بازدید 18054
خوانده می‌شوید؛

چه تغییری در قیمت‌ها را منطقی می‌دانید؟

در همین روزهای اخیر، خبرهایی از درخواست برای افزایش بهای بنزین و دیگر حامل‌های انرژی مطرح شده است. در عین حال، افزایش بهای نان و گوشت نیز در راه است. شما ادامه راه تغییر قیمت‌ها را چگونه می‌بینید؟ ادامه راه به چه صورتی منطقی‌تر است؟ این گزارش با دیدگاه‌های شما کامل می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳ 20 April 2013
دولت دهم و مجلس که در حال تصویب قانون بودجه سال جاری هستند، با پرسش‌هایی جدی درباره مسائلی پیچیده چون نرخ ارز و آینده هدفمندی مواجه هستند. دیگر فرار از کمبودهای ارزی، کار چندان ساده‌ای نیست و صرف‌نظر از این که بهای واقعی دلار چند است، دولت در بودجه ارائه شده سال جاری به دنبال قیمت دلاری است که تقریبا دو برابر بهای دلار در بودجه سال گذشته است.

وابستگی به واردات به عنوان منبع تهیه برخی کالاهای مصرفی پر استفاده از سویی و نیز وابستگی قیمت بسیاری از کالاها به نهاده‌های تولید وارداتی، وضعیت را به جایی رسانده ‌که بظاهر‌ بخشی از افزایش قیمت‌ها ناگزیر است.

از سوی دیگر، افزایش نرخ ارز، بخش نخست اجرای قانون هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بی‌ثمر ساخته است. در چنین فضایی، مصرف حامل‌های انرژی بار دیگر اوج گرفته ‌و قاچاق آن به کاری سودده تبدیل شده است. مجموعه دولت در این شرایط به دنبال افزایش قیمت بنزین تا عددی حدود نهصد تومان است. در چنین شرایطی سخن از افزایش قیمت کالاهای دیگری همچون گوشت و نان تا 60 درصد مطرح شده است که ظاهرا به زودی در بازار اجرایی شده و یا خواهد شد. تغییراتی از این دست باز هم به نوبه خود به افزایش نرخ تورم و فشار بیشتر بر مصرف‌کننده منجر خواهد شد.

* در چنین شرایطی، شما چه تغییری در قیمت‌ها را به صلاح اقتصاد کشور می‌دانید؟

* آیا راه دیگری برای کنترل مصرف بنزین سراغ دارید؟

* چه پیشنهادی در مورد ادامه اجرایی کردن قانون هدفمندی دارید؟

* آیا تکرار روشی که سال گذشته دولت در افزایش قیمت نان و پرداخت یکباره یارانه آن در پیش گرفت را درست می‌دانید؟

ناگفته پیداست که همه دیدگاه‌های شما را خوانده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی را لحاظ خواهیم کرد؛ بنابراین، شاید بد نباشد برخی چهارچوب‌های قانونی را برای بهتر شدن بحث مرور کنیم:

*از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری کنید.

* از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید.

* از اتهام‌زنی به دیگران خودداری کنید.

*از فرستادن مطالب حاوی لینک یا مطالب نا مرتبط با بحث بپرهیزید.

*از فرستادن مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری کنید.

*از تعمیم نظر خود به دیگران و ترغیب و حتی توصیه به سایرین بپرهیزید.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۳۳۹
افزايش حقوق=20%
افزايش قيمت بنزين 20%=500
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
به همون قيمتي كه پرايد رو به افغانستان و سوريه و بلاروس و عراق و گينه ميدهند ، ما همون قيمت رو ميخواييم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
افزایش حقوق= تورم و این چرخه باطل ادامه دارد
باید دولت اوراق قرضه ملی به مردم بفروشه به جای در صدی از سود هم سهام بده تا این غول نقدینگی جمع بشه و مردم سهامداران اصلی اقتصاد بشن.
2- حذف تدریجی یارانه های افراد بر اساس محل زندگی مثلا تو تهران شهروندی که تو زعفرانیه و کامرانیه و ... زندگی میکنه نیاز به 16 دلار یارانه نداره.
3- شیفتی کردن ساعات کار کارخانه ها و صنایع سنگین مثل فولاد نفت و پتروشیمی تا یک سمت با سه نفر اشغال شه و از ظرفیت موجود صنایع حداکثر بهره برداری انجام بشه ضمنا نرخ بیکاری کاهش پیدا میکنه و هزینه تامین برق در ساعات پیک کم میشه
4- افزایش منطقه ای قیمت حامل های انرژی در مناطق متمول.
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
قیمت بیمه کارگر ساختمانی برای منی که میخوام خونه بسازم از متری 8000 تومن رسیده به نزدیک 12000 تومن یعنی 50 درصد. چیزای دیگه بماند.
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
دلار 1000 تومان بشه بنزین هم 1000 تومان بشه
دیگه قاچاق سوخت هم از بین میره
اگه بشه چی هم میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
يه كاري كردن كه به افزايش 20% بنزين قانع باشين!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
خودمونیما این تابناک هم بلده چطوری مخ مردم رو با حرفی پوچ شتشو بده.
آخه نظر ما آب تو هاون کوبیدنه !!! چه تاثیری داره؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
تمام بد بختی ما از اینه که یارانه که به خاطر شرایط خاص بعد از جنگ یا در زمان جنگ داده می شد تا الان هنوز قطع نشده.......... آخه کجای دنیا این همه یارانه وجود داره؟!! اینا دودش تو چشم خودمون میره مملکت فقیر تر از این میشه و اوضاع همین طور بدتر........ باید قیمت ها به قیمت های واقعی برگرده اما با حساب کتاب با کنترل... نه این وضع.... کسایی که گفتین دلار بشه 1500 باور کنید این به ضرر خودمونه..... دلار باید تک نرخی بشه الان فقط شده مایه ی سوء استفاده ی یه گروه..
کارگر300هزارتومانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
دروغ دروغ دروغ عامل بدبختی همه ی ماست
ناشناس
| - |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
تورم راثابت نگه دارند درآمد ها را زیاد کنند حقوق را با توجه به نرخ واقعی تورم ( نه 30درصد بانک مرکزی) زیاد کنند جلوی دلالان مسکن را بگیرند جلوی دلالان ارز را بگیرن قیمت های حبابی طلا را بشکنند جلوی اجاره های سرسام آور را با تصویب مالیات برای صاحبخانه ها بگیرند هزیه های درمان ر ا با پوشش بیمه قوی کم کنند
واردات را قطع كنيد
قيمت دلار را 1200 اعلام كنيد
كالاي مورد نياز كشور را كه داخل توليد مي شود را به قيمت دلار 1200 خريداري كنيد
تنها 6 ماه طول مي كشد كه دلار قيمت واقعي خود را باز مي يابد و توليد داخل نيز رونق مي گرد
ژس از يك سال كيفيت كالاي ايراني بالا مي رود و قيمت دلار در حدود 1500 تثبيت مي شود
اين روش تجربه شده در تركيه و ژاپن است
بفرمائيد
پاسخ ها
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
مخالفم
الان خودرو سازها چند ساله حمایت میشن
به کجا رسیدند؟؟
باید واردات را تا حدودی ازاد کنیم تا رقابت بوجود اید
محمدرضا
| United States |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
به نظر من هم باید واردات آزاد شه !!!
عليك
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
تاحدي موافقم. به شرطي بايد از توليد داخل حمايت بشه كه توليد كننده دولتي نباشه. از توليد توسط بخش خصوصي حمايت بشه، نيازي نيست دلار 1200 هم بشه. فقط انحصار دولتي نباشه.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
منظورت از واردات چیه؟بعضی کالاهای اساسی رو که نمیشه وارداتش رو قطع کرد یا دارو رو نمیشه از ورودش به کشور جلوگیری کرد.باید شفاف بگی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
آزاد کردن واردات هیچ دردی از صنعت خودرو دوا نمی‌کند بلکه صرفا به ورشکستگی آن می‌انجامد
با توجه به اینکه این شرکت ها خصوصی هستند باید مدیریت آن را در یک برنامه تدریجی تحت فشار قرار داد تا به تدریج و در طول سال های متمادی بر اساس یک برنامه ریزی دقیق سطح کیفیت را بالا ببرند
ضمن اینکه فضاسازی برای ورود رقبای جدید در تولید خودرو در داخل کشور نیز می‌تواند موثر باشد
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
صرفا دستمزدها رو با تغییرات تورم اصلاح کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
برای اینکه یکسان سازی بشه و قاچاق کم شه و تولید داخل حمایت شه و کارگر حمایت شه و بنزین قاچاق نشه و ارزش همه چی تا حدودی برگرده سرجاش همه چیزو به دلار حساب کنید نه اینکه سعی کنید "فقط" دلارو ارزون کنید
دلارو هر قیمیتی که می کنید همه چیزو به نسبت اون بسنجید حتی دست مزد ها رو. فرار مغز ها هم کمتر میشه با این کار
این نظر شخصی منه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
واردات را قطع کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه میتونستیم واردات رو قطع کنیم که دیگه جهان سومی نبودیم
واقع بین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
به نظر من تا تحریمها برطرف نشوند قدرت مانور زیادی نمی توان داشت وقتی در مملکت کمبود ارز وجود دارد که باعث کاهش ارزش پول ملی شده بنابراین اولین مرحله تلاش برای رفع تحریمها هست بعد باید به فکر تولید داخل بود و به تدریج اقتصادمان را طوری مدیریت کنیم که وابستگیمان به نفت کمتر شود دقت کنید قیمت تمامی کالاها اعم از داخلی و یا خارجی حتی خدمات مستقیما حتی بصورت کاذب متاثر از قیمت ارز هست لذا تنها راهکار تلاش برای کاهش تحریمها می باشد.ممنون که نظر بنده را هم منعکس می کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
با با!! بعد از مدتها یکی یه راه کار داد حالا جای بحث داره ولی خوبه که راهکار داده بازم امید واریم
علیرضا ح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
چرا میگی واردات رو قطع کنیم؟ مگه نمیدونی یه عده نونشون از این راه تامین میشه! مگه نمیدونی اشراف میخوان ماشینای روز دنیا رو سوار شن برن توی خیابون .............! مگه نمیدونی اشراف به کالاهای لوکس خارجی نیازمندند! نیازمند میدونی یعنی چی؟؟؟؟؟
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
عزیز ورادات را نمیشه قطع کرد حرف کارشناسی شده بزن الان همون چین و آمریکا هم واردات دارن ولی میشه مدیریتش کرد که کالاهای مورد نیاز وارد بشه
با سلام
من این را میدانم تا یارانه به این سبک وجود دارد کشور روز بروز عقب افتاده تر خواهد بود هرچه زودتر این بساط یارانه ای برچیده شود بهتر است .
پاسخ ها
دکترای اقتصاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
یارانه‌ها باید به سرانجام برسد نه اینکه برچیده شود. البته سیاست‌گذاری دقیق تر و منطقی تر توام با مد نظر قرار دادن حمایت از تولید می‌تواند در موفقیت آن موثر باشد.
البته در حال حاضر انتخابات آینده را پیش رو داریم که به نظر هدفمندی ابزاری شده است برای کاندیداها و تصمیمات غیر منطقی و احساسی. لذا لازم است بعد انتخاب در یک پروسه عقلایی و منطقی بدان رسیده شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
واقعا باید برش دارن چون اولا مردم ما جیره خور نیستن .....ثانیا این مبلغی نیست بخصوص الان ولی حداقل توی تولید که بره یه چیزی میشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
نه عزیزم یارانه برای ما که توی شهر زندگی میکنیم بده نه برای همه من با چشم خودم دیدم خیلی ها به این یارانه وابستن بیچاره ها !!! یه کله به قاض نرید قبل از یارانه ها وضع خیلی خوب نبود هم دولت پول میداد و هم به مردم یارانه ای نمیرسید الان خوبه باید قمیت دلار بره زیر 1000 تومان تا وضع بهتر بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
اینهایی که مثبت داده اند به نظر می رسد شکمشان سیر است.یارانه باید هدفمند باشد
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
اين يارانه اي كه شما مي فرمائيد بايد جمع شود الان نان سفره عده اي است كه براي كسب درآمد هيچ راهي ندارند. پدربنده در سن 65 سالگي با 12 سال سابقه بيمه (مابقي اش گم شده؟؟؟) بازنشته شد يعني حقوقي 180 هزار تومان به نظرت بايد چطور زندگي كنه. اگه همين يارانه نبود تو اين تورم نون خالي هم نمي تونست بخره.
فقط دولت باعث گرانی می شود جلوی دولتیها را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
اگه جلوي دولت رو بگيري ، اونموقع چي جوري هزينه ميتينگ آزادي رو در بياره ؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
این جریان برای توجیه گرانی ها لازمه
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
این مسّله رو باید اقتصاد دانها بررسی کنند تا مشکلات حل بشه .آخه کسی که متخصص نیست چه میدونه نفع مملکت تو چیه!!! میشه مثل الان که .....
قطعاً افزايش قيمت بنزين بهترين راهكار است به شرط اينكه مقدار يارانه ها ، دستمزد و كلاً دريافتي مردم هم به همان نسبت افزايش يابد
پاسخ ها
بینام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
این هم نظریه.اماتابناک این سوال رابایدازاقتصاددانهای ازاد اندیش برسید
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
افزایش نقدینگی باعث افزایش تورم میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
شما احتمالا ماشین نداری یا اینکه یادت نیست وقتی بنزین گرون شد چطوری قیمت مرغ و تخم مرغ و نون و . . . به خاطر اینکه هزینه حمل و نقلش گرون شده چند برابر شد !
باید کلا حاملهای انرژی ( بنزین و .... ) یکدفعه و برای همیشه آزاد اعلام شود و به قیمت منطقه فروخته شود.
از طرف دیگر با توجه به گرانی کالاهی ناشی از این افزایش، حقوق ها محاسبه و یارانه ها نیز به افراد واجد شرایط داده شود.
60 درصد مردم ایران حقوق بگیر بوده و یا واجب است یارانه بگیرند.
بقیه بازاری بوده و با درآمدهای روزانه حداقل 5 میلیون تومان نیز یارانه میگیرند!!
مرگ یکبار شیون یکبار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
هموطن آمارهايت شبيه دولتيها مي باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
شما بازاری هستی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
دوست گرامی مگر مصدق نفت را ملی نکرد پس این چه صیغه ای است مرد مومن من کارمندم درامدم خوب است اما ایا شما مردم فقیر رادر نظر دارید دفعه اول که عدم مدیریت وکنترل دولت را دیدید مگر شما افزایش غیر منطقی کالاها رانمیبینیید در ضمن مگر به غیر از کارمندان بقیه در سختی نیستند به زعم خودتان با درامد روزی 5 میلیون وماهی 150 میلیون مغازه داران ؟
این 60 درصد هم معلوم نیست از کجا اورده اید حرف زدن شما مثل امارهای ادعایی دولت محترم غیر قابل باور میباشد وقتی دولت نتوانست قیمت هیچ کالایی را ثابت نگه دارد پس ازموده را ازمودن خطاست
ثالثا مگر یارانه اعطایی چقدر است به غیر از بحث تحریم چه دولتی توان اینرا داشت که با عدم مدیریت وبی مبالاتی خویش مملکت را دچار رکود تورم 1000 درصدی کرد مگر مدیریت دولت را در ازاد سازی قیمت خودرو ندیدید مگر ندانستید که همه اهداف دولت به نفع ثروتمندان شده پس کمی هم اگاه باشید فقط حرافی کافی نیست مگر افزایش قیمت مثلا بنزین به نفع ماست یا کسانی که ماشین خارجی کم مصرف سوارند ماباید کشور را مدیریت کنیم نه اینکه به لبه پرتگاه هدایت کنیم وقتی دست در دست هم دهیم میتوانیم کشور را اباد کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
فكر كنم تو از اونايي هستي كه دستت تا مفرق درون كيسه بيت المال است و از آن كيسه تناول ميكني به وفور
غلامرضا محمد نژاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
برادر عزیز صدای دهل از دور خوش است من خودم یک مشاور املاک هستم و حاضرم جایم را با یک کارمند ساده عوض کنم الان دولت با ما برادر شده اما برادر قلدر که ما کار میکنیم اون میگردد ودر اخر هم بالسویه تقسیم میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
مگر ماشینی که سوار میشی در سطح قیمت منطقه خریداری کردید یا کیفیتش در سطح ماشین های اخرین مدلی هست که در منطقه فروخته میشه که بنزین رو به قیمت منطقه بخریم؟ تازه کیفیت بنزین سوپر همین منطقه کجا و کیفیت مثلا بنزین ما کجا!!!
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
نه بابا بازاری کجا بود از آدمای دولته اومده به بحث جهت بده..
یه کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
والا ما هم کارمندیم.
کارمند کجایین که انقدر ادعای حال خوب دارین؟ حتما غیر از حقوق ، دستت به بقیه بیت المال هم اشاره ای داره
از سر سال تا ته سال زیر 600 میگیریم. الحمد الله هم که به اسم کمبود بودجه همه امتیازات یواش یواش کم شد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
مگه من نوعی به اندازه کشور های منطقه حقوق می گیرم که به همین اندازه پول بنزین بدم. در ضمن من هیچ وقت خودم را با کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان مقایسه نمیکنم.
به نظر من موضوع اینه که میخواهند سر یکی را ببرند بعد بهش میگن دوست داری چطور سرت را ببریم؟
این همه قیمتها را بالا بردید تازه اومدید نظر سنجی راجع به ادامه بالا بردن میکنید؟
حقوق ما یک سوم شده و هزینه ها چندین برابر !
واقعا مردم را چی فرض میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
آفرین هوشمندانه ترین نظر رو شما دادید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
دقيقا. در يك سال گذشته قيمتها به حدي بالا رفته كه حداقل براي سه-چهار سال نبايد هيچ قيمتي افزايش يابد.
البته چيزي كه در كشور نبايد از آن حرف زد، يا حتي به آن فكر كرد، منطق است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
بقيه رو جمع كنيد فقط همين نظر كافيه
هم وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
سلام.
به قول دوست عزیزی :تجربه ای که اصحاب کهف تو 300 سال کردن ما تو 6 ماه.
واقعا رکورده ها
اقا 15 روز عید تعطیل بود هیچ قیمتی بالا پایین نرفت آقا تعطیطل کنید مملکت. همه راحت بشیم
پاسخ ها
سید وحید حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
مثل اینکه شما در ایام عید خارج از کشور تشریف داشتین
موز گوجه و پرتقال هر کدام حداقل 100٪ گرون شد
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
8 ساله تعطیله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
با نظر سعید بی نهایت درصد موافقم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
قبل از اون هم نيمه تعطيل بود
واقعا فکر می کنید نظر ما شرطه یاتاثیری داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
این نظرات فقط برای خنده و انبساط خاطر مسئولین هست . هر چه نظر شما کارشناسی تر باشه براشون خنده دار تره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
ahsant baradar harfe hesab ro shoma zadi baqiash harfe mofte
رشد مطلوب نقدینگی:20-25 درصد
تورم کلی: 10 درصد
افزایش حقوق:10-15 درصد
رشد قیمت حامل های انرژی:25-30 درصد
رشد قیمت ارز:حداکثر 5 درصد برپایه دلار 2458
رشد اقتصادی: 7-9 درصد
تعرفه واردات کالای مصرفی اعم از خودرو و لورازم منزل، اقلام خوراکی و...: حداقل 50 درصد
تعرفه کالاهای سرمایه ای:25 الی 50 درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
رو چه حسابی دانشمند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
البته فقط پروفسوري مثل شما مي‌تواند با تعرفه‌هاي پيشنهاد شده و در حالي كه بسياري از مايحتاج كشور وارداتي است، نرخ تورم را در حد مورد نظرتان نگه دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
قددقیق ادم میمونه حیرون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا زمانی که ما در این دور باطل هستیم هیچ چیزی درست نمی شود ... سوخت گران می شود ... دلار گران می شود ...سوخت قاچاق می شود ... دوباره مجبوریم سوخت را گران کنیم و الی آخر

هیچ تغییر قیمتی به صلاح نیست ...با فساد مبارزه کنید ...به تولید اهمیت دهید .... صادرات را تشویق کنید ...تمام یارانه ها و سیستم گداپروری را قطع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
واقعا همینطوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
خلاصه ومفید
دلار رو 1200-1500 بکنید ترو خدا
مسکن رو کنترل کنید ترو قران
راهش هم اینه که خود دولت بخواد مسکن ارزون بشه تا وقتی خودش از گرونی ذینفعه چرا ارزون کنه؟
دلار مهمترین قسمت هست ضربتی عمل کنید تا نتیجه بده
پاسخ ها
حامي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
چقدر ساده اي دوست عزيز كي رو به چي قسم ميدي............................ از دست كسي كاري بر نمي آد
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
امی جان از دست کسی کاری بر میاد بلکه نمی خواد انجام بده چون اگه دلار ارزون بشه درآمد دولت کم می شه. الان گرانی دلار به بهانه تحریمها کاملا به نفع دولت است و در واقع کمتر از یک سوم هزینه قبلی را صرف کشور می کند.
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
دلار نيست و نبود رو چطوري بايد 1200 كرد؟؟؟؟؟؟/
بنده فقط به كسي راي خواهم داد كه برنامه اي براي كنترل تورم ارائه كند. نان و پنير بي تورم و در آسايش از كباب متورمانه! بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
خوب احسان جان موقع انتخابات همه اونای که میخوان ریس جمهور بشن برای همه چیز برنامه دارن ولی موقعی که میان سر کار برای هچ کاری برنامه ای ندارن!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
کدوم برنامه؟ چرا خودت رو گول می زنی هموطن؟
فرض کن فلانی بگه من برنامه دارم که تورم رو هر سال 1.2354% کاهش بدم!
متورم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
اي بابا دوست عزيز از حرف تا عمل كلي فاصله است ميكني اونيكه ميگه تورم رو كنترل ميكنه واقعا عمل ميكنه ؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
تا امثال شما هست وضعیت مردم همینه
یارانه بنزین قطع شود
آنکه چهار ماشین دارد بیش از کشاورزی که ماشین ندارد از یارانه بهره می برد
یارانه حامل های انرژی نظیر برق، گاز و ... تعدیل شود
یارانه بهداشت به بیمارستان ها و بیمه ها افزایش یابد
یارانه فرهنگ افزایش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
dost aziz shoma boro gosfandeto becheron
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
چیچیو یارانه رو کمو زیاد کنید؟ ملتو چی فرض کردین؟ هرچی می کشیم از یارانه و تحریمو دولتیاس!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
کشاورز هم الان ماشین دارد. نداشته باشد تراکتور و کمباین دارد. شما فکر می کنید الان هنوز در شهرستان ها و روستاها مردم با قاطر تردد می کنند؟ قطار و اتوبوس سوار نمی شوند؟ موتور و ماشین ندارند؟ افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش قیمت همه چیز... کسی که 4 تا ماشین دارد با افزایش قیمت کالا و خدماتش بنزین لیتری 10000 تومانی هم به ماشین 8 سیلندر مدل روزش می شند
هم وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
الان تو دهات پورشه و آزرا و بوگاتی راحت تر از الاغ و قاطر پیدا میشه .کجایی ؟؟؟؟
همین الانشم گرونی و منطقی نیست هنوز دنبال اینی که بالاتر ببری تابی ؟ تابناک یا با اونا یا با ما
جلوی انحصار ، رانتخواری و واردات بی رویه را بگیرید . کار را به کاردانش بسپارید و از ابراز نظر غیر مسئولین و غیرمتخصصین امر جلوگیری وبا آنها برخورد قانونی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
مسئولین کنونی و بیشتر نامزدها متاسفانه درحدو اندازه ای نیستن که بتونن کاری بکنن چون هیچوقت شایسته سالاری وجو.د نداشته نا افراد با صلاحیت در جایگاه مهم و حساس تصمیم گیری قرار بگیرن( بقول معروف بالا بیان) وگرنه الان یه دولت درست حسابی و نامزدهای قوی داشتیم
با درود . کلا بهتر است دادن سوبسید ماهیانه و به طور نقدی کلا حذف شود زیرا من فکر میکنم این کار اصلا کار علمی نیست و شوروی پیشین نیز دادن سوبسید نقدی را در برنامه داشت و اثری در پیشرفت جامعه نداشت این نوعی گدا پروری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
به شرطی که ابتدا تورم کنترل شده باشه
واردات را درمورد پوشاک و غذا و یا نوشیدنی قطع کنید. تبلیغات گسترده در زمینه تولید و مصرف کالای داخلی صورت گیرد.
فرهنگ استفاده از دوچرخه، تقاضا برای بنزین را کاهش خواهد داد. افزایش جریمه های نقدی هم کارا است.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
اگه واردات قطع بشه تولید کننده های داخلی پوست خریدارها را خواهند کند هر چی بخوان قیمت می گذارند چون رقابت نیست
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
آره بابا
چی چی وارداتو قطع کنید
فی الحال با این همه وارداتی که داریم وضعمون اینه ، قطع که بشه همراش قحطی هم میاد
با این تولیدات ملی مون....
دورو برتو نو نگا کنید !!!
کدوم یکی از وسایل اطرافتون از محصولات داخلین ؟!!
به غیر 4تا تیر تخته و چنتا آتاشغال پلاستیکه که باید کلی بالاش پول بدی
از تکنولوژی که خبری نیس
مسئولین باید صداقت داشته باشند. نرخ تورم واقعی رو اعلام کنند و مطابق اون دستمزدها رو افزایش بدن نه اینکه بگن 30 درصد تورم داریم و حقوق رو 25 درصد اضافه میکنیم با اینکه هممون داریم تورم بالای 100 درصد رو می بینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
چه جوری دستمزد رو افزایش بده وقتی آه در بساط نداره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
با کدوم پول دستمزدها رو افزایش بدن؟
دولت ورشکسته است.
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
کی گفته دولت ورشکسته است؟ بیشترین منابع طبیعی دنیا را دارد. برای شما خودشو به ورشکستگی می زنه . چرا باور می کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
خود دولت مقصر ورشکستگی خودش است. چرا ضررش رو باید ملت متحمل شود؟
انجام فاز دوم هدفمندی یارانه ها که عواید آن صرفادر حمایت از تولید،تامین اجتماعی و انجام پروژه های عمرانی زودبازده استفاده شود.ای کاش میشد موقتا تمام امکانات و پتانسیلهای کشور دربهره برداری ازنفت و گاز میادین هیدروکربوری مشترک با همسایگان بسیج شود.بدانیم که:خیلی زود دیر میشود.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
باقسمت دوم نظرت موافقم که اگربشه عمده مشکلات اقتصادی کشور حل میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
دوست عزیز حواست کجاست طرحهای زودبازده را که آقای جهرمی اجرا کرد وشکست خورد خودش هم الان نمیدانم کجا تشریف بردند بعد از عزل از مدیرعاملی بانک صادرات
خیلی خیلی واضح است که تنها کسی که میتواند همه چیز را کنترول کند دولت است.بخاطر همین اسمشو گذاشتن قوه مجریه.ولی متاسفانه باید بگم خود کنترول کردن هم الان داره به وسیله رشوه و فساد کنترول میشه.فساد داره بیداد میکنه.همه جا.گرانی داره بیداد میکنه.کسی هم دیگه دل نمیسوزونه.فقط ضررش برای مردم.مسئولین باید بخاطر صبر مردم ممنون باشن.و خجالت بکشن.از مسئولین ژاپن یاد بگیرن که چطور درمقابل مردمشون عذرخواهی میکنن و سعی میکنن مشکلات رو رفع کنن
1- بنزین را تک نرخی کنید 500 تومان
2 - دلار تک نرخی کنید 1900 تومان
3 - فقط به دارو یارانه داده شود.بیمه درمان را همه گیر شود
4 - نرخ سود بانکی تک رقمی شود
5 - پست معاونت و ریاست حد اکثر 3 ساله شود
6 - به نخبه ها و متخصصین ارزش داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
dream on!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
رویایی بودن هم لذتی دارد
تجربه نشان داده است که آقایان چه دولتی ها و چه مجلسی ها نه دانش و نه لیاقت مدیریت کشور را ندارند. و بیشتر به فکر استحکام جایگاه خود درتقسیم قدرت بوده و هستندو این حرفها و سوالات هم دیگر نخ نما شده است.تا بر دست گرفتن قدرت و مناصب مهم کشوری توسط افراد لایق و کاردان دنبال نظر این و آن نگردید که گوش ملت از این حرفهای تکراری پر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
10000000000000000000000000000
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
99999999999999999999999999999999999مرحبا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
منم به شخصه 1000 تا مثبت ميدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
مرسی حرف دل مردم بینوا رو زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
عالییییییییییییییییی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
زدی تو خال دلسوز
قطعا دولت براي امسال كه بايد سكان كشور را تحويل بدهد برنامه اي خاص ندارد و پر كردن برنامه هاي جانبي براي انها مهمتر است دلار را تك نرخي متعادل با فشار به اقشار ضعيف 1800تومان اعلام كنيد در سياست خارجي تجديد نظر كرده و جذب سرمايه هاي خارجي و كمك به توليد داخل به هر نحو باعث ثباتي گذرا مي گردد البته تورم ما متاسفانه به شدت وارد بحران شده كه مهار ان سخت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
امسال که کلا مملکت تعطیله . دولت جدید هم تا بیاد کشور داری رو یاد بگیره شده آخر سال
اگر كسي نطرات قبلي را مي خواند و ترتيب اثري مي دادند وضع ما اينگونه بود؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
ماشاء الله 70 میلیون پروفسور اقتصاد دان تو مملکت داریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
نظر دادن وقت تلف كردنه
برای اینکه مردم بنزین کمتر مصرف کنند باید اول مقدمات استفاده از وسایل نقلیه عمومی را فراهم کرد
من که باید یکساعت منتظر تاکسی یا اتوبوس بیاستم خوب از وسیله شخصی استفاده می کنم برایم بصرفه تر است
قیمت تمامی حاملهای انرژی باید آزاد شود.
برای هیچیک از کالاها یارانه اختصاص داده نشود.
در عوض باید هزینه های درمان را بیمه ها با راهکاری مناسب تقبل نمایند ، به بخش های تولیدی یارانه مناسب (نه دروغکی و آماری )
درآمدها و حقوق و دستمزد ها همانند هزینه ها و قیمت به روز شود
به اقشار کم درآمد به شکل های مختلف کمک شود و سیستم مالیاتی اصلاح شود تا از بازاری ها و پردرآمدهای فراری از مالیات هزینه های بخشی از جامعه تامین شود.
دروغ و آمار سازی متوقف و ریشه کن شود.
این ها تنها راه ما برای ادامه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
آقا مهدی خودت هم خوب میدونی بغیر از آزاد شدن قیمت حامل های انرژی بقیه موارد اصلا قابل اجرا نیست!
قیمتها را باید بازار تعیین کند اما متناسب با تغییر قیمتها لازم است حقوق ها نیز اصلاح شوند پرداخت نقدی یارانه فقط باید به افراد بسیار محروم که ممکن است گرسنه باشند پرداخت گردد .
کمر مارو شکسته این گرونی ها.1 ساله یک کسب وکار راه انداختم یک شرکت فناوری اطلاعات زدم.هر جا رفتم بهم وام ندادن.به خاطر گرونی ارز خیلیها بی خیال کار آی تی شدن .الانم از پس هزینه های دفتر بر نمیام .تصمیم گرفتم شرکت ومنحل کنم.با این کار 4
تا جوون بیکار میشیم.البته با اوضاع قبل فرقی نداره .فقط بیکارتر میشیم.ای خدااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
مثل داداش من
با سلام
حذف یارانه مستقیم و جایگزینی آن با یارانه غیر مستقیم مانند بهداشت و تحصیل رایگان و امثال اینها
- آماده کردن بستر اقتصاد آزاد جهت رونق کسب و کار و به دنبال آن اجازه دادن به بازار جهت تعادل نرخ ارز
پس از بدست آوردن رشد اقتصادی مناسب به تناسب آن آزاد سازی قیمت حامل های انرژی
همه اینها در گرو پذیرش این میباشد که مدیران باور داشته باشند که اقتصاد یک علم می باشد و باید مسایل اقتصادی را توسط مدیران دارای دانش مسایل اقتصادی حل کرد
خدا به داد ما جوونا برسه.ماشین و خونه شده آرزوی ما.که توکشورای دیگه اصلاً این چیزا مهم نیست.
همکاری با جامعه بین الملل و رفع تحریمها دوای همه این مشکلات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
ما نبايد با دنيا ، جنگ داشته باشيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
انوقت قیمت دلار پایین میاد،سرمایه گذاری بخش خارجی بیشتر میشه،اشتغال افزایش پیدا میکنه و خیلی از مشکلات اقتصادی مردم حل میشه
منفی 50 درصد.
فرضیاتتان را بررس کنید به جواب می رسید. نرخ دلار بالا رفته چرا؟ افزایش قیمت دلار در مقابل ریال است. تولید به مواد اولیه، نیروی کار و تکنولوژی احتیاج دارد، خوب دو عامل از سه عامل ابتدایی به دلار وابسته است. عملاً ما به دلار وابسته نیستیم به کالا، سرمایه و تکنولوژی جهانی وابسته هستیم مثل بقیه دنیا. اونا رو باید وارد کنیم. با طرف های خارجی مذاکره کنیم سیاست های تثبیت اقتصادی اجرا کنیم، افزایش رشد نقدینگی در حدود رشد اقتصادی باید باشد. دولت انضباط مالی داشته باشد.
اوضاع احوال خیلی خرابتر از این حرفاست. بهتره ست به یک جراحی عمومی برای احیا بیمار اقتصادی بزنیم. من کارشناس نیستم اما میدونم که باید قشر صنعت و کشاورزی را رونق بدیم و با دنیا سازش کنیم تا تحریم ها برداشته شده و به تجارت جهانی بپیوندیم و در خودرو سازها را ببندیم و جای این صنعت را به کشاورزی و دامداری های پیشرفته صنعتی بدهیم و به جای آن خودرو های به روز اروپا را وارد کنیم و مواد اولیه از قبیل فولاد و مواد مختلف پتروشیمی را در داخل تولید کنیم و صادر کنیم. از طرفی دیکه مردم را به کارکردن درست و دولت را به راستگویی و کار انجام دادن تشویق کنیم و با هیچ کس در ارتباط با افزایش بهره وری شوخی نداشته باشیم و دلالهای اقتصادی هانند دلال های خودرو و سکه و ارز و طلا را اعدام کنیم تا عبرتی باشد برای بقیه
اصلا چرا باید قیمت حاملهای انرژی در یک کشور نفت خیز مانند ایران که تنها مزیت تولیدی ماست افزایش یابد ؟ چرا دولت و مجلس با ابزار مالیاتی بودجه را تنظیم نمی کنند؟ با مالیات درست براحتی می توان کشور را اداره کرد. چرا از یک زوج جوان شاغل که در یک واحد 50 متری اجاره ای زندگی می کنند ماهیانه حداقل300 یا 400 هزار مالیات کم می شود ولی از مالکین برجهای میلیاردی شمال تهران مالیات دریافت نمی شود. چرا از کسی که 50 واحد آپارتمان دارد مالیات متناسب دریافت نمی شود؟ اصولا در ایران چرا مالیات بر درامد واقعی و مالیات بر ثروت بدرستی قانونمند و اجرا نمی شود؟ اگر مالیات بدرستی از قشر ثروتمند گرفته شود حتی می توان قیمت حاملهای انرژی را کاهش داد و برای قاچاق آن هم راهکار هست. فقط با تصویب و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مسکن اضافی افراد ( که باعث منطقی شدن قیمت مسکن می شود و در اکثر کشورهای پیشرفته اجرا می شود ) دولت می تواند سالیانه حدود 30 هزار میلیارد تومان درامد داشته باشد و نیازی به افزایش قیمت سوخت و نان نیست.
باسلام
در حالی که خبر از افزایش چندین باره اقلام میرسد
یک روز تا نابودی صنعت خودرو و سیل اخراج کارگران و جشن دشمنان صنعت و تولید و یار واردات .
یک رئیس جمهور منطقی و با سواد می تواند اوضاع را جمع و جور کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
توی تمام مدیرا یه با سواد دلسوز کارامد پیدا کردی سلام مارو برسون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
رییس جمهور منطقی و با سواد تو این شرایط جلو نمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
اقتصاد با شعار حل نمی شود
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
البته اگر تخلف منطقی و حاصل سواد انجام ندن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
اگه کسی حافظه ش یاری می کنه بگه 8 سال پیش وضع مملکت اینجوری بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
فقط یک سئوال دارم آقای احمدی نژاد چه چیزی کاشته است که الان این همه آدم قطار شده اند و کاندیدای ریاست جمهوری تا کاشته های ایشان را درو کنند.
شاید زیر این خرابه ای که این همه خواهان دارد گنجی نهفته است که ما بی خبریم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
چیز سختیه
جوابها
تمام جوابها بهم وابسته است و صرف اینگونه سوالات یکسو نگری است .
ریشه اصلی مشکلات عدم توانایی در تامین منابع نقدینگی بعلت
1- پرداخت یارانه نقدی به مردم از محل نقدینگیهایی سرمایه ای کشور
2- سیاست ایجاد دشمن در منطقه و انتقال مشکلات ناشی از ناتوانی بر عهده تحریم و ...
3- عدم داشتن ثبات اقتصادی و فرار سرمایه ها
4- کاهش عمدی ارزش پول جهت جبران کسری بودجه
6- عدم داشتن مدیریت صحیح و اعطای رانتهای اقتصادی به نیروهای فاقد مدیریت و یا منحرف
7- ناکارمدی در بخش کنترل و بازرسی
8- منزوی کردن و بیرون راندن نیروهای کارآمد
9- الزام به اجرای برنامه های شکست خورد بصورت مکرر

راه حل مشکل بنزین گران کردن آن نیست بلکه اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی
از رده خارج کردن انحصار تولید اتوموبیل با تکنولوژی 40 سال قبل
حذف تعرفه های گمرکی و بستن در دو شرکت مونتاژ کن دروغگو و جنجال آفرین کشور

قانون هدف مندی حذف و بجای آن قانون تولید جایگزین شود

جواب آخر اشتباه محض است .
با انجام راهکارهای بالا مشکل بخودی خود حذف میشود .
مزایا :
درآمد و هزینه ها متعادل میگردد
ثبات بازار برقرار خواهد شد و .....
یارانه ها قطع شود قیمت ها به قبل برگردانده شود.تعجب می کنم بعضی از دوستان میگن نباید بنزین یارانه ای باشد .پس باید لیتری 3000تومن باشد؟؟بابا بنزین بالا بره همه چیز هزار برابر بالا میره.مگه فاز اول تجربه نشده؟؟ما سیستم حمل و نقل درست و حسابی داریم؟؟ معقولانه حرف بزنید.ما هم کارمندیم ما هم کمرمون خم شده اما این حرفای دوستان دیگه خارج از تحمله.ما باید با جامعه جهانی ارتباط داشته باشم ما باید تکنولوژی برتر داشته باشیم بعد واردات رو ببندیم.ما باید از انزوا در بیایم تا دلار برگرده به 1200 تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
آفرين آفرين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
طرز فکرشون مثل دولته دیگه
به نظرم تمامی اجناس وخدمات را گران کنید.افزایش حقوق که 25% بوده اما قیمت ها را تو این چند ماه که بین 70 تا 300 درصد افزایش داشته اند و آب از آب هم تکون نخورد بنابراین پیشنهاد میدم چهاررقمی افزایش بدن مشکلی پیش نمیاد.
از کارگرو کارمند مالیات نگیرید.قراردادها درست شود.شرکتی حذف شود. پرداخت یارانه اصلاح شود.اداره بازرگانی رو تعطیل کنید و کنترل قیمتها رو از دست دولت بگیرید .سوخت رو هم ازاد کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
نون اضافه هم میخوای؟
200 درصد
مرگ یکبار شیون هم یکبار !
:)
پاسخ ها
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
مگه کمتر از 200 درصد بوده؟ما که فکر می کردیم 200درصد بوده چون همه چیز 3برابر شده
سلام با توجه به تورم افسارگسیخته کنونی و از طرف دیگر افزایش سرسام آور ارز و رونق دوباره قاچاق فرآورده های نفتی بهتر است فقط قیمت فرآورده های نفتی بتدریج به قیمت جهانی نزدیک شود ولی قیمت نان و آب و برق و گاز و دیگر اقلام تا جهانی شدن قیمت فرآورده های نفتی شامل یارانه گردد. درآمد ناشی از بالا رفتن قیمت فرآورده های نفتی فقط برای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش رایگان طبق قانون اساسی و کمک غیرنقدی به دو دهک آخر درآمدی شامل زنان سرپرست خانوار و بیکار و مردان از کارافتاده و بیکار صرف گردد.
اگر قرار است با افزايش محدوديتهاي بيروني نرخ ارز افزايش يافته و هزينه زندگي مردم بالارود اولين اقدام متناسب با آن كاهش تعرفه كالاهاي وارداتي است
با این وضع بازار باید واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس قطع شود چون سود این کار فقط به جیب یک عده معدودی واریز میشود و در عوض در زمینه خودرو برای ایجاد رقابت واردات آزادشود
تا آنجا كه من بخاطر دارم هيچ دولتي بعد از انقلاب باندازه اين دولت به مردم فشار اقتصادي و رواني وارد نكرد تورم در حد معقول همه ساله افزايش داشت مردم در هر طبقه كه بودند زندگي ميكردند ميبايست تا دولت بعدي صبر كرد بعد اظهار نظر كرد
بهترین راه کنترل قیمت ها کنترل دولته!
کارهای بزرگ رو دست ادمای کوچیک ندید همه چیز درست میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
این شعارها مصرف انتخاباتی دارد عده ای خودشان
را عقل کل می دانند و همانها که این حرفها را می

گویند مشگل اقثصاد مملکت را می دانند
اما از مردم پنهان می کنند اما وقتی که اوضاع خرابتر و پیچیده تر شد شروع به داد و فریاد می کنند
ترو به دینتون، ترو به مذهبتون، ترو به جدتون ولمون کنید بگذارید به مرگ طبیعی بمیریم...
سلام آقا اقتصاد را ازاد کنید چرا از خودروسازها 30 سال حمایت کردین نتیجش چی شد؟؟
فقط مديريت درست شود
اگر هر كس بر اساس لياقتي كه دارد سر كار خود باشد
مشكل حل مي شود
مثلا اينور نباشد يكي از يك شهرستان كوچك با هزار كيلومتر فاصله از تهران با مدرك ديپلم حسابداري و سن 31 سال به يك باره معاونت يكي از نواحي تهران را نگيرد
واقعا در تهران ديپلم يا ليسانس حسابداري نداريم !!!!!!!!!!!!!
این کاغذ پاره (به قول بعضی ها )چه بلائی که سر اقتصادمون نیاورده
اگه واقعا به فكر مردم هستين اينقدر از گرون كردن حرف نزنين چه اشكالي داره كه هم حقوقها وهم اجناس به 20 سال قبل برگرده بابا ديگه همه زير بار گروني كمرشون شكسته شده ترو خدا به فكر آخرت هم باشين اگه كمي انصاف براتون مونده
در نهایت، این همه بحث منطقی می شود اما نتیجه مهم است که از همین حالا می توان آن را حدس زد. پس بی فایده سخن مگوئید چرا که مصداق اسراف است.
آقا بخدا اسمش اينه كه بيست درصد حقوقا افزايش پيدا كرده. هنوز به حقوق ما افزوده نشده از قبل از مزاياي ديگري كه داشتيم آنقدر كم كرده اند و حذف كرده اند كه جاي افزايش حقوق را جبران كند. حالا تورم هم جاي خودش
تورم هرچقدر که بالا هم باشه عیب نداره به شرطی که دستمزدها هم با همون نسبت بالا بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
عزيز من دستمزد را بخش خصوصي اگر بخواهد زياد كند بايد درآمد بيشتر داشته باشد كه در اين اوضاع غير ممكن است و بخش دولتي نيز دچار كمبود بودجه است پس نمي تواند زياد كند.
باید درجهت مهار تورم با جلوگیری ازافزایش نقدینگی و بالا بردن تولید گام برداشت واین یعنی دخالت دولت وانشاء غلطهای اقتصادی بر بانک مرکزی ودست اندازی برجریان پولی کشور جلوگیری شود.
یک مثل معروف وجود داره که میگه "مارادونا راول کن غضنفر رو بچسب"
جلوی دولتی هارو بگیرید قیمتها خودبه خود به حال اول برمیگرده.با این طرز فکر دولتیها هیچ راه کاری فایده نداره وجوابگو نخواهد بود
راه حل مشکلات این که دولت مردان ما سرشان را از زیر برف بیرون بیاورند وشعارهای توخالی واحساسی را کنار بگذارن واگر مانند 70 درصد مردم دنیا نمی خواهند فکر کنند حداقل مانند 50 درصد مردم دنیا فکر کنند وخودشان را عقل کل ندانند وحداقل 10 تا کشور را با خودشان همراه کنندچرا که در دنیای امروز چیزی به نام خودکفائی وجود نداردوتمام کشورها نیازمند همدیگر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
دنیای امروز دنیای تعامله . هرکشوری یک یا چند تولید تخصصی داره و سعی می کنه روزبه روز پیشرفت کنه .
من واقعا چی بگم...دیگه کار به جایی رسیده که ار ما نظرخواهی می کنید؟؟؟؟!!!!
اصن یه وضی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
خیلی باجال بود!
سه چيز در شرايط فعلي به داد مملكت ما و شايد بگوييم وضعيت اسفناك اقتصادي ما مي رسد
1-داشتن مديراني متخصص،دلير و كاردان
2-داشتن فردي به نام رئيس جمهور كه در حد اين مقام باشد يعني اينقدر داراي قدرت و روابط خوب ميان كشورهاي ديگر باشد كه بتواند با استفاده از روابط وضعيت اقتصادي را بهبود ببخشد
3-به كارگيري از جامعه اقتصاددان هايي كه واقعا اقتصاد دان هستند نه اينكه فقط مدركشون اقتصاد هست با داشتن اين سه المان خواهيم ديد كه افرادي كه لايق هستند و توان اجرايي دارند مي توانند در كنار يك رئيس جمهور مقتدر برنامه هايشان را در سطح كلان اجرايي كنند و به سرعت از اين بحران بيرون بيائيم وضعيت ما الان درست مشابه همان داستان قيرو قيف است برنامه هست اجرا قوي نيست اجرا هست برنامه ريز وجود ندارد و............
اگر کیفیت رعایت شود(نه اینکه گوشت ماهیچه را 4 ساعت در زودپز بپزی و هنوز سفت باشد) ایرادی ندارد. قیمت بنزین ازاد باشد و ماست و نان و شیر و میوه قیمت دلار ازاد باشد ولی با کیفیت. ولی ورود ماشین هم اراد شود با دلار اراد نه اینکه مجبور باشیم ماشین ایرانی بخریم. خرید و فروش دلار هم اراد باشد و بنزین هم اراد با کیفیت و سرطانرا نباشد با دلار ازاد من مشکلی ندارم . به کسی هم توهین نکردم چاپش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
خوب هموطن محترم شما پول داری به شرط کیفیت قیمت برات مهم نیست . الان هم کسی که پول داشته باشه به راحتی میتونه مواد ارگانیک بخره ماشین خارجی بخره ناراحتی نداره
واقعا
ضمن سلام من عقیده دارم اگر ایران خودرو وسایپا را تعطیل کنید و واردات را با تعرفه 0 در صد ازاد کنید کل مشکل بنزین حل خواهد شد چون مصرف سوخت انها با تولیدات داخلی صد درصد فرق دارد
جواب سوال های شما
1- تغییر در قیمت ها با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و درامدهای مردم صورت بگیره، درآمدها قشر کارگر و کارمند جامعه که تقریباً قشر 90 درصدی رو تشکیل میدن در اوضاع اقتصادی کنون به هیچ وجه همخوانی نداره و درامدها کفاف سیر کردن شکم ها رو هم نمیدهند حال با افزایش حتی یک ریالی قیمت ها تا زمانی که سطح درآمدهای مردم رو بالا برده نشود کاری کاملاً اشتباه هست،‌ در مرحله یک هدفمندی نظارت ها به هیچ وجه قابل قبول نبوده و مسئولین هم خودباعث 70 درصد این آشفتگی های کنونی هستند که در حال مشاهده هستید، حال چگونه می خواهند وارد مرحله دوم شوند در حالی این مرحله برای قشر متوسط و وضعیف جامعه به شدت باعث آمدن سطح رفاهی خانواده هایشان شده و برعکس باعث پولدارتر شدن تاجرها و بانگاه های اقتصادی کلان شده،‌ کافی است برای سخنان بنده سری به دادگاه های کشور زده، و یا حتی به اداره کار بروید و مشاهده کنید در یک شهر معمولی روزانه چند نفر در حال بی کار شدن هست.

2- در مورد مصرف بنزین، مگر مردم در حال صرفه جویی نمی کنند در مصرف بنزین با توجه به قیمت آن؟ خوب طبیعی هست مصرف بنزین در کشور بالاتر رفته برای اینکه خودروهای بسیاری در این چند سالهد وارد بازار شده و داره استفاده میشه،‌اینکه بگیم مصرف رفته بالا کاملا دروغه،‌چراکه باید نمونه آماری بر حسب تعداد وسایل نقلیه و لیتر مصرفی به صورت هر سه ما یک بار ارائه بشه، مردم در حال حاضر که مجبور به استفاده از خودروی بی کیفیت و گران هستند حال بخوایم قیمت بنزین رو هم بالا ببریم با توجه به درامدهاشون واقعاً جفا کردیم،‌به خدا جفا هست در حقشون... این همه از خودکفایی در تولید بنزین و صادرت حرف میزدن پس کجا رفت،‌یعنی این هم دروغه بود!!!؟

3- قانون هدفمندی یارانه ها باید در ادامه به جای اینکه پول بدن دست ما مردم و مارو روانه بازاری کنند جهت خرید اقلام جنس های چینی یا پرداخت برق و آب و گاز... شما وقتی که می توانید ماهیانه این همه پول به مردم بدهید خوب چرا این پول ها رو وارد اقتصاد کشور نمی کنید و تولید داخلی را رونق نمیدهید که هم باعث بالا رفتن سطح اقتصادی کشور، کاهش تورم، افزایش تولید داخلی، اشتغال زای و و و و و می شود، در حالی که نحوه پرداخت یارانه به جیب ما مردم باعث به وجود امدن بسیاری از مشکلات شده که از الان بخوایم شروع به ترمیمش بکنیم سه ساله دیگه هم درست نمیشه...
4 - بزارید راحت بگم، نوع برنامه ریزی میئولین و کارهای مسئولین با نظام جمهوری اسلامی ایران و مبانی ارزشی آن به نظر من و خیلی از مردم که روزانه در حال تبادل نظر هستیم، چه در محل کار، اتوبوس و تاکسی و مترو و و و و،‌ ندارد شاید به ظاهر دارای قانون باشیم،‌و مجلس و این حرف ها اما همین مثال انحصار خودرو خود گواه همه چیز هست،‌اگر واقعاً مسئولین به فکر قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند این انحصار را می شکنند و اجازه میدهند مردم عادی هم مانند افراد سرمایه دار کشور سوار ماشین های ایمن می شوند، چه فرقی بین برادر، پدر، خواهر و پسر من با خانواده یک شخص پولدار است...؟ مگه همه ی ما انسان نیستیم،‌ مگر قرار نبود تبعیض نباشه،‌پس چی شد!؟؟؟ ما مردم عادی هستیم که اگه پراید بشه 20 میلیون دیگه نمی تونیم ماشین بخریم،‌اون سرمایه دار چی!!!؟ ما مردم عادی هستیم که اگه بنزین حتی صد تومان هم افزایش پیدا کنه دچار سختی میشیم، آیا اون سرمایه دار که ماهانه داره 700 هزار پول بنزین میده و پول بنزین خانوادش در سال میشه یه ماشین 40 میلیونی خرید، که برای ما پراید 20 میلیونیش هم شده ارزو،‌این تبعیض نیست...
تمام ایده ها و تفکرهای اقتصادیتون برای به درد اوردن ما مردمه!!!؟
قیمت باید جهانی حساب بشه. حقوق منم باید جهانی پرداخت بشه. کجای دنیا به یه فوق لیسانس مهندسی ماهی 300 دلار میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
دلت خوشه ها تو این کشور کجایی مگه واسه فوق لیسانس کار هست اگه هست من حاضرم ماهی 150 دلار هم کار کنم.
متاسفانه سیستم از پایه مشکل داره ......
دولت میخواد همه چیز رو تحت نظر خودش نگه داره
بهتره که به اصناف و تعاونی ها بهای بیشتری داده بشه ..مثلا یک شورای متشکل از وزرات بازرگانی و اصناف و سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان استاندارد تشکیل بشه که توی هر زمینه ای برای واردات با نظر اون صنف مربوطه باشه و اونا با توجه به توان تولید داخلی و ایا اینکه اون کالا مشابه داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت داره تصمیم به واردات بگیره ..... خلاصه اینکه دولت باید به شکل واقعی کوچک بشه ....اینقدر همه چیز باندبازی و فساد و دزدی نباشه
هدف مندي يارانه ها نياز به يك بانك اطلاعاتي جامع دارد اينكه همه قرار باشد يارانه بگيرند وهمه به يك نسبت كار صحيحي نيست و با افزيش نرخ ارز خانواده ها با حقوق پايين تحت فشار قرار ميگيرند .
هيچ يك از طرح ها (بالايا پايين بردن نرخ ارز يا افزايش وكاهش يارانه ها )در كوتاه مدت جواب نخواهد داد.
حمايت از توليد داخل در عمل نه شعار
دلار 3700 تومان
بنرین ازاد برای همه 3000 تومان
گوشت با کیفیت 40000 تومان
نان سنگگ با کیفیت 1500 تومان
محدود کردن چاپ اسکناس و دادن خط اعتباری به شرکتها و عدم خلق پول جدید و گرفتن مالیات از تمام شرکتها و نهادها دولتی و غیر دولتی و بیمه برای همه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
نه بابا ! از کدوم کشور داری نسخه برای مردم بدبخت ایران میپیچی ؟ میخوای رئیس جمهورت کنیم ؟!!!!!!!!!!!!
برای خل این معضل راحل های کوتاه مدت ودراز مدت در پیش داریم،اتخاذ سیاستهای انقباضی،احیای سازمان مدیریت وبرنامه،دست کشیدن از سیاستهای تهاجمی،استفاده از متخصصین کار آزموده،استفاده از تجارب کشورهای دیگر،دلجویی ازآحادی از ملت که در هیچ پروسه ای همراهی ندارند!مجازات شدید وبدون اغماض فاسدان ،معافیتها وتشویق های مالیاتی بر سرمایه گزاران خارجی،استقلال بانک مرکزی،مطبوعات نقاد،اینترنت،احزاب سیاسی،عنایت بر درامد و اشتغال زایی توریسم و.........
این دولت تموم بشه روزگار ورق عوض میکنه
برای هرگونه فساد اقتصادی حکم اعدام درنظر گرفته شود.
اگه دولتیها تو بازار تجارت نکنن من بهتون قول میدم که همه چی درست میشه و دولت هر وقت کم میاره میاد تو بازار و تجارت میکنه تا کسریهاشو درست کنه وچون اخبار و رسانه هم دسته خودشه پس دیگه بقیه مشخصه
تنها راهکار مالیات بر افزایش قیمت دارایی هایت هدفمندی و بقیه طرحها دردی را درمان نمی کند یکی بغل خیابان مغازه دارد داده کرایه دور دنیا حال میکند سالی 4 میلیارد گران میشود و بقیه حمال او هستند و مالیات هم نمی دهد
اگر مسائل سیاسی(داخلی و خارجی) حل نشود مسائل اقتصادی هم حل نخواهد شد.
چاره کار فقط پایین اوردن نرخ دلاره که با این کار قاچاق سوخت سود نخواهد داشت و پایین اوردن تورهم هم به پایان دادن دلال بازی در زمینه ارز و طلا کمک خواهد کرد حالا کو گوش شنوا...
پاسخ ها
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
اونوقت درآمد میلیاردی آقایون چی میشه. مهارت و تخصص و کارافرینی که ندارند فقط با دلال بازی و سوارشدن بر موج تورم روزی چندمیلیارد درمیارن.
باید در کشور سیاست یا روشی اتخاذ شود تا اکثر مردم همراه شوند برای سازندگی و تولید.
واردات مملكت رو به خاك سياه نشونده، تا وقتي دولت، نفع خودشو در نظر بگيره واردات رو رها نمي‌كنه و نمي‌ذاره توليد داخلي پا بگيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
الان این همه سال واردات خودرو تعرفه 90-100% داشته ! به کجا رسید خودروی داخلی ؟ پراید و سمند !
قیمت جهانی خودرو و بنزین,دوتاش با هم قبوله
سلام به همه. در ایران فرهنگی وجود دارد که زمانی که قیمت های یگ گروه از کالاها افزایش یابد به تبع تمام گروههای کالایی قیمت ها را افزایش می دهند. این روند باعث می شود که ارزش ها کاهش یابد. دوباره برای رسیدن به ارزش واقعی روند افزایش قیمت در برخی از کالاها شروع شده و دوباره این افزایش سرایت به قیمت کالاهای دیگر می کند. ماحصل این تسلسل بی انتها چیزیست که الان وجود دارد که مارا به زیمبابوه شبیه خواهد کرد. اولین گام،آگاه کردن تک تک جمعیت کشور از این قضیه و بالا بردن فرهنگ اقتصادی و فرهنگ دینی جلوگیری از گرانفروشی است و همه باید بدانند که افزایش قیمت ها مساوی با تیشه به ریشه زدن است. اگر نیاز به افزایش قیمت باشد مثل الان که سوخت ارزانتر از قیمت واقعی است، ابتدا باید ظرفیت های این افزایش قیمت و آمادگی ذهنی آن را بالا برد یعنی همه باید بدانند که این افزایش قیمت بر کار خودشان به چه انداز اثر می گذارد تا از بار روانی و گرانفروشی جلوگیری شود.
کار اساسی دیگر که باید صورت بگیرد، کاهش نرخ سود بانکها به سمت صفر است. این کار باعث رشد تولید و رشد فرهنگ تولید و زحمت است نه مفت خوری و چپاول گری تورم زا. کار دیگری که باید صورت بگیرد آگاهی جامعه از معنای واقعی زندگی است که همان آرامش روانی است و در پرتو ساده زیستی و قناعت است و خدمت به خلق خداست. این راه کم هزینه ترین راه جلوگیری از ادامه این روند است.
مشکل اقتصاد ما و همه کشورهای دنیا به جز بانیان دلار، قیمت گذاری تمام خدمات و کالاهای دنیا بر اساس دلار است. تمام ارزهای دنیا در گرو دلارند.
اگر بخواهیم راه دیگری را در پیش بگیریم و برای همیشه از معضل تورم رهایی یابیم علاوه بر موارد بالا باید فکری به حال پول با پشتوانه حقیقی کرد. بهترین پشتوانه برای ما نفت خام است. یعنی واحد پول بر اساس واحد انرژی فسیلی باشد. یعنی اینکه واحد پول را از اسم های کذایی ریال و دلار و یورو ببریم به سمت چیزهایی که ما اختیار قیمت گذاری آن را داشته باشیم. در حال حاضر چیزی که اختیار قیمت آن دست ما باشد نیست. نه طلا نه نفت و نه چیزهای با ارزش دیگر. لذا باید در ابتدا اتحادی بین چندین کشور صاحب کالای مشترک به وجود آید تا بتوانند قیمت گذاری یک کالا را به دست بگیرند مثل نفت و ماهم جز آن باشیم و واحد پول خود را بر اساس بشکه نفت تنظیم کنیم. اگر کشورهای متحد روزی بخواهند ما را از طریق کاهش بهای بشکه نفت اذیت کنند خودشان هم اذیت خواهند شد. در حال حاضر این توانایی وجود ندارد و قیمت گذاری ها بر اساس دلار که ساخته یهود است انجام می گیرد و با هر چیزی که قصد رقابت داشته باشد مبارزه می کنند ولی نفت اسلحه ایست که آنها مصرف کننده اند و همیشه در حال جنگ برای کسب آن هستند چون نتها کالای قابل رقابت با دلار که نقطه ضعف برای آنهاست همین واحد انرژی است. اگر ما بخواهیم به راحتی می توانیم واحد پول نفتی را به عرصه بین المللی واحدهای پولی معتبر مثل دلار و یورو بیاوریم البته با همکاری کشورهای نفتی و گازی. از این طریق هم پشتوانه محکمی از انرژی خدادادی خواهیم داشت و هم واحد پول قدرتمند. در ضمن روسیه به عنوان ابرقدرت که صاحب انرژی است و قدرت نظامی بالایی دارد باید در راس این حلقه اتحاد قرار گیرد. ولی این احتمال وجود دارد که روسیه به خاطر نفوذ صهیونیسم مخالف باشد. آن موقع باید مسلمانان صاحب انرژی این اتحاد را به وجود بیاورند که در آن صورت ریسک بسیار بالایی از لحاظ حمله نظامی و جنگ بین مسلمانان و یهودیان(آمریکا و متحدانش و روسیه) وحود خواهد داشت.
افزايش قيمتها تا يك سقف معيني قابل افزايش بوده و بيش از آن باعث اصلاح قيمتها خواهد شد . اصلاح قيمتها در آن مقطع با كاهش قابل ملاحظه خريدها همراه خواهد گشت به قطع يقين در يك مقطع زماني با فشاري كه از بدنه اجتماعي به دولت وارد مي شود و تا بي نظمي ها اجتماعي ادامه مي بابد دولت مجبور به كاهش قيمت ها مي نمايد . افزايش قيمتها صرفاً به خاطر بي مديريتي دولتي ها مي باشد. كه خواها پوشش بودجه جاري كشور مي باشد. از مردم مي گيرند و مقداري از آن را براي آنها خرج مي نمايند
تا 10 سال پیش یک نفر کار میکرد شکم پنج نفر را سیر میکرد اما حالا چی شده که پنج نفر باید کار کنند تا شکم یه نفر سیر بشه ؟؟؟؟
سانسور نکنید. دریغ از یک تحلیل علمی کامل و پیشنهاد درست.
فقط ، تنش زدایی در سطح جهان و کار آفرینی در سطح کشور
رفاه اجتماعی حق مسلم ماست
متناسب با افزایش حقوق در غیر اینصورت مردم صدمه جدی میبینند
واحد پولی کشور به دلار ایرانی تغییر یافته و یک دلار ایرانی معادل یک دلار آمریکا به مدت 10 سال ثابت نگه داشته شود.
قیمت کلیه اجناس با قیمتهای جهانی محاسبه شود.
حقوق ها بر اساس میانگین حقوق جهانی تعیین شود.
تورم در حد جهانی نگه داشته شده و از چاپ پول اضافی بر حد توم جهانی خودداری شود.
مالیاتها مطابق کشورهای پیشرفته اخذ شود.
و در کل می توانم بگویم که اگر قوانین اقتصادی یک کشور پیشرفته مثلا آمریکا یا ژاپن در کشور پیاده شود در عرض یک سال تمام معادلات اقتصادی به تعادل می رسند و قیمتها به شکلی در می آیند که کار و تلاش در کشور حاکم می شود و همه مردم به درآمد خوبی دست می یابند و 90 درصد مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.
برای تحقق این ایده پیشنهاد می شود رییس جمهور آینده از چند کارشناس اقتصاد خارجی استفاده نماید، همانطور که در فوتبال استفاده می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
برابری با دلار بهترین روش است. چرا که در حال حاضر همه چیز بر اساس دلار آمریکا ست و اگر بخواهیم از گزند بالا پایین شدن ارزش پول خودمان در امان بمانیم باید ارزش یک ریال یا هر تومان و یا هر اسم دیگر برابر یک دلار در نظر گرفته شود و اگر تلاطمی در ارزش دلار به وجود بیاید اون موقع همه کشورها با هم دچار خسارت می شوند و کسی نمی تونه از ابزار ارزش برابری ارزها برای ضربه زدن به دیگری استفاده کنه ولی با افزایش مالیات و حقوق ها و تزریق بیشتر پول مخالفم و این امر ممکن است که باعث فشار روی مردم باشد ولی برای شروع پیشرفت نیازمند پایین بودن هزینه های تولید و نیروی انسانی هستیم تا اقتصاد ما قابل رقابت با چین باشد. بالا بودن درآمدها باعث مصرف گرایی خواهد شد و اقتصاد کشور را از حلت تولید به مصرف خواهد برد و برای پیشرفت نیاز به تولید داریم. یه نکته ای که فراموش کردید کاهش نرخ بهره بانکها به مرز صفر درصد است. این عامل در کنار برابر کردن واحد پولی ما با یک دلار آمریکا راه حل مقابله با تورم و فشارهای ناشی از کاهش ارزش پول است.
ايستادگي براي تحقق دستیابي به سوخت هسته اي زماني معني دار بود که دولت در سالهاي گذشته بجای استفاده از درآمدهای ارزي هنگفت در واردات کالاهاي لوکس از قبيل لوازم منزل و خودرو, منابع راجهت احداث کارخانجات صنايع تبديلي پتروشيمی و از آن مهمتر موارد اوليه بسيآري ديگر از صنايع و در کل زير ساختها اختصاص ميداد و چون زيربنا درست بود در صورت اجرايي شدن تحريمها هرگز قيمت خودروي ساخت داخل 70% رشد نميکرد..به عنوان يک وارد کننده قطعات خودرو بايستي اقرار کنم که 70% قيمت اين حودرو بسته به مواد اوليه خارجي است..بهر حال با وجود سياستگذاريهاي علط در کليه امور مملکتي و افزودن ممالک گرسنه و ويران به خاک ايران روزهاي خوبي در انتطار ملت هميشه منتظر ايران نيست......
گرانی بیداد میکنه مردم پسر و دختر دم بخت دارن سن ازدواج رفته بالا دیگه انگیزه نیست .
باتمام کشورارابطه برقرارکنید ازسرمایهای خارجی استفاده کنید واردات وصادرت را ازاد کنید همه چیز درست میشود.
اقتصاد مانند یک موجود زنده است با دستور نمیشود انرا هدایت کرد .راه حل مشکلات 3 مرحله است ولا غیر......1 رفع مشکلات با غرب2 باز نمودن فضای سیاسی و فرهنگی و ایجاد امید 3 واگذاری اقتصاد از دولت به مردم
باید یک فکری بابت نحوه پرداخت یارانها کرد تا زمانی که نتوان بین نقدینگی و تورم تعادل ایجاد کرد وضعیت از اینم بدتر میشه متاسفانه توی ازاد سازی قیمتها و پرداخ یارانها مطالعات کافی نشد واز اساتید و نخبه های حسابداری استفاده نشد بهتره یارانها بر گرده به وضعیت اولش بعد نرخ سود بانکی افزایش یابد تا میزان نقدینگی در دست مردم از با زار جم و تورم کنترل بشه سپس مطالعات اساسی در رابطه با یارانه ها اغاز بشه
كار رابه دست افرادلايق وباسوادوبه دور از كينه و جناح بندي بدهيد همه جي حل ميشه،كسي بايد در راس امور باشد كه منطق و وجدان داشته باشد و سخنان جنجال افرين بر زبان نياورد
1 - یارانه نقدی قطع بشه چون دولت توان پرداخت این مبلغ را به مردم نداره و از راه فروش ارز در واقع دلالی ارز منابع را جبران میکنه
2 - اگه صحبت از آزادی قیمتهاست باید همتراز آن از افزایش حقوق صحبت کرد هر وقت حقوق دریافتی ما به متوسط کشورهای خلیج فارس رسید بعد بیایم قیمت بنزین را بر اساس 95 درصد فوب خلیج فارس حساب کنیم
3 - ارز به نرخ کارشناسی و تک نرخی بشه
4 - قیمت خودرو آزاد بشه
5 - به نان یارانه پرداخت بشه تا حده اقل اقشار کم درآمد بتونن نان بخورن ما نفت میخواستیم سر سفرهها ببریم نانها رو هم از سفرهها جمع کردیم
6 - برای مسکن و مستاجران ناظرانی گماشته بشن تا بر قرارداد اجاره نظارت کنن تا هیچ صاحب خانه ای حق نداشته باشه از نرخ تورم سالیانه اجاره را بالا ببره برای فروش هم سقف قیمت منطقه ای بدن
7 - در صورت افزایش بنزین حداکثر تا لیتری 200 تومان و افزایش نیافتن مبلغ یارانه به شرطی که این مبلغ افزایش قیمت به صندوقی بره تا به کارخانه هایی که مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دارن وام های کوتاه مدت داده بشه
قيمت دلار واقعي نيست كه ما بخواهيم براي تامين آن به گران كردن و بيشتر بيچاره كردن مردم اقدام كنيم لذا بايد از دولت پرسيد به چه دليل دلار را اينقدر غير واقعي گران كرده است فروش نفت ما نصف شده است ولي قيمت دلار نزديك به چهار برابر شده است
با سلام.بحث گرانی از اول انقلاب گریبان مردم را گرفته و تکراری هم شده.ببینید، مهمترین قسمت گرانیها با توجه به دلایل مختلف اقتصادی مربوط به حمل و نقل هست.ای حمل و نقل البته صرف نظر از هزینه جاری مثل کرایه تاکسی و غیره هست.منظور هزینه حمل و نقل کالا است که در ایران نسبت به دیگر کشورها در قیاس با هزینه های تولید آنها، این رقم در ایران زیاد است.به نظر میتوان در کوتاه مدت و در طول یک یا 2 سال به بهینه سازی کلی کامیونها،و سیستم ریلی کشور می توان اقدام کرد.به گونه ای که به تعویض موتورهای این وسایل و حتی خود خوردرو سنگین با تسهیلات ارزان قیمت و حتی بلاعوض به دارندگان این وسایط اقدام کرد.این امر شدنی و ممکن است.با این اقدام در عمل، تاثیر گرانی سوخت در سبد هزینه ها کاهش می یابد.در مرحله بعد کارخانه ها و از همه مهمتر صنایع زیر بنایی کشور دچار این تغییر شود که البته بلند مدت است و میتوان توام با گرانی سوخت درصدی از این تغییر قیمت را صرف این امر کرد.البته همه این حرفها به یک موضوع مهم مربوط است و آن این که باید تورم در حد بسیار پایینی ثابت شود.متاسفانه هیچ کدام از این کارها انجام نمی شود. شیوه ای که الان به خصوص و در 30 سال گذشته به طور کلی در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است موضعی کاملا منفعلانه هست.فکر می کنم بعضی تجربه ها مثل کسب دانش هسته ای (صرف نظر از اقتصادی بودن و هزینه های آن)به ما این نکته را تفهیم می کند که اگر خوب ببینیم و درست بیندیشیم،درست هم عمل می کنیم.شان ایرانی، حتما فقیر بودن نیست.تجربه انجام غلط مرحله اول حذف یارانه ها که همه در آن از دولت،قوه مقننه و قضاییه در آن شریکند، تنها باعث توزیع فقر بیشتر شده است.امیدوارم،مثل همه ایرانیها،که این تجربه تلخ تکرار نشود.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
از اول انقلاب گرونی بوده ؟!!!
مرد مومن ، ما تو جنگ بودیم و هیچی نداشتیم ، موشک میخورد تو ملاجمون وضعمون از این هزار برابر بهتر بود
گرونی کجا بود ؟!!!
قیمت بنزین را حداکثر در ۲ سال آزاد کنید و حتی چند درصد هم مالیات بگیرید. کسی که با ماشین شخصی رفت و آمد میکنه نا آگاهانه گازهای سمی را در هوا وارد مینه و ترافیک ایجاد میکنه که سایر افراد رو متاثر میکنه. ولی در مقابل تمام پولی که صرفه جویی میشود را در گسترش حمل و نقل عمومی، فضای سبز و حمل و نقل ریلی بین شهری هزینه کنید. در شهر های بزرگ مترو و اتوبوس و در شهرهای کوچکتر اتوبوس و دوچرخه چاره کار می باشد. تاکسی ها هم با توجه به ترافیک و آلودگی بیشتری که در مقایسه با اتوبوس و مترو ایجاد میکنند نباید از بنزین ارزان برخوردار شوند و کلا باید بنزین تک نرخی و ازاد گردد.
پاسخ ها
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
متروی شهر ما که 20 ساله می سازن هنوزم خبری نیست. اتوبوس ی یک بار میاد و پره ممکنه بیفتیم دست و پامون بشکنه. دوچرخه هم اگر خانم باشیم که خلاف شرعه اگر هم آقا باشیم و وسط ماشینها با دوچرخه رانندگی کنیم می زنن ناقصمون می کنن. شما تا حالا از کدومش استفاده کردین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
مثل اینکه بدجوری از دست اونایی که ماشین دارن ناراحتی؟!!!
آزادسازي مجدد حاملهاي انرژي چيزي جز تورم را به دنبال ندارد چون دولت به هيچ توان نظارت وكنترل بازار رادارا نمي باشد و شرايط فقط براي افراد سودجو مهيا مي گردد .
خفه شین بابا.شما هم به نوعی دارین افزایش قیمت ها رو واسه مردم عادی میکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
1000000000000000000000000000000
آفرین
محمدي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
دقيقا حرف اول و آخر را زدي.
تمام حرفهایی که زدید عامیانه بود

اگر جنبه ی حرف منطقی . اقتصادی دارید بگید تا براتون تحلیل کنم

دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه تهران

اون شخصی هم گفته تورم 10 درصد هست واقعن براش متاسفم
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
خب بگو دكتر جان !
لااقل نون وارزون کنید شب که میخواییم بریم خونه 3تا نون خالی بگیریم ببریم خسته شدم ازبس بادست خالی رفتم خونه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
دفعه بعد اینترنت رو تمدید نکن به جاش نون بخر ببر خونه!!! پای کامپیوتر و ایترنت نشسته صحبت از نون شب مبکنه!
خالی بند هم خالی بند های قدیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
ناشناس دوم بدون اینترنت 90% کارای زندگی رو نمی شه انجام داد.
از گرفتن فیش و پرداخت قبض بگیر تا درخواست وام و . . .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
آخه عزیز من اینترنت رو می شه با ماهی 10 تومن هم تمدید کرد. سه تا نون سنگگ معمولی می شه 1500 ماهی 45000 تومن.
والا نمیدونم از کجا بگم به کی بگم واسه چی بگم فقط اینو میدونم خانه از پای بست ویرانست با این همه ادعا هنوز مسئله پیاز و سیب زمینی حل نشده چه برسه به قیمت دلار و بنزین اجاره منزل و حقوق و روابط خارجی و ترافیک و هوای نا سالم و بیکاری و عدم کیفیت خودروهای ساخت داخل و عدم کیفیت ساخت راههای بین شهری که منجر به تصادفات وحشتناک در جادهها مشود و رانت خواری و دروغ های فریبنده و بی توجهی مسئولین به وظعیت بازار و بخصوص بازار مسکن و پیدا نشدن یک مرد که بتونه ارزش پول ملی رو که ابروی هر ملتی هست را حل کنه که اگر همین یک کار انجام بشه همه کارها خود به خود حل خواهد شد و خلاصه اینها قطره ئی از دریای گلایه های من ایرانیست
1. حتی یک نفر هم نمی گوید اوضاع خوب است. این اصلا خوب نیست.
2. از بین رفتن فساد فقط وابسته به یک نفر نیست. برره را یادتان بیاید!
3. تمامی راههایی که گفته شد، خوبند، اما در اجرا هر یک مشکلاتی حقوقی قانونی دارند.
4. اراده ای بالاتر از قانون نباید بر تک تک عناصر جامعه حاکم باشد. این تنها را نجات است. دولت بعدی تنها وقتی موفق است که اجازه هیچ قانون شکنی را ندهد و البته این موضوع فقط دست دولت نیست.
اگه هدف بنزين فوب خليج فارس است آيا نبايد حداقل حقوق كارگر اقلا 80% فوب خليج فارس ( حقوق ساعتي معمول كارگر ) باشد؟
آيا واقعا برنامه ريزي هاي كلان اقتصادي جاي بحث در ميان عوام دارد يكبار در مورد انرژي هسته اي در خيابان مصاحبه مي كنيد بار ديگر راجع به اقتصاد كلان
و... فكر نمي كنيد تنها سطح خاصي بايد در اين خصوص نظر دهند؟ اين روش بدترين روش مشاركت مردم در سرنوشت است كه حاصل اين عدم تدبير و تكيه بر راي عوام به جاي نخبگان وضعيت موجود است اينگونه نظرخواهي ها توهين به شعور نخبگان و عامل بدبختي بيشتر كشور است
فقط دلار را بکنید بین 1000 تا 1200 باقی اقلام به تدریج باهاشون برخورد میشه اگه نخواستن به نرخ قبل بازگردانند خودمون تحریمشون میکنیم البته دولت هم باید برخورد قانونی باهاشون بکنه. این دلار... باعث گرانیهای سرسام آور همه کالاهاست و سوء استفاده عده ای از مردم و همچنین دست تنگی تعداد بسیاری از خانواده ها تو کل مملکت شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
حرف از تحریم کالاها می زنی دلم می خواد دیروز توی تره بار محلمون بودی می دیدی مردم به خاطر افزایش قیمت روغن صف کشیدند تاسف انگیز بود.تازه محله ای که همه دستشون به دهنشون میرسه . دلت خوشه
دولت خود عامل گرانی است. اعلام می کند قیمت بنزین نسبت به سایر ممالک ارزان است ،بابا ایا مصرف سوخت خودروهای حمایتی دولت هم مثل سایر کشورهاست ؟ یک خیابان چند صدمتری را با آن ترافیک سنگین کلی مصرف سوخت را بالا می برد ، پس اول وظیفه دولت احداث زیر ساختهای کشور است وبعد مقایسه با سایر کشورها . اصلا معنی نفت ملی وفرق من با آن شهروند کشوری که نفت ندارد در چیست.فروش دلار وطلا از طرف دولت نیز عامل بسیاری از گرانی هاست.در زمینه مسکن نیز دولت تصمیمات اشتباهی میگیرد .مگر ما در سطح بسیاری از استانها کمبود زمین داریم ؟ اگروزارت مسکن زیر ساختهای اولیه منطقه ای را برای احداث مسکن آماده وشروع به واگذاری ارزان قیمت نماید قیمت زمین ودر نهایت مسکن پایین می آید.
تابناک عزیز میتونم خواهش کنم ما را بیشتر سرکار نذارین! اگر قراربود حل بشه حداقل یک بار نامه اون هفتاد نفر استاد اقتصاد را یک نفر می خوند....قربون چشات برم
بابا چهار تا کارشناس اقتصادی خارجی بیارین یک فکری بکنه، آقایون دیگه به همه ثابت کردن که نمی تونن کاری بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
آقايون اقتصاد دانها مي توانند دولتي ها نمي توانند. و يا نمي خواهند.
یعنی تو این مملکت یا اصلا تو دنیا یک اقتصاد دان درست وحسابی نیست دوست عزیزی که این مطلب رو نوشتی یه مقدار واقع بین باش ما (مردم متوسط وضعیف) فقط داریم زیر بار گرونی له میشیم این حرفها دردی از مون دوا نمیکنه گرون کردن واز این طرف افزایش حقوق ویا یارانه دادن این زخم کهنه (تورم ) تو اقتصاد ما رو عفونی تر میکنه برای مثال روزی که حقوق من کارگر شهرداری 25 درصد افزایش یافت همه قیمتها بالای 50 درصد افزایش یافت .
لطفا" شعارها و مناظره رییس دولت
فعلی را دوباره ببینید و بشنوید تا شاید
ریشه ی مشکلات فعلی را در یابید
تورم یک رقمی پول نفت در سر سفره
عدالت برای همه ریشه کنی فساد....!
آخه این افزایشها تا کجا؟
تو دنیا رو 1% بحث می کنن ما 20% رو خیلی ساده صحبت مب کنبم.
جلوی استقراض از بانک مرکزی رو بگیرید
عزیزان دلار تک نرخی اصلا امکان نداره این موردو از فکرش بیان بیرون دلایلشم زیاده
دولت نباید مستقیم از انرژی درامدشو کسب کنه باید از مالیات حاصل از تولید درامدشو کسب کنه الان که در جنگ اقتصادی هستیم تا از این بدتر نشده برای کنترل تورم و افزایش ارزش پول ملی و افزایش تولید و اشتغال زایی به صورت کنترل شده به بخش صنعت انرژی رو 90درصد ارزون تر بدن بعد ببینید سرمایه ها چطوری به سمت صنایع و کارگاه های تولیدی روانه می شه تورم کاهش پیدا می کنه ارزش دلار افت می کنه دولت از تولیدات بیشتر بخش خصوصی سود می بره چون مالیات بیشتری می تونه به ازای تولیدات بیشتر دریافت کنه سرمایه ها از بازار سکه که الان رونقشو از دست داده به سمت صنعت می ره واردات هم کاهش پیدا می کنه و به طبع اون دلار هم افت می کنه من این حرفو 100بار زدم برای جلوگیری از زمین گیر شدن تولید و رکود تورمی فقط باید انرژی رو 90درصد رایگان داد اونم به بخش خصوصی نفت سرمایه ملی هست و یک سلاح هم به حساب می یاد بعد از این همه تفکرات هوشمندانه ! تازه به این نتیجه رسیدن برای افزایش درامد دولت و تامین بودجه باید حامل های انرژی رو گرون کرد که باز دوباره همه قیمت ها بره بالا و کار های عمرانی باز به بودجه بیشتر نیاز داشته باشن و باز دوباره این روند ادامه داشته باشه تا هر سال ارزش پول 20درصد افت کنه احتمالا با این روند تا سال 1400 یک میلیون تومان پول می شه پول خورده این چه کاریه عوض این کار انرژی رو ارزون کنید تا تولید ارزونتر تموم بشه و کار های عمرانی کشور هم بودجش کمتر بشه این کارو معکوس انجام بدین
چرا تیشه به ریشتون می زنید
میز و قدرت آنقدر دلچسب هست که چشم را کور میکنه واقعا متاسفم برای کل بشریت .کسی که می دونه ضعیف هست چرا نمیاد و بگه من نمی تونم یکی دیگه بیاد این جا را ادره کنه واقعا متاسفم...
با سلام به نظر بنده باید یارانه را به افراد کم درآمد کارگران و کارمندان پرداخت گردد نه برای افراد سرمایه دار که متوسط آنها مالیات گریز و همچنین با حداقل حقوق کارگرانی را در زیر دست خود به کار می کشند . * تخصیص یارانه بالا به بخش صنعت و کشاورزی برای انقلاب در این دو صنعت و بروز کردن این دو صنعت که باعث صرفه جویی در بسیاری از منابع و بالا رفتن راندمان خواهد شد.*کنترل و نظارت بسیار قوی در قسمت گوشت و کالاهای ضروری و کاهش قیمت این مواد
کار را باید به کاردان سپرد
دو کیلو سیب 7000 تومان من درآمدم روزی 7000 تومانه مگر پای درخت سیب دلار میریزند؟
اگر محصولات داخلی را نتوانیم با قیمت منطقی در اختیار مردم بگذاریم بهتره مسئولین دسته جمعی استعفا بدن
همچنین تا زمانی که ما موتور سی جی 125 رو به اسم تولید از چین وارد میکنیم و بعد مونتاژ میکنیم اونهم مونتاژ اشکال دارد بهتره از صنعت و تولید و قطعه و ... حرفی نزنیم یه فاتحه برای اموات همه وسلام
تمام تغییر قیمت ها منطقیه
کشوری که خودروی اصلیش پرایده و موتورسیکلتش سی جی 125 دیگه جایی برای حرف زدن،صنعت و اقتصاد داره؟!
هر وقت مردم این کشور حد و اندازه خودشون رو بفهمند همه چیز میره سر جای خودش
خیلی جالب است از یک طرف دغدغه افزایش نقدینگی و راههای مقابله با آن را ارایه میدهند و از سوی دیگر با افزایش قیمتها در سوخت و خودرو و مسکن و ارز میزان ارزش مالی موارد قید شده را چند برابر میکنند یعنی میزان گردش پولی در سیستم بانکی و جامعه چند برابر میشود که عملا نشان دهنده افزایش نقدینگی و اسیب پذیری شدید اقتصادی میباشد و خیالی باطل است که فکر کنیم ثروت افرایش یافته است بلکه برعکس در اثر تورم و عدم اجرای راههای صحیح مقابله با آن متاسفانه موازی با آن در حال حرکت هستیم و حتی در مواردی از آن نیز جلو زده ایم یعنی اگر تورم هم بخواهد متعادل شود سیاستهای اشتباه متعادل نخواهد شد و نمونه بارز آن وضعیت طلا و کاهش آن در این روزها در جهان و عدم کاهش مورد انتظار و معقول آن در بازار های داخلی ما میباشد.
بهترین کار این است بنزین به هزارو دویست تومان برسد و برق کیلو واتی 100 تومان .
قیمت آب ثابت بماند .چون به درد سرش نمی ارزد چون در ساختمانهای آپارتمانی اب مشترک است و مردم زیان می بینند .گاز هم به این گونه است .دیگر اینکه این دو قیمت تا پنج سال ثابت بماند .
یارانه ها از اول بایستی منطقی پرداخت می شد نفری 20 هزار خوب بود و تورم نمی آورد .
مالیات و ارزش افزوده را از تولید بردارید . مالیات سنگین بر واردات ببندید و سود فروش و قیمت فروش کالای وارداتی را دولت تعیین کند . محصولات کشاورزی را تضمین خرید شود .حقوق چندین میلیونی مدیران حذف شود و حق مدیریت 30 در صد از حقوق کارمند بالاتر شود .با فساد اداری و رشاء و ارتشاء برخورد جدی شود تا حد سلب مسئولیت و خدمت .به افراد و خدمتکاران اداری متعهد و تولید کنندها و محققین تلاشگر بهاء داده شود .به دانشمندان و کارگران زحمتکش و کارمندان متعهد ارج داده شود و تشویق شوند . جامعه از انگلهای اقتصادی و سیاسی و افراد خودخواه پاکسازی شود . وتلاش برای ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و تفریحات و نشاط سالم در جامعه صورت پذیرد . و کلی چیزهای دیگر که همه میدانند ومیتوانند انجام دهند یا یک عده به ضررشان است چوب لای چرخ می گذارند یا به ضرر عده دیگری است . به این خاطر هیچ کسی به آینده امید ندارد حداقل برای داشتن مدینه فاضله .
با سلام. چندين فاكتور در تورم يك كشور نقش اساسي دارند:
1- اقتصاد دولتي. زمينه راند خوري را ايجاد و تقويت مي كند . كه بيشترين ضربه ما فاكتور اول است .
2- بكارگيري افراد با تجريه و متخصص. همراه با مشاوره با مشاورين دلسوز و حاذق .
3- تنها درآمد ارزي ما نفت مي باشد و اقتصاد ما براين اصل بنا شده است . درآمد حاصل فروش نفت ساماني دهي سالمداشته باشد و زير ساخت ها توجه شود .
4- پرداخت رايانه در بدترين زمان ممكن با توجه به مخالفت هاي كارشناسان داخلي و خارجي اجرا گرديد و برتر آن ، برخلاف قانون ، دولت و عدم پرداخت به توليد كنندگان ، نيز يكي از فاكتورهاي تورم زا ست .
5- حمايت و پشتيباني كامل دولت از توليد كنندگان داخلي. با تاسف رقم واردات كالا از چين - نامرغوب و بي كيفيت - در سالهاي اخير بيداد كرده است .
6- مستحضريد كه در دو دوره ي رياست جمهوري جناب آقاي احمدي نژاد ، يحساب سرانگشتي بايد 700 ميليارد دلار باشد . درصدي از درآمد نفتي را صرف زير ساختارها مي كرديم و زمينه اشتغال را بوجود مي آمد . بايد توجه داشته باشيم كارهاي مثبتي انجام شده است از قبيل : پرداخت وام مسكن مهر - هرچند در تورم مسكن تاثير گذار نبود - .
- بعلت عدم رقابت سالم و عدم فعاليت بخش خصوصي در صنعت خودسازي ، روزبروز ، شاهد توليد خودروهاي بي كيفيت و گران قيمت در جامعه هستيم و علاوه بر ضررهاي مالي و جاني از يك سو ، ترافيك و آلودگي هاي زيست محيطي ، چيزي عايد جامعه وملت نمي شود.
- بعلت تورم افسارگسسته با آن روبرو هستيم ، كمتر كسي حاضر به سپرده گذاري با اين نرخ بهره كم ، در بانكهاي دولتي در اين بخش فعاليت نمايد.
8600000000000 تومان كسري بودجه در سال 92 ، يك معضل بسيار جدي است . و در بين افراد كم درآمد و بخصوص حقوق بگيران كه آمار بالاي متاسفانه بخود اختصاص داداه است بسيار شكننده خواهد بود . نمي دانم تورم در سال 91 چند درصد بوده است دولت مردان ما 40 % مي دانن ولي يك حقوق بگير تنها 18% افزايش حقوق داشته است . با اينكه طبق قانون مصوبه همين دولت ، حقوق باتورم تعيين خواهد شد .
موفق باشيد.
هیچ تغیری !!! فقط کاهش قیمت ها منطقی است
در همه جای دنیا عموم مردم در حال پیشرفت هستند و با گذشت زمان مردم توان خرید بیشتری خواهند داشت اما در ایران تورم کمر مردم را شکسته !
هر چقدر پول جمع کنی برای خرید خودرو یا مسکن سرعت افزایش تورم در ماه بیش از 20% است !
تا ريال ارزش خود را نيابد و دلار ان بالا جا خوش كند وضع همين است
تحریم بانک مرکزی ایران توسط امریکا و غرب در سال 91 باعث ایجاد زلزله ارزی در ایران گردید

مدیران دولتی باید هوشمندانه از قبل پیش بینی می کردند که نکردند در عوض بجای
بی اثر کردن شروع به دادن شعار تحریمها کاغذ پاره است دادند بطور یقین ایران از این مرحله نیز عبور خواهد کرد اما اسیب وارد شد

که با مدرییت صحیح در گفتگوی دیپلماتیک
و مدیرییت هوشمند که بتواند علاج واقعه را قبل از وقوع بنماید می شد جلوی اسیب را گرفت که در این موارد تنها دولت مقصر نیست
و مجلس محترم هم در تقصیر سهم دارد
و تنها ملت شریف و مظلوم ایران سهمی در تقصیر ندارد و تنها دارد تاوانش را پس می دهد
بیایم با هم صادق باشیم. جامعه ما مثل خانواده ای شده که یک مرغ تخم طلا داشتن و سالها با فروش طلاها عادت کردن به تنبلی و تن پروری. الان مرغ مزبور کرچ شده و تخم نمی ذاره. اوضاع خانواده هم به هم ریخته.
هیچ راهی هم نداره. وقتی پول تو خزانه دولت نیست چه جوری حقوق و دستمزد و یارانه رو افزایش بده؟ قطع واردات هم جواب نمیده، چون حتی چادر مشکی مون هم از خارج میاد. کارخانه های بزرگ و ملی کشور قطعات حساسشون رو از خارج وارد می کنن و در عمل فقط مونتاژچی هستن. مختصر صادراتی هم که داریم جواب شکم 70 میلیون نفر رو نمیده. وضعیت تحریم نفت هم روز به روز سخت تر میشه. به نظرم هیچ راه سهل الوصولی وجود نداره. باید از الان با توکل و تلاش شروع کنیم و مردم رو هم گول نزنیم. شاید 10 سال بعد فرجی حاصل بشه.
همين نظر سنجي را در قالب سلسله مقاله از اقتصاد دان ها بخواين، اين مثه اين مي مونه از مردم بپرسيم مريض سرطاني رو چطور درمان كرد، اين كارها تخصص ميخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
زيبا ترين نظر بود
همش حرف حرف حرف ...........................................................
تا زمانی که خودرو های با تکنولوژی قدیمی تولید میشود .نباید انتظار کاهش زیاد مصرف بنزین را داشت.
گران کردن بنزین یک راه حل مقطعی است.
بنرین 2000 تومان برای جلوگیری از آلودگی هوا و مصرف زیاد
دلار 1800 تومان برای کنترل تورم مناسب می باشد
آخه این چه سوالیه ! مگه حتما باید تعغیر داشته قیمت ها !!!!!!!!!!!!! که شما اندازه اونو سوال میکنید ! این مملکت نباید ثبات داشته باشه ؟
متاسفانه باید به اطلاع برسانم که در تماس تلفنی با ایران خودرو در مورد اشخاصی که دعوتنامه با نرخهای نجومی تجاری صادر شده (تحویلیهای اسفند 91 و فروردین 92) گفتند وقتی دعوتنامه صادر شود قیمت قطعی بوده و قابل تغییر نخواهد بود و کاهش قیمتهای شورای رقابت به ما اعمال نخواهد شد. واقعا از همه ی اشخاصی که حقشان پایمال شده خواهشمندم اعتراض خود را به هر نحوی که میدانید اعلام فرمایید. با این وصف قیمت اسفند 91 از قیمت سال 92 گرانتر خواهد بود!!!
صد بار اگرهماره گویم توبه
یارانه نخواهیم دگر وا توبه
این پول که بر سفره ما میبینی
نفتی است زبوی ان بگوییم توبه
ما برکه که بگوییم طلا پیش کشت
مرحمت فرموده ما را مس کنید
چون سکه پانصدی کنون بر دستان
چون پنج قرانی نبود هیچ ستان
ما را نه غم دوزخ و نه حرص بهشت است
در کشور ایران سخن از فقر چه زشت است
ما گرچه نخواهیم چنین یارانه
این شکوه کج بریم ترا دردانه
آن وعده که کردی همه بادا برعکس
ما هیچ نخواهیم به فریادم رس
چندی بدهیم که غائله عکس شود
این قیمت کالا همه بر عکس شود
آن گوشت که بودی همه اش هفت هزار
روغن که همی بود بیش از سه هزار
قند و شکر و میوه و نان و خرما
بر برج فلک رسیده قیمت بشمار
آن روز که گفتی همه از مهر فزون
از عدل و عدالت بشوید بیش برون
ما را چه خیال خوش بودی چون که یکی
بر مرهم درد ما بیامد ز قرون
تا انجا که یاد دارم چندین سال است که دولت ها فقط برای گران کردن تلاش کردهاند نه فکر دیگری بخصوص در 8 سال گذشته
اول اینکه هدفمندی را هدفمند و مرحله به مرحله باید اجرا کرد و نه به یکباره
قبل از اجرا برای هر بخش بیاد اهداف عملکردی تدوین کرد
بعد ز اجرا باید عملکرد را با اهداف سنجید و در صورت مغایرات اقدام اصلاحی کرد.
در مرحله برنامه ریزی باید توجه کرد که چیزهایی مثل سوخت که کشور ما ق=فراوان دارد مزیت رقابتی برای ما محسوب می شود پس نباید طوری عمل کرد که مسایلی از این دست که بار روانی بر جامعه دارد به یکباره دستخوش تغییرات عظیم شوند.
مسایل دیگر را اشاره نمی کنم ولی تا همینجا به غایت ملاحظه می فرمایید که هیچ یک از مراحل یاد شده در هدفمندی اجرا نشده پس لاجرم محکوم به شکستی است که تا کنون مشاهده می کنیم.
هدفمندی ما یک شبه اجرا شد بدون برنامه... مثالی است که می گویند بعضی ها یک سال برنامه ریزی میکنند و بیست سال می سازند و بعضی ها پنج سال برنامه ریزی می کنند و یک سال می سازند. شکل گیری تفکرات مدیریتی یعنی همان چیزی که در حال حاضر فاقد آن هستینم چیزی بود که باید به تدریج و با یک برنامه منظم اجرایی می شد تا زمینه ساز تحول اقتصادی باشد. اما چیزی که از آن خبری نیست همین تفکرات است.
اینا همش حرفه مالیات که نداره بگید بگید
کو گوش شنوا
بنظر این بنده سیاست نفهم دولت جدید هم بایستی مثل دو دوره قبلی هی شغل ایجاد کنه هی شغل ایجاد کنه سالی دومیلیون سه میلیون و شایدم بیشتر تا مردم سرکارباشند تا پیشرفت کنیم و از غرب و آمریکا جلوتر بیفتیم .
1.هردستگاه ونهاد وارگان و هر شخص و آقازاده كه به هركس وهركجا وصل است اگر به هر نوعي در قاچاق سوخت دخالت دارد دستش قطع شود و به مجازاتش هم برسد.
2. همه دستگاهها و ارگانها و بخشهاي مملكت كه كار اقتصادي مي كنند مثل همه مردم و شركتهاي عادي مشمول ماليات گردند و هيچ استثنايي زير نظرهيچ نهادي وجود نداشته باشد هر كه ميخواهد باشد.
وقتی همه چیز را با قیمت دلار محاسبه میکنند! چرا حقوق کارگران و کارمندان را به دلار محاسبه نمیکنند؟! اگر حقوق نیز معادل ریالی دلار و بر اساس حقوق یک کارمند خارجی محاسبه شود، همانطور که بنزین براساس قیمت فوب خلیج فارس قیمت گذاری میشود، هرچه قیمتها تغییر کند مشکلی پیش نمی آید و حقوق بگیران ثابت از پس افزایشها برمی آیند!
دقت کنید اکثر نظرها عمده مشکلات رو بالا رفتن شدید قیمت ارز بیان میکنند
که سرمنشا 70% مشکلات همین بالا رفتن افسار گریخته قیمت ارز میباشد که در اثر تحریم های سوئیفت و تاثیر مخریب آن بر وارد شدن ارز به اقتصاد مملکت است
1-فکری به حال قیمت ارز و به طیع تحریم های شود
2-نمیشود یک ساله نفت را از اقتصاد کشور خارج کنیم این کار باید گام به گام انجام شود نه یه شبه !!
ما به ریال و به زحمت و جون کندن پول در می آوریم در حالیکه باید به یورو و دلار خرج کنیم !!!
اگر اینطوره حقوق هایمان را به دلار یا یورو بدهید تمام!
اقتصاد دان های محترم لطفأ در صورت امکان به این سوال من جواب بدید.
در همسایگی ما کشور ترکیه قرار دارد که حتی تا ده -پانزده سال پیش یک اقتصاد ضعیف درجه پایین جهانی با کلی بدهی بود،
-----------------------------------------------------
حالا سوالم این هست که چطور شد که با نداشتن یک قطره نفت و گاز در حال حاضر یکی از اقتصادهای خوب جهان شده و مدام در
حال رشد هست؟تا جایی که امسال تصمیم گرفته به بانک جهانی پول قرض بده و طبق اعلام صریح نخست وزیرش ذخایر ارزی حدود 100 میلیارد دلار داره ؟؟؟؟
----------------------------------------------
به نظر من درد اقتصاد ما با تحلیل درست این موضوع قابل حل هست!حداقل اگر حل نشه هم میشود برای بعضی از مشکلات رو براش راه حل پیدا کرد .
قانون کاپیتلاسیون رو برداید (تساوی قیمت صادرات و واردات مثل پراید)
بنظر بنده تا زمانیکه حقوق طبقه تولید کننده و موءلف جامعه محترم شمرده نمیشود ماباهمین تورم دست بگریبانیم؛ خیلی از معیارهای اجتماعی فعلی منعکس کننده دیدگاههای ماکیاولیستی است! بدون اینکه بخواهم کسی را متهم کنم اما صادقانه ؛میگویم که ما امروز بیشتر از هر روز دیگر درگیر و مبتلا به بیماری شعار دادن شده ایم؛ اینکه کسی بخواهد با فروش منابع ملی جامعه پول توی جیب مردم بگذارد و امثال ااین فرصت طلبی ها؛ فقط جامعه هر روز فقیرتر و بیمار تر میشود. خانواده ای که به کار و زور بازوی توانمند خود متکی است هرروز پیشرفت میکند اما خانواده ای که هر روز یک فرش زیر پایش را بفروشد به آخر ماه نرسیده ورشکسته است!!! ما نیاز مند افرادی هستیم که شهامت اولویت دادن به مفهوم تولید و نه واسطه گری و دلالی را داشته باشند. جامعه ای که با دلالی روزگار بگذراند معلوم است که افزایش حقوق تولید کننده اش موجب تورم جند برابری میشود ؛زیرا آنکسی که بفرض ؛ صندلی تولید میکند و تنها دستمزدش را 10 درصد افزایش میدهد موجب افزایش 50 تا 70 درصدی قیمت صندلی نیست بلکه ؛ قیمت صندلی را 80 درصد بقیه جامعه که دستشان در جیب تولید کننده است و مثل زالو از تولیدکننده ارتزاق میکنند هر کدام 1 درصد هم قیمت واسطه گری خودشان را بالا ببرند قیمت تمام شده صندلی 80 درصد بالا میرود! مردم در جامعه ما مولد نیستند و تا روزی که سرپرست خانواده جامعه عزیزمان ایران(دولت ؛مجلس یا هر کسی دیگر) ؛ برای منافع کوتاه مدت ،تولید را فدای نفع خود میکنیم؛ همین است. باید فرهنگ تولید را در جامعه ارزشمند کنیم تا بجای تورم ؛ رشد و بالندگی اقتصادی و در نتیجه حماسه ملی داشته باشیم. در غیر اینصورت همینطور به قهقرا میرویم.
به نظرم باید صادر کننده ها ارز دریافتی را با قیمت پایین به وارد کننده ها بدهند تا قیمت کالاها پایین بیاید. شاید این یکی از بهترین راههای ممکن باشد.
عامه ي مردم را كه به زير خط فقر و بيشتر سوق داديد، ديگر چيزي باقي نمانده كه دلمان خوش باشد. حالا آخرين رمق مردم مانده كه آنهم برنامه گرفتنش را داريد...
عوامل تاثيرگذار در گراني
- سوء مديريت
- فساد مديريتي
- تحريمها
- عوامل مافيايي در اقتصاد كشور
-عدم صدافت با مردم و مردم را نامحرم دانستن و دروغ گفتن به مردم
- بيكاري روز افزون
بجاي پرداخت يارانه نقدي مي بايستي زير ساختهاي اقتصادي بستر سازي شود تا با افزايش توليد ناخالص ملي به جنگ بيكاري و تورم برويم
- متاسفانه از لحاظ فرهنگي نيز مردم غني نمي باشند
دست دلال ها و دزدها و باج بگيرها و بساز بفروش ها را از سر مردم كم كنيد من مطمئنم كه قيمتها نصف خواهد شد در اين ميان كشو.ر را قانومندانه با مجريان مجرب اداره كنيد و هر كس كه حطا كرد و دزدي كرد از بيت المال دستش را قطع كنيد اين شامل همه مي شود الخصوص اقا زادها
به نظر من اقتصاد ما فقط با ازاد سازی کامل بازار درست میشود.یعنی بازار(عرضه و تقاضا) خودش تعیین کند که قیمتها چقدر شود.البته با برداشتن تعرفه های گمرکی زیادی که گذاشتن بر کالاهای وارداتی..در نتیجه پس از مدتی ثبات به مملکت باز میگردد.و دولت هم فقط نقش نظارت داشته باشد.منظور بازار رقابتی شود.هم کیفیت بهتر میشود هم تولید داخلی.و دیگر حاشیه اطمینان برای بعضی ها درست نمیشود.
عزیز من اصلا چرا باید قیمت کالا ها افزایش پیدا کند
از نظر من دولت که نقش اساسی اون نظارته بطورکل این کار رو رها کرده و گاها با تصمیمات غیر اصولی به این بحران دامن میزنه
همه قیمتهای کالاهای مصرفی بر اساس دلار ارائه میباشد پس چرا دولت حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان را بر اساس دلار حساب نمیکند.......!!!!!!!؟
1-مسلما افزایش قیمت نمی تواند کاهش دهنده نرخ تورم باشد و از سوی دیگر کاهش قیمت در شرایط فعلی نیز امکان پذیر نیست کالایی که مواد اولیه آن گران تهیه شده باشد کاهش قیمت نیز برای تولید کننده به صرفه نیست.
علت آن هم افزایش نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی است که به مرز 2500 تومان نزدیک شده است. بنابراین ثبات قیمت ها می تواند اعتراضات و فشار بر مردم را کمتر کند.
2- بی شک برای کنترل بنزین باید حمل و نقل عمومی سامان پیدا کند در تهران شرایط بهبود پیدا کرده است اما تا ایده آل فاصله دارد و در شهرستان ها حتا نزدیک به تهران وضعیت اسفناک است فلذا تا زمانی که شهروندان شرایط بهداشت در وسایل نقلیه عمومی را ایده آل نیابند استفاده از وسیله شخصی جای خود را به وسایل عمومی نخواهد داد. حتا اگر بنزین 2000 تومانی را شاهد باشیم. نباید همیشه از زور و اجبار با مردم برخورد کرد اگر شرایط حمل و نقل عمومی بهبود یابد مردم خودشان دوست دارند که هزینه های زندگی شان را کاهش دهند.
3- چه خوب بود این قانون لغو می شد و مردم رو به کمک های دولت خوشبین نمی کردند. مردم ما باید یاد بگیرند که در قرن بیست و یک برای جهانی شدن و رقابت با کشورهای دنیا و بیشتر از این ها عمل به مبانی اسلامی باید صرفه جویی را پیشه خود قراردهند و بی شک فرهنگ سازی اولین راهکار برای کمتر مصرف کردن است. جهانی شدن به این نیست که قیمت بنزین و یا فرآورده های نفتی به حد جهانی برسد بلکه باید تفکر اسلامی و جهانی بودن آن را در بین مردم نهادینه کرد به طوریکه اسراف را گناه بدانند.
4-خیر به هیچ وجه
به اندازه ده سال افزایش قیمت داشتیم، واقعا با این وضع باید کسی خجالت بکشه از گران کردن چیزی حرف بزنه....مردم این سرزمین لیاقت بیشتر از این ها رو دارن اما انگار نه انگار .... متاسفم
مگر گرانی هم دست کسی است ؟ و آن ارگان یاشخص کیست؟ که فقط بلد است گران بکند. در سال های گذشته تقریبا دو بار گرانی رخ می داد : یک با ر نزدیک عید و یک بار هم موقع افزایش حقوق ناچیز کار مندان. ولی حالا هرکسی به زعم خود هر وقت دلش خواست گران می کند و مثل قمه کش ها قمه کشی می کند
دولت بايد از حمايت و دادن بودجه به صنايع خودرو سازي در كشور متوقف كنه واردات ماشين آزاد كنه و اونوقت اون هزينه ايي كه قبلا واسه خودرو سازي انجام ميشده واسه يك صنعت ديگه ايي كه كشور پتانسيل بالاي اجراشو هم داره و حتما هم سود آوري و پيشرفت بيشتري داخلش هست در اونجا سرمايه گذاري كنه . خودرو سازي كه خودشو نشون داد كه اصلا توان رقابت و سرمايه گذاري نداره جز گراني ماشين هم نتيجه ديگه ايي نداشته !!!
حالا که همه واردات چینی شده بهتر چند تا اقتصاد دان چینی وارد کنید تا مشکل را حل کنند!!!!
مشکل جامعه ما ، تورم ما ، بدبختی ما ، پسرفت ما دقیقا در همین پست تابناک است . اینکه سوالات تخصصی را از عموم می پرسد . و همه هم به خودشان اجازه می دهند در مورد چیزی اظهار نظر کنند که فقط در موردش احساس دارند نه علم . این روال از کاسب و کارمند و بازاری شروع می شود و در حال حاضر تا رییس جمهور هم می رسد . انتظار دارید وقتی تصمیم گیری اقتصادی بر همین روال است تورم نداشته باشیم ؟
اولا ،یارانه ها قطع بشه.ثانیا،حقوق ها کاهش پیداکنه،ثالثا،وعده وعیدها جمع بشه،رابعا،دزدیهاواسراف کاریها ازبیت المال قطع بشه،دروغها گفته نشه،آمار نقطه ای درست بیان بشه،خامسا،به نظرا حقوقدانان واقتصاددانان ودیگر صاحب نظران ارزش قائل شویم،سادسا،نگذاریم این انقلاب به دست نااهلان ونامحرمان بیفتد.
به نظر من اقتصاد ما فقط با ازاد سازی کامل بازار درست میشود.یعنی بازار(عرضه و تقاضا) خودش تعیین کند که قیمتها چقدر شود.البته با برداشتن تعرفه های گمرکی زیادی که گذاشتن بر کالاهای وارداتی..در نتیجه پس از مدتی ثبات به مملکت باز میگردد.و دولت هم فقط نقش نظارت داشته باشد.منظور بازار رقابتی شود.هم کیفیت بهتر میشود هم تولید داخلی.و دیگر حاشیه اطمینان برای بعضی ها درست نمیشود.
تابناک جان
افتادیم تویه اتوبان تهران - قم بعدش میگیم چند کیلومتر تا تبریز مونده، یکی میگه 15 تا یکی میگه 1500 تا. یکی میگه مسیر شلوغه یکی میگه مسیر باریکه. یکی میگه قانون گیره یکی میگه ماشین نا امنه. یکی میگه گاز خورش گیره یکی میگه تابلوش زیاده. یکی میگه با حداکثر سرعت یکی میگه با سرعت مطمئنه اما من میگم تبریز نمیره تو میگی خوب هم میره. من میگم چطور میره تو میگی...
قیمت اجناس واقعی شود
حقوق ودستمزد واقعی شود
یارانه پرداخت به مردم حذف و در جهت تولید و اشتغال بکار گرفته شود
دولتمردان به مردم وعدهای دروغین ندهند.
فارغ از هر نوع گرایش سیاسی و ایدولوژیک 4 نفر آدم عاقل و با سواد در علم اقتصاد را استخدام کنید بهشان اختیار بدهید در کارشان دخالت نکنید بذارید سر کار بلکه بتوانند این بلبشو را جمع کنند. در این 8 سال ثابت کردند که کسانی که زیاد حرف می زنند کمتر فکر میکنند یا کلا فکر نمی کنند
سلام
درایت بسیاری از عزیزان قابل تحسین است و در ضمن باید ببینیم چنین مباحثی از چه زمانی در جامعه ما عرف شد؟ که مثلا قیمتها چه شود و چه نشود؟ بالا برود یا نه؟ و امثالهم............. در این چند ساله اخیر چه برسرمان آمده که اینطور به تکاپو افتاده ایم؟ با کدام رویه برتر اقتصادی راهبردهایمان را بر اساس معیارهای موفق جهانی منطبق کرده ایم که حالا از مردم راهکار میطلبیم؟ تعاملمان با کل دنیا قطع شده و بعد میخواهیم امورمان را با الگوهای بین المللی منطبق کنیم؟! آیا وضعمان اینگونه بود ؟ و یا حداقل چنین فکر میکردیم؟ این ایران آباد است؟ این فخر تاریخ است؟ لیاقت ایران این است؟ استفاده از ماشینهای 40 سال عمر؟ تولید ماشینهای 20 سال از رده خارج؟ تورم لحظه به لحظه! و از همه مهمتر ادامه آن از یکسال و اندی قبل تا حالا؟ اگر قرار است مردم نظر بدهند پس چرا رای میدهند؟پس چطور باید هرکس سر جای خودش قرار بگیرد؟ در مجموع اینها همه از یک نقطه آغاز شد و آنهم قبول انزوا و پیامد آن دامن زدن به آن ........
یه زمانی مردم گل توی خیابون رو هم میکندن ولی الان از کنارش رد میشن و از زیبایش استفاده میکنن
اول باید تعامل بین مردم و مسولین خیلی بیشتر و صادقانه باشه اینجوری وقتی یه اتفقی بیفته کلافیه اونی که تو راس هست فقط با یه صحبت و بدون هیچ دستور و یا قانون جدید اوضاع رو به مردم تفهیم و شرایط جدید را ابلاغ و قابل اجرا بکنه
برای این کار باید سطح آگاهی جامعه بالا بره
سطح دانش مدیریت بالا بره که متاسفانه مدیران ما از پایین ترین سطح دانش و آگاهی برخوردارن . احزاب و تشکلها همه و همه باید از افراد دانشمند جامعه باشند نه از افراد مرتبط که متاسفانه دانشمندان از اقلیت هستند. سیستم آموزش همگانی بسیاز ضعیف و کهنه و غیر قابل استفاده میباشد . با توجه به افزایش ظرفیت دانش و آگاهی جوانان سیستم آموزشی و فرهنگی توانایی پشتیبانی این افزایش آگاهی را ندارد این به مانند آن است یک سد بزرگ را بر روی یک جوی آب ساخت مسلما به جای پر شدن سد بر اثر بی استفاده ماندن تجهیزات سد که در اینجا همان افزایش درک و فهم باشد از بین میرود
وقتی کمبودی رخ میدهد همیشه نیازی به افزایش تولید جهت رفع آن کمبود نیست شاید بشود جایگزین بهتری برای محصول سابق پیدا کرد که متاسفانه تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده
در آخر میشود گفت که در این مملکت آن قدر کار هست که هیچ بیکاری نخواهد داشت
و آنقدر سرمایه و پتانسیل هست که میتواند همه چیز را یا بخرد یا بسازد
واین یک مدیریتتتتتتتتتتتتتتتت میخواددددددد
که نداریم
به نظر من مشکل کار یه جای دیگه است ، اگه سیاست کشور عوض شود مشکلات اقتصادی به خودی خود حل خواهند شد و دلار هم به نرخ قبلی خود برخواهد گشت . و به خودی خود همه این تورم ها فروکش خواهد گشت . یه مطلبی را به یادتان بیاندازم که در حوالی سال 1376 تورم در ترکیه بالای 100% بود نرخ بهره در بانکها 120% بود مردم ترکیه وضعشان مثل الان ما بودن ولی الان ببینید تورم 7-10 درصدی را با نرخ دلار 1.8 لیر تجربه میکنن و از لحاظ اقتصادی رتبه 17 جهان را در سال 2012 کسب کردند و...
باسلام
هرچقدرقیمتهابالابروندبایدبه نست آن هم حقوقهابالابروندتافشاربرروی حقوق بگیرکم شود.اگرحقوق بگیرقدرت خریدنداشته باشد بازارهم بامشکل فروش روبروخواهدشد.برای واحدپول ملی هم ریال راحذف وتومان رابجای آن واحدجدیداعلام کنید وواحدی جدیدبجای تومان قراردهیدمثلا" هریکصدهزارتومان یاهریک میلیون تومان یک دریک یایک 000شود.
قیمت اجناس واقعی شود
حقوق ودستمزد واقعی شود
یارانه پرداخت به مردم حذف و در جهت تولید و اشتغال بکار گرفته شود
دولتمردان به مردم وعدهای دروغین ندهند.
اول باید تمام قطعه خودرو باید در داخل تولید می شود نگویید نمی توانیم کشوری که هسته ای صلح امیز می سازد قطعا قطعه خودرو می تواند بسازد اگر خیانت نشود دوم اینکه باید شرکتهای خصوصی باید خودر بسازند هم رقابت ایجاد شود تا کیفیت ماشین خوب شود سوم اینکه اگر قیمت خودرو ارزان باشد مردم خودرو فرسوده سوار نمی شوند تند تند ماشین را عوض میکنند هم تولید ایجاد میشود هم بنزین کم مصرف میشود
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
فکر کنم شما هنوز سوال رو متوجه نشدید
سوال اینه:
چه تغییری در قیمت‌ها را منطقی می‌دانید؟
----------------------------------------------
پیشنهاد میکنم تابناک یه پست بزنه به این مضمون:
هر چه میخواهد دل تنگت بگو!
بعد ببینیم مردم چه دل پری دارن!
بزارن دلار تا جایی که امکان داره بره بالا!
به افزایش قیمت ها هیچ توجهی نداشته باشن!
نفت کلا نفروشن!
تا جایی که راه داره مالیاتو زیاد کنن!
قیمت فراورده های نفتی را تا دلشون میخاد در داخل ببرن بالا!
.....
جای این که شما سوال بپرسید لطفا اجازه فرمایید تا من سوالی از شما بپرسم. تابناک جان، من در اصل موضوع با شما اختلاف دارم. چرا فکر می کنید که اصلا بایستی در قیمتها تغییر داشته باشیم؟
هنوز نبض اقتصادی کشور در دست دلار هست
و تمام تولیدات ما قسمتییا بخشی از ان وابسته به دلار است نمونه بارز این صحبت هم همین تجارت سود ده سوخت در کشور با وجود سهمیه ناچیز و قیمت بالای ان نزدیک 700 تومان است در حالی که نرخ بنزین در خلیج فارس 560 تومان است پس میتوان تنها علت را تفاوت نرخ ارز دانست که ایزار کنترل ارز تنها در دست دولت است و بس
با همه سختی هایی که الان در آستانه ازدواجم میکشم ولی از اینکه میبینم خیلی از مردم دارن نتیجه سطحی نگری و نون به نرخ روز خوری خودشونو میگیرن خوشحالم، امیدوارم این سختیها باعث بشه بینش درستی از آدما پیدا کنیم و به دیگران اجازه ندیم که با شعار و احساسات اعتقاداتمونو دستاویز خودشون قرار بدن و فرق انسان خوب و اونی که تظاهر به خوبی میکنه رو تشخیص بدیم، اول از همه باید فرهنگمون درست بشه، دوم هر کس باید سر جای خودش باشه، سوم جرات پذیرش اشتباهاتمون رو داشته باشیم، چهارم روی حقمون بایستیم، مطمئنم راههای ساده ای که الان همه میگن از نظر دولتیها پوشیده نیست، ولی شاید کسی نمیخواد وضعیت بهتر بشه
در مورد مسكن: برخي كارهاي بزرگ كه عملياتي كردنش سخت است در طول تاريخ در زمان خاصي بوقوع پيوسته مثل اطلاحات ارضي سال 41-42 يا ملي شدن صنعت نفت ،در اين برهه از زمان هم بنظر مياد در اين كشور لازم است زمين را ملي اعلام كنند تا هيچ نرخي نداشته باشد وبازار مسكن از تب و تاب بيفتد در آن صورت زمين متعلق به دولت ونرخ مسكن را فقط مصالح و ساخت تمام شده تعيين ميكند.
بهترین روش اینه که ابتدا به مدت پنج سال چاپ اسکناس به طور کلی متوقف بشه و این یک حکم قاطع از طرف مجلس و یا مراکز دیگر قدرت باشه. همزمان با این کار نیمی از اسکناسهای در گردش، توسط دولت و با فروش اوراق مشارکت و یا طلا و ارز جمع آوری بشه و این پولها همراه با پولهای فرسوده برای همیشه معدوم شوند. بعد دولت در باز پرداخت این پولها به مردم به جای چاپ اسکناس، دست به اقدام ریاضت اقتصادی بزند. یعنی از هزینه های اضافی بکاهد، مالیات بر ثروتمندان را افزایش دهد و در توسعه صنعت توریسم نیز به طور جدی دست به کار شود . پول نفت هم که کم یا زیاد در کنار این طرح ها خواهد بود .
به نظر بنده شما دارین ملت رو میسنجین که ظرفیت گرانی و نظراتشون چیه بعدش تا میتونین گران کنید و کسری امسال بودجه رو تامین کنید ملت هیچ ارزشی برای شما ندارد همه این کارها بازیه بس کنید یه نفر باید این لجام کسیختگی رو جمع کنه نه امیدی برا تولید هست نه چیز دیگر تاوان این ندانم کاری بعضی ها رو ایندگان خواهند داد
تغییر منطقی : چون دولت ثابت کرده هیچ کارش بر اساس حساب کتاب منطق نیست دعا میکنیم اوضاع از این که هست بدتر نشود

تغییر رویایی : شب بخوابیم صبح بیدار شویم ببنیم دلار شده هفت تومان نه همان 1000 تومان
تمامی گرانیها ناشی از روشهای دولت برای دست یابی به پول جهت پرداخت یارانه ها می باشد.نفت را در قبال طلا به ترکیه میدیم و بایستی طلا رو نقد کنیم و بصورت یارانه بدیم به مردم.شما چکار میکردی ؟هرچی قیمت طلا بالاتر بشه به نفعه دولت میشه دیگه .این ساده ترین موردیه که خود دولتیها علنا اعلام میکنن.چرا بجای واردات و مونتاژ پژو سراغ ماشینهای کم استهلاک ژاپن نمیریم؟چون به نفع دولت نیست.چون از زمان تالبوت دارای سهام پژو بودیم نه این زمانه اون زمان اونوقت ماشین پرمصرف فرانسوی بجای کم مصرف ژاپن.یعنی چی ؟
حل شدن مشکلات اقتصادی فقط و فقط یک راه داره
باید واحد پول کشور از ریال به دلار تغییر کنه. مطمئن باشید همه چیز درست میشه
الان درامد ما به ریاله و هزینه هامون به دلار
1- آزاد شدن قیمت دلار و برداشتن کلیه تعرفه های وارداتی بطور همزمان برای از میان بردن رانت های عظیم وغیر قابل کنترل (امضاهای طلایی)
2- اولویت بندی منطقی بین مسائل استراتزیک کشور مانند جراحی اقتصادی، انرزی هسته ای، تعامل بین المللی
3- فقط در صورت در اولویت بودن : اجرای دقیق و کامل مرحله دوم
در غیر اینصورت کنار گذاشتن طرح تا زمان مناسب
هر کاری کنیم. راه های جدید برای دزدی کشف میشه.
خودتون را ناراحت نکنید به نظرم همیشه اوضاع همین میمونه
فقط اینوبگم که صاحب خونه ما اومده میگه 9 میلیون رو پولت بذار وبشین حالا هرراهکاری ارائه میدید امیدوارم که منو نجات بده
ملتی که به دنبال اخلاق صوفی گرانه باشه گدایی را تجربه خواهد کرد
..... آبهم نیست
1-قطع یارانه نقدی
2-ارئه یارانه ازطریق تامین احتماعی کارآمد
3-بهداشت ودرمان رایگان
4-حمایت از تولید کننده وایجاد اشتغال
5-توازون بین حقوق وهزینه ها
6-ادمه ساخت مسکن مهر و ویژه
7-دریافت مالیات حق مدار
8-بکارگیری کارشناسان وطن دوست
9-ارتباطات مطلوب با کشورها
بزرگترین مشکل مملکت ما اینه که تا ی چیزی گرون میشه همه ی کسایی که قیمت تعیین می کنند، مث کاسبا قیمت رو بالا می برند... شبیه بعد از دادن یارانه ها که همه قیمته بالا رفت ولی کسی وجدانشو بکار ننداخت که پول گرون شدن بنزین رو بتون دادن... چه دلیلی داره کالباس رو گرون بدی؟!!!
حتی اگر تحریم و مشکلات اقتصادی کشور را هم فراموش کنیم باز هم فقط میزان ترافیک و آلودگی هوا دلیل کافی برای سوبسید ندادن به بنزین میباشد. چه دلیلی وجود دارد که بنزین را آنقدر ارزان کرده ایم که یکی از تفریحات کم خرج برای جوان ها چرخ زدن در خیابان است؟‌ با این کار ما داریم با هزینه نفت کشور مردم شهر را مجبور میکنیم از کثیفی و ترافیک رنج ببرند. من اصلا با این حرف که در ایران بنزین کننونی نسبت به درآمد مردم گران هست موافق نیستم. در کشور های اروپایی با این که مردم ماشین دارند استفاده از آن را آنقدر پرخرج کرده اند که مردم یا پیاده یا با دوچرخه و یا با اتوبوس سر کار میروند. حتی وقتی میخواهند جایی بروند اول با دوستان و آشنایان و فیس بوک دنبال کسان دیگری میگردند که میخواهند آنجا بروند تا هزینه بنزین را تقسیم کنند. حالا در ایران هزینه بنزین آخرین هزینه ای است که به چشم مردم در یک سفر می آید. من کسانی رو میشناسم هر روز تنهاییی با ماشین شخصی از تهران تا قزوین میروند و بر میگردند. در صورتیکه اگر قیمت بنزین واقعی بود حداقل دو نفر دیگر را هم با خود میبردند.
حتی اگر تحریم و مشکلات اقتصادی کشور را هم فراموش کنیم باز هم فقط میزان ترافیک و آلودگی هوا دلیل کافی برای سوبسید ندادن به بنزین میباشد. چه دلیلی وجود دارد که بنزین را آنقدر ارزان کرده ایم که یکی از تفریحات کم خرج برای جوان ها چرخ زدن در خیابان است؟‌ با این کار ما داریم با هزینه نفت کشور مردم شهر را مجبور میکنیم از کثیفی و ترافیک رنج ببرند. من اصلا با این حرف که در ایران بنزین کننونی نسبت به درآمد مردم گران هست موافق نیستم. در کشور های اروپایی با این که مردم ماشین دارند استفاده از آن را آنقدر پرخرج کرده اند که مردم یا پیاده یا با دوچرخه و یا با اتوبوس سر کار میروند. حتی وقتی میخواهند جایی بروند اول با دوستان و آشنایان و فیس بوک دنبال کسان دیگری میگردند که میخواهند آنجا بروند تا هزینه بنزین را تقسیم کنند. حالا در ایران هزینه بنزین آخرین هزینه ای است که به چشم مردم در یک سفر می آید. من کسانی رو میشناسم هر روز تنهاییی با ماشین شخصی از تهران تا قزوین میروند و بر میگردند. در صورتیکه اگر قیمت بنزین واقعی بود حداقل دو نفر دیگر را هم با خود میبردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
در هلند و اروپا آنقدر تفریح زیاده و مراکز مختلف تفریحی آنقدر هست که هیچ کس با ماشین تفریح نمیکنه ولی در ایران چون مراکز تفریحی کم هست و یا استفاده از آنها گران مردم با ماشین تفریح میکنند آن هم درصد بسیار اندکی از مردم چون هزینه بنزین همین الانشم بقدری بالاست که دیگه صرف نمیکنه کسی با ماشینش حتی بخواد کار واجبی انجام بده چه برسه به تفریح.چرا باید مردم تاوان همه چیز رو پس بدند؟تعداد ماشینهای شهر لندن بمراتب بیشتر از ماشینهای تهرانه پس چرا در لندن آلودگی وجود نداره؟شما که میگید هزینه بنزین واقعی بشه آیا واقعا ما داریم حقوق واقعی خودمونو می گیریم؟؟؟همین الانشم هزینه بنزین در مقایسه با حقوقی که می گیریم واقعا بالاست و ظلم در حق مردمه.
مدت ها پیش در هلند متوجه شدند که با رشد تعداد ماشین های شخصی اوضاع شهر بدلیل بافت قدیمی شهرها از کنترل خارج میشود و ترافیک شهر ها بیشتر و بیشتر میشود. تصمیمی که در آنجا گرفته شد بجای اضافه کردن ضرفیت پارکینگ ها و خیابان ها ضرفیت حمل و نقل عمومی را بهتر کنند، مسیرهای دوچرخه ایجاد کنند و هزینه استفاده از ماشین شخصی را بالا ببرند. در حال حاضر مردم از جابجایی در شهر از طریق ترم یا دوچرخه واقعا راضی هستند و در مقابل اگر بخواهند از ماشین شخصی استفاده کنند با مشکلات زیادی مثل جای پارک، ترافیک و هزینه بالای بنزین روبرو میشوند. در نتیجه بافت قدیمی شهر تغییر نکرد مشکل آلودگی برطرف شد نشاط مردم در اثر استفاده از دوچرخه و یا ترم های مدرن بیشتر شد منابع مالی کشور هدر نرفت مشکل کم تحرکی و اضافه وزن تا حدی کنترل گردید ....
حالا این نظراتی که میدین فایده ای هم داره یعنی قراره به گوش کسی که باید،میرسه
ازین دولت فقط می خوایم دوروبر آفریقامشغول بشه تا دولت بعدی بیاد و تمام خرابکاریها رو برگردونه سرجاش. طرح یارانه ها کشوررا با تورم بیش از صددرصد مواجه کرد و هیچ نتیجه مثبتی نداشت.باید برگرده سرجاش
40 سال صنعت خودرو داریم چی شد کجا هستیم اگر این هزینه رو صرف ساخت چند تا پالایشگاه کرده بودیم خیلی بهتر بود چرا باید تو همه زمینه ها دخالت کنیم و هیچ چیز درست و حسابی هم نداشته باشیم همین پراید تا حالا چند نفرو به کام مرگ برده جالب اینکه همین پراید خریدنش آرزوی خیلیها شده.
قيمتها ارتباط منطقي با دستمزدها دارند بعبارت ديگر دستمزد بايد چنان باشد كه بتوانيم به آموزه هاي اسلام عمل نماييم و يك خانواده متوسط بتواند با دستمزد سر پرست خانوار زندگي متوسطي را داشته باشد تا زمينه رشد معنوي و فكري افراد جامعه فراهم شود خانواده اي كه در آن پدر هرگز در خانه حضور ندارد چگونه مي تواند انسانهاي رشيدي به جامعه هديه كند؟ فرزنداني كه از سالهاي نخستين زندگي بايد با برنامه هاي ويرانگر و طاقت فرساي آموزشي خود را براي كنكور آماده كنند چگونه مهارتهاي زندگي و مهارتهاي اجتماعي را كسب خواهند كرد؟ امام علي فرمودند وقت خود را به سه قسمت تقسيم كن يك سوم براي معاش يك سوم براي استراحت و يك سوم براي كارهاي شخصي . و نيز طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران دستمزدها بايد به گونه اي باشد كه امكان رشد معنوي و فكري افراد جامعه را فراهم نمايد.
اگه کسی یه کم بشینه فکرکنه بیشترمشکلات ما ازجانب خوددولته.یه سرکه به شهرداری یاهرجای دیکه که به جناب دولت مربوطه بزنی ولیست قیمتاشونو باسال قبل وقبلترش مقایسه کنیدپی به این واقعیت میبرید.دیگه اینکه دولت تونظارتاش خ ضعیفه.میشه گفت کسی به فکرمردم نیس حتی خودمردم.تقریبا90%مردم بفکرخودشونن ک چطوری همدیگه روسرکیسه کنن.و..توخودحدیث مفصل...
نمیدونم چرا هیچکس نرفت سر اصل مطلب: ارتباط سازنده و دوستانه با تمام کشورهای دنیا تنها راه بیرون رفتن کشور از مخمصه است
با سلام به تمام دوستان ماهمه خوب میدونیم مشکل
چیه و چطور باید حل بشه اما باید دید که اگه مشکل حل بشه نون کیا اجر میشه.کیا از این وضعیت بد بهترین نفع رو میبرن.اونا رو باید حذف کرد .این تنها به سوخت یا قیمت نان و غیره بر نمیگرده هر روز یک سناریو تازه برای منافع خود جور می کنن.با گرون شدن
سوخت گوجه فرنگی هم گرون میشه حال برین تا ته این ماجرا.
به ماچه هرکار دلتان میخواهد انجام دهید
اولا" حقوق ها را به موازات افزایش قیمت ها افزایش دهند.
ثانیا" درپی حل مشکلات سیاست خارجی باشند.
تا موانع ورود مواد اولیه مورد نیاز مملکت برطرف شود .
ثالثا"از وقوع یک حمله اعتلاف بین المللی به کشور با دیپلماسی فعال جلو گیری نمایند چون نتیجه یک جنگ دیگر درایران باعث تجزیه خواهدشد.
آقا امام زمان (عج) ظهور کنند و با درایت یک معصوم مشکلات این جامعه برطرف شود و عدالت واقعی در زیر سایه اسلام ناب محمدی به اجرا در آید.... از پیامبر اکرم(ص) روایت است که روزی از اسلام، جز نامی باقی نخواهد ماند... به گمان من امروز آن روز است... امیدوارم که سعادت درک حضور امام زمانمان را داشته باشیم...
بازم داری آمار می گیری!!!
اول اینکه نرخ تورم دقیقا محاسبه شود (که بنا به نقل قول روزنامه اکونومیست 89 درصده) بعد حقوق کارمند و کارگر هم همانقدر افزایش یابد (مطابق قانون)
راه دیگه که خیلی دقیق تر و بهتره اینه که از سال مثلا 85 افزایش قیمتها محاسبه و درصد افزایش آن در حداقل حقوق آن سال ضرب شود.
به نظرم در وهله اول باید سیاست عاقلانهدر پیش بگیریم تا تحریمها برداشته شود و با جهان صنعتی رابطه برقرار کنیم بعد از ان بتوانیم با سرمایه گذاری خارجی از کشورهای صنعتی چرخه تولید را قوی کنیم مثل کشورهای هند مالزی برزیل و ترکیه.سرمایه گذاری خارجیو سرمایه داران بزرگ از نان شب واجب تر است که با سیاست تعامل بدست می اید و همینطور افراد کارشناس و باتجربه در سیستم اقتصادی استفاده کنیم تا موفق شویم.تنها و تنها تجربه کشورهایی که در این چند سال پیشرفت کرده اند را انجام دهیم برزیل هندچین ترکیه و..
تا دلار بر نگرده زير2000تومن اش همينه .كاسه هم همين بقيه اش حرف مفته
دلیل اصلی گرونی تو مملکت اینه که دولت خودش مثل دلال ها عمل میکنه و از گرونی سود میبره. پس تا سر چشمه درست نشه، هیچ نتیجه ای نمی شه گرفت. اصولا دولت حاضر نیست هیچ سرمایه گذاری تو صنعت و ساختمان بکنه که سود 4 برابری نداشته باشه. برای همین همیشه خودش تورم ایجاد میکنه تا پروژه هایی که راه اندازی میکنه، بعد از چند سال و بر روی کاغذ، سود ده به نظر بیاد. برای همین هست که با این روش هیچ وقت مملکت درست نمیشه و بیماری اقتصادی " بیماری هلندی" عمیق تر و شدید تر میشه . مثلا همین مسکن مهر که الان به عنوان نقطه قوت دولت مطرح میشه ، در اصل یک طرح تقلیدی از کشور های سوسیالیستی دنیاست با این تفاوت که در کشوری مثل ژاپن که اقتصاد قوی داره، خود دولت میاد سرمایه گذاری میکنه و خونه میسازه و به صورت قرعه کشی به مردم میده و 15 ساله پولش را میگیره. یعنی اول از جیبش خرج میکنه و بعد پولشو میگیره. اما تو ایران دولت میاد زمین مفت خدا رو که وسط کویر هست با 4000 تا منت به شما واگذار میکنه ، بعد پول همه ساخت و ساز را پیش پیش از شما میگیره تا تزریق کنه به کارخانه های سیمان و آهن دولتی. بعد ساختمان را که تا مرحله سفید کاری رفته بالا واگذار میکنه و میگه بقیش با خریدار. اونقت تو تلویزیون هم پز میدن که ما داریم خانه سازی میکنیم. به این نوع کار نمیگن خانه سازی. میگن فروش زمین متری 1 ریال به قیمت بالا به مردم، به این کار میگن دلالی. صنعت خودرو هم که شده مثل یک معتادی که 35 ساله داره از حق خواهر و برادرش در یک خانواده مصرف میکنه و سهم بقیه را می سوزونه . دولت هم به عنوان متولیش ، مثل پدر و مادری عمل میکنه که نمی خواهد اعتیاد بچش ترک بشه چون دلش می سوزه. غافل از اینکه بقیه بچه ها گرسنه هستند. فکر میکنم هر خانواده عاقلی یا بچش را ترک اعتیاد میده یا می فرستدش زندان. پس صنعت خودرو را هم باید از اعتیاد در ورد . حالا یا میمیره یا خودش را جمع و جور میکنه. تقصیر بچه های دیگه چیه .
تغییرات در قیمتها و قبول آن توسط مردم بزرگترین خسارت را به اقتصاد کشور میزند . هر گونه تغییر در اصل، بعنوان کم شدن ارزش پول ملی و در نهایت به زنجیره تورم کمک خواهد کرد. لازم است بدانیم که عدم دادن سیستم مطلوب و تکرار آزمون و خطا اقتصاد مملکت را به این روز نشانده است. عمق فاجعه را میتوان با سر زدن به شهرکهای صنعتی و تعطیلی 98 درصد واحد های تولیدی از نزدیک حس کرد. در کشور های پیشرفته زمانیکه فرد یا افرادی توان اجرائی را ندارند خودشان بصورت داوطلبانه از سمت خود کناره گیری میکنند اما در 34 سال انقلاب هیچیک از مسئولین نه بخاطر خدا و نه بخاطر مردم از سمت خود کناره گیری نکرده اند . جنگ قدرت طلبی و تحصیل پول بیشتر چه حلال و چه حرام همچنان ادامه دارد و هر کس سعی میکند تا در جائی فقط و فقط برای خود قدرت و شخصیت ایجاد کند.
تا کنون اجرای هدفمندی یارانه ها دستاورد خاصی بجز تحمیل هزینه های سنگین چه به دولت و چه بخش خصوصی نداشته است. تزریق پول بدون هدف فقط نقدینگی جامعه را بالا برده و در اصل از قدرت خرید مردم بدلیل تورم کاسته است و اما راهکار:
اگر منابع در آمد های ارزی که با وجود تحریم ها کاهش یافته است میتواند کالاهای اساسی مردم را پوشش بدهد چرا ما باید نرخ ارز را هر روز عوض کنیم تا تغییر قیمتها بوجود آید؟ دولت در هر ماه موظف شده است تا میلیاردها تومان پول را به قطعات کوچک تقسیم کرده و بعنوان هدفمندی یارانه در اختیار مردم قرار دهد. یادمان باشد که دولت برای انجام این مورد بایستی منابعی را بعنوان درآمد داشته باشد. پس در این چرخه از مردم گرفته و با ارزش کمتری ( تورم ) به مردم پس داده میشود . امید است ازافراد لایق و دلسوز و شیفتگان خدمت استفاده گردد.
مشکلات کشور قابل حل است.
-انحصار طلبی برداشته شود.
- رقابت در بازار وجود داشته باشد. مثلاً تعرفه ماشین و لوازم الکتریکی برداشته شود یا ناچیز باشد تا تولید کننده داخلی بتواند رقابت کند.
-مدیریت سرمایه
گرفتن مالیات سنگین از اجناس٬ خودرو و خانه های لوکس
ندادن یارانه به حج ٬ حذف سهمیه نهادها و حتی گرفتن مالیات به دلیل اینکه فقر دارد ریشه ایمان جامعه را می سوزاند و در این شرایط هزینه از جیب ملت برای سفرهای مستحبی جایز نیست

تمام این مالیاتها خرج کمک به ازدواج جوانان و هزینه درمان بیماران و کمک به بی سرپرستان بشود
هیچ تغییری را منطقی نمیدانم ..... بازار باید با ثبات باشد
در ایران یک خودرو 5000000تومانی را به 6 تا 10 برابر قیمت میفروشند هیچ مسئولی در باره ان حرف نمی زند اما همیشه ارزانی قیمت بنزین را نسبت به کشورهای دیگر چماق کرده به سر ملت میکوبند
هر ایرانی با خرید یک خودرو به قیمتی معادل قیمتهای 6 ماه قبل(قبل از گرانیهای اخیر) باید تا اخر عمر خودرو بنزین مجانی استفاده کند.
سرگرمی خبیه
کاهش 90% قیمتهایاافزایش 90.9% دستمزدها
چرا یه فکری برای ارزش پول این مملکت نمیکنید !!؟؟

چرا همه چی را با تورم حل میکنید؟؟!!

پول ملی ما اعتبار ما می باشد .
تثبیت نرخ ارز در قیمتی بین 1200 تا 1600 تومان
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم