بازدید 14817

طرح تركیه و آمریكا برای آینده منافقین

کد خبر: ۲۷۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸ 19 October 2012
 روزنامه لبنانی 'السفیر' با چاپ گزارشی از طرح آمریكایی - تركی مبنی بر احداث پایگاه نظامی برای اعضای گروهك تروریستی مجاهدین خلق در مناطق مرزی لبنان و سوریه خبر داد.
به گزارش ایرنا از بیروت، السفیر تأكید كرد: هفته های گذشته نشست سه جانبه ای با میزبانی تركیه با حضور 'بسام الدادا' مشاور سیاسی گروه موسوم به 'ارتش آزاد سوریه'، یكی از اعضای گروه 14 مارس لبنان و تعدادی از رهبران گروهك مجاهدین خلق تحت اشراف سفارت آمریكا در تركیه برگزار شد.

این روزنامه لبنانی با اشاره به بستن اردوگاه منافقین در خاك عراق به دنبال مذاكرات نهایی دولت عراق و سازمان ملل ادامه داد: در نشست تركیه موضوع احداث پایگاهی برای استقرار اعضای گروهك مجاهدین خلق در مناطق مرزی لبنان و سوریه مورد تأیید قرار گرفت.

این روزنامه با اشاره به سیر تبلیغات گمراه كننده مخالفان سوریه پیرامون دست داشتن حزب الله در بحران سوریه و همزمانی آن با موضوع احداث اردوگاه برای منافقین در مناطق مرزی لبنان و سوریه نوشت: گروههای مخالف نظام سوریه با به راه انداختن چینن تبلیغاتی به دنبال ایجاد اردوگاههایی در مناطق مرزی لبنان و سوریه با هدف رویارویی با حزب الله و ایران هستند؛ این درحالی است كه مقامات بلندپایه لبنان بارها موضوع وجود نیروهای نظامی ایران در لبنان را تكذیب كرده اند.

السفیر با اشاره به تلاش های گروههای تروریستی برای سیطره بر مناطق مرزی لبنان ادامه داد: هزاران تن از اعضای موسوم به ارتش آزاد سوریه در ساعت های اخیر به سوی مناطق مرزی لبنان به ویژه منطقه 'وادی خالد' فرار كرده و اقدام به سازماندهی نیروهایشان در مناطق مرزی لبنان و سوریه با هدف ایجاد هماهنگی با رهبران مخالفان در داخل سوریه كرده اند.

این روزنامه به نقل از یكی از شخصیت های بارز شمال لبنان كه به نسخه ای از این گزارش دست یافته، تأكید كرد: اگر این طرح درست از آب در آید، در این صورت ما در برابر اجرای نقشه آمریكا و اسراییل در حمایت از درگیری های مذهبی و گسترش آشوب سازماندهی شده غرب در منطقه با هدف افرایش بی سابقه درگیری های دینی و مذهبی در منطقه قرار خواهیم گرفت و این امر حاكی از میزان شكست و سرخوردگی مخالفان سوریه در جذب گروههای مسلح تندرو سلفی از نقاط مختلف جهان از جمله چچن، افعانستان ،لیبی و كشورهای حوزه خلیج فارس و اردوگاه های فلسطینی در لبنان است.

روزنامه لبنانی به نقل از منبع مذكور ادامه داد: اینك مخالفان سوریه با وجود صدها كیلومتر فاصله از ایران، به جذب اعضای سازمان منافقین كه روابط آنها با دستگاههای امنیتی غربی و رژیم صهیونیستی آشكار است، روی آورده اند.

السفیر با هشدار نسبت به درگیر كردن اطراف لبنانی در طرح مشترك و مشكوك آمریكا و تركیه نوشت: اجرای این طرح ثبات و استقرار لبنان را مورد تهدید و خطر قرار خواهد داد.

این روزنامه با اشاره به حمایت آمریكا از گروهك تروریستی مجاهدین خلق ادامه داد: سازمان مجاهدین خلق ابتدا در لیست سازمان های ترویستی دنیا قرار داشت ولی اخیرا آمریكا تحت فشار اعضای لابی صهیونیستی كنگره آمریكا، تصیمیم گرفت تا نام این سازمان را از لیست سازمان های تروریستی دنیا خارج كند.

** 700 عضو گروهك تروریستی مجاهدین خلق در انتظار جنگ علیه نظام سوریه

یك روزنامه لبنانی نوشت كه 700 تن از عناصر گروهك تروریستی 'مجاهدین خلق' (منافقین) آماده دریافت چراغ سبز و رسیدن به توافق طرف های مختلف برای جنگیدن در كنار مخالفان نظام سوریه هستند. روزنامه لبنانی 'الدیار' هم با انتشار نشست‌ مشترك آمریكا و تركیه درخصوص مساله مجاهدین خلق خبر نوشت: در این نشست شخصیت‌هایی از مسئولان لبنانی نیز حضور داشتند.

موضوع اصلی این نشست‌ بررسی چگونگی انتقال عناصر منافقین از اردوگاه اشرف به مرز لبنان با سوریه بوده تا با توجه به تجربه نظامی این گروهك، برای آنها در نبرد علیه نظام سوریه نقشی در نظر گرفته شود.

به نوشته این روزنامه، منابع آگاه گفته اند كه مدتی پیش در استانبول توسط سفارت آمریكا در تركیه نشستی برگزار شد كه در آن 'بسام الدادا' از مخالفان نظام سوریه، 'عقاب صقر' از نمایندگان مجلس لبنان و نماینده‌ای از طرف 'مریم رجوی' به عنوان سخنگوی مجاهدین خلق حضور یافتند.

در این نشست، شركت كنندگان مسأله چگونگی انتقال عناصر گروهك تروریستی منافقین را برای حضور در نبردهای جاری در سوریه بررسی كردند.

به نوشته الدیار، اجرایی شدن این نقشه اجرایی سیار خطرناك خواهد بوده و پیامدهای گسترده‌ای را برای لبنان و سوریه خواهد گذاشت؛ بویژه كه این عناصر قرار است در حاشیه مرزی سوریه و لبنان مستقر شوند.

این طرح در شرایطی مطرح می‌شود كه بسیاری از طرح‌های دیگر همانند ایجاد منطقه حائل و كم‌رنگ كردن نقش دستگاههای امنیتی در شمال لبنان به شكست انجامیده است.

اما باید دانست كه از دیگر سو 'نوری مالكی' نخست وزیر عراق تلاش فراوانی را برای بیرون راندن منافقین از عراق آغاز كرده و هم اكنون با همكاری سازمان ملل به این مهم می‌پردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی