بازدید 2257
شوهانی:

گزارشات آمانو، چوب حراج به آبروی آژانس است

کد خبر: ۲۸۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳ 07 November 2012
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تازه‌ترین گزارش یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مغرضانه و دارای اهداف سیاسی خواند و گفت: گزارشات مغرضانه آمانو چوب حراج به آبروی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول، ایوان و مهران در مجلس شورای اسلامی تازه‌ترین گزارش آژانش بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را مغرضانه و دارای اهداف سیاسی خواند وبه باشگاه خبرنگاران گفت:این گزارش غیر‌حقوقی و غیر‌واقع‌بینانه توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تنظیم و به وسیله مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده است.

وی در ادامه گزارش آمانو را گزارشی سیاسی و نه حقوقی دانست و افزود: گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس خواسته‌ها و اسنادی است که اسرائیل و آمریکا به آژانس می‌دهند و آژانس را تحت فشار می‌گذارند تا این اسناد را بپذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان‌اینکه گزارش یوکیا آمانو در جهت رضایتمندی سردمداران کشورهای غربی، جنگ‌طلبها و طرفداران تشدید تحریم‌ها علیه ایران منتشر شده است، اظهار داشت: آژانس مقررات دارد و هر زمان که سوالی را مطرح کرده جمهوری اسلامی پاسخ داده، هر بار خواستار اعزام بازرسانی به جمهوری اسلامی بوده ایران به‌راحتی آنها را پذیرفته و اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای خود را به آنان داده است، بنابراین ما انتظار داریم آژانس بر اساس مقررات خود عمل کند و به آبروی آژانس چوب حراج نزند.

وی تقاضای بازدید از سایت پارچین را بهانه‌جویی‌های آژانس تعبیر کرد و گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران اجازه بازدید از سایت پارچین را هم بدهد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بهانه جدیدی را مطرح خواهد کرد، لذا ما گوشمان از چنین گزارشاتی پر است و قطعا این گزارش آخرین گزارش در این راستا نخواهد بود  و این در حالیست  که این گزارش‌های مغرضانه ما را از کار خود باز نمی‌دارد.

گفتنی است، یوکیا آمانو،‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) طی گزارشی به مجمع‌عمومی سازمان ملل اعلام کرد، در حالیکه آژانس در تلاش است تا صحت صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بررسی کند، تهران همچنان از همکاری‌های لازم برای اطمینان دادن و اثبات عدم وجود فعالیت‌های پنهان هسته‌ای سر باز می‌زند.

وی  همچنین در بخش دیگری از این گزارش درباره فعالیت‌های سایت پارچین ابراز نگرانی کرده و خواستار بازدید از آن شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم