هرج و مرج طلبی ترکیه در سوریه

کد خبر: ۲۷۳۰۵۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲ 17 September 2012
|
8037 بازدید
وزارت امور خارجه سوریه در نامه های جداگانه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ، ترکیه را به ارتباط با گروه های افراط گرای تکفیری وهابی در کشتار مردم سوریه و اشاعه هرج و مرج در این کشور متهم کرد. 

به گزارش شبکه ایران به نقل از منابع خبریٰ‌ سوریه ضمن انتقاد شدید از رفتار ترکیه در قبال بحران در آن کشور تاکید کرد ترکیه با گشودن فرودگاه ها و مرزهای خود به روی تروریست ها ، از آنان برای نفوذ و به آشوب کشیدن سوریه حمایت می کند.

دمشق در این نامه ها افزود ، ترکیه نه تنها از گروه های افراط گرای تکفیری استقبال کرده و با پول و سلاح آنان را تقویت می کند،بلکه پایگاه هایی را برای آموزش در اختیار آنان قرار داده است.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه های خود با تاکید بر این که ادعای آنکارا دایر بر مبارزه با تروریسم دروغ محض است ،خاطر نشان کرد دولت ترکیه نه تنها اقدامی در این باره انجام نداده، بلکه با حمایت از گروه های مسلح تروریستی در سوریه مفاد قوانین بین المللی و مبانی حسن همجواری را نادیده گرفته است.

در این نامه ها آمده است بر اساس گزارش رسانه های معتبر دنیا، دولت ترکیه در چند ماه اخیر بنادر خود را در اختیار برخی کشورها مانند لیبی قرارداده است تا محموله های سلاح را به تروریست ها در سوریه برسانند.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان تشکیل فوری کمیته تحقیق در این باره را خواستار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟