بازدید 15342
لاشه پلنگ چهارم در سیستان و بلوچستان پیدا شد

سایه مرگ بر سر پلنگ ایرانی

سرزمین ایران این روزها به جایی برای کشتن پلنگ‌ها تبدیل شده است. تنها چند روز پس از کشته شدن یک پلنگ در آیینه ورزان دماوند توسط ماموران محیط زیست و نیز کشته شدن دو پلنگ دیگر در کردکوی و ممسنی، لاشه یک پلنگ مرده دیگر در سیستان و بلوچستان پیدا شد.
کد خبر: ۲۸۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲ 04 November 2012
در حالی که پلنگ ایرانی از گونه‌های ارزشمند و کمیاب به حساب می‌آید، لاشه چهارمین پلنگ ایرانی کشته شده در سیستان و بلوچستان پیدا شد. پیش از این سه پلنگ در آیینه ورزان دماوند، کردکوی و ممسنی تنها ظرف چند روز گذشته کشته شده بودند.
 
به گزارش CHN و به نقل از سایت خبری زیستبوم، روی بدن این این پلنگ مرده که بالغ و مسن به نظر می‌رسد هیچ نشانی از ضرب و جرح دیده نمی‌شود.
 
با این اوصاف این چهارمین پلنگی است که ظرف چند روز گذشته در ایران کشته می شود. اواخر هفته گذشته یک پلنگ بالغ در روستای آیینه ورزان توسط ماموران محیط زیست کشته شد. ماموران در توجیه استفاده از گلوله به جای داروی بیهوشی گفته بودند که پلنگ بسیار عصبی بوده و امکان بیهوش کردن آن نبوده است، توجیهی که البته دامپزشکان آن را رد می‌کنند.
 
پیش از این نیز یک پلنگ ماده در کردکوی کشته شد. این پلنگ نیز در ابتدا مورد اصابت گلوله قرار گرفته سپس به وسیله تیغ تشی کور شده و در نهایت بابت تصادف کشته شده بود. تنها چند روز پیش از این واقعه نیز یک پلنگ در ارتفاعات ممسنی ابتدا کشته شده سپس دم حیوان با تبر قطع شده و در نهایت سوزانده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل