صعود محجوب به بهترين رده جهاني درتاريخ جودو

کد خبر: ۳۱۶۹۸۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹ 03 May 2013
|
2978 بازدید
نمايندگان ايران پس از کسب يک مدال طلا و يک برنز در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند در تازه‌ترين رده‌بندي بهترين جودوکاران مرد جهان صعود داشتند و محجوب بهترين مکان تاريخ جودوي ايران در رده بندي را به خود اختصاص داد.

به گزارش ايسنا، سايت فدراسيون جهاني جودو (IJF) جديدترين رده بندي جودوکاران جهان مربوط به ماه آوريل را منتشر کرد که در آن ملي پوشان ايران صعود داشتند.

بهترين مقام تاريخ جودوي ايران

در وزن 100- کيلوگرم کرپالک از جمهوري چک با 1476 امتياز صدرنشين است.جواد محجوب که حدود سه هفته قبل در مسابقات قهرماني بزرگسالان آسيا در تايلند توانست مدال طلا را کسب کند در رده بندي اين ماه با 24 پله صعود و کسب 558 امتياز در مکان سيزدهم قرار گرفت.(محجوب در رده بندي ماه قبل در مکان سي و هفتم قرار داشت). گرفت. مکان سيزدهم محجوب بهترين مقامي است که در طول تاريخ اعلام رده بندي جهاني و تاريخ جودوي ايران يک نماينده ايران به خود اختصاص مي دهد.

در وزن 81- کيلوگرم ويکتور پنالبر از برزيل با 1426 امتياز در صدر است. کيم جائه بوم از کره جنوبي که صدرنشين بود با 1398 امتياز درمکان دوم قرار گرفت.اين کره اي در مسابقات تايلند مدال طلاي آسيا را کسب کرد. در اين وزن امير قاسمي‌نژاد که در تايلند مدال برنز را بدست آورده بود با 284 امتياز و يازده پله صعود در مکان 35 قرار گرفت.( او دررده بندي ماه قبل در مکان 46 قرار داشت).

در وزن 60- کيلوگرم اميران پاپوناشويلي از گرجستان با 1296 امتياز در صدر قرار دارد. بهزاد وحداني که در رده بندي ماه قبل حضور نداشت به دليل شرکت در مسابقات قهرماني آسيا با 48 امتياز در مکان 120 قرار گرفت.احسان بهراميان ديگر نماينده ايران در مسابقات تايلند که از اين رقابتها حذف شد بدون تغيير در جايگاه ماه قبل خود همچنان با 8 امتياز در مکان 191 قرار گرفت.محمد جواني با 7 امتياز در جايگاه 200 و قاسم نوري زاده با 6 امتياز در جاي 203 قرار گرفتند.

سرانجام خروج ميراسماعيلي از رنکينگ

در وزن 66- کيلوگرم لاشا شاوداتاشويلي از گرجستان با 1436 امتياز در صد رقرار دارد. در اين وزن وحيد بنا با سي پله سقوط 2 امتياز در مکان143 قرار گرفت.(او در رده بندي ماه قبل در مکان 113 قرار داشت).

در همين وزن آرش ميراسماعيلي، سرپرست نايب رئيسي فدراسيون که در رده بندي ماه قبل با 18 امتياز در مکان 163 قرار داشت سرانجام از رده بندي خارج شد. مير اسماعيلي کاپيتان اسبق تيم ملي حدود 15 ماه است که نايب رييس فدارسيون شده و در مجموع حدود دو سال است که ديگر مبارزه اي در ميادين رسمي نداشته و از دنياي قهرماني ورزشکاري خداحافظي کرده است.

در وزن 73- کيلوگرم سينجارگال از مغولستان که مدال طلاي قهرماني آسيا در تايلند را کسب کرد با 1130 امتياز صدرنشين است. سعيد ملايي که در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند پنجم شد وارد رنکينگ جهاني شد و با 88 امتياز در مکان 89 قرار گرفت.

در همين وزن علي معلومات که از دنياي ورزشکاري خداحافظي کرده و مربي تيم ملي جوانان ايران است با 58 امتياز در مکان 123 قرار گرفت. او در رده بندي ماه 73 بود. الياس علي اکبري ديگر نماينده ايران در تايلند که مربيان از عملکردش رضايت نداشتند با 16 امتياز در مکان 210 قرار گرفت.(او در رده بندي قبلي در مکان 203 قرار داشت).

در وزن 90- کيلوگرم والرام ليپارتياني از گرجستان با 1782 امتياز در صدر قرار دارد. در اين وزن محمد جمالي که در مسابقات تايلند هفتم شد با 94 امتياز در مکان 90 قرار گرفت.(او در رده بندي ماه قبل در مکان 121 قرار داشت.)

در وزن 100+ کيلوگرم محمد رضا رودکي، کاپيتان تيم ملي که به دليل آسيب ديدگي حدود 10 ماه است از ميادين بين المللي دور است با 174 امتياز در مکان 43 قرار گرفت.( او در رده بندي ماه قبل در مکان بيست و هشتم قرار داشت.)

در اين وزن همچنان تدي راينر از فرانسه با 2000 امتياز در صدر قرار دارد. امير ملکي پور ملي پوش سابق تيم ملي جوانان با 6 امتياز در مکان 149 قرا گرفت و پهلوان وارد رنکينگ نشد.

تيم هاي ملي جودوي ايران در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند يک مدال طلا توسط جواد محجوب ، يک مدال برنز توسط امير قاسمي نژاد ، يک مقام پنجمي توسط سعيد ملايي و دو مقام هفتمي توسط محمد جمالي و جعفر پهلوان کسب کرد و در مکان چهارم بخش مردان قرار گرفت.

 با توجه به اهميت رده‌بندي جهاني در اختصاص سهميه‌ها (مخصوصا المپيک) حفظ جايگاه‌هاي برتر در اين رنکينگ مي‌تواند حداقل خيال جودوکاران بابت سهميه را راحت کند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟