بازدید 5356

فعالیت 22 هزار مداح در کشور

کد خبر: ۲۸۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۲ 07 November 2012
رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور گفت: هر چند به صورت دقیق آماری از مداحان کشور نداریم، اما بر اساس آخرین نظام‌نامه و سازماندهی صورت گرفته 22 هزار مداح در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران علی آهی امروز در نشست با جمعی از مداحان در اردبیل افزود: البته باید این نکته را اذعان کرد که برخی از مداحان ما غیر‌رسمی و به صورت فصلی فعالیت دارند که با احتساب آنها در سطح کشور 100 هزار مداح فعالیت دارند.

وی با انتقاد شدید از فعالیت مداحان غیر‌رسمی و آموزش ندیده در مساجد و تکایای مختلف کشور گفت: این جای گلایه است که هر مسجدی در این کشور 15 تا 20 مداح دارد که شاید تنها چند نفری از آنها حایز شرایط هستند.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور در ادامه افزود: در یک تعریف جامع مداح به کسی می‌گوییم که اشعار را از حفظ بخواند و از این طریق بتواند مفاهیم ارزشی و حسینی را منتقل کند.

آهی گفت: مداحی که از روی کاغذ بخواند در تعریف ما جایگاهی ندارد چرا که مداح اهل بیت عصمت و طهارت باید اشعار را حفظ بوده و با سوز و گداز بتواند مفاهیم را منتقل کند.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور در ادامه افزود: با این تعریف و معیار اگر تعداد مداحان را اعلام کنیم آمار آنها کمتر از 5 هزار مداح نیز نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل