بازدید 7805

تنور داغ بازار وام هاي مسکن خاموش شد

کد خبر: ۳۱۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹ 04 May 2013
گزارشات ميداني حاکي از کمرنگ شدن بازار خريد و فروش وام مسکن است.

به گزارش باشگا خبرنگاران در چند سال گذشته بازار خريد و فروش وام مسکن به گونه اي داغ شده بود که رئيس اتحاديه املاک خريد و فروش وام مسکن را توسط مشاوران املاک غيرقانوني اعلام کرد.

براساس اين گزارش؛ افزايش کلاهبرداري در بخش خريد و فروش مسکن، موجب رونق بازار اوراق مسکن شده است.

بسياري از مشاوران املاک با بيان اينکه سود اوراق مسکن بسيار بيشتر از وام مسکن است، گفت: متاسفانه به دليل کلاهبرداري و با وجود تنظيم وکالت بيشتر مردم و خريداران مسکن، به بحث اوراق مسکن مي روند.

براساس اين گزارش؛ در حال حاضر بازار خريد و فروش مسکن بسيار رکود يافته، به طوريکه بسياري از مشاوران املاک روزانه يک فروش و يا خريد را انجام نمي دهند.

افزايش قيمت مسکن در چند ماه گذشته،‌ موجب بالارفتن قيمت وام و همچنين اوراق مسکن شده است، به گونه اي که وام 20 ميليون توماني بين 2 ميليون و 500 هزار تومان تا سه ميليون تومان شده است.

يکي از مشاوران املاک، در خصوص بازار مسکن گفته است؛ نه تنها بازار خريد و فروش مسکن راکد شده، بلکه رهن و ا جاره که در حال حاضر فصل آن به شمار مي رود، از رونق افتاده است.

اين مشاور املاک در ادامه تصريح کرد: بازار خريد و فروش مسکن از اواخر فصل زمستان آغاز و تا اواسط آن ادامه مي يابد، اما متاسفانه امسال برخلاف سال هاي گذشته هيچ خريد و فروش مسکني صورت نگرفته است.

براساس اين گزارش؛ با تعلق گرفتن وام مسکن به واحدهاي مسکوني تا 15 سال، حتي بازارفروش واحدهاي مسکوني غير نوساز را رونق نداد.

حال اميدوار هستيم با ايجاد راهکارهاي جديد و آغاز قانون ماليات بر خانه هاي خالي اين بازار رونق بگيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم