بازدید 18477

مسير هموار پرسپوليس تا فينال جام حذفي

کد خبر: ۲۹۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۰ 22 December 2012
به گزارش «تابناک»، پیروزی قاطعانه پرسپوليس مقابل ملوان اين تيم را كه مدت‌ها در بحران به سر مي‌برد وارد مرحله تازه‌اي كرد و به نظر مي‌رسد اين پيروزي مي‌تواند تا حد زيادي بازگشت سرخ‌ها به روزهاي اوج را تضمين كند. عبور از ملوان، مسير پرسپوليس را براي رسيدن به فينال مسابقات جام حذفي هموار كرد. بر اساس قانوني كه در مسابقات جام حذفي فوتبال ايران اجرا مي‌شود، تيمي كه به عنوان مهمان برنده شود در بازي بعد ميزبان خواهد بود و چنانچه دو تيم ميزبان از حريفان خود عبور كنند، قرعه كشي براي انتخاب يكي از دو تيم برنده به عنوان ميزبان انجام خواهد شد.

پرسپوليس در اولين بازي به عنوان ميزبان رودرروي ملوان قرار گرفت و نفت تهران حريف بعدي پرسپوليس در جام حذفي در بازي اولش مهمان شهرداري تبريز بود. با اين حساب و با توجه به قانون مذكور نفت تهران در بازي مقابل پرسپوليس كه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد بود ميزبان است. پرسپوليس در صورتي كه نفت تهران را شكست بدهد به مصاف ذوب آهن اصفهان مي‌رود كه در ياسوج مقابل شهرداري ياسوج به برتري رسيده است. با اين حساب درصورتي‌كه پرسپوليس حريف ذوب آهن شود، چون دو تيم در بازي قبلي شان مهمان بوده‌اند،

تيم ميزبان به حكم قرعه انتخاب خواهد شد و پرسپوليس اين شانس را دارد كه بر اساس قرعه سومين بازي خودش در جام حذفي را باز هم در تهران برگزار كند. ذوب آهن كه در اين فصل شرايط مساعدي ندارد و در قعر جدول ليگ برتر به سر مي‌برد احتمالا مانع جدي بر سر صعود پرسپوليس به مرحله نيمه نهايي نخواهد بود. چنانچه پيش‌بيني‌ها به واقعيت تبديل شود، سرخ‌ها درمرحله نيمه نهايي به مصاف برنده داماش و فجر سپاسي خواهد رفت. اگر در بازي داماش و فجرسپاسي تيم ميزبان برنده شود باز هم در نيمه نهايي جام حذفي پرسپوليس شانس به‌ دست آوردن ميزباني را خواهد داشت.

 بنابراين احتمال اينكه پرسپوليس تا فينال جام حذفي از تهران خارج نشود دور از ذهن نيست. به طور كلي سرخ‌ها براي تصاحب جام قهرماني كار دشواري پيش رو ندارند. چرا كه تراكتورسازي به عوان تنها حريف مطرح اين تيم در مراحل بعدي، حذف شد و سپاهان و استقلال هم در سوي ديگر جدول جام حذفي قرار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات