انهدام باند جعل رواديد

کد خبر: ۳۱۹۷۱۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲ 16 May 2013
|
3570 بازدید
رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از متلاشي‌شدن باند جعل رواديد کشورهاي خارجي به ويژه اروپايي خبرداد.

به گزارش مردم سالاری، سردار محمود صادقي در اين باره گفت: در پي دريافت گزارشات و شکايت‌هاي مردمي مبني بر دريافت پيامک از تلفن ‌همراه براي اخذ رواديد کشورهاي اروپايي و درج آدرس سايت، تلفن ثابت و همراه، موضوع در دستور کار پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا قرار گرفت. وي افزود: در بررسي‌ها مشخص شد، افرادي با هويت معلوم در يکي از ساختمان‌هاي مناطق شمالي شهر تهران در قالب شرکت تجاري که فاقد هرگونه تابلو با عنوان اخذ رواديد يا ويزا است، اقدام به اخذ رواديد با مدرک جعلي مي‌کنند.

رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا درباره شيوه کارمجرمان، گفت: کلاهبرداران با قانوني جلوه دادن فعاليت خود، پس از جذب مشتري و دعوت مسافران متقاضي به کشورهاي اروپايي با الصاق تابلوهاي فريبنده و بروشورهاي مربوط به اخذ رواديد کشورهاي خارجي، نسبت به فريب آنان اقدام مي‌کردند.

صادقي ادامه‌داد: اعضاي اين باند پس از اخذ مدارک مسافرتي و وجوه نقد، مسافران را با اسناد و رواديد جعلي براي خروج از کشور روانه فرودگاه‌ها مي‌کردند که به علت جعلي بودن رواديد، مسافران دستگير مي‌شدند. وي خاطرنشان کرد: دو مسافر که بدين شيوه مورد کلاهبرداري قرار گرفته و دستگير شده بودند، آدرس و نشاني متهمان را در اختيار پليس قرار دادند که در بررسي‌ها مشخص شد اين شرکت مکان مورد نظر را تخليه و اعضاي باند متواري شده‌اند.

رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا ادامه‌داد: ماموران اين پليس با انجام اقدامات پليسي و نيز سرنخ‌هاي به جامانده از کلاهبرداران، موفق شدند مخفي‌گاه آنها را شناسايي و طي يک عمليات ضربتي اعضاي باند که متشکل از چهار مرد و سه زن بود، را دستگير کنند.

صادقي خاطرنشان کرد: در بازرسي از مخفي‌گاه متهمان، مقادير زيادي گذرنامه، اسناد و مدارک و نيز سربرگ‌هاي جعلي مربوط به شرکت‌هاي مسافرتي کشف شد.

وي ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست صرف دريافت پيامک از طريق تلفن‌همراه و آگهي روزنامه‌هاي کثيرالانتشار مراتب را قانوني جلوه نداده و فريب افراد و گروه‌هاي شياد را نخورند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات