بازدید 4962

حريقی با مساحت 1000 متر در قلب تهران

کد خبر: ۳۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱ 01 June 2013
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در یکی از مجتمع‌های تجاری واقع در بازار تهران خبر داد، بازاري كه بافتش فرسوده است و سازمان آتش نشاني بارها اعلام كرده اين محدوده يكي از حادثه خيز ترين مناطق تهران است.

به گزارش بهار، جلال ملکی در تشریح جزییات این خبر گفت: وقوع آتش‌سوزی در یک مجتمع تجاری سه طبقه قدیمی در ساعت 6:12 صبح پنجشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد که با توجه به موقعیت محل و شدت حادثه پنج ایستگاه حریق یک گروه نجات، یک گروه هزمت، دو نرده‌بان، یک بالابر و دو خودرو حامی تجهیزات تنفسی از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در بازار تهران اعزام شدند.

او محل دقیق حادثه را خیابان خیام چهارراه گلوبندک اعلام کرد و افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند، در طبقه سوم این ساختمان که دارای سقف شیروانی با ستون‌های چوبی بود، حریق گسترده‌ای به مساحت حدود هزار مترمربع به وقوع پیوسته که شعله آتش در حال سرایت به اماکن مجاور و مغازه‌های این پاساژ بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌که به علت حجم بالای شعله‌های آتش، دسترسی به کانون حریق برای آتش‌نشانان سخت شده بود به خبرگزاري ها گفت: آتش‌نشانان پس از قطع‌برق و گاز محل عملیات اطفاي حریق را از چند جهت به‌طور همزمان آغاز کرده و در مرحله اول موفق به مهار آن شدند.

وی با اشاره به وجود حدود 40 باب مغازه در طبقه سوم این مجتمع تجاری گفت: آتش‌نشانان مانع از سرایت آتش از سقف شیروانی این پاساژ به اجناس داخل مغازه‌ها شدند. ملکی اضافه‌کرد: آتش‌نشانان پس از مدتی شعله‌های آتش در سقف این مجتمع تجاری را به‌طور کامل اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌که این حادثه با توجه به زمان وقوع آن از میان شهروندان مورد مصدوم و فوتی نداشت، گفت: تنها چند آتش‌نشان دچار دودزدگی شدند و یکی از آتش‌نشانان نیز از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی و به مراکز درمانی منتقل شد.

به گفته ملکی علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی