونفت بود چون سالانه 1000میلیارد دلار صادرات نفت جهان به دلار که فقط کاغذ است می باشدمطمئا باشید نصف اینه خرج کنه حمله می کنه ولی ایران هنوز جایگزین نکرده که این حالت پیش بیاید
خب آنها ایران را تحریم نکنند تا ایران از طلا استفاده نکند. خودشان مقصرند.
مراودات مالی ایران عددی نیست که بخواهد به دلار خدشه ای وارد کند-
اساساً خوتون فهمیدید چی نوشتید
پشتوانه دلار نفت و مواد مخدره. اگه دلار با تهدید روبرو بشه مطمئن باشید حمله میکنن. همون طوری که به عراق حمله کردن.
تابناک بعضی وقت ها یه حرفایی میزنی عجیب غریب ها یعنی دلاری که تمام معاملات جهانی با اون انجام میشه حالا دیگه فقط لنگ ایرانه
متاسفانه اینا قدرت احمقانه ی خودشون را ابدی می خوان و نمی تونند کوچکترین تهدید و حرفی را ببینند و بشنوند و دل خوش کردند به تحویل گرفتن کشورهای دیگر دنیا.همشون یه مشت مالیخولیایی هستند .فقط خدا از این خواب خرگوشی بیدارشون کنه
هاها خندیدیم
ايرا ن نه در منطقه نه جهان محلي از اعراب نداره
دقیقا همینطوره مگر در مبادلات اقتصادی در سطح بین المللی ما چقدر سهم داریم که بر ارزش دلار تاثیری داشته باشیم انچه که واضح است یک عده در دنیا جا انداخته اند که ما به دنبال سلاح هسته ای هستیم عده ای هم واقعا میترسند ویک عده هم علیرغم اینکه میدانند جنین نیست بخاطر منافع خود دنباله روی میکنند با توجه به اینکه مقام معظم رهبری ساخت سلاح هسته ای را حرام قلمداد کرده اند نگران نباشید حضرت ایشان به امید خدا با تدبیر بهانه را از دشمن خواهند گرفت و توطیه وقوع جنگ خانمان سوز را که به منظور تخریب زیرساختهای کشورمان برنامه ریزی شده خنثی خواهند کرد خدا شر دشمنان خارجی این مملکت وشر دلالان زالو صفت داخلی که به جز ثروت اندوزی انهم به هر قیمتی به چیزی فکر نمیکنند و از دشمنان خارجی نامردترند را کوتاه بفرمایند
وقتی کشوری تصمیم بگیره خلاف جهت آب شنا کنه (با طلا و یا ارزهایی به جز دلار ویورو )وسایر کشورها رو هم تشویق به مبادله با خودش به این شیوه کنه و آنها هم به مضاقشون خوش بیاد و درکنار تشویق ویا تبلیغ در استفاده سایر کشورها برای تنوع بخشیدن به ارزها وذخایر خودشون به دلیل عدم اعتماد به دلار و یورو(به عنوان الگو) , میتونه یک موجی تشکیل بشه که شاید الان کوچک ومسخره ولی در آیند اقتصاد آمریکا (در کنار سایر مسائل)دیگر اقتصاد یکه تاز وبرتر جهان نباشه ودچار افول بشه.برای جلوگیری از رشد اقتصادی چین وهند وروسیه,برزیل که پتانسیل قدرت شدن هم دارند.و برای پیشگیری از افول قدرت خود وحفظ خود به عنوان قدرت در جهان ,کمترین هزینه جنگ راه اینداختن با کشورهایی نظیر ایران هست.ضمن تسلط روی منطقه و ذخایر ایران ,زیر ساخت کشورهای عرلق ,لیبی وایران رو تخریب میکنند و بعد نفت آنها رو میگیرند و با همان پول دوباره زیر ساختها رو میسازندو....
ممکنه این تحلیل درست باشه. خیلی ها بر این باورند که پس از بروز اختلافات بین صدام و آمریکا، صدام همین کار رو انجام داد (استفاده از ارزهای دیگه یا طلا به جای دلار) و این یکی از دلایل حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام بوده. چون نفت پشتوانه دلاره (پترو دلار)
پشتوانه هر پولی چیزی باید باشه مثل طلا ولی دلار پشتوانه اش خودشه.

مثل اینکه شما یه تیکه کاغذ چاپ کنید و به همه بگید که این کاغذ خیلی ارزش داره و بعد هم هرچقدر خواستی ازش چاپ کنی

این کاریه که امریکا به پشتوانه ابرقدرتیش می کنه و تا وقتی ارزش داره که بقیه مجبور باشند ازش استفاده کنند وگرنه ارزش اون به شدت پایین میاد

این یکی از اصلی ترین دلایل حمله امریکا به عراق هم بود نه سلاح شیمیایی و اون چیزایی که تو رسانه های می گفتن
با این که کشور عراق تقریبا ورشکسته بود ولی امریکا همین رو هم نمی تونست تحمل کنه

شاید ایران زیاد تو اقتصاد جهان نفوذ نداشته باشه (که کم هم نیست) ولی ایران موجی رو شروع کرده که بقیه کشورها هم کم کم دارن ازش تبعیت می کنند
هر کاریم که دارن میکنن احتمالا داره نتیجه ی عکس میده چون دلار هم در برابر ریال ارزش بالا رفته هم در مقابل یورو
آقایا خانم فیلسوف ناشناس
این حرفها را خانم سوزان پاوزل ، تحلیلگر اقتصادی پایگاه ..... زده نه تابناک یا بنده که کسی بهش بخنده ، ایشون یک آمریکائیه که قطعا" جنابعالی یا امثال شما به ایشان نمیخندید یعنی نمیتوانید بخندید !!
ترو خدا بسههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
این ها همش چرت و پرت است.
در انتخابات بعدی میت رامنی رئیس جمهور می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار