بازدید 2026

طرح آمایش صنعت اجرا نشد

کد خبر: ۲۸۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰ 07 December 2012
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس نهم با انتقاد از اینکه مسئولان نسبت به مدیریت استقرار صنایع بزرگ اراده جدی ندارند، گفت: طرح آمایش صنعت هم به صورت عملی اجرایی نشد.

علیرضا سلیمی، با بیان اینکه آلودگی هوای دلیجان ومحلات نیز ظرف چند روز گذشته افزایش یافته بود، گفت: بخشی از آلودگی موجود در هوای شهرها به فعالیت صنایع مربوط  می‌شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۶۰۰ واحد صنعتی برزگ و کوچک در دو شهرستان محلات و دلیجان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: نزدیک به ۳۵۰ واحد صنعتی نیز در منطقه محلات وجود دارد که همین باعث بروز مشکلات شده است.

وی ادامه داد: اگرچه آلودگی هوا در شهرهای دلیجان و محلات نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است اما در اراک وضعیت به مراتب بدتری مشاهده شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات در مجلس نهم، با تاکید بر وجود پالایشگاه‌ها، کارخانه آلومینیوم‌سازی، تراکتورسازی، ماشین‌سازی در اراک، افزود: استقرار صنایع در حاشیه شهرهای بزرگ موجب آلودگی هوا شده است چراکه بدون توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها این اقدام به مرور زمان صورت گرفته است.

وی با ابراز تأسف از لطمه‌ای که استقرار صنایع بزرگ در اطراف تهران به این شهر زده است،‌ متذکر شد: شاید فعالیت این صنایع موجب رونق اقتصادی تهران شده اما مشکلات دیگری را نیز به بار آورده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس نهم، با بیان اینکه مسئولان نسبت به وضعیت استقرار صنایع آلاینده در سایر نقاط کشور اراده جدی ندارند، به طرح آمایش صنعت اشاره کرد وگفت: هنوز این طرح اجرایی نشده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه پراکندگی عادلانه واحدهای صنعتی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: به طور قطع با استقرار صنعت مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد اما باید به رعایت مسائل زیست محیطی نیز توجه لازم را داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل