زبان فارسی از آی‌فیلم حذف می‌شود

کد خبر: ۳۰۵۹۲۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳ 01 March 2013
|
22894 بازدید
معاون سیما گفت: شبکه‌های آی‌فیلم، تماشا و نمایش هرکدام مأموریت‌های جداگانه‌ای دارند و قرار نیست با هم موازی کاری داشته باشند.
 
«علی دارابی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، درباره تفاوت کارکردهای سه شبکه تلویزیونی آی فیلم، تماشا و نمایش گفت: شبکه آی فیلم مربوط به معاونت برون مرزی رسانه ملی است و مربوط به حوزه سیما نیست. این شبکه به دو زبان عربی و انگلیسی دوبله می‌کند و فقط هم سریال‌های ایرانی را پخش می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سریال سوری «شب‌های صالحیه» از این شبکه پخش می‌شود، توضیح داد: این موضوع در راستای وظیفه آی فیلم نیست و وظیفه اصلی‌ این شبکه این است که سریال‌های ایرانی را به زبان عربی و انگلیسی برای مخاطبان خارجی پخش کند. در غیبت شبکه نمایش و شبکه تماشا، شبکه آی فیلم از امکانات موجودش بهره‌برداری کرد و زبان فارسی را هم اضافه کرد. طبیعتا با آغاز به کار رسمی شبکه تماشا، زبان فارسی آی فیلم علی‌القاعده حذف خواهد شد.

دارابی تصریح کرد: مکاتبات این کار نیز در داخل صداوسیما در حال انجام است و زبان فارسی این شبکه برداشته می‌شود و فقط برای مخاطبان خارج از ایران برنامه پخش می‌کند. البته پخش این شبکه از روی گیرنده‌های دیجیتال حذف نخواهد شد.

معاون سیما افزود: اگر به ندرت آی فیلم اقدام به پخش سریال‌های خارجی می‌کند با هماهنگی و نظر خود معاونت برون‌مرزی است و در راستای هم‌افقی با کشورهای عربی اسلامی است. شبکه نمایش نیز یک شبکه مخصوص فیلم سینمایی ایرانی و خارجی و فیلم‌های تلویزیونی است. شبکه تماشا فقط سریال داخلی و خارجی پخش می‌کند. امکان دیگر شبکه تماشا این است که سریال‌هایی که شبکه تماشا مثلا در مناسبت‌های پیش رو پخش می‌شود را دوباره پخش می‌کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟