بازدید 8334
عصرانه انتخاباتی هفدهم اردیبهشت

انگلیسی‌ها سال 84 می‌گفتند شهردار تهران رئیس‌جمهور بعدی است

با شروع زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از امروز مطالبی با عنوان صبحانه و عصرانه انتخاباتی در مورد آخرین اخبار مهم نامزدهای انتخاباتی خدمت خوانندگان تابناک تقدیم می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶ 07 May 2013

با شروع زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، از امروز مطالبی با عنوان صبحانه و عصرانه انتخاباتی در مورد آخرین اخبار مهم نامزدهای انتخاباتی خدمت خوانندگان تابناک تقدیم می‌شود.

محسن رضایی نامزد مستقل انتخابات امروز از طرف جمعی از دانشجویان، نخبگان و اقشار مختلف استان فارس برای حضور خود در عرصه ریاست جمهوری، برای رفع چالش‌های گریبانگیر دعوت شده است.

نویسندگان نامه به وی نوشته‌اند: ولایت‌مداری و اعتماد قلبی شما به مقام معظم رهبری، اهمیت دادن به جوانان و نسل سوم و چهارم، برنامه‌ریزی دقیق و جامع در حوزه‌های مختلف، حسن تدبیر، فراجناحی بودن و مهم‌تر از همه برخورداری از تخصص اقتصادی، ما را به انتخاب شما به عنوان گزینه اصلح ترغیب کرده است.

وی در سخنان امروز خود اظهار کرده است: اقتصاد ما از کشاورزی تا صنعت پوسیده و سایر بخش‌ها نیز مانند یک پیکان قراضه‌ای است که بیش از 70 سال از عمر آن گذشته و حتی در اتوبان نیز خوب راه نمی‌رود و تحریم نیز بر آن افزوده است. این اقتصاد در بازارها و زیربناها نیازمند تعمیر و نوسازی اساسی است.

دبیر مجمع تشخیص در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگ ایران اشاره کرده و افزوده: ما فرهنگ خالصی نداریم و فرهنگ ما التقاطی است به طوری که فرهنگ ما متأثر از فرهنگ کمونیستی، لیبرالی و ارتجاعی بوده است. تعریفی که از زهد و عدالت می‌شود با روح اسلام سازگار نیست و زهد و عدالتی که در جامعه ما تزریق می‌کنند یا تفسیر مارکسیستی، یا سوسیالیستی یا لیبرالی و یا متحجرانه است.

وی با اشاره به اینکه شورای انقلاب فرهنگی با این همه اختیارات هیچ کار اساسی برای فرهنگ انجام نداده است، افزود: کاش شورای انقلاب فرهنگی نبود در آن صورت شاید فکری می‌شد و نخبگان کشور فکری برای فرهنگ ملی ما انجام می‌دادند اما اگر بخواهیم الآن فرهنگ را نوسازی کنیم اقتصاد ملی را نیز باید نوسازی کنیم.

صادق واعظ زاده اولین نامزد مشهوری که امروز ثبت نام خود را انجام داده، گفته است: برای حل مشکل تورم یک برنامه جامع طراحی کرده‌ام. وی با بیان این‌که ما برای تورم یک برنامه جامع طراحی کرده‌ایم، اظهار داشته: برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برنامه داریم و ایجاد کار در روستاها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

یکی دیگر از نامزدهایی که امروز برای انتخابات ثبت‌نام کرد، حسن روحانی دبیر سابق شورای امنیت ملی بود. روحانی در واکنش به سخنان مصلحی در مورد هاشمی رفسنجانی گفته است: کسانی که چند ماه از مسئولیت آنها باقی مانده احتیاط بیشتری در سخنان خود داشته باشند.

یونسی وزیر سابق اطلاعات از قطعی بودن عدم حضور هاشمی در انتخابات خبر داده است. نوبخت سخنگوی انتخاباتی حسن روحانی نیز اخبار منتشره مبنی بر حضور هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات را رد کرده و از حمایت وی از روحانی خبر داد.

روحانی نیز در این باره که اگر هاشمی به عنوان کاندیدا ثبت نام کند از انتخابات کنار خواهد کشید گفته است: ظرف چند روز آینده معلوم می شود که آقای هاشمی ثبت نام می کنند یا خیر ولی من فکر نمی کنم ایشان ثبت نام کنند. روحانی همچنین در دانشگاه شهید بهشتی مدعی شده است که: انگلیسی‌ها در سال 84 به ما می‌گفتند شهردار تهران رئیس‌جمهور بعدی شما خواهد بود در حالی که ما فکر می‌کردیم هاشمی رأی می‌آورد.

روحانی در مورد رنگ مورد نظر خود برای انتخابات اظهار داشته من رنگی را انتخاب نکرده‌ام ، اما هودارانم رنگ بنفش را برگزیده اند و دلیل ثبت نام زود هنگام خود را استحباب عجله در کار خیر دانسته است.

این در حالی است که کواکبیان رنگ خود را سبز اعلام کرده است. وی با بیان این‌که نگران نیستم و ان‌شاءالله رای می‌آورم، خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی رای نیاوردم به رقیبی که بر اساس قانون انتخاب شده است، یک جعبه شیرینی می‌دهم. کواکبیان تاکید کرد: شعار من زنده باد اصلاح‌طلب، نام دولتم دولت اخلاق و رنگ‌م سبز است.

وی افزود: ما گفتیم که 50 گل باید شکفته شود یعنی این‌که ما تا قبل از روز رای‌گیری به صورت تفصیلی 50 برنامه ارائه خواهیم کرد که از این تعداد 12 برنامه اقتصادی، 10 تای آن سیاسی، 8 فرهنگی، 5 امور زیربنایی، 5 برنامه مربوط به امور بین‌المللی، 5 برنامه مربوط به امور اجتماعی و 5 برنامه مباحث اداری را شامل می‌شود.

عارف دیگر نامزد اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ما در انتخابات 88 مسابقه برد برد را به مسابقه‌ای باخت باخت تغییر حالت دادیم،گفت: امروز باید از حوادث 88 درس بگیریم. که دیگر شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم. وی اقتصاد و معیشت را مهمترین و اولین برنامه دولت خود دانست و اظهار داشت: بی‌انضباطی مالی دولت، نقدینگی و کنار گذاشتن نهادهای نظارتی از مواردی بود که ما را به این شرایط رسانده است، بنابراین تلاش ما این است که ثبات اقتصادی و کنترل قیمت‌ها را در دستور کار دهیم.

در بین اصولگرایان نیز، سرنوشت آینده ائتلاف 2+1 همچنان مبهم است. غلامعلی حدادعادل در نشست خبری «تا انتخابات» درقم در پاسخ به سئوالی با موضوع ائتلاف سه‌گانه اظهار کرده است: همچنان خود را عضوی از این ائتلاف می‌دانم اما تاریخ قطعی اعلام فرد نهایی از میان ما سه نفر نیز هنوز مشخص نشده است؛ ترجیح می‌دهیم در اعلام این خبر عجله نشود تا فرصت بیشتری برای مردم وجود داشته باشد.

ولایتی نیز گفته است: ما برای حل مشکلات اقتصادی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داریم که راهکار کوتاه مدت برای یک دوره صد روزه برنامه‌ریزی شده تا تورم و گرانی‌ها تا حد قابل قبولی کنترل شود و در برنامه های دیگر نیز کمک به بخش های صنعتی و کارخانجات در زمینه مواد اولیه و استمهال وام‌ها در نظر گرفته شده است.

قالیباف نیز در متن منتشر شده از مصاحبه وی با یک خبرگزاری به وضعیت کشور در زمان دولتهای پیشین پرداخته است. وی گفته: در دوره اصلاحات از حقوق ملت سوء استفاده شد. مسائل دوران سازندگی موجب شکل گیری تقاضاهایی شد که موجب اقبال به این بحث ها در انتخابات 76 شد. ولی این سال‌ها، بحث حقوق مردم و آزادی‌ها که یکی از آرمان‌های انقلاب بود و مقام معظم رهبری هم همیشه بر ضرورت جدی آن تاکید می کردند، به واسطه سیاست زدگی و درک غرب‌گرایانه از آن به بستری برای حرمت شکنی ها و بحث های اپوزیسیونی بدل شد که به نظرم ظلم بزرگی در حق ارزش‌های انقلاب و آرمانهای امام و قانون اساسی بود. به نظر من یکی از انتقاداتی که به دوره سازندگی وارد است همین است که بعد از دوران دفاع مقدس، آن مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی که یک الگوی متناسب با فرهنگ، مردم و دین ما بود،به حاشیه رفت. دوره سازندگی، تفکر سرمایه داری را جانشین فرهنگ جهادی کرد. در حوزه سیاسی به نظر من یک اشکال جدی به آقای هاشمی وارد است و آن برخی از رویکردهای ایشان نسبت به ولایت است که جای نقد دارد.

در این بین اعضای ائتلاف 2+3 هر چند شانس کمتری برای انتخابات دارند اما مسیر آنها برای رسیدن به اجماع به ظاهر هموارتر است. باهنر با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها هر کس که بالاتر باشد انتخاب خواهد شد، تصریح کرده: بنده فعلا نمی‌توانم بگویم چه کسی در نظرسنجی‌ها جلوتر است اما ما حدود 6 نظرسنجی انجام دادیم که آنها را تقاطی می‌کنیم و بر این اساس گزینه نهایی را معرفی خواهیم کرد. وی اعلام کرده است که گزینه نهایی ائتلاف پنجگانه فردا مشخص می‌شود و روز آخر به ثبت‌نام می‌رویم.

از این جمع، متکی با اشاره به اینکه تعدد کاندیدای اصولگرایان موجب ضرر دیدن همه کاندیداهای اصولگرا است، تصریح کرد: دوستان اصولگرا در قالب دو ائتلاف سه ‌نفره و پنج ‌نفره تصمیم گرفتند که کاندیدای خود را به یک نفر برسانند و بنده به عنوان عضوی از یک ائتلاف پنج‌ نفره به همراه دیگر دوستان در این ائتلاف توافق کردیم که طبق مقبولیت عمومی و نظر سنجی و قبل از پایان مهلت ثبت‌نام خروجی واحدی داشته باشیم و از ائتلاف پنج‌ نفره یک نفر ثبت‌نام می‌کند.

پورمحمدی نیز در سالن نیمه خالی خانه شهر کرمان اظهار داشته است: مردم در جنوب کشور با دشواری بسیاری در اوج کم‌آبی به تولید محصولات کشاورزی می‌پردازند و حالا که قرار است، مقداری آب به کرمان منتقل شود، بعضی‌ها با این طرح مخالفت می‌کنند در حالی که آب‌های بسیاری در کشور هدر می‌رود.

پورمحمدی افزوده است: رأی آوردن یا رأی نیاوردن را ملاک گرایش ویژه و خاص مردم به روحانیت نمی‌دانم، من اکنون به لحاظ جایگاه روحانیتی حضور ندارم، بلکه به دلیل جایگاه تجربه‌ای خود در انتخابات کاندید شده‌ام.

حجت الاسلام ابوترابی نیز بر‌ توجه به خلق ثروت تاکید کرده است و گفته است: باید همه‌ توجه خود را به خلق ثروت معطوف کنیم که یکی از مهمترین این حوزه‌ها صنعت خودرو است.

محمد سعید‌ی‌کیا نامزد مستقل انتخابات نیز در حین انجام پروسه ثبت‌نام خود در ستاد انتخابات اظهار کرد: آرامش و انسجام ملی شعار من در این عرصه است. با توجه به مشخصه‌هایی که مقام معظم رهبری برشمردند بی‌حاشیه و قانون‌مند بودن را مورد توجه قرار داده‌ام.

آخرین گروه مهم انتخاباتی، جبهه پایداری است که در بین آنها دو نکته ترس از دست دادن ریاست جمهوری و حمله به رقبا از سویی و تردید در مورد نامزدی لنکرانی از سوی دیگر همچنان جدی است.

آیت‌الله مصباح رهبر معنوی این گروه اظهار داشته است که در صورت بیم از شکست اجماع بر روی یک نفر واجب است. وقتی بیم این برود که با آمدن همه اصولگرایان کار دست دیگران بیافتد، مابقی باید برای اینکه کار دست نااهلان نیفتد کنار روند و بر روی یک نفر که اصلح‌تر است اجماع کنند.

روانبخش عضو شورای مرکز جبهه پایداری نیز اظهار داشته است: هاشمی تصمیم دارد با بیان انتخابات آزاد فتنه‌گران را تحریک و احیا کند و طرفدارانش ممکن است با حضور در عرصه انتخابات و انصراف جمعی در روزهای پایانی مشروعیت انتخابات را زیر سؤال ببرند.

وی با تأکید براینکه هاشمی که در دوران ریاست جمهوری‌اش تورم 50 درصد را به راه انداخت امروز خود را منجی اقتصاد معرفی می‌کند، تأکید کرد: هنوز یادمان نرفته که ارز در دولت هاشمی 17 برابر افزایش و در دولت احمدی‌نژاد سه برابر افزایش داشته، هنوز کوی طلاب مشهد، خاطرات چماق‌هایی که به خاطر تورم و تهدید اقتصادی خورده‌اند را فراموش نکرده‌اند.

مرتضی آقاتهرانی نیز آمدن یا نیامدن هاشمی را بی‌تاثیر دانسته است. دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه هاشمی در جریان فتنه نه تنها ساکت نبود بلکه نامه بی‌سلام و خداحافظی برای رهبری نوشت، گفت: با آمدن و رفتن یک نفر چیزی کم یا زیاد نمی‌شود.

محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ثبت‌نام آقای دکتر لنکرانی در روز اول را نشان از عزم راسخ و جدی ایشان برای حضور در صحنه انتخابات دانسته است.

صادق محصولی عضو ارشد جبهه پایداری در حالی که کامران باقری لنکرانی را برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی می‌کرده در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای کابینه آقای لنکرانی مشخص شده‌اند، گفت: ما اکنون در رابطه با تدوین برنامه‌ها با افراد مجرب و توانایی‌های زیاد بحث‌هایی کردیم اما در رابطه با کابینه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

در حالی که روانبخش اظهار داشته است که اگر جلیلی بیاید، لنکرانی کنار نمی‌کشد؛ آیت الله رجبی قائم مقام مؤسسه پژوهشی امام خمینی تأکید کرده است که آیت الله مصباح همچنان معتقد است که لنکرانی گزینه اصلح محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی