بازدید 21684
«الشرق الاوسط» منتشر کرد:

طرح سعودی‌ها برای ترور بشار اسد

با ادامه بحران در سوریه و در ادامه تلاش‌های برخی کشورهای منطقه برای مداخله علیه دولت بشار اسد، یکی از روزنامه‌های دولتی سعودی؛ طرح جدیدی را در این باره مطرح کرده است. در این طرح عجیب، از ترور بشار اسد به عنوان آخرین و تنها راه موجود برای پیروزی مخالفان یاد شده است.
کد خبر: ۲۷۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱ 14 October 2012
با ادامه بحران در سوریه و در ادامه تلاش‌های برخی کشورهای منطقه برای مداخله علیه دولت بشار اسد، یکی از روزنامه‌های دولتی سعودی؛ طرح جدیدی را در این باره مطرح کرده است. در این طرح عجیب، از ترور بشار اسد به عنوان آخرین و تنها راه موجود برای پیروزی مخالفان یاد شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» که از دید ناظران جهانی به عنوان سخنگوی رژیم آل سعود در نظر گرفته می‌شود، در مقاله‌ای به قلم یکی از ستون نویسان خود مدعی شده، تنها راهکار برای پایان دادن به بحران سوریه، «راهکاری از درون» است که بر پایه ترور بشار اسد مبتنی باشد. 

در این مطلب که نام «یک گلوله کافی است» برای آن برگزیده شده، آمده است: «جنگ کلاسیک، تهاجم از بیرون و یا جنگ داخلی، راهکار مسأله نیست... راهکار عملی، عملیاتی از درون رژیم است؛ یک راهکار خونین با یک گلوله برای پایان دادن به زندگی رئیس حکومت که همه اشکال حل و فصل منازعه را رد کرده است...».

بنا بر این گزارش، این نخستین بار است که یکی از ارگان‌های مطبوعاتی رسمی سعودی مستقیم طرح ترور بشار اسد را مطرح می‌کند.

«عمادالدین ادیب»، نویسنده این مقاله مدعی است، از آنجا که اسد تصمیمی برای ترک قدرت، کناره‌گیری، خروج از کشور و یا پناهندگی سیاسی ندارد و همچنین بدین جهت که وی طرح‌های ارائه شده برای حل و فصل بحران در سوریه را نپذیرفته، خود وی پا در مسیر این «راهکار خونین» گذاشته است.

وی در مطلب خود چنین استدلال می‌کند که نمی‌توان برای تغییر دولت در سوریه به اقدام نظامی ترکیه دل بست، زیرا آنکارا تا هنگامی که از حمایت کامل آمریکا برخوردار نباشد، حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس را نداشته باشد و مهمتر از همه، از حمایت مردمی داخلی برای ورود به جنگ برخوردار نباشد، وارد جنگ با دولت اسد نخواهد شد.

در این طرح عجیب، از ترور بشار اسد به عنوان آخرین و تنها راه موجود برای پیروزی مخالفان یاد شده است. 


به این ترتیب، می‌توان گفت در حقیقت از دیدگاه وی، تنها راه «کم هزینه» و سودمند برای کنار زدن اسد، طراحی نقشه‌ای برای قتل اسد و حمایت از نیروهای مخالف داخلی برای انجام این کار است، به گونه‌ای که هم هزینه انجام این کار به گردن نیروهای خارجی نیفتد و هم هدف اصلی ـ که نبود اسد است ـ تأمین شود.

اما جالب توجه اینجاست که از متن این مقاله می‌توان دریافت، تنها «راهکار» پذیرفته شده بحران سوریه از دید کشورهایی چون عربستان، کنار رفتن اسد است و جز از این راه، کاری از پیش نخواهد رفت؛ بنابراین، می‌توان حتی نتیجه گرفت که بحران سوریه به امری شخصی بین حکام عرب سعودی، قطری و ترک از یک سو و بشار اسد از سوی دیگر تبدیل شده، وگرنه بدون توجه به پیامدهای متعدد داخلی و منطقه‌ای، طرح ترور به عنوان یک راهکار برای سوریه مطرح نمی‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۲۴
یکی نیست به خودشون بگه که بهترین اتفاق ممکن اینه که رژیم خود سعودیها سقوط کنه!انشألله مشکل سوریه به کوری چشم دشمنانش به زودی حل بشه.
نتيجه ي هم كاسه شدن با صهيونيست چيزي جز اين نيست!
منش صهيونيستي يعني ترور!
کی اینا عقل داشتند و خواهند داشت
اگر روزنامه ما مطلبي بنويسد بعنوان نظرگاه سياست خارجي ايران تلقي
ميشود؟!!
عربستان هیچ غلطی تنی تواند بکند و اسد از این بحران ساخته سعودی و قطر و عثمانی فاتح و سر بلند بیرون خواهد آمد و توطئه گران تحقیر خواهند شد .شاهان عربستان مواظب جنگ قدرت خود باشند که بعد از مرگ پادشاه فعلی همدیگر را با تیر نزنند .
تابي جونم معلوم است سعودي ها از كسينجر هم جلو افتاده اند واز خارجي ها ياد گرفته اند كه ترور كنند وگرنه به عقلشان هم نمي رسد.برادر ديني خود را ترور كنند وفقط خارجي ها را خوشحال مي كنند.
متاسفانه فقط از این زاویه که جنگ در سوریه چه از طرف حکومت یا از سوی مخالفان و یا حمله نظامی از سوی کشورهای عربی منطقه و یا ترکیه فقط و فقط تنها حاصل آن کشته شدن خیل عظیم مسلمانان از دو طرف می باشد و این تنها و آرزوی کهنه امریکا و اسرائیل است زیرا تحت هیچ شرایطی اتحاد مسلمانان بسود آمریکا و اسرائیل و یا حتی واضح تر بگویم بسود دیگر ابرقدرتهای نیست زیرا هماره اتحاد و یکپارچگی مسلمانان تنها خطر بزرگ برای آنهاست که تابحال موفق شدند از وحدت آنها جلوگیری و تفرقه بیاندازند و بدون هزینه چندانی و از دست دادن نیروی خود مسلمانان را به جان هم انداخته اند
با سلام خدمت همه عزیزان، البته هر عملی عکس العملی را به دنبال داره. حالا فکر کنید یک حکومت وارد ترور رئیس یک حکومت دیگه بشه، آنوقت بفرمایید با رژیم جعلی اسرائیل فرقش چیه؟ راستی این نسخه ای که می خوان برای سوریه بپیچند چندوقته دیگه برای خودشون پیچیده میشه؟
روئسای کشورهای عربستان ترکیه و قطر اینو بدونن که خداوند به اعمال کثیف انها نگاه میکنه و منتظر جواب خداوند در مقابل مکری که به کشورهای منطقه میکنند باشه.
وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
احسنت !!!!!!!!!!!!!!
پرده پايين اومد.
متشكريم كه خرج ما را براي تروريست معرفي كردنتان كمتر كرديد.
لابد نام اين ترور را هم از ميان واژگان زيبا برمي گزينيد.
شرم آوره!!
اين دنيا چقدر کثيف شده!
نگهداريد ميخوام پياده شم....اه اه اه... چقدر حال به هم زن شده
جنگل هم اينطوری اداره نميشه که اين دنيا
نتیجه دست دادن با رژیم اشغالگر اینه که بجای اینکه علمش بالا ببره ترور یادمیگیره - اصلا این آل سعود تو عصر جاهلیت زندگی میکنه
این سعودیها که شدن نخود هر آش و برای دولتها دارن تصمیم میگیرن صد در صد خودشون هم حکومت از دستشون خارج میشه
به نظر ميايد تحليل گران عرب به بن بسته رسيدن وتنها راه ابتكاري حذف فيزيكي ميدانند اما اين نسخه ميتوانند اگر در يك كشور عرب جواب بدهد در ديگر كشور هاي عربي تميم دادن مثلا همين كشور سعودي خودمان
چرا این وهابی ها فقط میخواند یکی رو بکشند تا به اهدافشون برسند!
پس باید گفت که ترور تمام حکام عرب با این ادبیات مشروع است یعنی سوریه حق دارد که هر کسی را در ترور بشار اسد دست دارد ترور کند این یعنی قانون جنکل که تابحال همیشه از این اتهام همه غربی ها فرار میکردند حالا دستشان رو شده است ایکاش میشد که اسد متقابلا طرح ترور حاکمان سعودی را تبلیغ کند مثلا بگوید هرکس اورا ترور کند 10000 تومان جایزه دارد ( بیشتر از این هم خدا وکیلی نمیارزد )
اتفاقا مشکل عربستان هم با یک گلوله قابل حل است.
همين روزنامه هاي سعودي دروغگو بودن كه تهمت و وصله ترور سفير عربستان در آمريكا رو به ايران چسبوندن. مرگ بر سعودي هاي وهابي
اگر این بدعت گذاشته شه شیخ حمد و عبدالله بن عبد العزیز گزینه های بعدی این راه کار کم هزینه خواهند بود
انشا الله خدا ريشه ال سعود را از منطقه بكنه.
تروریسم یعنی وهابیون عربستانی و صهیونسیت اشغالگر .خدالعنتشون کنه
خود ملك عبدالله از نظر همه با توجه به خيانت هايي كه به اسلام كرد .به اعدام اولا تر است.
این طرح محرمانه بوده یا اعلام عمومیش کردن!!!
بدترین حکمی که خدابرای بنده اش صادرمی کندمیدونی چیه اینکه بنده اش به حال خودش رها میکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار