بازدید 23314
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ادعاهای جدید «یوکیا آمانو» درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

ادعاهای جدید یوکیا آمانو درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخنان نتانیاهو درباره ایران و تصمیم یا عدم تصمیم حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، کاهش احتمال جنگ به سبب اقدام ایران در تبدیل اورانیوم غنی شده به سوخت رآکتور، دیدگاه ایرانیان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحث درباره فوریت تهدید سایبری ایران علیه آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 06 November 2012
ادعاهای جدید یوکیا آمانو درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخنان نتانیاهو درباره ایران و تصمیم یا عدم تصمیم حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، کاهش احتمال جنگ به سبب اقدام ایران در تبدیل اورانیوم غنی شده به سوخت رآکتور، دیدگاه ایرانیان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحث درباره فوریت تهدید سایبری ایران علیه آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، یکی از اخبار مرتبط با ایران که امروز مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهان قرار گرفته، به ادعاهای جدید «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران اختصاص دارد.

در این باره، روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از آمانو نوشته، ایران در زمینه بازرسی از فعالیت‌های سری احتمالی خود برای تولید سلاح هسته‌ای، با آژانس همکاری نمی‌کند. آمانو در گزارشی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشته، مذاکرات میان ایران و آژانس در سال جاری و پس از گزارش ماه نوامبر آژانس درباره فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای توسط ایران، افزایش پیدا کرد؛ اما این مذاکرات تاکنون به هیچ نتیجه منسجم و مشخصی نرسیده است.
وی همچنین در این گزارش مدعی شده، از آنجا که ایران در موارد مشکوک مورد نظر آژانس با بازرسان همکاری نکرده، نمی‌توان با قاطعیت گفت همه فعالیت‌های هسته‌ای انجام شده در ایران، دارای مقاصد صلح آمیز است. با این حال، وی تأکید کرده آژانس همچنان به ادامه گفت و گو با ایران پایبند است.


در یکی دیگر از اخبار مورد توجه امروز، خبرگزاری فرانسه اظهارات جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، نتانیاهو مدعی شده برای صدور فرمان حمله به ایران آماده است. با این حال، وی اظهار امیدواری کرده که سرانجام چنین تصمیمی ضرورت پیدا نکند؛ اما در عین حال، مدعی شده تا هنگامی که وی نخست‌وزیر اسرائیل است، اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. وی گفته: «اگر راه دیگری نباشد، اسرائیل برای اقدام آماده است». این خبرگزاری در ادامه به گزارشی که روز گذشته از کانال 2 تلویزیون اسرائیل پخش و مدعی شده فرمان نتانیاهو در سال 2010 برای حمله به ایران با مخالفت مقامات نظامی و امنیتی روبه‌رو شده، اشاره کرده است. 


در همین حال، روزنامه «دیلی استار» لبنان در تحلیلی به نقل از خبرگزاری رویترز، چنین استدلال کرده که با اقدام ایران در تبدیل بخش مهمی از اورانیوم غنی‌شده خود به سوخت رآکتور، تهدید وقوع جنگی جدید در منطقه خاورمیانه دست‌کم و موقت برطرف شده است. به نوشته این روزنامه، به همین دلیل بود که رژیم اسرائیل پس از ماه‌ها بحث درباره نزدیک بودن حمله به ایران، موضع خود را در این زمینه تعدیل کرد. با این حال، در ادامه این مطلب، نویسنده با بیان نقل‌قول‌هایی از برخی کارشناسان هسته‌ای مدعی شده، فرایندی که در برنامه هسته‌ای ایران رخ داده بازگشت‌پذیر است و ایران می‌تواند در صورت تمایل، فعالیت‌های هسته‌ای خود را به سطح سابق بازگردانده و حتی گسترش دهد.


سایت شبکه خبری «یورو نیوز» در مطلبی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به بررسی دیدگاه ایرانیان نسبت به این انتخابات پرداخته و مدعی شده مردم ایران اوباما را به رامنی ترجیح می‌دهند. در این مطلب با بیان اینکه کمتر جایی در دنیا به اندازه ایران به طور مستقیم از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر می‌پذیرد، اشاره شده که رقابت‌های دو کاندیدای این انتخابات توسط مردم ایران از نزدیک دنبال می‌شود. با این حال، به نوشته این سایت، مردم ایران عموماً دیدگاه‌های میت رامنی را تهاجمی‌تر می‌دانند و بر این باورند که انتخاب دوباره اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، بیشتر به‌ سود ایران خواهد بود.  


در پایان، سایت شبکه خبری «سی ان ان» در مطلبی به بررسی نقش ایران در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا پرداخته و نوشته، کاندیداها در این انتخابات بسیار درباره ایران سخن گفته‌اند؛ اما آنچه مورد توجه آنها قرار نگرفته، فوری‌ترین تهدیدی است که از سوی ایران متوجه ایالات متحده می‌شود: حملات سایبری. در ادامه، این سایت با تکرار ادعاهای پیشین درباره دست داشتن ایران در شماری از حملات سایبری به مؤسسات گوناگون آمریکایی، مدعی شده تهدید سایبری ایران علیه آمریکا بسیار فوری و جدی است و باید مورد توجه دولتمردان این کشور قرار گیرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
ما آماده نبردیم
با این اظهارات نتانیاهو چه غلطی می تواند بکند؟ ایران مگر خواب است آن حمله کند وبعد زنده بماند هیچ احدی از جنگ خوشش نمی آید ولی اگر جنگی صورت بگیرد مسلما اولین وآخرین هدف ایران اسراییل میباشد ونتیجه آن برای اسراییل مشخص است لذا بنظرم نتانیاهو معلولیت ذهنی ومغزی دارد وهراز گاهی یاوه سرایی میکند
قانون آژانس مگر یک بام دو هواست ویا مگر سازمان انرژی هسته ای را فقط برای نظارت بر ایران تشکیل دادند؟ دیگر مسئولیتی ندارد اگر مسئولیت آژانس انرژی اتمی نظارت بر هسته ای جهان است چرا این سگ دست آموز آمریکا (آمانو ) به انرژی هسته ای اسراییل ویا ژاپن سرکشی ونظارت نمکند؟
اسرائیل کوچکتر از آن است که به کشور ما حمله کند زمانی که ما وضعیت خوبی نداشتیم 8سال با غرب و امریکا واعراب جنگیدیم . اکنون بسیار قویتراز آن زمان هستیم . اشتباه کنند آبرویشان خواهد رفت آنها طبل توخالی هستند.
1-این آق بنیامین هم شده چوپان دروغ گو...
بس که میگه حمله میکنیم...حمله میکنیم...
ولی حمله نمیکنه.
2-صرفا جهت اطلاع:
اوباما و رامنی فرقی با هم نمیکنن.
هر کدوم بیان سر کار فقط دلقکی هستند در راستای اجرای طرح های کثیف لابیهای صهیونیستی و فراماسونی.که البته ریشه اصلیشون هم تو انگلیسه...
نظر شما چیه دوستان؟
آمانو= عروسک خیمه شب بازی
"نتانیاهو مدعی شده تا هنگامی که وی نخست‌وزیر اسرائیل است، اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند"
حالا خوبه همه جا گفتیم سلاح هسته ای نمیخوایم!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات