سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان با صدور بیانیهای، مطلب درج شده در روزنامه جمهوری اسلامی را محکوم کرد و عذرخواهی رسمی این روزنامه را خواستار شد.
به گزارش تابناک در متن این بیانیه آمده است: «هر چند برای اهل فن این نوع ادبیات بسیار آشناست و میتوان تفکر پشت آن را به صورت عریان دید و لیکن از روزنامه جمهوری اسلامی انتظار نمیرفت منتشر کننده دست نوشتهای گردد که از آن بوی متعفن تفکر وهابیت به استشمام میرسد! نویسنده این متن سخیف عنوان داشته است که مردم ولایتمدار خوزستان از ترافیک بوجود آمده به دلیل بازدید از ضریح متبرک حضرت سیدالشهداء (ع) به دفتر این روزنامه شکایت کردهاند! این مطلب در حالی با عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز به چاپ رسیده است که شهرهای مختلف کشور میزبان ضریح متبرک حضرت ابا عبدالحسین (ع) بودهاند و عاشقان خاندان ولایت و امامت از اقصی نقاط کشور برای بازدید از ضریح متبرک که انشالله به زودی سال ها قرار است زیر قبه حرم حسینی (ع) و مضجع شریف امام سوم شیعیان قرار بگیرد همچو پروانه گرد شمع فروزان حسینی طواف عشق نمودند.
نویسنده این متن جاهلانه، دانسته یا ندانسته به شور و شعور حسینی میلیونها عاشق حضرت سیدالشهداء (ع)، خانوادهی معظم شهدا، جانبازان و آزادگان توهین کرده است. روزنامه جمهوری اسلامی میبایست هر چه سریع تر از ملت شریف ایران به دلیل انتشار این مطلب موهن عذرخواهی کرده و یا عنوان «اسلامی» را از نام روزنامه خود حذف نماید تا محلی که بنا دارد به اعتقادات مذهبی اهانت کند نام اسلام را یدک نکشد. سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان این اهانت سخیف به حضور میلیونی مردم ولایتمدار اهواز در استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) را محکوم و مجازات هرچه سریع تر نگارندگان این متن را خواستار است».
آيا امام حسين(ع) به ايجاد مشكلات براي مردم رضايت دارند؟!
خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي در شهر اهواز روز سه شنبه در مطلب انتقادي خود چنين نوشته بود:
از چند روز قبل قسمتي از ضريح حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام كه قرار است به جاي ضريح قديمي بر روي مقبره آن بزرگوار در كربلا نصب شود، پس از طي مسيري از تهران به شهرهاي خوزستان رسيده و مورد استقبال گسترده و وسيع مردم عاشق اهل بيت عليهم السلام در شهرها و روستاهاي بين راه قرار گرفته كه صدالبته اين عشق و ارادت مردم به خاندان اهل بيت و سرور شهيدان مورد انتظار بود و قابل ستايش و احترام است. اما چند نكته وجود دارد كه انشاءالله مورد توجه علماي بزرگوار و مسئولين ترتيب دهنده اين مراسم نيز قرار گيرد:
اول اينكه، راه بندانهاي طولاني مدت در برخي جادهها و روستاهاي بين راه، گاهي چنان ترافيكهاي سنگيني را به وجود آورده بود كه موجب معطلي مردم، حتي تا ۴ ساعت و يا بيشتر هم در ترافيك اتومبيلها گرديد و باعث اذيت و آزار جدي آنان شد. ديگر اينكه روز شنبه ۱۸/۹/۹۱ تمام ادارات و مدارس شهر اهواز به بهانه استفاده مردم از اين فضاي معنوي تعطيل رسمي اعلام شد و اين سؤال ايجاد شد كه براساس كدام قانون و به استناد كدام مقررات اين تعطيلي مقرر گرديد؟ اقدامي كه باعث بهم ريختن بسياري از برنامههاي عادي و حساس زندگي مردم اهواز و خوزستان شد كه تماسهاي زيادي از اين نوع شكايتها و نارضايتيها با دفتر روزنامه گرفته شد.
طبق گزارش دريافتي از يكي از مسئولين اورژانس بيمارستاني در اهواز ايجاد ازدحام فوقالعاده و عدم برنامه ريزي براي هدايت جمعيت در اين مراسم باعث صدمه ديدن تعدادي از مردم زير دست و پا شد كه باعث مراجعه بسياري از بيماران به بيمارستانها گرديد كه برخي از آنها نيز دچار سكته قلبي و مغزي ناشي از هيجان در اين مراسم شده بودند.
راه بندانهاي طولاني و ترافيك سنگين در مسير خيابانهاي مركزي شهر اهواز، تأخير و يا نرسيدن برخي افراد به فرودگاه و از دست دادن پروازهايشان، به هم خوردن نوبت دكتر و يا آزمايشگاه براي برخي از بيماران كه از مدتها قبل نوبت داشتند، تعطيلي ادارات و مدارس و نهادها و سرگرداني مردم باعث اعتراض و آزار و اذيت بسياري از شهروندان شد و حال جداً اين سؤال از مسئولين اينگونه مراسم خلق الساعه مطرح است كه آيا اين برنامهها مورد رضايت حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام است؟
نكته دوم درخصوص اينگونه مراسم كه چند وقتي است بصورت خودجوش! و ابتكاري در كشور باب شده است اين است كه كداميك از مراجع عظام و علماي بزرگوار شيعه ضريحي را كه هنوز نصب نشده است - و البته قابل احترام است - متبرك اعلام كرده است كه اينگونه مردم به آن متوسل ميشوند؟ آيا علماي بزرگوار اسلام كه مرزداران واقعي اعتقادات و احكام الهي تشيع هستند اين گونه راه بندانها و آزار و اذيتها را تأييد ميكنند؟ آيا علما و مراجعي كه هرگونه اعمال و رفتار همچون قمه زني كه موجب وهن مذهب حقه تشيع و عزاداريهاي سنتي و نوراني محرم و صفر ميشود را ممنوع اعلام كردهاند آيا اينگونه برنامهها و آيينها و مراسم كه همراه با مواردي كه برشمرديم ميباشد، را تأييد مينمايند؟فراز مهمتر قصد و انگيزه صدا و سيما، كه مهمترين نقش را در تبليغ اين برنامهها داشته، چيست؟
آيا كارشناسان مذهبي و تبليغات اسلامي اين نوع مراسم و از جمله پخش مستقيم مراسم بدرقه قسمتي از ضريح از طريق سيماي جمهوري اسلامي تا نيمه شب (حدود ساعت ۲ بامداد) از برخي شهرها را امري صحيح و كارشناسي و مؤثر در راستاي تبليغات اسلامي ميدانند؟ يا برنامه چيز ديگري است؟ مردم مايلند بدانند آيا بايد از صدا و سيما و برنامه ريزان و مجريان و مداحان كم اطلاع آن تبعيت كنند يا از علما و مراجع بزرگوار خود تقليد نمايند؟ و بسياري سؤالات ديگر كه اين روزها در ذهن جوانان و اقشار تحصيل كرده اين مرز و بوم پيدا شده است و متأسفانه گويي كسي جرأت پاسخ گويي به آنها را ندارد.