بازدید 2234

بخش‌خصوصی موتور محرکه توسعه اقتصاد است

کد خبر: ۳۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ 29 March 2013
عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از روند خصوصی سازی طی سال های گذشته گفت:بخش خصوصی نسبت به مسائل اقتصادی احساس مسئولیت بیشتری دارد،بنابراین می‌توان آن را موتور محرکه توسعه اقتصاد کشور نامید.

جلیل جعفری بنه خلخال ، با اشاره به روند خصوصی سازی در سال ۹۱ گفت: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم و بخش خصوصی یکی از مواردی است که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده، لذا این امر موتور محرکه‌ای برای اقتصاد کشور است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: خصوصی سازی امری است که در گذشته نیز مورد توجه بوده و بسیاری بر این اعتقاد بودند که دولت نباید به طور کامل اقتصاد کشور را در اختیار داشته باشد و با واگذاری بخشی از آن به مردم، خود به امور اجرایی و نظارتی در اقتصاد بپردازد.

وی با انتقاد از روند خصوصی سازی طی سالیان گذشته تصریح کرد: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش‌هایی که خصوصی محسوب نمی‌شوند کار نادرستی بوده، لذا باید اذعان کرد بیشتر واگذاری‌های صورت گرفته در بخش خصوصی به شرکت‌های شبه دولتی بوده است.

جعفری بنه خلخال اظهارداشت: در شرایط کنونی بخش خصوصی نسبت به مسائل اقتصادی احساس مسئولیت بیشتری داشته، بنابراین دولت بهتر است با اجرایی کردن هرچه بیشتر اصل ۴۴ قانون اساسی مردم را وارد میدان اقتصادی کرده و خود کنار کشیده و به سیاست گذاری و تنظیم امور اقتصادی بپردازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: خصوصی سازی به معنای واقعی آن تا به امروز انجام نشده، چراکه شرکت‌های غیر دولتی که می‌توانند امور اقتصادی را در دست بگیرند حمایت نشده و توانایی رقابت با شرکت‌های دولتی را ندارند، لذا در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا مردم با همان شرکت‌های کوچک بتوانند به توسعه و آبادانی کشور بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل