بازدید 2205

بررسی مشکلات ارزی استقلال و پرسپولیس

کد خبر: ۲۸۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴ 07 November 2012
یک عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به حضور فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در جلسه این فراکسیون گفت که در این جلسه بر حل مشکلات ارزی باشگاه‌های فوتبال به خصوص استقلال و پرسپولیس تاکید شد.

حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جلسه روز گذشته فراکسیون ورزش به بررسی مشکلات مالی باشگاه‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس اختصاص داشت، گفت: در این جلسه از مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دعوت به عمل آمده بود که تنها فتح‌الله‌زاده حضور پیدا کرد.

وی افزود: در شرایط اقتصاد مقاومتی برخی باشگاه‌های ورزشی به دلیل نوسانات نرخ ارز مشکلات‌شان مضاعف شده است که در این جلسه در مورد چاره‌جویی برای حل این مشکلات مباحثی مطرح شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در عین حال گفت: البته به دلیل مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه در مورد ممنوع بودن هرگونه کمک به ورزش حرفه‌ای، مشکلات باشگاه‌ها تشدید شده است. به نظر می‌رسد که تعریف ورزش حرفه‌ای در فوتبال ما صادق نباشد؛ چرا که با وجود چنین مصوبه‌ای شاهدیم که دولت همچنان به فوتبال کمک می‌کند.

یحیی‌زاده ادامه داد: البته جدا از وجود منع قانونی به نظر می‌رسد که برای کمک به ورزش حرفه‌ای به خصوص فوتبال باید یک کار فرهنگی صورت گیرد تا مردم احساس نکنند که کمک باشگاه‌ها به معنای هدررفت بیت‌المال است؛ در این شرایط می‌توان با خیال آسوده به باشگاه‌های ورزشی کمک کرد.

این عضو فراکسیون ورزش در مورد نتیجه جلسه این فراکسیون گفت: بنا شد با وزیر ورزش و امور جوانان برای کمک به باشگاه‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس صحبت شود تا در صورت وجود موانع قانونی، مجلس در این رابطه برای رفع موانع اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: اگر نیازی به قانون جدید نیز وجود نداشته باشد وزارت ورزش موظف است که اقدامات لازم را برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی این باشگاه‌ها انجام دهد؛ چرا که اکنون طرح قانون نظام‌ باشگاه‌داری در مجلس در حال بررسی است که به نظر می‌رسد از طریق این قانون می‌توان بسیاری از این موانع را حل کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار