بازدید 1398
نايب رييس كميسيون اصل 90:

استقلال قوا به معناي نگاه جزيره‌اي به يكديگر نيست

کد خبر: ۲۶۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸ 21 August 2012
نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت مشاركت عمومي مردم در امور مختلف كشور و تاثير نحوه فعاليت قواي سه‌گانه در اين زمينه تصريح كرد: استقلال قوا به معناي نگاه جزيره‌اي آنها به يكديگر نيست.

به گزارش ایسنا، داوود محمدي با اشاره به تاكيد قانون بر استقلال قواي سه‌گانه گفت: استقلال سه قوه در قانون اساسي جمهوري اسلامي ديده مي‌شود اما اين موضوع به معناي تعامل نداشتن و نگاه جزيره‌اي آنها به يكديگر نخواهد بود.

وي ادامه داد: قواي سه‌گانه همانند ستون‌هاي سقف سازه نظام هستند كه اين ستون‌ها ضمن كاركرد مستقل خود، بايد همگي در كنار هم حضور داشته باشند و به هر كدام از آنها آسيبي وارد شود، نهايتا اين نظام است كه آسيب مي‌بيند و دو ستون ديگر نيز مصون نخواهند بود.

نماينده مردم قزوين و آبيك در خصوص نتايج حاصل از تعامل قوا، بيان كرد: از اتحاد، انسجام و همدلي خروجي جز هم‌افزايي، هم‌گرايي و بالا بردن ضريب توانمندي به دست نخواهد آمد و نتيجه تنش ميان قوا حاشيه‌پردازي و دور شدن از متن اصلي خواهد بود.

محمدي با بيان اينكه بهترين ارزش در حال حاضر چشيدن مزه خدمت به مردم است، گفت: خدمت به مردم در گرو همدلي مسئولين است كه مقام معظم رهبري نيز بارها اين موضوع را مورد تاكيد قرار داده‌اند.

نايب رييس كميسيون اصل 90 با تاكيد بر ضرورت حضور مردم در كنار مسئولين در روند اجرايي كشور اظهار كرد: مشاركت عمومي مردم در حوزه‌هاي مختلف از ابتداي انقلاب تاكنون بسيار كارآمد بوده كه اين مشاركت در قانون اساسي و اصل 44 به ويژه در مسائل اقتصادي نيز مورد تاكيد قرار گرفته است و پايه‌هاي اقتصادي بر سه اصل دولتي، تعاوني و خصوصي قرار گرفته است.

وي يادآور شد: اگر مردم در شرايط فعلي اقتصادي كشور مشاركت جدي داشته باشند با ظرفيت‌هاي موجود مي‌توان به سادگي از مرز تحريم‌ها گذشت و اين تهديد را به يك فرصتي واقعي تبديل كرد كه وابستگي كشور را نيز از حيث نظام بودجه‌ريزي به نفت كمتر كند و بتوان با يك اقتصاد روان غيروابسته به نفت فصل نويني در اقتصاد مملكت بوجود آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی