مرکل: یونان باید در منطقه یورو باقی بماند

صدر اعظم آلمان ضمن حمایت از اقدامات دولت جدید یونان برای خروج از بحران مالی و بدهی تاکید کرد یونان باید در منطقه یورو باقی بماند.
کد خبر: ۲۶۷۵۰۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹ 25 August 2012
|
2172 بازدید

آنجلا مرکل روز جمعه با آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان در شهر برلین دیدار و گفتگو کرد . این نخستین سفر رسمی خارجی نخست وزیر یونان به شمار می رود .

به گزارش فارس به نقل از روزنامه نیویورک تایمز ،  مرکل تاکید کرد آلمان مطمئن است که دولت جدید یونان همه تلاش خود را برای حل مشکلات مالی و بدهی این کشور به کار خواهد گرفت . این وظیفه رهبران سیاسی اروپا است که اتحاد سیاسی و اقتصادی منطقه یورو را حفظ کنند و اجازه ندهند اختلافات سیاسی و اقتصادی روز به روز گسترش یابد . من می خواهم یونان در منطقه یورو باقی بماند و برای دستیابی به این هدف تلاش خواهم کرد .

این در حالی است که دو مقام ارشد آلمانی طی روزهای گذشته نسبت به خروج یونان از منطقه یورو هشدار داده بودند . ولکر کاودر رهبر حزب مرکل در پارلمان آلمان تاکید کرد خروج یونان از منطقه یورو مشکلی برای اتحادیه پولی اروپا نخواهد بود و منطقه یورو مکانیسمهای لازم برای جلوگیری از گسترش این بحران به سایر کشورهای اروپایی را در اختیار دارد .

یونان به دنبال کسب مهلت دو ساله بیشتر از وام دهندگان بین المللی برای اجرای تعهدات اقتصادی و مالی است . یونان باید برای جلب نظر مساعد وام دهندگان بین المللی سیاستهای ریاضت اقتصادی و مالی بیشتری را با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه انجام دهد .

بر این اساس یونان از اواخر سال 2009 میلادی تا کنون با بحران مالی و بدهی روبرو است . میزان بدهی های یونان تا پایان سال 2011 میلادی به بیش از 367.9 میلیارد یورو رسیده بود. یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمک 130 میلیارد یورویی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمک متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است .

بر اساس طرح وام دهندگان بین المللی دولت یونان باید تا سال 2014 میلادی بیش از 11.5 میلیارد یورو از هزینه های بودجه خود را کاهش دهد .

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟