دردسر احتکار برای برخی از خودروسازان

کد خبر: ۳۱۳۷۱۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴ 15 April 2013
|
15223 بازدید
به گزارش آخرين نيوز برخی از خودروسازان در سال گذشته هزاران دستگاه خودروي توليدي خود را انبار كردند و حالا در ابتداي امسال قصد شماره گذاري آنها با پلاك 92 را دارند كه پليس مانع اين اقدام شده است.

با وجود فشارهاي بسيار در كنار تهديدهاي تلويحي، پليس طبق نص صريح قانون خود را ملزم به آن می داند که خودروی تولیدی در یک سال کاری را همان سال شماره گذاری کند بنابراین خودرويي كه در سال 91 توليد شده صرفا می تواند پلاك 91 را دريافت كند اما خودروساز كه دريافت پلاك 91 را براي خود ضرر مي‌داند و نمي‌تواند قيمت‌هاي جديدتر و بالاتري را روي آن بگذارد، زير بار قانون نمي‌رود و تلاش دارد تا بار دیگر با دور زدن قانون و براه انداختن جنجال رسانه ای پلیس را تحت فشار قرار دهد . اين در حالي است كه طبق روال قانوني، ماشين‌ها همواره پلاك همان سال توليد را دريافت مي‌كنند.

این اقدام از این رو در دستور کار برخی از خودروسازان قرار گرفته که بسیار امیدوارند به هدف خود برسند چندان که در دهها مورد توانستند قانون را دور بزنند و با لابی های گسترده بخش های نظارتی و کنترلی را به عقب نشینی وادار سازند که آخرین مورد آن همین چند روز پیش اتفاق افتاد که توانستند قانون استاندارد یورو 4 را بعد از سالهای بلاتکلیفی و خرید زمان باز هم بی اثر کنند و دولت را مجبور به تمدید مهلت داده شده کردند.


اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟