بازدید 8635

قاچاقچیان مواد مخدر هم تغییر شغل دادند

کد خبر: ۳۱۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰ 05 April 2013
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از رویترز، یک قاچاقچی سابق مواد مخدر از شهر مند پاکستان در نزدیکی مرز ایران در این باره گفت: «چرا قاچاق مواد مخدر؛ وقتی می توان همان مقدار پول با قاچاق گازوئیل به دست آورد؟ این کار دارای امنیت بیشتری است. به علاوه اکنون نام من یک تاجر موفق است، نه یک دلال مواد مخدر.»
 
بر اساس این گزارش، تحریم ها علیه ایران قاچاق گازوئیل را فوق العاده درآمد زا  کرده است. همچنین امکان دست داشتن نیروهای امنیتی پاکستان مستقر در بلوچستان در قاچاق سوخت از ایران مطرح شده است.
 
درنوشکی، شهری کوچک در ایالت بلوچستان، قاچاقچیان سوخت ترس چندانی از قانون ندارند. سال ها، گازوئیل قاچاق شده از ایران مکمل 2.7 تا 3 میلیون تن گازوئیلی بود که دولت پاکستان همه ساله از کویت وارد می کرد.

این روند در اواخر سال 2010، یعنی زمانی که ایران یارانه سوخت را قطع کرد، برچیده شد و سپس از اواخر سپتامبر، یعنی زمانی که فشارهای غرب منجر به کاهش ارزش ریال ایران شد، دوباره برقرار و بدین ترتیب قیمت سوخت گازوئیل برای خریداران پاکستانی حتی ارزان تر از قبل شده است.
 
قیمت گازوئیل آزاد در ایران 4500 ریال در هر لیتر(15 سنت) است که کمتر از قیمت آب معدنی است. در پاکستان، قیمت هر لیتر سوخت گازوئیل قاچاق 104 روپیه است (1.06 دلار) است که یک هفتم قیمت گازوئیل آزاد در ایران است. قیمت رسمی سوخت گازوئیل در پاکستان112 روپیه در هر لیتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار