بازدید 2638

تغذیه صحیح؛ الگویی فراموش شده در سبک زندگی

کد خبر: ۳۰۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲ 10 February 2013
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در مورد ضرورت توجه به تغذیه صحیح در کشور، گفت: آداب مناسب تغذیه یکی از اصول مهم در سبک زندگی اسلامی-ایرانی است که باید از سوی کارشناسان این حوزه در جامعه ترویج شود.

عباس قائیدرحمت در گفت ‌و‌گو با خانه ملت، تصریح کرد: بکارگیری الگوی مناسب برای تغذیه و توجه به فرهنگ صحیح غذاخوردن به یکی از بحث‌های اساسی و بنیادین در عصر حاضر تبدیل شده که نگاه کارشناسان اجتماعی را به خود معطوف داشته است.

نماینده درود وازنا در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر پیامد‌های مثبت توجه به تغذیه صحیح در سبک زندگی، گفت: تغذیه صحیح در جامعه، می‌تواند سبب پویایی و نشاط جامعه شود و از دیگر سو بی‌توجهی به تغذیه مناسب می‌تواند خطرات زیادی را برای سلامت جسمی وروانی افراد در طول زندگی به‌ویژه در سنین کهنسالی به بار آورد.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگ غرب حتی به نحوه غذا خوردن ایرانی‌ها نیز سرایت کرده است، گفت: امروزه شیوع گسترده مصرف غذاهای آماده و فست فود، کشور را با مسائل جدی در حوزه سلامت روبرو ساخته که مرتفع ساختن آن‌ها نیاز به هزینه‌های بالایی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: توجه به صنایع غذایی نه تنها زمینه تغذیه سالم را فراهم می‌کند بلکه زمینه ایجاد مشاغل مختلفی را در حوزه غذا در کشور ایجاد می‌کند که این امر می‌تواند به رشد و بالندگی جامعه ایرانی کمک شایان‌توجهی کند.

وی بحث آموزش در خوردن غذا را امری حیاتی برای نسل‌های جدید کشور خواند وگفت: ما در فرهنگ اسلامی میراث‌دار نکاتی کلیدی در زمینه آداب غذاخوردن هستیم که بی‌توجهی به این امر می‌تواند ما را بیشتر به دام معضلات اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت گرفتار سازد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از بین عوامل دوازده‌ گانه موثر بر شیوه زندگی، تغذیه خوب از اهمیت بسزایی برخوردار است و از دیگر سوتغذیه بد یعنی کم ‌خوری، پرخوری و بدخوری، سالانه میلیون‌ها انسان را به کام مرگ کشانده و افراد زیادی را به بیماری‌‌های صعب‌العلاج نظیر سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت وافسردگی مبتلا می‌‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار