بازدید 3226
۱

جان‌باختن کودک 2ساله در زلزله بشاگرد

کد خبر: ۳۱۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰ 11 May 2013
گوهران در استان هرمزگان 6.2 ریشتر در ساعت 6:38 و در عمق15 کیلومتری زمین صبح امروز لرزید.

به گزارش ایسنا، محمود مظفر با بیان اینکه صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی6.2 ریشتر بندر جاسک واقع در استان هرمزگان را لرزاند گفت: این زمین‌لرزه در ساعت 6:38 صبح امروز رخ داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت زمین لرزه بلافاصله 10 تیم ارزیاب از استان‌های همجوار به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند، گفت: با توجه به اینکه احتمال وجود خسارت می‌رود دو فروند بالگرد نیز برای پوشش و ارزیابی‌هوایی به منطقه اعزام شد.

آسیب دیدگی 6 روستا و مصدومیت دو تن تاکنون

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با گذشت بیش از دو ساعت از زلزله بندرجاسک، از مصدومیت دو تن و آسیب دیدگی 6 روستا در این زمین‌لرزه خبر داد و گفت: تاکنون تعداد هشت پس‌لرزه که بزرگترین آنها به قدرت 5.6 ریشتر بود، به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه 56 آبادی تا شعاع 15 کیلومتری از مرکز زمین لرزه وجود دارد، گفت: ارزیابی 10 تیم اعزامی به مناطق زلزله زده تاکنون نشان داده که شش روستا دچار آسیب‌دیدگی شدند.

به گفته وی روستاهای «ایرر»، «تیدر»، «کلاهو»، «شهرشیب کلاه»، «سرهور» و «کوه‌سفید» دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند‌.

حضور 90 امدادگر و یک بالگرد دیگر در مناطق زلزله‌زده

همچنین مظفر با بیان اینکه تعداد تیم‌های عملیاتی اعزامی به مناطق زلزله‌زده به 18 تیم رسید، گفت: در حال حاضر 90 امدادگر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

وی افزود: با توجه به مسدودشدن راه‌های زمینی برخی از روستاها، تعداد سه فروند بالگرد در حال ارزیابی هوایی مناطق زلزله‌زده است.

مصدومان به 20 تن رسیدند

مظفر با اعلام مجروح‌شدن 20 تن از مردم مناطق زلزله‌زده در پی زمین‌لرزه صبح امروز بشاگرد تا ساعت 10:30 شنبه گفت: 18 تن از این مصدومان به صورت سرپایی درمان و تنها دو تن برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.

برپایی 2 اردوگاه برای زلزله‌زدگان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح آخرین جزئیات روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان بشاگرد با اعلام خبر برپایی دو اردوگاه ویژه برای زلزله‌زدگان، گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشت.

وی با بیان اینکه دو اردوگاه با ظرفیت 300 چادر در مناطق زلزله‌زده برپا شد، گفت: به غیر از این 400 دستگاه چادر دیگر نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پس‌لرزه‌های شدید در این منطقه، گفت: با توجه به شدت زمین‌لرزه‌ها، اقلام زیستی و غذایی میان افرادی که منازل آنان تخریب نشده، توزیع می‌شود.

مظفر با اعلام خبر توزیع اقلام امدادی همچون چادر، پتو، موکت و کنسرو، گفت: قدرت پس‌لرزه‌ها به قدری است که استقرار افراد در منازلشان را غیرممکن کرده و امدادگران توزیع اقلام زیستی و غذایی میان این دسته افراد که منازل آنان تخریب نشده را نیز در دستور کار دارند.

به گفته مظفر، بر اساس آخرین اعلام، تعداد مجروحان این زمین‌لرزه همچنان 20 تن است.

خرابی‌ها در منطقه زلزله‌زده زیاد است

رنجبر مدیر کل بحران استاندار هرمزگان به ایسنا گفت: میزان این زمین لرزه 6.2 در مقیاس ریشتر ساعت 6 و 9 ثانیه صبح امروز عمق 15 کیلومتری زمین 97 کیلومتری جاسک 103 کیلومتری منوجان استان کرمان بود که مرکز این زلزله شرق هرمزگان و شهرستان بشاگرد بود.

به گفته وی خرابی‌ها در این منطقه بالاست و منازل مسکونی حدود 8 روستا تاکنون از میان رفته است.

نظری، مدیر بحران شهرستان بشاگرد اعلام کرد: راه دسترسی به یک روستا مسدود شده است.

سیدموسی هاشم‌نسب مدیر هلال احمر شهرستان میناب نیز گفت: تاکنون یک کامیون حامل چادر و شماری امدادگر از این شهرستان به منطقه ارسال شد.

مصدومیت 15 تن در زلزله بشاگرد

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان از مجروحیت 15 تن در پی زلزله 6.2 ریشتری بشاگرد خبرداد.

وی در تشریح جزئیات زلزله صبح امروز در هرمزگان با بیان اینکه کانون زلزله در منطقه «ایرر» در بشاگرد استان هرمزگان بود، گفت: بر اساس گزارشات اولیه امدادگران،‌ تاکنون زلزله 6.2 ریشتری 15 تن دچار مصدومیت شدند که حال یک تن از آنان نامساعد است.

به گفته وی تاکنون 9 پس‌لرزه بالای چهار ریشتر مناطق زلزله‌زده را لرزانده است.

خسارت‌دیدن 70 روستا در بشاگرد

استاندار هرمزگان در جمع مردم زلزله‌زده گوهران شهرستان بشاگرد گفت: «نگران نباشید، هرچه خسارت وارد شده دولت پشتیبانی و جبران می‌کند».

عزیزی با بیان اینکه 70 روستای شهرستان بشاگرد دچار آسیب شده‌اند و حدود 30 تا 90 درصد به هر منزل مسکونی خسارت وارد شده، افزود: بنیاد مسکن در محل مستقر شده و در حال برآورد خسارت است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جبران خسارت وظیفه ماست، خاطرنشان کرد: بعضی از راهها مسدود شده‌اند که با حضور نیروهای راه و شهرسازی و سایر ارگان‌ها بازگشایی شده و بازگشایی تعدادی از این راهها نیز درحال انجام است.

وی گفت: امکانات لازم از طریق هلال‌احمر در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همه دستگاه‌ها برای یاری‌رساندن به مناطق موردنظر بسیج شده‌اند.

تخریب 400 واحد مسکونی در منطقه‌ زلزله‌زده گوهران

علی بهرامی، بخشدار بخش گوهران شهرستان بشاگرد از تخریب 400 واحد مسکونی بدنبال وقوع زلزله 6.2 ریشتری صبح امروز خبر داد.

وی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در شهرستان بشاگرد به ایسنا گفت: درصد تخریب‌ها در این منطقه بالاست.

بخشدار بخش گوهران با اظهار اینکه در آخرین آمارگیری از سطح بخش، قریب به 400 واحد مسکونی تخریب شده، تصریح‌کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که تا این لحظه 17 تن نیز زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بخش 70روستا در محدوده بخش گوهران قرار دارد، اظهارکرد: بدنبال وقوع این زمین‌لرزه، 70 درصد روستاهای بخش تخریب شده‌اند.

بهرامی درباره امدادرسانی انجام صورت گرفته، گفت: تاالان از امکانات شهرستان شش جایگاه اسکان موقت ایجاد شده و نیروهای امدادی در سطح بخش نیز به روستاها اعزام شدند.

وی درخصوص وضعیت راههای این بخش نیز گفت: متاسفانه محور اصلی بخش به علت ریزش کوه مسدود شد که با کمک سایر ارگان‌ها بازگشایی شد.

بخشدار گوهران گفت: بیشترین خسارت‌ها را روستاهای «ایرر»، «سرهور» و شهر «گوهران» که مرکز بخش است به خود دیده‌اند.

امید جورکش رییس هلال احمر جاسک از اعزام هشت نیروی امدادی در ساعت اولیه وقوع زلزله به بشاگرد خبر داد و درخصوص اعزام نیروهای امدادی به این منطقه زلزله‌زده به ایسنا گفت: در دقایق ابتدایی وقوع زلزله 6.2 ریشتری در بشاگرد، هشت تن نیز از مرکز جاسک به این محل اعزام شدند.

ارسال 300 دستگاه چادر به بخش گوهران

وی با اشاره به ارسال 300 دستگاه چادر به بخش گوهران شهرستان بشاگرد، تصریح‌کرد: این نیروها و تجهیزات مورد نیاز بوسیله دو خودروی امدادی و آمبولانس به محل اعزام شدند.

جورکش با بیان اینکه هم‌اکنون به همراه نیروهای امدادی به محل وقوع زلزله رسیده، درخصوص وضعیت عمومی منطقه گفت: اوضاع تحت کنترل است و جز تعدادی زخمی، مسئله خاص دیگری برای مردم منطقه اتفاق نیفتاده است.

اعزام 5 تیم امداد از کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

محسن صالحی مدیر کل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان از اعزام پنج تیم زمینی از استان کرمان به منطقه زلزله بندرجاسک در استان هرمزگان خبرداد و به ایسنا گفت: پس از زمین‌لرزه به بزرگی 6.2 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در عمق 15 کیلومتری بندر جاسک بلافاصله پنج تیم امداد به صورت زمینی به منطقه زلزله‌زده اعزام شد.

وی ادامه‌داد: به دلیل اینکه استان کرمان به عنوان پشتیبان‌کننده در مدیریت بحران جنوب شرق کشور و پایگاه امداد جنوب شرق کشور به حساب می‌آید، سریعا پس از وقوع زلزله تیم‌های امداد به مناطق اعزام شدند و در صورت لزوم باز هم تیم‌های دیگری اعزام می‌شود.

صالحی با اشاره به زلزله صبح امروز منوجان در جنوب استان کرمان نیز گفت: این زلزله در راستای زلزله صبح امروز استان هرمزگان بود که خوشبختانه خسارتی وارد نشد.

علی اعماء مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان درباره آخرین اقدامات امدادی به ایسنا گفت: تعداد 990 دستگاه چادر، 500 تخته‌موکت، 800 تخته پتو، 5250 بطری آب‌معدنی، 4000 قرص نان، چهار دستگاه آمبولانس و شش وانت کمک‌دار نیز به منظور کمک به مردم آسیب‌دیده شهرستان بشاگرد و روستاهای اطراف ارسال شد.

جان باختن کودک 2ساله در زلزله بشاگرد

دکتر محمد شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از کشته‌شدن یک کودک دوساله در زلزله 6.2 ریشتری صبح امروز در بشاگرد خبر داد و به ایسنا گفت: کودک دوساله‌ای که با حال وخیم درحال انتقال به بیمارستان میناب بود، قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی با اظهار اینکه دیگر مجروحان به صورت سرپایی درمان شدند، ادامه‌داد: سه تیم پزشکی به محل‌های وقوع زلزله اعزام شد که دو تیم به به روستای «ایرر» و یک تیم پزشکی به مرکز «گوهران» اعزام شدند.

شکاری از اعزام دو دستگاه آمبولانس در راستای کمک‌رسانی و جلوگیری از کمبود تجهیزات به این مناطق خبر داد و تصریح‌کرد: هیچ‌گونه کمبودی از لحاظ دارویی و درمان در منطقه وجود ندارد و تمامی امکانات و تجهیزات در راستای درمان آماده هستند.

اتمام عملیات اسکان اضطراری تا امشب

مرتضی مرادی‌پور مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمراز اتمام عملیات اسکان و تغذیه اضطراری زلزله‌زدگان تا پایان امشب خبرداد و در تشریح جزئیات نحوه امدادرسانی به زلزله‌زدگان منطقه بشاگرد به ایسنا گفت: در ساعت 6:32 صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر در عمق 15 کیلومتری زمین منطقه گوهران در شهرستان بشاگرد هرمزگان را لرزاند.

ثبت 19 پس لرزه

وی با بیان اینکه تاکنون این زمین‌لرزه 19 پس لرزه داشت، گفت: بزرگترین این پس‌لرزه‌ها در ساعت 7:49 صبح امروز به قدرت 5.6 ریشتر این منطقه را مجددا لرزاند.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به شدت زمین‌لرزه بلافاصله اولین تیم ارزیاب از شعبه بشاگرد به منطقه گوهران اعزام شد گفت: پس از آن بلافاصله امدادگران از شعب جاسک و سایر پایگاه‌های هرمزگان به منطقه اعزام شدند.

وی از آماده‌باش کلیه استان‌ها برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده بشاگرد خبرداد و به ایسنا گفت: نیرو و تجهیزات از استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شد.

مرادی‌پور با بیان اینکه همچنین چهار فروند بالگرد از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و تهران به سمت مناطق زلزله‌زده پرواز کردند گفت: با توجه به پراکندگی بافت مناطق مسکونی، این بالگردها پوشش هوایی مناطق را بر عهده دارند.

وی با بییان اینکه بخش گوهران و شش روستای تابعه بیشترین خسارات را دیده‌اند گفت: روستاهای ایرر، تیدر، کلاهو، شهرشیب کلاه، سرهور و کوه‌سفید بیشترین خسارات را دیده‌اند.

به گفته مرادی‌پور منازل این شش روستا از 30 تا 100 درصد تخریب شد.

مرادی‌پوربا اعلام خبر مصدومیت 20 تن در پی این زمین‌لرزه گفت: متاسفانه یک کودک 13 ماهه که به علت تروما به سر به بیمارستان بشاگرد منتقل شده بود جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه به دلیل زلزله‌های روزهای گذشته و همچنین هشدارهای ارائه شده از سوی مسئولان، بسیاری از مردم منطقه شب را در بیرون از منزل می‌گذراندند گفت: این مسئله و همچنین نوع بافت منازل مسکونی که خشتی و گلی است سبب شد که میزان تلفات جانی کاهش یابد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پس‌لرزه‌های قدرتمند این زمین‌لرزه بزرگ گفت: تخریب پس‌لرزه‌ها به گونه‌ای است که عملا منازل روستایی غیرقابل سکونت شده و بر همین اساس دو اردوگاه به ظرفیت هر کدام 150 چادر در منطقه گوهران و ایرر برپا شد.

مرادی‌پور با بیان اینکه 400 تخته‌چادر نیز به همراه اقلام‌زیستی و امدادی نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد گفت: پیش‌بینی امدادگران برای 1000 خانوار است که تا شب عملیات اسکان و تغذیه اضطراری این افراد به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه به دلیل بافت کپرنشینی و آمادگی مردم در مناطق زلزله‌زده خوشبختانه هیچ یک از ساکنان در زیرآوار گرفتار نشدند، گفت: به دلیل محیط روستایی این مناطق، اقدام به توزیع چادر و اسکان روستاییان در مجاورت منازلشان کرده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
سلام ممنون از زحمات وخبر رسانی شما و امداد گران پر تلاش خدا قوت بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی