بازدید 4222

آتش سوزی در چادر زلزله زدگان

کد خبر: ۲۷۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴ 10 October 2012
در حالی که رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر پیش از این نسبت به کاهش دما در مناطق زلزله زده و احتمال بروز حوادث به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی یا سرما زدگی هشدار داده بود بامداد امروز 10 چادر هلال احمر طعمه حریق شده و یک شهروند جان خود را از دست داد.

به گزارش مهر، 21 مرداد ماه سال جاری یعنی حدود 60 روز قبل زلزله 6 ریشتری شهرهای ورزقان، هریس و اهر از توابع استان آذربایجان شرقی را لرزاند که 306 کشته و 1800 زخمی بر جای گذاشت. اقدامات اولیه اورژانس و هلال احمر موجب شد تا میزان تلفات کاهش یافته و زلزله زدگان به سرعت اسکان داده شده و خدمات امدادی به آنها ارائه شود.

در این مدت سفر مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس جمهور، وزرا و مسئولان موجب شد تا روند بازسازی سرعت بیشتری به خود بگیرد ولی متاسفانه بر خلاف قول و وعید مسئولان دولتی که قرار بود پس از 45 روز خانه های روستائیان زلزله زده آماده و تحویل شود در بسیاری از روستاها هنوز تکمیل نشده و زلزله زدگان همچنان در چادرهای هلال احمر سکونت دارند.

آتش سوزی در چادرهای زلزله زدگان/ مرگ یک شهروند

 به گزارش مهر، ساعت سه بامداد امروز در روستای "قراجا" شهرستان هریس که حدود 300 خانوار دارد 10 تخته از چادرهای هلال احمر طعمه حریق شد و پیرزنی 70 ساله به نام تلی‌ناز نوروزی در اثر این آتش سوزی درگذشت. این حادثه از اتصال برق یکی از چادر زلزله‌زدگان صورت گرفته و به چادرهای دیگر زلزله‌زدگان سرایت کرده است.


 


مسئولان روستایی اعلام کرده اند متاسفانه اداره برق با کم کاری موجب شده تا سیم‌های استفاده شده در چادر زلزله‌زدگان در برابر استفاده از روشنایی و بخاری برقی برای گرمایش مقاوم نبوده و اتصال کرده و موجب آتش سوزی شود.


 


بر اساس این گزارش هر چند تنها 30 کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان ارسال شده ولی در حال نصب است و در و پنجره ندارند.

هشدار هلال احمر به مسئولان دولتی

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با مهر 30 روز قبل اعلام کرده بود: هر چند بنیاد مسکن فعال است، ولی وضعیت تغییرات جوی و رگبارهای موسمی موجب شده تا زلزله زدگان با گل و لای دست و پنجه نرم کنند و سرمای هوا به حدی است که روستائیان زلزله زده پتوی خود را روی گوسفندان می کشند، زیرا همچنان دام ها بدون طویله رها شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر استقرار کانکس در روستاها تصریح کرد: من نمی دانم چرا بنیاد مسکن که وظیفه تامین کانکس را دارد، آن را تامین نمی کند. جهاد کشاورزی هم دغدغه دام ها را ندارد به نحوی که برخی از روستائیان دام های خود را زیر قیمت حراج کرده اند.
 
محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این حادثه گفت: ما قبلا هم درمورد تقویت زیرساختهای برق هشدار داده بودیم. برخی جاها که از کابلهای قوی استفاده شده بود مشکلی نداریم.
 
8 هزار کانکس کم داریم
 
وی افزود: زلزله زدگان پس از 45 روز اسکان اضطراری به اسکان موقت نیاز دارند ولی همچنان در چادر هستند. ما نیاز به 10 هزارکانکس داریم ولی تنها 2000 کانکس از سوی وزارت مسکن تامین شده است و باید روند ساخت خانه های روستایی سریع تر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار