بازدید 3938

کشتی ناجوانمردانه خاک می‌شود

کد خبر: ۲۹۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱ 18 December 2012
متاسفانه بی مهری به ورزش، قهرمانان و مربیان کشتی در کشوری همچون ایران که مهد دلاورانی مانند غلامرضاتختی است،موجب زمین خوردن این ورزش ملی و پهلوانی درمصاف بارشته هایی مانند فوتبال شده و اگرمسوولان به یاری آن برنخیزند به خاک خواهد نشست .

متاسفانه بی مهری به ورزش ،قهرمانان و مربیان کشتی در کشوری همچون ایران که مهد دلاورانی همچون غلامرضاتختی است،موجب زمین خوردن این ورزش ملی وپهلوانی درمصاف بارشته هایی مانند فوتبال شده و اگرمسوولان به یاری آن برنخیزند به خاک خواهد نشست .نمایندگان مجلس در این باره  اظهار نظر کرده‌اند.

  کشتی،اسیربی مهری دولت

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با بیان اینکه کشتی، ورزش اساطیری این مرز و بوم به شمار می آید، افزود: کشتی فرنگی اسیر بی‌مهری دولت است.

 سید رمضان شجاعی کیاسری، افزود: جوانان ایرانی  عاشقانه به این ورزش عشق می ورزند، به همین علت سزاوار نیست به دلیل کمبود امکانات در این ورزش از کشورهای صا حب نام  کشتی  جا بمانیم.

 نماینده مردم  ساری درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران در دنیای کشتی و میادین جهانی همیشه نقشی پر رنگ داشته است ، از همین رو حمایت نکردن از تیم‌های کشتی به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.

 شجاعی کیاسری افزود: ایران درعرصه کشتی از کشورهای  توسعه یافته جهان معاصر به شمار می آید و تلاش بر این است که از استعدادها و ظرفیت های جوانان و نوجوانان این مرزو بوم در رشته های مختلف ورزشی بیشتر استفاده شود.

 نماینده مردم ساری ادامه داد: مدیریت  ورزشی در سطوح مختلف نیاز به  مربیان داخلی ،  کارشناسان کشتی،  بودجه ریزی،  برنامه سازی جامع و دقیق دارد.

وی تصریح کرد :مدیریت ورزشی در کشتی باید نگاه عملی  داشته باشد. این امربه این معنا است که باید تیم ملی کشتی به ویژه کشتی فرنگی، نه تنها از لحاظ مادی، بلکه ازنظر معنوی نیز حمایت شود.

 نماینده ساری افزود :کارشناسان بر این باورند که مدیریت به عنوان یک موضوع  پژوهشی و تجربی دارای نیازهای  مادی و معنوی است تا در پی آن بتواند با تصمیمات درست و تحولات به موقع از عهده وظایف خود به خوبی برآید و سیستم را کارآمد و یا آن را منزوی و ناکارآمد کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  با بیان اینکه کشتی، ورزش اساطیری این مرز و بوم به شمار می آید، افزود: کشتی فرنگی اسیر بی‌مهری دولت است.

 

 

کشتی نباید در زیرقراردادهای سنگین فوتبال پنهان بماند


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امکانات ورزش کشتی باید در تمام کشور به طریق عادلانه توسعه یابد، گفت: کشتی نباید در زیر قراردادهای سنگین فوتبال پنهان بماند.

 کشتی ایران به عنوان  ورزشی مدال آور در المپیک  مطرح است، به همین دلیل توسعه این ورزش  نباید  به یک معمای حل نشدنی تبدیل شود.

 نماینده مردم در گز در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: ایرانیان به علت کارنامه درخشان دراین ورزش، جزو کشورهای  صاحب نام  کشتی به شمار می‌آیند، با این حال استعداد یابی در این  رشته ورزشی به معنای واقعی  تعریف نشده است.

محمد زاده افزود: مربیان کشتی کشور با اتحاد و همدلی  برای به  اوج  رسیدن این رشته پرطرفدار که جایگاه ارزنده ای در کشور دارد، کمک کنند.

وی تصریح کرد:  پیشکسوتان از مفاخر ارزنده  ورزش هستند وهر یک می توانند با تلاش و همدلی به این رشته ورزشی کمک کرده و صدها قهرمان بزرگ نظیر مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی  و بسیاری دیگر از مدال آوران را پرورش بدهند.

محمد زاده ادامه داد :در واقع  کشتی باید بر پایه ارزش فنی  بنا شود و هیچ امتیازی  در دنیا ی کشتی بالاتر از اخلاق نیست. با افزایش  امکانات زیر ساختی  در  ورزش کشتی می توانیم، علاوه بر افزایش مدال ها در مسابقات جهانی از جمله المپیک ، اخلاق ورزشی رانیزبه تمام جهان صادر کنیم.

عضو کمیسیون  عمران مجلس با بیان اینکه  امکانات  ورزش کشتی  باید در تمام کشور به طریق عادلانه توسعه یابد ، گفت: کشتی نباید در زیر قراردادهای سنگین فوتبال پنهان شود.

پیشکسوتان، ورزش کشتی را مدیریت کنند

 عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه کشتی ورزش اصیل کشور است ، گفت: پیشکسوتان کشتی این ورزش را مدیریت کنند.

 بهروز نعمتی ، افزود:‌  کشتی  ورزش باستانی ایران  به شمار می آید و ثمره چنین قدمتی این است که نیروهای زیادی در این ورزش متمرکز شده و فضای رقابتی درآن موجب رشد کشتی در کشور می شود. این در حالی است که توسعه ورزش کشتی تنها با مدیریت کار آمد امکان پذیراست .

نماینده مردم اسد آباد درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایرانیان به علت سوابق طولانی در این ورزش، صاحب اطلاعاتی وسیع و دقیق هستند، کشتی و کشتی گیران را دوست می دارند و به سنتهای نیکوی پهلوانی حرمت فراوان می گذارند.

وی ادامه داد: رقابت‌های عمومی کشتی یک میدان مناسب برای نفراتی است که می‌خواهند توانمندی خود را نشان دهند و استعدادهای بالقوه آنها شناسایی شود.

نعمتی افزود : ایران درعرصه کشتی  از کشورهای  توسعه یافته  دنیای ورزش به شمار می آید و تلاش بر این است که از استعدادها و ظرفیت های جوانان و نوجوانان این مرزو بوم در رشته  کشتی بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم اسد آباد تصریح کرد : بسیاری از مواقع شاهد این موضوع بوده ایم که در پی شکست و یا پیروزی یک  مسابقه  ورزشی در کنار بررسی عوامل مختلف  شکست و  تعاریف آن، درباره نقش  بهینه یا  منفی یک مدیر و یا مدیریت ورزشی آن هم بحث های داغی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه کشتی ورزش اصیل کشور  است و بیشتر افتخارات این رشته در المپیک کسب شده و باید به اندازه ورزش اول کشور به کشتی توجه شود، گفت: پیشکسوتان کشتی این ورزش را مدیریت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی