بازدید 8477

سیاست دوگانه سامسونگ در برخورد با ایران

کد خبر: ۳۱۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱ 03 May 2013
سامسونگ کاربران ایرانی را تحریم می‌کند، تیزر سیاسی علیه ایران می‌سازد اما گوشی جدید و شاخص خود در بازارهای جهانی (Galaxy S۴) را در رده اولین‌ها برای فروش وارد کشور ما می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک ماه و نیمی بیشتر از رونمایی محصول جدید خانواده کهکشانی‌های سامسونگ نمی‌گذرد که پای S4 به بازار ایران می‌رسد.

گوشی جدیدی که شاید نماینده مطرح سامسونگ برای رقابت با صاحب‌نامان مطرحی در دنیا همچون موتورلا و آیفون به شمار می‌رود دارای مشخصاتی چون پردازنده چهار هسته‌ای و 1.6GHz، تاچ‌اسکرین 5 اینچی سوپرآمولد (Super Amoled)، دوربین 13 مگاپیکسلی، رم 2 گیگابایتی، سیستم عامل اندروید نسخه 4.2، حسگرهای هوشمند و باتری 2600 میلی‌آمپری است.

این گوشی که ماه‌ها پیش از ورودش به بازار تجاری نقل محافل شده بود و کارشناسان بسیاری بر سر ارزیابی جایگاه آن در بازار و وضعیت آن در برابر رقبای حرفه‌ای به بحث پرداخته بودند، به زودی راه خود به بازارهای منطقه‌ای را یافته است.

ایران هم که مسلما یکی از بازارهای هدف سامسونگ با جمعیت جوان و شاخص بالای سواد به شمار می‌رود، از این رده خارج نبوده و توانسته به سرعت نظر مسئولان این شرکت را برای سرمایه‌گذاری جدیدتر در این کشور به خود جلب کند.

اما آیا همین چند هفته گذشته نبود که مسئولان سامسونگ به مشترکان ایرانی فروشگاه الکترونیکی خود نامه دادند که از این به بعد آنان را تحریم خواهند کرد؟ حال چه شده که در اولین توزیع‌های منطقه‌ای و گسترده خود ایران را لحاظ کرده‌اند؟

سامسونگی که احترامی برای مشترکان ایرانی خود قائل نیست و با فراهم شدن فرصتی مناسب علاوه بر پیاده‌سازی استراتژی‌های تبلیغاتی خود، به خواسته غربی‌ها نیز تن می دهد، حال چه به واسطه ساختن تیزرهای سیاسی و چه تحریم مشترکان ایرانی، واقعا چه هدفی از آوردن S4 به کشور دارد؟ به راستی اگر کاربران ایرانی متحد با یکدیگر کالاهای این شرکت را تحریم کنند، چه میزان ضرر گریبان‌گیر این شرکت می‌شود؟

با اتخاذ چنین رویه‌ای، باز هم مدیر عامل این شرکت حاضر است عذرخواهی کتبی را داشته باشد یا می‌گوید: بی‌خیال، ایران چندان ارزشی برای ما نخواهد داشت؟

با این حال پای این محصول هم به کشور باز شد و پارس مایکروتل ضمانت کالاهای آن را برعهده دارد و در بازاریابی خود برای فروش این محصول وعده شرکت در مسابقه را نیز به خریداران داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم