بازدید 51400
سلیمی و رضایی طلا گرفتند، انوشیروانی و حدادی نقره

شب رؤیایی ورزش ایران؛ دو طلا، دو نقره‬ و رتبه یازدهم‬

قاسم رضایی در فینال رقابت‌های ۹۶ کیلوگرم، حریف روس خود را شکست داد و سومین طلای کشتی فرنگی را به دست آورد. در آن سو نیز بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی، شانه به شانه هم رفتند و مدال طلا و نقره المپیک را کسب کردند تا باز هم قوی‌ترین مرد جهان این بار هم ایرانی باشد؛ اما در جای دیگر احسان حدادی با کسب مدال نقره پرتاب دیسک، کاروان ایران را صاحب هشتمین مدال خود کرد.
کد خبر: ۲۶۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹ 07 August 2012
ایرانی‌ها باید هفدهم مرداد ماه را روز المپیک نامگذاری کنند. شب رؤیایی ما با چهار مدال به پایان رسید و ورزشکاران پر امید ما در وزنه‌برداری، کشتی فرنگی و پرتاب دیسک به مدال‌های خوش رنگ طلا و نقره رسیدند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که در سالن اکسل، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی شانه به شانه هم رقابت می‌کردند، در گوشه‌ای دیگر، احسان حدادی با نخستین پرتاب خود، همه را شوکه کرد و در صدر جدول برترین‌های این رشته قرار گرفت.

در گوشه‌ای دیگر از سالن اکسل، قاسم رضایی در فینال به مصاف حریف روسی خود رفت و مدال‌ها، یکی یکی بر گردن ورزشکاران ما آویخته شدند و رتبه ایران در جدول پله پله بالا آمد و از بیست و چهارم به هفدهم و از آن به دوازدهم و سرانجام در رتبه یازدهم جا خوش کرد.
 
بنا بر این گزارش، حساس‌ترین رقابت امروز ورزشکاران کشورمان در کشتی فرنگی آغاز شد؛ جایی که دو ملی‌پوش ۶۰ و ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان پا در رقابت‌هایی گذاشته بودند که می‌توانست نام کشورمان را برای همیشه در تاریخ این رشته به المپیک سنجاق کند.

هر دو نماینده کشورمان که در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بودند، رقابت‌های خود را با پیروزی آغاز کردند. در حالی که سعید عبدولی، کشتی‌گیر ۶۶ کیلوگرمی کشورمان بسیار جنگنده و سرحال به نظر می‌رسید، قاسم رضایی، فرنگی کار ۹۶ کیلوگرمان به دلیل عفونت شدیدی که پشت سر گذاشته بود، شاداب به نظر نمی‌رسید.

در ادامه رقابت‌ها،  سعید عبدولی در رقابت ما قبل نیمه نهایی با ناداوری مغلوب حریف فرانسوی شناخته شد تا اشک‌های وی، بسیاری از هم‌وطنانمان را آزرده کند تا جایی که محمد بنا، سرمربی بی‌نظیر تیم ملی کشتی فرنگی از مسئولان فدراسیون کشتی بخواهد که هدیه در نظر گرفته برای او را به عبدولی بدهند، چرا که از دید مربی، شاگرد قهرمان شده است.

موج اعتراض هم‌وطنانمان به ناداوری انجام گرفته تا جایی ادامه یافت که «رافائل مارتینتی»، رئیس فیلا به فاصله اندکی از این رخداد گفت: ایمل‌های فراوانی از سوی ایرانی‌ها به دست من رسید که مضمون بسیاری تندی داشت؛ انتظار چنین برخوردی را نداشتم.

فارغ از این خبر تلخ، با آغاز رقابت‌های عصر روز یازدهم المپیک (شامگاه به وقت تهران) ورزشکاران کشورمان رقابت‌های خود را در حالی آغاز کردند که ظاهرا مسئولان رسانه ملی، آمادگی پوشش دادن همه مسابقات را نداشتند!

بدین ترتیب، مهمترین رویداد تاریخ ادوار المپیک برای کشورمان در حال رقم خوردن بود، ولی به جرأت می‌توان گفت که نیمی از مسابقات ملی پوشانمان از دید مشتاقان پر شمار ایرانی پنهان ماند.

در وزنه‌برداری، دو ملی پوش دسته فوق سنگین کشورمان در حالی رقابت‌های خود را آغاز کردند که پیشتر رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ابراز امیدواری کرده که روند تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان که با برنز آغاز شده و به نقره رسیده بود، امشب به طلای سلیمی ختم شود؛ اما چه بسا رخ دادن واقعه‌ای فرا‌تر از یک طلا در ذهن «تاماش آیان» هم نمی‌گنجید.

رقابت‌های دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم در حرکات یک‌ضرب نشان می‌داد که بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی عزمشان را برای خلق رکوردی بی‌نظیر جزم کرده‌اند؛ جایی که سلیمی به رغم مهار وزنه مشابه با ورزشکار روسی و به دلیل وزن بیشتر، به رتبه دوم رسید و انوشیروانی رتبه سوم را به دست آورد تا رقابت‌ها به حرکت دوضرب و عرصه تخصص ورزشکاران کشورمان کشیده شود.

‫رقابت وزنه برداران برای کسب یکی از سه عنوان شاخص المپیک، در حالی در حرکت دو ضرب ادامه یافت که مردم کشورمان، شاهد کم استرس‌ترین مسابقات سال‌های اخیر خود بودند، چرا که وزنه‌برداران کشورهای گوناگون، یکی پس از دیگری روی تخته حاضر می‌شدند و با مهار وزنه‌های درخواستی یا ثبت خطا‌، گاه به کار خود هم پایان می‌دادند اما هنوز خبری از دو ملی پوش کشورمان نبود؛ به این معنا که وزنه درخواستی ایشان بیش از این حرف‌هاست و آمادگی رویارویی با وزنه‌های سنگین‌تر را هم دارند.

‫اینچنین بود که سجاد انوشیروانی با مهار دومین وزنه درخواستی، موفق شد تا خیال همه را از بابت کسب مدال راحت کند و البته بهداد سلیمی با مهار نخستین وزنه در دو ضرب، طلای مسابقات و لقب «قوی‌ترین» مرد مسابقات را برای خود سند زد.

در ادامه رقبای این دو نیز با شکست از وزنه‌های برگزیده‌شان به کار خود پایان دادند تا مدال نقره انوشیروانی هم مسجل شود و ورزشکار ملی‌پوش کشورمان در حرکت سوم به گونه‌ای پشت میله حاضر شود که اقدام به لیفت وزنه هم برای وی و کادر مربیان کشورمان جنبه شوخی و مزاح را بیابد.

و در آخرین لحظات برگزاری مسابقات وزنه برداری در المپیک ۲۰۱۲، مرد طلایی وزنه برداری کشورمان درخواست وزنه‌ای را داد که از رکورد رضازاده، قهرمان اسبق سنگین وزن جهان و رئیس فدراسیون وزنه برداری حال حاضر کشورمان هم سنگین‌تر بود اما ترس از وارد کردن فشار بر زانوی آسیب دیده سبب شود تا از ادامه کار منصرف شده و رکورد شکنی را به مجال دیگری بسپرد.

حضور دو ورزشکار از یک کشور در سکوی توزیع مدال سنگین وزن از آن دست رخدادهایی است که جزو یادگارهای المپیک سی‌ام به ثبت خواهد رسید.

‫اما این پایان افتخار آفرینی ورزشکارانمان در روز یازدهم مسابقات نبود، چرا که همزمان با رقابت وزنه‌برداران در سالن اکسل، احسان حدادی، رکورددار پرتاب دیسک آسیا در استادیوم اصلی مسابقات به رقابت با حریفانی می‌پرداخت که روز گذشته به همراه وی موفق شده بودند، به مرحله نهایی راه بیابند.

بدین ترتیب قرار بود حدادی تنها نماینده کشورمان باشد که به یک رقابت نهایی در استادیوم اصلی مسابقات راه یافته است اما این اتفاق کم نظیر در تاریخ کشورمان هم سبب نشد تا افتخارآفرینی این ورزشکار قدرتمند کشورمان به پخش زنده برسد.

حدادی در نخستین پرتاب خود، کاری کرد که نامش با رکورد ۶۸ متر و ۱۸ سانتی متری به رتبه نخست جدول رده بندی پرتاب دیسک مردان سنجاق شود، اما این موفقیت با چهارمین پرتاب نماینده آلمان با اختلاف ۹ سانتی متر موقتا از چنگال ورزشکار نامدار کشورمان بیرون آمد تا ثبت دو خطا از حدادی در پرتاب‌های پنجم و ششم، مدال طلا را به آلمان‌ها برساند و کاری کند که ورزشکار این کشور، لباسش را از شادی پاره پاره کند!

بدین ترتیب، حدادی، ورزشکار نخبه کشورمان به مدال برنز المپیک لندن بسنده کرد تا شمار نقره‌های کاروان کشورمان در روز یازدهم به عدد سه رسیده و مجموع مدال‌های کشورمان هشت شود؛ بدین ترتیب در رویایی‌ترین روز ادوار المپیک برای کشورمان، رتبه ایران در جدول رده بندی مسابقات به یازده رسید.

* * *

به گزارش «تابناک»، برنز خوش یمن کیانوش رستمی، گویا مشکل‌گشا افتاد و در شب‌های گذشته، موفقیت‌های ورزشی، یکی پس از دیگری نصیب ایرانی‌ها شد؛ طلای حمید سوریان و امید نوروزی در کشتی فرنگی و نقره غافلگیرکننده وزنه‌بردار جوان اهوازی، نواب نصیر شلال ایرانی‌ها را در شب دهم رقابت‌ها در جایگاه بیست و چهارم المپیک قرار داد. ایرانی‌ها در شب گذشته، تنها از کل المپیک پکن بیشتر مدال گرفتند تا خوشحالی را یک بار دیگر به جمع مردم بیاورند و شکست‌های پیاپی را از ذهن ورزش دوستان ایرانی پاک کنند.

امروز هم در روز یازدهم رقابت‌های المپیک، ورزشکاران پر امید ایرانی به رقابت خواهند پرداخت و کسب مدال برای کاروان المپیکی کشورمان در پایان این روز بسیار محتمل خواهد بود، چرا که دو کشتی‌گیر فرنگی کار دیگر از کشورمان به همراه احسان حدادی که به فینال رقابت‌های پرتاب دیسک رسیده و سرانجام رقابت‌های ساعت پایانی روز هرکول ایرانی، بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین وزنه برداری امید‌ها را برای کسب مدال در کاروان ایران بالا برده است.

گزارش لحظه به لحظه رقابت‌ها را می‌توانید از طریق تابناک پیگیری کنید؛

برنامه رقابت‌های امروز:

با آغاز یازدهمین روز از المپیک سی‌ام، هشت نماینده کشورمان برای مصاف با حریفان آماده شدند:

«روح‌الله عسکری» در مرحله مقدماتی دوی ۱۱۰ متر با مانع که ساعت ۱۳:‌۳۰ به وقت تهران به مصاف رقیبان خود می‌رود.

«آرزو حکیمی»، آخرین نماینده کشورمان در رشته قایقرانی است که از ساعت ۱۳:‌۳۰ به وقت تهران به مصاف رقیبان خود می‌رود.

«سعید عبدولی» هم از ساعت ۱۶:‌۳۰ رقابت‌های خود را در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز خواهد کرد.

«قاسم رضایی» هم آخرین فرنگی کار ایرانی است که در وزن ۹۶ کیلوگرم و از ساعت ۱۶:‌۳۰ به مصاف رقیبان خود می‌رود.

«بهداد سلیمی» و «سجاد انوشیروانی» دو وزنه‌بردار ایران در دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم از ساعت ۲۲:‌۳۰ به روی تخته می‌روند.

«احسان حدادی» با توجه به راهیابی به مرحله فینال در پرتاب دیسک از ساعت ۲۳:‌۱۵ به وقت تهران به مصاف حریفان خود می‌رود.
 
«سجاد مردای» دونده ایرانی هم از ساعت ۲۳:‌۲۵ در مرحله نیمه نهایی دوی ۸۰۰ متر به مصاف رقیبان خود می‌رود.

جوانترین ورزشکار ایرانی حذف شد

«آرزو حکیمی» پارو زن هفده ساله ایرانی که عنوان جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران را از آن خود کرده بود، در دور مقدماتی رقابت‌های کایاک تک نفره در مسافت ۵۰۰ متر با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۵۹۸ هزارم ثانیه هفتم شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ در این دسته «آنه ری کالا» از کشور فنلاند با زمان یک دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۶۴۱ هزارم ثانیه صدرنشین شد.
 
عسکری از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند

دونده دوی ۱۱۰ متر با مانع کشورمان که بعد از ظهر امروز به مصاف با رقیبان خود رفته بود با ثبت زمان ۱۳: ۹۷ در مکان هفتم قرار گرفت و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

جایگاه ایران در رده‌بندی مدال‌ها تا ساعت ۱۶:‌۰۰

هم‌اکنون کشورمان با به دست آوردن دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در جایگاه بیست و چهارم جدول مدال‌های المپیک است.



سعید عبدولی با پیروزی آغاز کرد!

نخستین رقابت «سعید عبدولی» در وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی به مصاف «وکسل آتادا» رفت و در دو وقت پیاپی (۱-۰، ۲-۰)، حریف ترکیه‌ای خود را شکست داد.

در تایم دوم، دو کشتی‌گیر در سرپا، کاری از پیش نبردند و عبدولی حریفش را در خاک در اختیار گرفت، ولی نتوانست بارانداز بزند. در حالی که عبدولی چند بار حریفش را بالا آورده بود، آتادا پا را درگیر کرد و داور امتیاز را به عبدولی داد. اعتراض مربی ترک‌ها سودی نبخشید و عبدولی یک امتیاز دیگر گرفت و پیروز شد.

عبدولی در مسابقه بعدی به مصاف «استیو گوئنت» از فرانسه می‌رود.

باراندازهای رضایی دومین کشتی‌گیر ترک را هم از دور خارج کرد

قاسم رضایی کشتی‌گیر وزن ۹۶ کیلوی کشورمان با باراندازهای خود در وقت دوم و سوم، توانست دیگر کشتی گیر ترک را هم از دور رقابت‌ها بیرون کرده و مسابقات خود را با پیروزی آغاز کند. دقایقی پیش هم سعید عبدولی در نخستین رقابت خود «وکسل آتادا» ترک را شکست داد.

رضایی در حالی به دیدار حریف قدرتمند ترکیه‌ای خود رفت که آسیب دیدگی پیشانی و اثرات عفونتی که در روزهای گذشته منجر به مراجعه وی به بیمارستان شده بود، در حرکات این ملی پوش کشورمان مشهود بود.

هرچند رضایی وقت نخست را به حریف خود واگذار کرد، در دو وقت دوم و سوم در حالی که یک دقیقه و سی و ثانیه نخست را بدون امتیاز گذراند، در هر دو وقت با باراندازهای بی‌نقص خود «سنک ایلدم» را شکست داد تا رقابت‌ها را با پیروزی آغاز کرده باشد.

رضایی اکنون در دیدار بعدی به مصاف «آرتور آلکسانیان» ارمنستانی می‌رود.

طلا را برای سلیمی کنار گذاشته‌اند

دو ملی پوش دسته سنگین‌وزن وزنه‌برداری کشورمان، در حالی از ساعت ۳۰: ۲۲ به مصاف حریفان خود خواهند رفت که «تاماش آیان» رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در اظهار نظری جالب، ابراز امیدواری کرده که امشب تیم ملی ایران با درخشش سلیمی طلایی شود.

وی شب گذشته در واکنش به کسب مدال نقره توسط نصیر شلال گفت: شما اول مدال برنز گرفتید، حالا مدال نقره گرفتید و سه‌شنبه باید به مدال طلای المپیک برسید. من روز اول هم گفتم پله پله باید حرکت کنید تا به مدال طلای المپیک برسید.

محمد بنا: قهرمان المپیک می‌شویم و رکورد شکنی می‌کنیم

ورزشکاران فرنگی کار کشورمان در حالی رقابت‌های خود را آغاز کردند که کسب طلا توسط دو نفر از هم تیمی‌هایشان در روزهای گذشته، سقف خواسته مردم از آن‌ها را بسیار بالا برده است؛ رخدادی که چه بسا ریشه در سخنان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان داشته باشد.

محمد بنا در پاسخ به این که پیش از سفر به لندن امید زیادی به درخشش در المپیک داشتید، آیا با این دو طلا انتظارتان برآورده شده است، گفت: در تهران هم گفتم که می‌رویم قهرمان المپیک شویم و دنبال طلسم شکنی با یک مدال نیستیم؛ بیشتر از این مدال می‌خواستم و می‌خواهم.

وی در ادامه با ابراز ناراحتی از حذف دو کشتی گیر کشورمان در روز گذشته و پافشاری بر کناره‌گیری از دنیای کشتی در آینده، ابراز امیدواری کرد که تیم کشتی فرنگی کشورمان بتواند در پایان رقابت‌های امروز با شکست تیم روسیه به قهرمانی این رشته در المپیک برسد؛ «اگر بتوانیم در روز آخر هم دو مدال خوش‌رنگ بگیریم، سقف آرزو‌ها که هیچ بلکه سرم به آسمان ساییده می‌شود.

رضایی و عبدولی در دیدار دو برابر چه کسی قرار می‌گیرد؟

رضایی در دور بعدی مسابقات به مصاف آرتور الکسانیان، فرنگی کار جوان و بیست ساله اهل جمهوری ارمنستان خواهد رفت تا در صورت پیروزی بر این حریف، به دور یک چهارم نهایی مسابقات راه یابد.

در دیگر وزن مسابقات امروز هم، تا دقایقی دیگر سعید عبدولی به دیدار استیو گنوت، از فرانسه خواهد رفت که قهرمانی المپیک پکن را در کارنامه خود دارد، ولی در مسابقات اخیر موفقیت‌های زیادی به دست نیاورده است؛ عبدولی با پیروزی در این دیدار به رقابت نیمه نهایی وزن ۶۶ کیلوگرم راه خواهد یافت.

رضایی دومین دیدار را هم با پیروزی پشت سر گذاشت

لحظاتی پیش، قاسم رضایی، کشتی گیر وزن ۹۶ کیلوگرم کشورمان موفق شد تا با غلبه بر حریف ارمنستانی در دو وقت پیاپی و با نتایج (دو بر صفر) و (یک بر صفر) به مرحله بعدی مسابقات راه یابد.

یک دقیقه و سی ثانیه نخست بدون رد و بدل شدن امتیاز تمام شد و آرتور الکسانیان در خاک رضایی خوابید و چاره‌ای جز تسلیم در برابر باراندازهای این کشتی گیر مازندرانی نداشت.
وقت نخست با نتیجه دو بر صفر به سود رضایی به پایان رسید.

وقت دوم هم بدون رد و بدل شدن امتیاز ادامه یافت تا قاسم رضایی در خاک حریف ارمنی خود بخوابد و با مقاومت فراوان توانست پیروز وقت دوم و مسابقه شناخته شود.

عبدولی قربانی ناداوری شد

در ادامه مسابقات کشتی فرنگی، سعید عبدولی در حالی به مصاف ورزشکار فرانسوی رفت که در وقت نخست با رأی داوران مبنی بر استفاده از پا در خاک، با نتیجه دو بر صفر مغلوب حریف شد. ‬

‫این قضاوت عجیب و جانبدارانه در وقت دوم هم ادامه یافت تا به رغم دو امتیازی که نصیب ورزشکار قدرتمند کشورمان شد، امتیازات عبدولی با اعتراض مربی فرانسه لغو شده و فریاد «ای خدا»ی کشتی گیر ایرانی و اشک‌های وی به معنی حذف نماینده ۶۶ کیلوگرم کشورمان از دور مسابقات باشد.‬


سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران با بيان اين مطلب كه مدال طلاي المپيک حق سعيد عبدولي بود از مسئولين خواست هدايايي كه براي او د ر نظر گرفته‌اند را به اين فرنگي‌كار بدهند.


بنا شاگردش را آرام کرد

از نکات جالب توجه در این دیدار، فریادهای محمد بنا بر سر کشتی‌گیر جوان کشورمان بود که از وی می‌خواست تا بر خلاف حق‌کشی آشکار صورت گرفته، به میدان مبارزه برگشته و به کشتی ادامه دهد.

در پایان هم تأثیر سخنان بنا بود که عبدولی را مجاب کرد که به میان تشک برگردد تا برخلاف رسم انصاف، دست کشتی گیری بالا برود که تنها هنرش در میدان مبارزه، فرار از کشتی‌‌گیر قهرمان کشورمان بود.

محمد بنا پس از شکست سعید عبدولی با ناداوری مقابل حریف فرانسوی‌اش بسیار ناراحت بود اما با ورزشکار فرانسوی دست داد. در همین حین، یکی از خبرنگاران آلمانی از بنا پرسید که چرا عبدولی گریه می‌کند که او با زبان آلمانی با صدای بلند پاسخ داد: دو بار امتیازش را ندادند.

شانس عبدولی برای کسب برنز هم از دست رفت

در ادامه رقابت های وزن ۶۶ کیلوگرم، کشتی گیر فرانسوی که با ناداوری در برابر عبدولی به پیروزی رسیده بود، به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت تا به رغم پیروزی در وقت نخست، در دو وقت بعد بازنده میدان باشد و این موضوع سبب از بین رفتن شانس ورزشکار شایسته کشورمان در رسیدن به مدال برنز باشد.

رضایی فینالیست شد

قاسم رضایی، فرنگی کار کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف یونیور استرادا، کشتی گیر کوبایی رفت که در دورهای قبل با قرعه آسان و در مصاف با حریفانی از چک و تونس به این دیدار راه یافته است.

این دیدار در حالی آغاز شد که بی‌شک ناداوری صورت گرفته در دیدار دیگر کشتی گیر کشورمان، تأثیر بسیاری بر روحیه تیم کشتی فرنگی کشورمان گذاشته بود اما درایت کادر فنی سبب شد تا نماینده ۹۶ کیلوگرم کشورمان رقابت در برابر حریف کوبایی را با قدرت آغاز کند و با بارانداز قدرتمندانه در وقت نخست، با حساب دو بر صفر به پیروزی برسد و این موفقیت با پیروزی با نتیجه یک بر صفر در وقت دوم ادامه یافت تا قاسم رضایی، سومین فرنگی کار کشورمان باشد که به فینال مسابقات المپیک لندن راه یافته است.

هم‌اکنون دیگر دیدار نیمه نهایی برای تعیین حریف رضایی با مسابقه بین ورزشکاران روسیه و بلاروس در حال انجام است.



با حریف رضایی در دیدار نهایی آشنا شوید:

رستم استانسیلاوویچ توتروف (که سایت مسابقات بر خلاف رویه‌ای که برای ملی پوشان کشورمان در نظر گرفته، از نام مخفف برای وی بهره گرفته است) فرنگی کار 28 ساله اهل روسیه موفق شد تا با غلبه بر حریف بلاروسی در دو وقت پیاپی به دیدار نهایی وزن 96 کیلوگرم راه یافته و حریف قاسم رضایی، ورزشکار قدرتمند کشورمان شود.

بدین ترتیب رقابتی شکل خواهد گرفت که با توجه به رقابت تیم های کشتی ایران و روسیه، ارزشی بسیار فراتر از کسب یک مدال طلا برای دو طرف خواهد داشت، چرا که غلبه رضایی می تواند به معنای پیروزی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بر روسیه بوده و در حد شگفتی بزرگ این دوره از مسابقات المپیک طرح شود.

شاید عجیب ترین نکته درباره ورزشکار روس، شباهت نام وی با "رستم" قهرمان و کشتی گیر اسطوره‌ای کشورمان باشد (Rustam) که با توجه به زادگاه وی، ولادی قفقاز، در حقیقت تلفظی خاص از این نام ایرانی باشد.

این کشتی گیر روس برخلاف سن بالایش، افتخارات قابل ذکر زیادی در کارنامه ندارد تا جایی که جز یک قهرمانی در وزن 96 کیلو در مسابقات آذربایجان (2009) و کسب مقام دهم 84 کیلوگرم در قهرمانی اروپا (2004)، سابقه دیگری برایش در سایت فیلا به ثبت نرسیده است و بی شک این نکته کار مربیان کشورمان را برای ارزیابی عملکرد وی مشکل خواهد ساخت.


سليمي با 208 کيلوگرم يک‌ضرب را تمام کرد

رقابت‌های یک ضربه دسته به اضافه ۱۰۵ کیلو گرم در حالی پیگیری می‌شد که بیشتر وزنه‌بردار‌ها کار خود را در یک ضرب تمام کرده بودند که بهداد سلیمی برای انجام نخستین حرکت خود به روی تخته می‌رفت. او در کنار خود سجاد انوشیروانی را داشت که با فریاد‌های روحیه بخش خود در هنگام مهار وزنه، جو خاصی را در فضای سالن اکسل ایجاد کرده بود.

سجاد انوشیروانی در دو حرکت از سه حرکت خود، موفق بود و توانست با مهار وزنه ۲۰۴ کیلویی پس از وزنه ۱۹۶ کیلویی کار خود را پایان دهد. او در حرکت دوم خود در مهار وزنه ۲۰۴ کیلویی ناکام بود، ولی در حرکت سوم توانست با روحیه بالایی این وزنه را بالای سر ببرد و کار خود را با این وزنه پایان داد.
 
بهداد سلیمی، نخستین کسی بود که با وزنه بالای ۲۰۰ کیلو به روی تخته آمد و در هر سه حرکت خود موفق بود. او در حرمت یک ضرب ۲۰۱ کیلیو را بالای سر برد، در حرکت دوم با وزنه ۲۰۵ کیلویی به رقابت پرداخت و در آخرین حرکت خود، وزنه ۲۰۸ کیلویی را بالای سر برد.

ماتیاس اشنایدر، وزنه‌بردار آلمانی که برای مهار وزنه ۱۹۶ کیلو گرم به روی تخته آمده بود، نتوانست وزنه را مهار کند و وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی با سر او برخورد کرد و لحظه‌ای سالن در سکوت فرو رفت. به کمک‌های تیم پزشکی وی توانست به ادامه مسابقه بپردازد و وزنه ۱۹۷ کلیو گرم را برای حرکت بعدی خود انتخاب کرد. اما نتوانست آمادگی لازم را به دست بیاورد و از ادامه مسابقه انصراف داد.

مهمترین حریف سلیمی در یک ضرب «روسلان آلبگوف» روس بود که او هم مانند سلیمی کار خود را با ۲۰۸ کیلو گرم در یک ضرب پایان داد.

بهداد سلیمی هم برای حرکت سوم خود مانند حریف روس خود وزنه ۲۰۸ کیلویی را انتخاب کرد و به راحتی این وزنه را بالای سر برد.

احسان حدادی همه را غافلگیر کرد

احسان حدادی که در فینال رقابت‌های پرتاب دیسک شرکت کرده بود در نخستین پرتاب خود با اعتماد به نفس بالایی، دیسک را ۶۸.‌۱۸ متر پرتاب و همه را غافلگیر کرد. او هم‌اکنون با اختلاف بالایی نسبت به حریفان خود در صدر جدول قرار دارد.

جدول رقابت های پرتاب دیسک تا ساعت 23:40


سومین طلای کشتی فرنگی بر گردن رضایی

قاسم رضایی، کشتی‌گیر فرنگی کار وزن ۹۶ کیلوی کشورمان در فینال این رقابت‌ها با کشتی مقتدرانه حریف روس خود را شکست داد و سومین مدال طلای تیم ملی کشتی فرنگی را به دست آورد.

رضایی در این دیدار در دو تایم و با نتایج (دو بر صفر) و (یک بر صفر) مقابل رستم توتروف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۱ جهان از روسیه به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

قاسم رضایی در حالی در فینال برابر حریف روس خود قرار گرفت که در مراحل پیش، نمایندگان ترکیه، ارمنستان و کوبا را شکست داد.

رقابت او در برابر حریف روس خود در حالی برگزار شده بود که حذف ناجوانمردانه سعید عبدولی این شبهه را پدید‌ آورده بود که مافیای کشتی می‌خواهند تا روسیه را در کشتی فرنگی صاحب مدال‌های بیشتری کنند.

با این حال، دلاورمرد مازندرانی تیم ملی کشتی با اقتدار حریف خود را در دو تایم پیاپی برد و جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نگذاشت.

جایگاه ایران در رده‌بندی مدال‌ها تا ساعت ۲۳:‌۴۰

کشورمان با سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز هم‌اکنون در جایگاه هفدهم جدول مدال‌های المپیک قرار دارد.


طلا برای بهداد، نقره برای سجاد

وقتی وزنه‌بردار روس در حرکت سوم خود در مهار وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی باز ماند، مدال طلا و نقره بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی قطعی شد.

سجاد انوشیروانی در دو حرکت از سه حرکت خود، موفق شد و با ۲۴۵ کیلو در حرکت دوم به مدال نقره المپیک دست یافت.

بهداد سلیمی در حرکت خود ۲۴۷ کیلو را به راحتی بالای سر برد. بهداد سلیمی هم در حالی که مدال طلای او مسجل شده بود برای حرکت دوم خود، وزنه سنگین ۲۶۴ کیلویی را برگزید که نتوانست آن را مهار کند و با‌‌ همان ۲۴۵ کیلو به کار خود پایان داد و لقب قوی‌ترین مرد المپیک را از آن خود کرد.
 
جایگاه ایران در رده‌بندی مدال‌ها تا ساعت ۲۴:‌۰۰

کشورمان با چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم جدول مدال‌های المپیک قرار دارد.

حدادی نایب قهرمان المپیک شد!

حدادی در ۹ سانتی متری طلا ماند

رقابت احسان حدادی در حالی ادامه دارد که پرتابگر نامدار کشورمان در حرکت پنجم در مقام دوم قرار گرفت.

ورزشکار آلمانی موفق شد در پرتاب پنجم با ثبت رکورد ۶۸ متر و ۲۷ سانتی متری به رتبه نخست دست یابد تا لحظاتی بعد حدادی با پرتابی بلند‌تر، امید کسب طلای پنجم کاروان ایران را پر رنگ‌تر کند؛ اما تصاویر آهسته نشان دهنده خطای رخ داده در حرکت وی بودند.

‫در ادامه، ورزشکار آلمانی و سپس حدادی در پرتاب آخر (ششم) هم مرتکب خطا شد تا مدالی طلا برای رابرت هارتینگ آلمانی مسجل شده و حدادی با کسب نقره المپیک، مدال دیگری به ویترین افتخاراتش بیفزاید. ‬

‫شادی ورزشکار آلمانی از غلبه بر حدادی به اندازه‌ای بود که وی لباسش را در مقابل دیدگان بینندگان حاضر در استادیوم اصلی مسابقات بدرد.

بدین ترتیب، حدادی با اختلاف ۹ سانتی متری با رقیب آلمانی، به جایگاه دوم پرتاب دیسک مردان در المپیک لندن رسید تا سومین مدال نقره برای کاروان المپیکی کشورمان به ثبت رسیده و رتبه یازدهم برای کشورمان حاصل شود.

ایران در روز یازدهم در مکان یازدهم

کشورمان با چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز هم‌اکنون در جایگاه یازدهم جدول مدال‌های المپیک قرار دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۶۲
انتشار یافته: ۲۵۹
herkol na ROSTAME IRAN ZAMIN
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
درسته ایرانیان
رستم ایران زمین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
احسنت
یزدان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ژاپن از ما خیلی مدال بیشتر گرفته .
جناب " ناشناس " انگار شما خواب تشریف داری !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بنا یادتون نره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
دردشون تو سر فوتبالیست ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
درود و آفرین وخسته نباشی به مربی قهرمان ساز که خودقهرمان است آقای محمد بنا متشکریم
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
وای حدادی هم نقره گرفت ، خدایا شکرت.
قلاقیچه نیوز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حق نگهدارتان ایرانیان
روز‌های رویایی ؟ دو تا مدال گرفتی‌.....

برو به جامائکا و کوبا و ... نگاه کن ببین استعداد یعنی‌ چی‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جامائیکا که از ایران کمترن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جامائیکا که علی الحساب پایین تر از ماست.. با اون "بولت" شون..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
من با خوندن نظر شما رفتم جایگاه جامائیکا و کوبا رو تو جدول مدالها نگاه کردم همچین خبری هم نبود ها!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
دوست عزیز اگه حرف نزنی کسی فکر نمیکنه لالی هاٰ ما الان توجدول از جامائیکا بالاتریم تو المپیک هم چند تا مدال هست که بیشتر از بقیه ارزش داره یکی دو100 متر که میشه سریعتریین المپین و یکی هم وزن برداری فوق سنگین که میشه قویترین المپین که یکی رو جامائیکا برده و یکی رو هم امید به خدا ما می بریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جامائیکا جمعیتش هم کمتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ژاپن هم جمعیتش از ایران بیشتره هم پیشرفته است ولی از ما پایین تره . بعضیها اگر مدام ایراد نگیرند و غر نزنند روزشون شب نمی شه . من نمی دونم چرا عده ای دوست دارند خودشون رو با پیشرفته ترین ها مقایسه کنند ؟! و چرا این مقایسه رو فقط در سطح مدیریتی مثلا انجام می دهند ؟! چرا مثلا ساعات و شدت کار مردم کشورهای پیشرفته رو مقایسه نمی کنند با خودشون ؟ یا قانون گرایی و مسوولیت پذیری اون ها رو نسبت به مردم ایران در نظر نمی گیرند؟! چقدر مثل پیرها هی غر می زنید ؟!
ناشناس
| Finland |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
۷۵میلیون منفی برای آدم های منفی بینی مثل تو با این نظرات مسخره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
چرا هند رو نمیگن تقریبا برابر چین جمعیت داره ولی چین اوله و هند کجای جدوله؟!! این قهرمانهیا به جمعیت ربط نداره به برنامه ریزی در ورزش مربوطه
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جوجه ها رو اخر پاییز می شمارند
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
جو گیر شد کاریش نداشته باشین.
ناشناس
| Hungary |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ما ایرانی هستیم به افتخارات ایران و ایرانیان مباهات میکییم تو که معلوم نیست کجایی هستی برو به همان کشورها افتخار کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ژاپن از نظر امتیاز خیلی بالاتر هست فقط 14 تا نقره داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بینم تو برای ایران چکار کردی؟ چیزی اختراع کردی؟ مدالی بردی؟ جون کسی رو نجات دادی؟ اصلا برای خودت یا خانوادت چکار مهمی کردی؟
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حالا جایگاه ایرانو دیدی
حالا حرف بزن
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
برخی کوردلان وطن فرو.... چشم دیدن همین مدالها رو هم ندارن
اگه ایران بزرگ ما مدالی هم نمی گرفت یا 10 تا طلا بیشتر می گرفت باز همین سخنان رو می گفتند. ماهیت این ادمها برای همه ایرانیان اشکار شده است
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بابا استعداد!!!! شما یه تکونی به خودت بده برو یه چند تا مدال بگیر!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
این آقای ضد حال مطمئن باش برای خانوادشم کار مهمی نکرده از این نا امیدیش معلومه
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ایران علارغم تمام تحریم ها در تمام زمینه های علمی، پزشکی، نظامی، ورزشی و ... رو به پیشرفت سریع هست و اگر در بعضی جاها عقب مانده به دلیل، وطن فروش هایی امثال نظردهنده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خیلی زود جو گیر میشین به خدا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من بعد از مدت ها تو این کشور شاد شدم
ایرانی با غیرت همیشه سر بلند است ایرانی مرد دورانهای سخت است سختی هر چه بیشتر باشد سخت تر با آن مبارزه میشود
پاسخ ها
قلاقیچه نیوز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حق نگهدارتان ایرانیان
انشالله اگه 30 تا مدال طلای دیگه بگیریم اول میشیم :دی
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
هههههه
مطمئن باش با تمسخر افرادی مثل شما ایران پیشرفت خواهد کرد همونطور که تحریم ها باعث پیشرفت شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
تحریم شدیم پیشرفت کردیم؟ آره لابد همینطوره
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
30 هم بگیریم باز به امریکا نمیرسیم :دیییییی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
هه هه - خندیدیم چقدر شما جناب اقای ناشناس و اقای شناس بامزه ای - باید بدونی که این نتایج در طول تاریخ حضور ایران در المپیک سابقه نداشته که این یعنی پیشرفت
ناشناس
| United States |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ایشلا اون ناشناس با سیاه پوستای آمریکا هم خونه بشه. ها ها ها...
فری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
همیشه برام باور نکردنی بود که چطور یه ایرانی (نه یه مسلمون ) میتونه به کشورش خیانت کنه و جاسوس آمریکا و اسراییل بشه ؟ به این کامنت ها که نگاه می کنم می بینم که اونایی که از پیروزی یه کشتی گیر ایرانی اینقدر لجشون می گیره همون کسایی هستند که اسراییل برای کشتن جوانان دانشمند ما اجیر می کنه (آفرین به اون ایرانیای خارج از کشور که شاید فقط شاید اعتقاداتشون قوی نباشه چون نوع پوشش اونها متفاوته ولی چقدر با حرارت این بچه ها رو تشویق می کردند واز پیروزی یه ایرانی خوشحال می شدند )
ناشناس
| United States |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
متاسفانه همه جا ایرانی وطنفروش هست. آدم اکثر نظرات رو که میبینه سر حال میاد چهارتا هم مثل شماها بالاخره پیدا میشن دیگه.
عیب نداره شما هم مدح و ثنای آمریکا رو بکنید خوش باشید. زور که نیست بخواهیم همه وطن‌دوست باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ناشناس تو چه هنری داری چه کار مفیدی برای بالا بردن پرچم کشورت کردی ؟جز مسخره کردن و خوردن و خوابیدن و ایراد گرفتن هنر دیگه ای داری دوست بی عرضه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آره عزیزم تحریم باعث شد که پیشرفت کنیم ، چون به خودمون اومدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
میخوای با اقتصاد چهارده هزار میلیاردی 30 تا طلا نگیره؟ به امید خدا یه روزی ما هم به اینجا خواهیم رسید اگه طعنه چهار تا آدم درمونده مثل شما بذاره البته...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
تو رو خدا ببین 4 تا مدال گرفتیم چه اینها از خود بی خود شدن! بابا جو گیر بابا فاتح جهان !!!!
باور کنید کشور ما جوانهای با استعداد زیادی داره فقط باید بهشون اهمیت داد که متاسفانه...
امیدوارم تمام دنیا فهمیده باشند که تحریم ها باعث پیشرفت ایران می شه
درود بر ایرانی ها
پاسخ ها
خوابی؟!!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
راستی چه خبرازدلاروگرونی؟!!
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
دلار
دلار تا زمانی ارزش داره که محتاج دشمنامون باشیم در غیر این صورت ریال خودمون با ارزشتر می شه به شرطی به خوداکتفایی برسیم
گرونی
کلمه گرونی از سوی گوگل بعنوان پراستفاده ترین کلمه در ایران انتخاب شده
آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
کلا تحریم دوست دارین نه؟؟؟!!!
احد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
مدال المپيك چه ربطي به تحريم داره!! يه چيزي ميگيا!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
عزیزم شما خوابی -دلار چه ربطی به المپیک و شاهکار بچه های ما داره
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
خیلی هم ربط داره وگرنه الکی کشتی گیرمونو حذف نمی کردن
تازشم اگه اونا بفهمن ورزش ایران جز 10 کشور برتر دنیا شده ترسشون بیشتر می شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
100% حرفات درسته ، ما تو ورزش هم تحریم هستیم . همین الان به ناداوری ها و حق خوری هایی که میشه اگه نگاه کنین میفهمین که همین تحریم ها باعث شد که پیشرفت کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
شما شب و روز خودت رو از همه چیز تحریم کنی به پیشرفتهای زیادی در زندگی خواهی رسید
پس بدو تا دیر نشده
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چقدر تحریم لذت بخشه من لطفا ما رو تحریم کامل کنید شاید قهرمان المپیک بشیم
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
تو رو خدا اینو دیگه سیاسی نکن بزار حالشو ببریم
سیر نظر نمی شم دلم می خواد همش نظر بدم خیلی ذوق زده شدم
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
خیلی خوب لوس نشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
خوب شد كه جاي چينيها نيستي ! وگرنه الان ذوق مرگ بودي
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آره فکر کنم می شکستم
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
باز هم بوی وطن فروش می یاد
شما جای چینیها خوشحالی کن
خدا همراهتون باشه ورزشکاران غیرتی که شما مثل فوتبالیستها نیستیدبخدا. شمادل میلیونها ایرانی رو شاد می کنید. امشب هم به امید خدا چند تا مدال میاریم انشاالله
پاسخ ها
قهرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بجای فوتبالیست ایرانی بگید چمن لگد کن ایرانی
حمید قاسمی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ای کاش مثل کره شمالی که ورزشکارهایی که بد نتیجه میگرن میفرستن کار اجباری ما هم این فوتبالیستهای مفت خور میفرستادیم کار تو معدن ای خدا
خوب حالا صدا سیماشبی می خواد بره امل مازندران خونه اقای قاسمی یا بره اندیشمک خوزستان خونه آقای عبدلی؟
لطفا" اطلاع رسانی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
خوب دوستان امیدوارم خونه آقای قاسمی شام بیفتیم دیشب که آقای نوروزی شام نداد بعد از پخش زنده همه رو پروند
خیلی خوش بین هستی، نصفشون دوپینگی هستن حالا ببین 2 روز دیگه خبرش میاد بیرون
پاسخ ها
معین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
شما حرف نزنی کسی نمیگه لالی!
یه دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بهتره که اصلا شما صحبت نکنی نظراتت رو هم برای خودت نگه داری باشه؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
حالم از افراد چون تو که فقط نام ایران را یدک می کشند بهم می خورد آیا توی این دنیا کسی مثل تو پبدا می شود که افتخارات کشورش را اینقدر کوچک بشماره آخه چرا بعضی ایرانی ها این قدر خورشون را کوچک می بینند؟
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
میترسم همون یه برنزی که فقط گرفتین دوپینگی از آب در بباد!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
تابناک اگه نظر بیمارهای روانی رو تایید نکنی به کسی بر نمی خوره ها این بنده خدا خودشم حالیش نشده چی گفته که بخواد ببینه نظرش رو گذاشتی یا نه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اتفاقا من هم نگرانم که با این موفقیت ها یه پاپوش دوپینگ برای تیم ایران درست نکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
خود کم بین بجای حسودی برو تو هم تلاشتو بکن
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ناشناس یکمی
نگران نباش دوپینگی بشه برای ایرانیان می شه نه وطن فروش ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آیا کسانی که چنین نظرات ناجوانمردانه ای میدهند ایرانی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قلبی که برای ایران نتپد همان بهتر که نتپد.
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من موندم کسی که این نظر رو داده چند تا آدم دور و برش داشته که به نظرش مثبت دادن. آخه آی کیو آخه استاد. همونجا از برندگان مدال تست دوپینگ می گیرن. تو از کجا فهمیدی دوپینگی هستن؟
مگه ساعت 30 هم داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
ساعتها برعکس خورده
نامردا حق عبدولی رو خوردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
توانایی گرفتن حقمون رو با وجود مافیای FILA نداریم
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
زنده باد عبد ولی و همه همشهریاش و مربیاش
عبد معاو یه ها حق عبد ولی را خوردند .
المپیک برای ایران به مسلخ قهرمانان مظلوم و
بی پناه تبدیل شده . حیف از محمد بنا که در
کشتی عبدولی به قدر بیست سال پیر شد .
ممنون از سرعت به روز رسانیتون. تقریبا به فاصله ی 3 دقیقه بعد از پایان هر راند، شما خبر اون راند رو گذاشتید. دستتون درد نکنه. برای دور از وطنهایی که نمی تونن مسابقه رو مستقیم ببینن خیلی ارزش داره این کار حرفه ای شما
خسته نباشی پهلوان تو همیشه تو قلب ما هستی عبدولی قهرمان
خیلی نامردی بود ، مخصوصا تماشاگرای فرانسه
حق عبدلی ر وخوردن خدا از سرشون نگذره همینا می گن ایران نبایدانرزی هسته ای داشته باشه حاظرم همین الان لباس جنگ بپوشم باهاشون بجنگم مرگ بر هر چی نامردا
داوری که داوریش برای رضای خدا نباشه و پولی باشه همین میشه که حق عبدولی رو خورد!!!

کشتی گیر فرانسه حتی یه فن هم اجرا نکرد و برنده شد!!!(اینم تاثیرات حق وتوی فرانسه اتمی)
امشب شب طلایی ایران است
نامرداااااا. حقش رو خوردن.
به خدا عبدولی خوردش. هیچ حرفی برای گفتنش نداشت.
ماشاالله بچه ایرونی. خدا جزاشونو بده. چند سال زحمت این بچه های معصوم رو هدر میدن.
اگر فدراسیون کشتی و وزارت ورزش به جای اینکه هم و غمشونو برای تقسیم پستا داخلی نمی ذاشتن و به فکر فدراسیون های جهانی بودند این طور راحت حق ایران رو در کشتی نمی خوردن
عبد ولی از نظر ما قهرمان المپیکه
خیلی نامردن. دیگه از این تابلوتر نمی شد کشتی گیر ما رو ببازونند.
خدا جوابشون رو بده
یکی حق عبدولی رو بگیره، بابا دیگه تقلب از این تابلو تر؟؟؟ یعنی نمیشه شکایت کرد؟ تبانی از این تابلو تر؟! انگار داور میخواست به عبدولی فحش هم بده!!!
خداااایا اینجا که دیگه حقوق بشر نیست! ولمون کنین دیگه نامرداااا
ساعت 30 یعنی چه
مرگ بر فرانسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
مرگ بر انگليس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
تو کشتی هم مرگ بر این مرگ بر اون رو ول نمیکنین ؟
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
بسته دیگه چقدر مرگ بر میگین آخه!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
چرا فرانسه هنرنمایی کره ای ها بود
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حق عبدولی رو خوردن یادتون نره همین فرانسوی ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ضربه اش و خورد دیگه مرگ چیه؟ ااااااه ه ه خسته نشدین از بس مرگ خواستین واسه این و اون؟ ما هم نا راحت شدیم اما مرگ نخواستیم..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بابا این بنده خدا رو از فرانسه دیپورت کردن از لجش مرگ مرگ میکنه
نامردا حق عبدولی رو خوردن .
نامردا حق عبدولی رو خوردن .
لعنت بر فیلا که همیشه تحت نفوذ روسهاست
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
اگه دست روسها بود که به نفع ایران بود
تازشم تو این مسابقه ربطی به روسها نداشت
تیترتون ناامیدی از سر و روش می باره.
البته شما ناداوری رو در محاسباتتون در نظر نگرفته بودید !! یک کشتی گیر رو اوت کردند فعلن .
فکر کنم تو ناداوری هم مدال بگیریم.
با این شد دو تا ناداوری در حق ما، خدا بقیشو بخیر کنه.
خسته نباشی پهلوان تو همیشه تو قلب ما هستی عبدولی قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
یه مثبت دادم چهارتا رفت بالا . تابناک ..... کلک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
تو توی دل های ما طلا را گرفتی مطمئن باش پهلوون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
@ناشناس اول:
فقط شما که سایت رو نمی بینی.. وقتی که داشتی مطلب رو میخوندی 3 نفر دیگه هم اومدن + دادن. به همین خاطر وقتی شما مثبت دادی یهو 4 (3+1) رو با هم دیدی..
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دوست عزیز زمانی شما مثبت دادی چهار نفر دیگه داشتن همین صفحه رو می خوندن و زودتر از شما مثبت دادن یادت نره تابناک جزو 10 سایت پربازدید ایرانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
رفرش کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ناشناس جون؛ اون لحظه فقط شما نیست که مثبت میزنی. همزمان دهها شاید صدها نفر دارن این صفحه رو میبینن.
کاش نظرات رو هم لحظه به لحظه میذاشتی
وقتی اقایون مدام رئیسای فدراسیون رو عوض می کنند دیگه مگه این رئیس ها می توانند در فدراسیون جهانی کرسی بگیرند

عباسی مرد باش و از وزارت ورزش استعفا بده
نامردا حق عبدولی رو خوردن .
تازه به سخن برخی از دلسوزان کشور پی می برم که این ها نمی خواهند ما پیشرفت کنیم
امروز به عینه دیدیم که رسوایی داوری چطور سر عبدولی را برید
یک لشکر همراه و مسئول رفتن لندن که چه ... بکنند پس حق کشتی گیران مظلوم رو کی باید بگیره
کاش یه مشت میزاش زیر چش داور
حیف از این قهرمانان دلاور و محمد بنا که بدلیل
بیعرضگی بعضی افراد بی صلاحیت و بزدل باید
سالها خون دل بخورند تا حضرات بی بخار بزدل
و پرمدعا در هایدپارک بگردند و چمدانهای سوغاتی را با دلارهای بادآورده پر کنند .
امیدوارم از عبدولی انتقام بگیرند
واقعا باعث تاسفه که کارشناس کشتی شبکه 3 ناداوری کشتی عبدولی رو توجیه کرد وقتی خودمان با خودمان بد هستیم از دیگران چه انتظاری است
ناداوری نبود
رسوایی بود
همیشه میگیم با ناداوری کشتی گیرای ما حذف شدن این وضع تا کی باید ادامه پیدا کنه چرا به فکر نفوذ وتو گونه بعضی کشورها تو فیلا نیستیم این همه زحمت با یک ناداوری باید از بین بره؟
بنده خدا محمد بنا تو ایران از دست مسئولین جگرش خونه و با این همه افتخار سالی 14 میلیون فقط حقوق می گیره و مستاجره!
در خارج هم اینطور حق ما رو می خورند

خدا از سر تابناک هم نگذره که هرچی نظر در مورد حق کشی عبدولی دادم سانسور کرده!
مدال طلا کجای سفره جا میگیره ... ؟
ایرانی باغیرت ایران را همیشه سربلند مکنه
زنده باد ایران وایرانیان زنده باد پرچم سه رنک ایران
به اميد اون روز كه از دست قصاب تشك كشتي (داور) هم كاري بر نخواهد آمد. به اميد ساعقه استعداد و مردانگي كه از دامن مادران ايراني روئيده و روزي در همه ميدانها چشم ها رو خيره خواهد كرد. پس در هر زمينه از خوبي ها كه توانش رو داريم از خوب ها باشيم
با نا داوری که در حق عبدولی کردند قلبم به درد آمد و عاملان را بخدا واگذار کردم.
نامردا حق عبدولی رو خوردن .
یه سری فقط دنبال ایرادگیرین. عقده خود کم بینی دارن.
درود به غیرت ورزشکارا و مربیای زحمتکش ایران عزیز
امیدوارم طلا رو نتونه بگیره !!!
خوب دوستان خبر خوش اسرائیل امشب شب اخر ورزشکارانشه بیچاره ها یه برنزم نگرفتند
بتوووووون
هههههههههههههههههههههههههههه
چرا حقه روسها رو نمی خورند؟!!!!!!!!!!!
ما تو جوامع بین المللی خیلی ضعیفیم،براحتی حقه ما رو می خورند.
واقعا از ناداوری پیش اومده برای عبدولی عزیز غمگین شدیم. سعید جان خسته نباشی مطمئن باش ملت قدرشناس ایران ارزش تلاشهاتو میدونن تو قهرمان قلوب ملت ایران شدی.
از مسئولین خواهش میکنم پاداش قهرمانی المپیک رو برای این دلاور در نظر بگیرن
دوستان ورزش رو سیاسی نکنید.تحریم چه ربطی داره به ورزش خودمون و گول نزنیم دنیا داره حرکت میکنه بس ما هم به فکر خودمون باشیم با این امکاناتی که ما داریم 2تا هم زیاده ای کاش مسئولان به همه جوانها نگه کنه همه پول و ندن فوتبال بازکن 1 میلیارد میگره تو زمین راه میره ولی اینها 4 سال برای گرفتن مدال تلاش میکنن.درود بر غیرت ایرانی تا بی جون سانسور نکن.....
مسئولان المپیک راز موفقیت کشتی فرنگی ایران رو کشف کردن : خوردن اشکنه پیاز قبل و بعد تمرین !
تابناک خجالت بکش اینجوری به فرهنگ ایران اهمیت میدی تویی که ادعای فرهنگ داری؟
هرکول چیه؟؟همینجوری جوونا را از نظر فرهنگی تهی میکنید طوری که انها بی اصل و ریشه و فرهنگ هستند
البته این کلمه فرهنگ هم این روزها بازیچه شده......متاسفم برای خودم
بجای هرکول رستم استفاده کنید
اکه مردی پخش کن
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هرکول یه کلمه ایرانی هست شاهنامه رو بخون عزیز
رستم عبد ولی هستش از نظر من قهرمان واقعی اونه نه فرانسوی که زودی حذف شد متاسم برای کل جامعه کشتس و بیشتر فیلا و متاسم برای المپیک لندن باید برن بمیرن اگه جای بقیه ایرانی هایی که مدال گرفتن همه رو امشب رو تشک جلوی چشم همه به گردن این پسر خوب می انداختم
واقعا طلا حق عبدولي بود چقدر بايد حق ايراني ها خورده بشه
عبدولي گيم اول در حالي كه تنها يك ثانيه تا پايان مونده بود اخطار ناداور رو گرفت و در گيم دوم هم كه ديگه ناداور غوغا كرد
لعنت به اين انگليس لعنت به ناداوري به يك لر به زبان لري مي گم برارعبدولي دوستت دارم
به نظر من مدال عبدولي بهترين در بين مدال هاي ماست.فقط انتقادم از مسئولينه كه فرانسه نيم وجبي چه نفوذي داره ولي ايرانه ما...
درود بر محمد بنا و شاگردانش که دنیا را به تحسین کشتی ایران واداشته اند
عبدولی یه شیر مرده
طلا فقط و فقط حق اون بود
اونهایی هم که دارن بر علیه اون و کشورمون دری وری می گن یه مشت صهیونیست کثیفن که با گوگل ترنسلیت دارن نظر می دن/ بهشون اعتنا نکنید دوستان
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
درود بر شما برادر
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خنده...
واقعا عبدولی آماده بود؛ ولی چون فیلا میخواد مدالها تقسیم شه و روسها هم اول شن، این جوونو با نامردی بازوندن، ولی امشب دلاور مازندرانی یعنی قاسم رضایی جبران میکنه و نمیذاره روسها سه تا طلا بگیرن و این ایرانه که سه تا طلا میگیره انشالله
اره قا ارزش نميدن به جوونا
اول ماه رمضون رفتم پيش رئيس تربيت بدني شهرمون ميگم يدونه لامپ بده من تو زمين چمن تير(تيراندازي با كمان) بزنم بعد افطار ميگه نع حتما بايد روز بياي
اخه نامرد من با دهن روزه چجوري ٤ساعت تمرين كنم تا به يه جايي برسم
تابناک عزیز
مثل اینکه مدال نقره نواب نصیر شلال همشهری مدیر یا صاحب امتیاز سایت تابناک را به کلی فراموش کردی یا نکته مسائل قومیتی اجازه نمیده که مدال با ارزش این پهلوان خوزستانی را بروز بدی
ایرج از بهبهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
دقیقاً شلال خیلی مظلوم واقع شد. انگار نه انگار که مدال گرفته
ناشناس
| Belgium |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
نه دوست بهبهانی
نواب نصیر شلال هم کولاک کرد
افرین به همه خوزستانیها
شکوفه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بهبهانی ها رو چرا می کشید وسط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خسته نباشيد به تيم كشتي فرنگي و مربي باسواد و كاربلدش...مسائل رو به هم قاطي نكنيد لطفا .هرايراني هر جاي دنيا افتخار آفريني كنه براي ما بسيار بسيار قابل احترام و ستايش هست
من فقط منتظرم وزنه برداری رکورد رضا زاده رو بشکنه کلی کیف کنم
اگر ورزشکاران ما مسئول داشتند الان 10 تا طلا داشتند
آفرین به بنا
خسته نباشيد اي پهلوانان
لعنت بر داوران که حق عبدولی رو خوردن
وطنم ای شکوه پا برجا...در دل التهاب دورانها...
کشور روزهای سخت و دشوار....رخمی سربلند بحران ها...
طلـــــــــــــــــــــــا مبارک
محمد بنـــــــــا بود ک کستی فرنگی ایران رو احیا کرد!!
عنی سازی حق مسلم ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چرا خزعبل می بافی مزدور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
غنی سازی ورزش منظورش بوده
وای خدا اگه خوابم بیدارم کنه خدا اااااااااااااااااااا
3 طلا یه نقره
پاسخ ها
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بیدار شو دادا ، 2 طلا 2 نقره.
خدا این شبا رو از ما نگیره
الهای همه غما بمیرههههههههههه
حالا حالا حالا حالا
همه دستا به بالا
به افتخار قهرماناااااااااااااااا
آفرین و درود بر شیر بچه های مازندران، درود بر همه قهرمانان ایران
تا فردا صبح می ایم ردیف اول
18 مرداد روز المپیک نام گذاری شود
آخه گزارش لحظه به لحظه رو از بالا به پایین بروز می کنن که هر دفعه نری تا پایین صفحه برای آخرین خبر.
افتخار افریدین ماشاا... به غیرتتون
عیب نداره ما تو چی‌ از آلمان جلوتر بودیم که تو پرتاب دیسک باشیم
بسیار عالی بود فقط ای کاش میگذاشتند عبدولی هم به حقش برسه لعنت بر این ناداوری که انقدر ما رو حرص میده!!!
حدادی هم شاهکار کرد ، تا این لحظه که نقره رو گرفته.
اینکه خاک سیهش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گر چه جز تلخی ز ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است
درود بر ورزشکاران ایران عزیزم کور بشه چشم هر که نتوان بیند که این جوانان وطن را
حدادی هم شاهکار کرد ، تا این لحظه که نقره رو گرفته.
درود بر محمد بنا. ای کاش قدر او را بدانیم.
متشکرم ، شما الگوی مناسبی برای جوانان هستید ، شهد شیرین پیروزی گوارایتان
Faghat dametun garmg
حق احسان طلا بودددددددد
کره شمالی با اون وضعیتش و نبود امکانات کجاست ما با این همه نفت و گاز کجا
جاتون خالی کلی گریه کردیم....واسه یه شبم که شده دل هفتاد میلیونو از گرانی و مشکلات به دور کردند...ایشالله هفتاد میلیون سال زنده باشن
هركي موافق كه در فوتبال رو گل(gel!!) بگيرند مثبت بده!!
سالن وزنه برداری خیلی حال کردم کل سالن سرود جمهوری اسلامی ایران رو با هم میخوند دم وزنه بردارامون و هموطنایی که اونجا بودن گررم...
دمشون گرم امشب رویایی ظاهر شدن ،
تبریک تبریک و تبریک به همه ی ملت ایران و درود بر ورزش کاران که دل مردم رو برای لحظه ای شاد کردن
خدارا شکر که قهرمانان کشور ارش و کاوه و سلمان و یاران مختار و اهل بیت ،در میان اینهمه نامرادی.نام ایران را در جهان طنین انداز کردند.
یا علی
باید جایزه مدال آوران طلا را به عبدولی بدهند تا مرهمی بر زخم دلش باشه و داور بی انصاف بفهمه که اون از نظر تمام ایرانیان قهرمان و دارنده مدال طلا است.
مولاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااعلی
پر افتخارترین حضور ایران در کل دوره های المپیک تاکنون
درود بر سرزمین با تمدن و کهن کوروش کبیر و پوریای ولی و غلامرضا تختی و کور شود چشم همه حسودان به تاریخ ایران.
خیلی وقت بود اینقدر خوشحال نشده بودیم.
بابا باریک
مبارکتون باشه حدادی غوغا کرد این نقره از 100 تا طلا با ارزش تره ایران کی فکر می کرد تو ورزش های مربوط به دو میدانی مدال بگیره واقعا دست مریزاد . . .

====================

احسان روزبهانی هم ساعت 2 بامداد بازی داره ایشا لله بتونه ببره بره نیمه نهایی . . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
احسان روزبهانی فرداست نه امروز
آقا یکی مارو بگیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه می تونه
کره شمالی با اون وضعیتش و نبود امکانات کجاست ما با این همه نفت و گاز کجا
پاسخ ها
خانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بهترین نتجه تاریخ المپیک رو گرفتیم
تو اونجات بسوزه
اگه قرار به مقایسه است هند با یک میلیارد جمعیت کجاست؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
عزیز جان هنوز تاپایان المپیک چند روز مونده. ما 7 تا سهمیه تو کشتی آزاد داریم.تکواندو هم هست. . کره شمالی تو چه چیز هایی الان سهمیه داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
همیشه پای یک "زد حال زن منافق" در میان است!

اصلا فهمیدی چی گفتی!
کره شمالی که از ایران پایین تره!
بعد نفت و گاز چه ربطی به المپیک داره؟! با منطق شما الان عربستان باید اول میشد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
عربستان و امارات هم با اون همه نفت و تحریم نبودنشون کجان !!
باور کنید باید تندیس محمد بنا را در میدان شهر نصب کرد
درد بلای بنا بخوره تو سر هر چی فوتبالیست لیگ برتری

بخدا من کهراضی نیستم از بیت المال به این مفت خورا انقدر پول میدن

فقط ادعا دارن و لات بازی در میارن.....باید تعطیل کنیم این فوتبال که فقط پولشون حرفه ای یه
پاسخ ها
مهدی00
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حیف درد و بلای بنا نیست به این فوتبالیست ها برسه درداش هم واسه ما ارزش داره
اولین بار توی این چند ساله که اینقدر خوشحال می شم
امشب چقدر خوشحالم، دم همتون گرم .......

تف به داور که حق عبدولي رو خورد وگرنه مطمئنا یه مدال دیگه میگرفتیم
از همتون ممنونیم خسته نباشید
همشهری گرامی همسایه عزیزم اقای سلیمی مرسی واقعا مارو سربلند کردی
زنده باد ایرانی زنده باذ قایمشهری
ایران همیشه قوی هست و امریکا هیچ وقت نمیتونه غلطی کنه
من بعد از خوشحالی هام یه چیزی هم زیرزبونی به فوتبالی ها می گم. شما چی ؟
بدون شك اين پيروزي استثنايي و دلچسب علاوه بر لطف خدا همچنين ثمره برنامه ريزي عالي و بي عيب و نقص دولت محبوب و اصولگراي دكتر احمدي نژاد و تيم همراه وي بود كه در دوره هفت ساله با صرف هزينه و برخورد منطقي با امر ورزش چنين پيروزي بزرگي را براي ملت ايران را رقم زدند.
اين دستاورد بزرگ نشاندهنده انتخاب هوشمندانه ايرانيان در انتخابات سال 88 است كه سرانجام ملت با همه تحريمها و سختيها توانست در عرصه هاي علمي هسته اي پزشكي عمراني اقتصادي و ورزشي به اين دستاورد شگفت انگيز نائل شود.
مکرو و مکرا... وا... خیرالماکرین
خداوند قهار به پاس پایمردی دلاور قهرمان و مظلوم کشتی فرنگی ایران یعنی پهلوان عبدولی
عزت و عظمتی بی نظیر به دیگر دلاوران این مرز
و بوم کهن عنایت فرمود تا در شب قدر . شب
رحمت و مرحمت و نزول برکات الهی . ملت مومن و خداجوی ایران را سربلند فرماید .
امشب چقدر خوشحالم، دم همتون گرم .......

تف به داور که حق عبدولي رو خورد وگرنه مطمئنا یه مدال دیگه میگرفتیم
به دست اين دلاوران بايد بوسه زد.ايراني لياقتش در خيلي از موارد بيشتر از وضع موجود است و اين ما را ناراحت مي كنه.
درد تک تک این ورزشکارای المپیکی بخوره تو سر فوتبالیستهای در پیتی
دوستان عزيز به همه ايرانيان اين پيروزيها را تبريك عرض ميكنم و ارزوي افتخار و سربلندي براي ايران دارم با اين كه بيش از 12 سال است در خارج از كشور هستم با هر پيروزي ايرانيان از خوشحالي گريه ميكنم و احساس غرور . ايراني هميشه ايراني است
من نمیدونم چرا نامی از خوزستان بردن نمیشه؟ مگر نواب نقره نگرفت! درود به ذات و شرف خوزستانیها و ایران
پاسخ ها
شکوفه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چمی دونم...از بسکه بد شانسیم..اگه نبودیم که حق عبدولی رو نمی خوردن
واقعا عالی بود ...
دو وزنه بردار ما گل کاشتن .همچنین کشتی و صد البته احسان خان که عالی کار کرد .
صدای ایران ایران هموطن هامون سالن رو می لرزوند ! عالی بود ! عالی ....
یه تبریک ویژه هم به داوری عبدولی دارم خیلی ضایع کار کردن قبلا بهتر حق ملت ایران رو می خوردن ! فیلمشون زیادی تابلو بود !


یـــــا علیـــــــ
دولت بايدبراي كوري جشم دشمنان وخوشحالي واحقاق حق كشتي گير مظلوممان بهش مدال طلا وجايزه ي طلايي ها را بدهدتا بلكه كمي نتيجه ي زحمت هايش را ببيند
امشب خیلی خوش گذشت . دست همه پهلوانانمون درد نکنه ! زنده باد ایران و ایرانی !
رضازاده لباس مشکی با خودش نبرده بود ؟ چرا پیراهن بنفش تنش بود ؟
به تمام مردم غیور ایران آباد تبریک میگم
از ته دل خوشحال شدیم
محمد بنا
بنای کشتی فرنگی ایران
طلـــــــــــــــــــــــا مبارک
محمد بنـــــــــا بود ک کستی فرنگی ایران رو احیا کرد!!
من امشب ٢٠٠ صلوات نذر كردم تا اينها مدال بگيرن. دمه همشون گرم
هورا....... هورا....... هورا......
به امید طلای فردا توسط احسان خان روزبهانی که مطوینم طلا رو میگه این با غیرت.
سی طلا دیگه میخوایم تا صدر جدول! برای ورزش ایران متاسفم
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ولش من حتی نمی تونم واسه تو متاسف باشم. جدی میگما. بعضیا حتی ارزش تاسف خوردن هم ندارن.
khili hal kardim dameshun garm mer30 vaghean .alan ma bayad tu jadvale tozei medala aval budim age mese football be baghie varzeshaie keshvar medal midadan
قبله گاه بعضیها در ردیف شصت و چهارم قرار ذاره!!
خداییش ادم داغ میکنه وقتی می بینه یه عده جوان با این همه کمبود مالی میره و قهرمان المپیک میشه اونوقت یه عده فوتبالیست تو این مملکت دارند میلیاردی پول میگیرند و حتی تو این چند سال نتونستندحتی یه جام ایسایی بگیرند... درود به شرف این مدال اوران المپیکی
خسته نباشی پهلوان تو همیشه تو قلب ما هستی عبدولی قهرمان
حق احسان طلا بودددددددد
واقعا أدم متاسف مي شود كه در ماه رمضان بعضي ها با غلط و مرك و لعنت كفتن مي خواهند عقده خود را خالي كنند. اي مسلمان يك كمي فكر كن شايى سر عقل بيايي.
شكي نيست كه امريكا تجازكر است ولي بايد تورم 200 درصدي را قبول كني كه براي ما ايجاد كرده است.
يه دونه كشور عربي با اون همه پول باد آورده حتي پنجاه رده زير ايران ميشه پيدا كرد؟
مسئولين (البته غير از مربيان ) بيخود باد بهغبغب نندازن و پيروزي ها رو به حساب خودشون نذارن
اين فقط و فقط غيرت ايران و ايرانيه
زنده باد ايران از آذربايجان و خراسان تا سيستان و خوزستان و خليج هميشه وهميشه فااااااارس
ندانی که ایران نشست منست

جهان سر به سر زیر دست ِ منست

هنر نزد ایرانیان است و بـــس

ندادند شـیر ژیان را بکــس

همه یکدلانند یـزدان شناس

بـه نیکـی ندارنـد از بـد هـراس

دریغ است ایـران که ویـران شــود

کنام پلنگان و شیران شــود

چـو ایـران نباشد تن من مـبـاد

در این بوم و بر زنده یک تن مباد

همـه روی یکسر بجـنگ آوریــم

جــهان بر بـداندیـش تنـگ آوریم

همه سربسر تن به کشتن دهیم

بـه از آنکه کشـور به دشمن دهـیم

چنین گفت موبد که مرد بنام

بـه از زنـده دشمـن بر او شاد کام

اگر کُشــت خواهــد تو را روزگــار

چــه نیکــو تر از مـرگ در کـــار زار

شعر از فردوسی بزرگ شاعر ایران زمین
منم تبریک می گمممممممممممممممم
خدا رو شکررررررررررررررررر
به امید طلاها و مدال های بیشتر
عبدولی عزیز.. دوست داریم.... تو واسه ما قهرمانی... ببین چقدر ازت می ترسیدن...
دست همه ی ورزشکارامون درد نکنه
خدا قوتتتتتتتتتتتتتت
برای اولین بار ایران در کشتی فرنگی المپیک با 3 مدال طلا اول شد... هورااااااااااااااااااااااااا.............
این المپیک بیشتر از مدال گرفتن غیرت ایرانی به دنیا نشون داده شد.. مدالها از طرف مدال آوران تقدیم به بنا و وزنه بردار که پنجم شدواحمدی و نوشادو بقیه.. و احسان حدادیم گل کاشت نباید غافل شد کار مهمی کرد..
آفرین ولی اینا زحمت های خود این بچه هاست فقط خودشون که بعضی دوستان بدو بدو رفتن عکس یادگاری بگیرن زشته بابا زشته
آفرین به همشون با غیرتای پهلوون ایراننننن
ماشاا..
ماشاا..
خدایا شکرت
من که تا حالا هر چی نظر دادم نذاشتین اما تو رو خدا این یک یرو بذارین عبد ولی واقعا ناجوانمردانه حذف شد میدونم از نظر مالی هم خودش هم خانوادش مشکل دارن تو رو خدا به مسعولین بگین 200 تا سکه رو که حقش بود بهش بدن
تبریک به همه.فقط خدا کنه محمد بنابه سرنوشت شمس در فوتسال دچار نشه.زنده باد ایران.
خدا وکیلی فوتبال و باید تعطیل کرد، از این به بعد هم در استادیوم آزادی فقط رشته دو میدانی تمرین کنه. فوتبالیست ها هم برن سالن فوتسال بازی کنن.
پاسخ ها
شکوفه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دقیقا حق با شماست...
واقعا نقره حدادی به همه مدالای ایران می ارزید بدون هیچ بودجه ای خودش تمرین میکرد حالا هم خودشو ثابت کرد فقط با اختلاف 9 سانتی متر!!!!!!!!
ماشالله به غیرت ایرانی ماشالله به استاد بنا ماشالله به استاد رضازاده ماشالله لذت بردم به خدا کیف کردم یاد بگیرید مدیران ورزشی ایرانی که هم چیز در یک رشته خلاصه نمیشه همه چیز فوتبال نیست الان فوتبالیست 1-2 میلیاردی از پول بیت المال دیگه به درد نمی خوره در رشته های اصیل ایرانی که هنوز معرفت و غیرت معنی داره کار کنید خدا قوت ایرانی
بدین ترتیب حدادی، ورزشکار نخبه کشورمان به مدال برنز المپیک لندن بسنده کرد تا تعداد نقره‌های کاروان کشورمان
اگر جدول مدال‌ها رو بر اساس تعداد کل مدال (نه فقط طلا) مرتب کنیم تا حدودی شباهت پیدا می‌کنه به فهرست کشورها بر حسب تولید ناخالص داخلی با معیار برابری قدرت خرید (PPP). این نشون می‌ده که اقتصاد زیرساخت ورزش هست. اگر ما اقتصادمون رو قوی کنیم، «احتمالاً» رتبهٔ بهتری هم در المپیک خواهیم آورد، چون در آن صورت پول بیشتری داریم تا صرف ورزش قهرمانی کنیم.
از رتبه کشورم خیلی خوشحالم.
چند روزه المپیک رو در کاناله ترکیه نگاه می کنم اونا همه چیزو باختن ولی خیلی منطقی رفتار می کنن می گن ورزشکارامون تلاش کردن و ازشون تشکر می کنیم.
حالا تو سایت تابناک می بینم هرچی فحش و ناسزاست به فوتبالیستها می دن.
به نظرتون فرهنگ کشورمون یه کوچولو پایین نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خودت میگی ترکها می گن ورزشکارامون همه تلاششون رو کردند به نظرت فوتبالیستها همه تلاششون رو می کنند؟توی کشتی و وزنه برداری کسی از مصدومیت نمی ترسه ولی تو فوتبال ما اینجوری هست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
رقابت ها رو نگاه کنیم و لذت ببریم همه بازیکنامونو تشویق کنیم یعنی چی مرگ بر ...
شکوفه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
فوتبال سیخی چنده ....
اصلا اینا تو زمین می دون ...
اگه چشمامون رو باز کنیم می بینیم که هیچ کاری نمی کنن...
فقط پول میریزن تو شکمشون...
کافی بود نصفه این پولایی که به این بی عارا می دن به باقی ورزشکارامون می دادن ، اون فقط دیگه هیچ نیازیم به فوتبال ذغالیمون نبود..
میدونی چیه از بسکه بهشون پول می دن...غیرتاشون به خواب رفته...اگه غیرت حمید سوریان یا سعید عبدولی یا هر کدوم دیگه از ورزشکارامونو داشتن الان این وضع فوتبالمون نبود...
در المپیک قبل از اینکه به مجموع مدالهای یک کشور نگاه کنند ، به تعداد طلاهای آن نگاه میکنند . این مطلب را آن کسانی که میگن تعداد مدالهای ژاپن بیشتره ، به اطلاعاتشون بیفزایند ؛ اول به تعداد طلاها نگاه میکنند ، بعد به مدالهای نقره ، و بعد از آن به برنز و یا مجموع .
واقعا دردود بر دلاوران المپیکی و مدال آوران ایران درد همه بازیکینان و تماشاگران المپیک بخوره بر سر هرچه بازیکن فوتبال لیگ برتریه بار این بازیهای دسته هزارمشون...تابناک کامنت منو بذار
احسان حدادی نقره گرفت نه برنز. اصلاح کنید
زنده باد ایران (و بعدش هم زنده باد سوریه)!
عجول جان کمی صبر کن تا آخر شب ایران 12 است نه 11. استرالیا آمد 11 شد. انشاالله بالاتر هم می رویم تکواندو 2 مدال و کشتی هم 2-3 مدال داریم و شاید هم بوکس 1 مدال. انشاالله
آخه چرا حرف بيخود ميزني،مسابقات افتاده بود رو هم،نميشد كه در آن واحد همه مسابقات از يه شبكه پخش كنن،يا نكنه انتظار داري شب احياء سه تا شبكه رو اختصاص بدن به ورزش؟ نميدونم اين علاقه به انتقاد و غرزدن چرا باعث ميشه بعضي وقتا از اين حرفا بزنيد
با سلام
اميدوارم مسوولين كشور بعد از كسب اينهمه افتخار و آبرو توسط ورزشكاران زحمت كش ايرانى اعم از مربى و سرپرست و بازيكن و همه و همه كمى به فكر فرو برن و يه مقدارى به وضعيت معيشتى بقيه ى رشته هاى ورزشى غير از فوتبال رسيدگى كنند بخدا قسم اين عدالت نيست كه يه قهرمان المپيك مثلاً در رشته ى تكواندو سقف قراردادش با يه باشگاه ٦٠ ميليون تومن باشه اون وقت يه فوتباليست تازه به دوران رسيده كه فقط بلدن به خودشون القاب و اسامى عجيب و غريب بدن قراردادش توى ليگ دسته دو چندبرابر اون تكواندوكار يا وزنه بردار يا كشتى گير با اينهمه مدال و افتخار باشه
آخه مگه اين فوتباليستا چه گُلى به سر ما زدن؟
يكيشون ميگه من سلطانم يكيشون ميگه من امپراطورم يكيشون ميگه من جادوگرى بلدم يكيشون ميگه من ژنرالم بابا يكى نيست بياد ازشون بپرسه شما كه اينهمه پول مفت ميگيريد و اينهمه به خودتون لقب ميدين چرا نتونستين تو زمين خودمون قطر رو شكست بدين
آقا تورو به خدا به ما هم يكى توجه كنه من يه تكواندوكار حرفه اى هستم ولى اگر بهترين تكواندوكار دنيا هم بشم قراردادم يك سوم يه فوتباليست آماتورم نميشه
آخه مگه ما گناه كرديم كه فوتباليست نشديم؟
كافيه باقرمعتمد يا يوسف كرمى مدال نيارن از فرداش آبروى جامعه ى تكواندو رو ميبرن چونكه انگار قهرمان شدن واسه ى ما شده وظيفه اما دوستان فوتباليستمون اگر فقط بتونن به جام جهانى را پيدا كنن همه ى مردم بايد دست و پاهاشونو ببوسن ولى ما هر دوره داريم قهرمان جام جهانى تكواندو ميشيم ولى حتى تلويزيون به زور اعلام ميكنه كه ما مقام آورديم البته قبول دارم كه توجه همه به فوتبال بيشتره ولى ديگه آخه اينقدر تبعيض برامون قابل تحمل نيست بخدا ما مظلوميم يكى به دادمون برسه
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری